Springbok: BMW F31 330i M Sport Shadow (2018) p18: zomerbanden en lessen voor motor

Durashift zei:
Ach, maakt weinig uit als je dadelijk die maxicosi erin tilt. Wat daarín ligt, is pas belangrijk. ;)

Helemaal waar! Miss toch maar voor een V70 kijken dan.

@Kristian Nee hoor. Benzine kan ook nog. Maar dan wil ik wel echt een automaat. Zeker bij een 316.

Dik, maar eig ook meer dan we willen uitgeven:
Estoril
 
Test zeker eens met de kinderstoel die jullie voor ogen hebben een F31...

De moderne versies van die stoelen zijn erg breed en het vastmaken van de gordel is een crime door de smalle zittingen achterin en de plaatsing van de bevestiging van de gordel. Het kan uiteraard wel, maar ik heb het snel opgegeven. Zoon gaat lekker mee voorin in de 3-serie (hij was net geen 4 jaar toen ik de auto begon te leasen, inmiddels 3 jaar verder), nu kan hij zelf zijn gordel vastmaken, ziet veel meer etc.

(En het panoramisch dak kan veel meer open :cool:)

Edit : jammer dat die Estoril ondanks zijn mooie en dure configuratie geen dual zone airco heeft, dan heb je ook de extra temperatuur regeling / ventilatie roosters in de midden console voor de achterbank immers niet.
 
Het in de stoel wurmen van de kleine man is bij ons ook wel een crime. Zo'n sportieve stationcar is vrij laag en dat zorgt voor een niet heel fijne houding. Wat dat betreft is een SUV of MPV echt veel fijner. En echt goed zicht hebben ze ook niet naar buiten door de hoge raamlijn.
 
Kristian zei:
Het in de stoel wurmen van de kleine man is bij ons ook wel een crime. Zo'n sportieve stationcar is vrij laag en dat zorgt voor een niet heel fijne houding. Wat dat betreft is een SUV of MPV echt veel fijner. En echt goed zicht hebben ze ook niet naar buiten door de hoge raamlijn.

Probeer eens een E87 1 serie.. :) Gelukkig klimt ze er zelf in, daarna hoef ik de gordels alleen maar vast te klikken en aan te trekken :).

On topic, een F31 is misschien geen ruimte wonder maar lijkt me meer dan ruim genoeg zowel achterin als in de kofferbak, een F31 koop je ook niet alleen om de ruimte, dan was je inderdaad bij de Leon of de Octavia uitgekomen.
 
Mag het ook een F11 zijn?

https://ww3.autoscout24.nl/classified/299893905?asrc=st|as :D
 
Zonde, Vaak kun je bij de duitse 3 voor hetzelfde geld een maatje groter
 
Ik kan me overigens voorstellen dat een F31 het perfecte formaat heeft. Groter is niet altijd beter. Misschien ietsje comfortabeler maar ook minder dynamisch en handelbaar. Ik zou zelf gaan voor het maatje kleiner. Neemt niet weg dat zo'n F11 buitengewoon fraai is.
 
@ Kristian,

Klopt helemaal, ik rij vaak lange afstanden en ondanks dat ik ook in de klasse van de F31 op zoek was toch met een maatje groter thuisgekomen, het was voor mij gewoon de betere deal, lees ruimer, voller en goedkoper. Maar uiteraard ieder zijn eigen overwegingen(y)
 
Erg fraaie F11!! Sowieso vind ik dat erg fraaie auto. Exterieur van een F31 vind ik standaard wat dikker, maar vooral het interieur van een F11 is wel echt weelde.

Maar zoals gezegd: de vriendin vindt het niks. Bovendien qua gebruikslasten ook weer iets duurder.

Enige E segmenter die kans maakt zou A6 zijn, daar is ze wel erg gek op.

De zwarte 3 'afgebeld'. In ieder geval voorlopig. Wil me toch oriënteren op automaat als t mogelijk is.
 
A6 dan ;)

https://ww3.autoscout24.nl/classified/301146757?asrc=st
 
Er is wat interesse voor de CX-3. Ook aan de handel kan ik hem kwijt voor prijs die Ok is. Maar blijf het lastig vinden een beslissing te nemen. Weet nog niet wat ik precies wil, maar de CX-3 blijft ook gewoon een erg lekkere auto. En sowieso minder 13-in-een-dozijn dan de opvolger.
 
En al meer duidelijkheid over de opvolger, een 6 zou natuurlijk ook nog kunnen https://ww3.autoscout24.nl/classified/296319195?asrc=st

Of toch : https://ww3.autoscout24.nl/classified/304415814?asrc=pl
 
Audi A4tdi zei:
Of toch : https://ww3.autoscout24.nl/classified/304415814?asrc=pl

wat is dit nou weer voor onzin o_O:
Deze BMW wordt geadverteerd met bouwjaar 2013 om gevonden te worden, eerste toelating is 18-12-2012!

maar dan nog, stel dat je er 4 jaar mee rijdt en 100k bij zet. denk dat je dan toch nog flink wat afschrijving hebt.
 
Jammer dat de CX3 voortijdig het veld moet ruimen, al is het een populaire auto in de juiste uitvoering dus zal de afschrijving nog mee vallen denk ik.

Maar ik verbaas mij over dat het zo krap is allemaal. :eek:

Ik heb in mijn E46 wel eens een maxicosi voor de kleine van mijn zusje er in gehad vorig jaar. En een E46 is absoluut niet groot. Maar kon goed zonder de voorstoel nog te hoeven verzetten.

En aangezien er over een paar maand ook bij ons een kleine op komt is en de kinderwagen en maxicosi net hebben gekregen hebben we even gepast afgelopen weekend in de twingo van mijn vrouw (zodat we in noodgevallen niet alleen afhankelijk zijn van mijn laguna). Maar ook in de twingo past de kinderwagen gewoon helemaal in zonder dingen te demonteren plus maxicosi ook! En de reiswieg kan dan ook nog mee op de achterbank.
Alleen de hoedenplank past dan net niet meer met de kinderwagen achterin. dan zul je de wielen er af moeten klikken als je dat echt zou willen. In de praktijk blijft de hoedenplank thuis denk ik ;)

Vandaar dat ik zo verbaast bent dat het lastig is als ik het met gemak in zn geheel in een A segment autootje stop indien nodig.
 
@ AsconaGT, het gaat dan ook om de grote van de hoofdauto, niet de tweede, dat gaat idd altijd wel. Ga jij maar eens op vakantie met de Twingo straks als de kleine er is. :D
 
Carfanatic zei:
maar dan nog, stel dat je er 4 jaar mee rijdt en 100k bij zet. denk dat je dan toch nog flink wat afschrijving hebt.

Als ik m vergelijk met deze https://ww3.autoscout24.nl/classified/304000721?asrc=st dan verwacht ik dus ongeveer 16K afschrijving in 4 jaar
 
1 particulier exemplaar met een onrealistische prijsinschatting zegt natuurlijk vrij weinig. Het maakt het lastig vergelijken, omdat het merendeel geexporteerd wordt en het aanbod diesels van die leeftijd dus relatief klein is. Maar de ANWB koerslijst zegt iets heel anders over de waarde van een volle 320d uit 12/2008 met 2 ton op de klok..

Persoonlijk vind ik dat rode ding echt wanstaltig. Op een 'normaal' exemplaar ga je minder afschrijven verwacht ik.
(en waarom schroeft een garage er een, naar ik verwacht peperdure, spoilerset op? Waren de bumpers waarmee het ding de fabriek uit kwam rollen misschien niet meer in schadevrije toestand..? :T)
 
Tyn, kijk eens bij BMW onder M performance wellicht dat je dan wat beter weet wat dit inhoud.
 
Ja, dank je. :) Ik weet heus wel wat dat is. Maar mooi vind ik het niet. Volstrekt over de top, dat rode exemplaar met 20-inch wielen en dikke spacers.

Dat was mijn punt evenwel niet. Smaak is persoonlijk. Wat ik me simpelweg afvroeg is waarom een onafhankelijke garage een 320d uit Duitsland haalt, en daar vervolgens voor heel veel geld M-Performance onderdelen tegen aan gooit. Dat is toch een legitieme vraag? Als ik de advertentie namelijk goed begrijp is het ding niet zo uit de fabriek komen rollen.
 
@ Tyn, de vraag waarom is zeker legitiem, echter kan ik daar geen antwoord op geven. Hij moet uiteraard wel gesteld worden.
De rode is gewoon wel een speciale uitvoering net als de 4 jaar oudere die ik laat zien om een indruk te krijgen van de afschrijving.

En smaken verschillen gelukkig idd

Waar halen jullie het betaalde bpm-bedrag vandaan eigenlijk?
 
Wat activiteit in het topic, op het moment dat we net vanavond een andere auto hebben gekocht :D

Na veel oriënteren op internet en auto's bekijken toch wel tot de conclusie gekomen dat:
- we een A4 of 3 serie wilden;
- geen diesel, gezien de onzekere toekomst;
- het toch verdomd lastig is een echt nette gebruikte auto te vinden;
- er sowieso concessies gedaan moeten worden aan de eisen.

Gisteravond tijdens het surfen viel mijn oog op een 2014 BMW 316i touring bij de lokale BMW dealer. Er stonden nog geen foto's op, maar uit de omschrijving bleek al wel dat het een M-pakket in leuke uitvoering was. Dus vanmorgen gelijk maar even gaan kijken voordat ik naar het werk reed. WAUW!! Wat een onwijs gave auto en vooral: ERG goede staat. Zelfs de in de basis saaie kleur doet het erg goed met een M-pakket. Eigenlijk enkel wat beperkte steenslag, maar geen krassen, deukjes of stoeprandschade. Zelfs de achterbumper bevatte geen echt diepe krassen van in/uitladen van de kofferruimte.

Concessies: geen automaat, geen leder. Maar M-pakket was grotere wens ;)

Gelijk voor het einde van de middag een afspraak gemaakt voor een proefrit met mijn vriendin erbij. Gaan rijden en dat was eigenlijk ook helemaal goed. Heerlijke auto, niet super snel, maar wel gewoon lekker vlot voor alledaags gebruik.

En uurtje later kwamen we tot een nette deal voor een - naar onze mening - schitterende wagen.

Belangrijkste opties:
- Executive
- M-pakket
- Navi prof
- Hoogglans shadow line (mooi bij de Glacierzilver lak!)
- Alarm klasse III
- BMW Premium Selection: beurtje, 4 nieuwe banden, 2 jaar garantie

BMW_1_zps64ahrrgn.jpg

BMW_2_zpsmctfuton.jpg
 
Hele mooie kar, gefeliciteerd en veel plezier!

Ik ben er een beetje uit bij BMW, maar wat voor motor ligt er nu in deze 316i? Is dat die met turbo?
 
Kijk, stuk beter dan die rode kermis-kar. :)

Gefeliciteerd, echt een heel mooi exemplaar! En zo'n 316i zal in Nederland vast ruim voldoende zijn. (ik ben net als Zadelsnuiver ook even kwijt wat hier nou precies voor motor in ligt)
 
Allereerst jammer dat het geen Audi A4 is geworden, maar wel een mooie BMW in ieder geval en de kleur met de velgen doet hem ook veel goed, heel veel plezier er mee!
 
Dank jullie! (y)

Motor is een 1.6 turbo met 136pk/220Nm.

De Mazda is mondeling verkocht aan een Mazda specialist - deze breng ik maandag weg. Gaat dit niet door, dan heb ik nog wat mensen die erg geïnteresseerd zijn in de auto. En als escape kan de auto altijd verkocht worden via bijv ikwilvanmijnautoaf oid.
 
Dat zijn prima cijfers. (y)

Bijkomend voordeel met zo'n CX-3. Ze zijn gewild dus je blijft er niet mee zitten.
 
en als je m uiteindelijk wat sneller wil hebben, hij is eenvoudig te chippen naar 200+pk's
 
Mooie auto! Kleutje is wel erg.... grijs. Maar het M pakket maakt veel goed (y)

en als je m uiteindelijk wat sneller wil hebben, hij is eenvoudig te chippen naar 200+pk's

van 136 naar 200+ PK? Enkel door chippen? Ik ben geen expert daar in maar dat lijkt mij wel erg veel dat je er zo 65PK of meer uit haalt enkel door chippen.

Ik zou het absoluut overwegen omdat ik 136PK in zo'n auto wel érg magertjes vind, al is het natuurlijk meer dan zat om met het verkeer goed mee te komen
 
AsconaGT zei:
Mooie auto! Kleutje is wel erg.... grijs. Maar het M pakket maakt veel goed (y)

en als je m uiteindelijk wat sneller wil hebben, hij is eenvoudig te chippen naar 200+pk's

van 136 naar 200+ PK? Enkel door chippen? Ik ben geen expert daar in maar dat lijkt mij wel erg veel dat je er zo 65PK of meer uit haalt enkel door chippen.

Ik zou het absoluut overwegen omdat ik 136PK in zo'n auto wel érg magertjes vind, al is het natuurlijk meer dan zat om met het verkeer goed mee te komen

Sterker nog; Rica claimt 216 pk, dus 80 pk winst! Ik had al eerder ergens gelezen dat dit blok enorm potentieel had, vandaar dat ik benieuwd was of de BMW van Springbok ook deze motor had.

En persoonlijk vind ik dat 216 pk een stuk beter past bij zo'n sportieve F31 met M-Sport pakket (y)

https://www.rica.nl/chiptuning.php?v=4-549-2719
 
Had ook liever Estoril gehad hoor ;) Maar zie die maar eens te vinden in de juiste configuratie binnen budget. En dan moet de staat van de auto ook nog ver bovengemiddeld zijn..

De motor is ook als 170pk 320i geleverd. En er zit inderdaad erg veel potentie in. Voorlopig gaan we eerst zo rijden, meer dan prima voor ons gebruik en rijstijl. Maar meer reserve is altijd lekker..
 
AsconaGT zei:
van 136 naar 200+ PK? Enkel door chippen? Ik ben geen expert daar in maar dat lijkt mij wel erg veel dat je er zo 65PK of meer uit haalt enkel door chippen.

Je hebt deze motor ook in de 114i met 105 pk (ong.), die kan je ook tunen tot 200pk +. Zijn allemaal teruggetuned.
 
Ik heb ook een tijdje gekeken naar dergelijke huisselectie BMW's en ik meende dat de 316i een viercilinder is met 136 pk is en de 318i een driecilinder met 136 pk.. Klopt dat?
 
Mooi zeg! Lijkt me een hele goede opvolger voor je CX-3. Zeker het M-pakket doet heel veel.
Het moet je stijl zijn, maar met zwarte/donkere ramen, de ramen getint en evt. de chroomdetails in de neus zwart, ziet het er ook in het grijs erg gaaf uit.

attachment.php

attachment.php
 
Gefeliciteerd! En Glacierzilver is echt 1 van de mooiste kleuren die er juist is. :T

Tanzanitblue is voor mij DE kleur voor deze auto's, maar is helaas ook een exclusive kleur. o_O
 
Ramen tinten zie ik niet zo snel gebeuren. Opzich vind ik het wel mooi, maar achteraf ziet er toch vaak net wat minder uit.

Zwarte nieren staan al op het lijstje - momenteel op nummer 2. Al moet ik toegeven dat ik begin te twijfelen of ik het echt mooier vind..

Als eerste wil ik graag de enkele pijp vervangen door een dubbele bij PM.
 
Mijn 330e heb ik ook uit laten rusten met zwarte nieren. Ik heb verder ook de spiegelkappen en uitlaatmonden in zwart laten uitvoeren. Het is ook een grijze qua kleur.
 
Gefeliciteerd! En Glacierzilver is echt 1 van de mooiste kleuren die er juist is.

Voor mij is het gewoon muisgrijs... :) wat leaserijders graag willen (of moeten) kiezen. Lekker veilig en makkelijke kleur

estoril zou ook mijn keuze zijn. maarja, met een occasion kun je niet alles wensen natuurlijk. En zoals ik al zei, het M-pakket maakt veel goed! (y)

Ik weet alleen niet hoe het is met deze 3-series, maar ik vond persoonlijk bij mijn E46 dat als je een M-pakket hebt (met M onderstel) dat het voor mij persoonlijk net iets te stug/bonkig word. De standaard 3 serie vond ik qua onderstel de perfecte mix tussen sportief en comfort. Maar mogelijk dat het tegenwoordig heel anders is.




Ik vind de auto zelf eigenlijk zoals hij nu is mooi. Met zwarte nieren of extra getinte ramen schurk je al snel richting het foute aan. Zo'n dubbel pijpje is wel mooi :)

Hier ga je vast veel plezier aan beleven
 
Terug
Bovenaan