Spot van het Jaar 2023 | Gewoon Dirk (Toyota Cressida Stationwagon) is de winnaar!

929V6

Asfaltkampioen
Spot van het Jaar 2023!

Wat zag jij voor bijzonders in 2023?
Er zijn weer veel auto's gespot dit jaar met veel leuke reacties, er rijdt dus nog behoorlijk wat leuks op de weg! Al sinds 2011 is het een traditie om de mooiste spots van het jaar te kiezen en dat leverde ieder jaar weer een arsenaal aan fantastische spots op, het beste van het beste verzameld. Of je nu drie of drie miljoen auto's hebt gespot in 2023, doe vooral mee!

Dit zijn de winnaars van de afgelopen jaren:

Spot van het Jaar 2011: XBXG - Volkswagen Scirocco (1975)

Spot van het Jaar 2012: Niels. - Saab 900 Safari (1981)

Spot van het Jaar 2013: Niels. - Opel Rekord E1 Caravan 21D (1978)

Spot van het Jaar 2014: Baur - DAF 750 (1963)

Spot van het Jaar 2015: D-C - Hansa 1100 Coupé (1960)

Spot van het Jaar 2016: Pjötr - Talbot 1510 1.6 GLS (1982)

Spot van het Jaar 2017: Astrawez - Datsun Laurel 200L (1978)

Spot van het jaar 2018: MWH - Fiat 131 Mirafiori S 1300 (1977)

Spot van het jaar 2019: Astrawez - Simca 1501 Tourist Special

48347344511_e7b559b0af_c.jpg

Spot van het jaar 2020: D oh - Rover 3500 'Estoura' by FLM Panelcraft

50444148118_667a6b6d5c_z.jpg

Spot van het jaar 2021: Gewoon Dirk - Mazda 323 Estate '79

51798629452_de4db44560_b.jpg

Spot van het jaar 2022: 929V6 - Datsun 120Y De Luxe '76

52402963119_16544b4ff1_c.jpg

Iedere forummer mag maximaal TWEE spots inzenden (één foto per inzending) van zijn of haar mooiste spots. De eerste foto wordt gebruikt voor 'op een rijtje'. Je kunt de foto's posten onder vermelding van: naam inzender, type auto, het bouwjaar, en eventueel de plaats waar je hem gespot hebt. Daarnaast krijg je ca. 50 woorden om jouw spot aan te prijzen, door bijvoorbeeld te zeggen dat de auto van de koning was, van de eerste eigenaar, geheel origineel is of juist geheel verpest (bijvoorbeeld door foute tuning o.i.d.).

Inzenden kan tot en met zondag 7 januari 2024, 20:00 uur. Daarna kan men tot en met vrijdag 12 januari 2023, 20:00 uur stemmen door een top 5 te posten. De eerste plaats krijgt 5 punten, de tweede plaats 4, de derde 3 punten, de vierde 2 punten en de vijfde plaats 1 punt. Zo zal er uiteindelijk een lijst ontstaan met bovenaan De Spot(ter) van het Jaar! Je kan dus als topspotter twee keer in de top vijf belanden.

Je stem top vijf kan er bijvoorbeeld zo uitzien:

1. Piet - Mitsubishi Outlander PHEV
2. Klaas - Volkswagen Golf
3. Maria - Fiat Panda
4. Hein - Lamborghini Diablo
5. Frans - Yue Loong Feeling

De regels:
- de foto is in 2023 gemaakt
- maximaal TWEE inzendingen en ÉÉN foto per inzending per forummer.*
- het moet een foto zijn die je ZELF gemaakt hebt!
- de gefotografeerde auto moet in Nederland of België gespot zijn. Dat is niet altijd te controleren maar moet tenminste wel aannemelijk zijn.
- de auto mag niet zijn gefotografeerd bij een handelaar of op een evenement, tenzij op de parkeerplaats.
- je kunt niet op jezelf stemmen

Succes allemaal!

P.s. ik heb de inzendtermijn ten opzichte van vorig jaar een dagje opgeschoven omdat deze anders aan de krappe kant wordt. En omdat vervolgens de stemperiode anders te kort wordt heb ik daar nu een dag bij opgeteld. Daar kan iedereen vast wel mee leven. :)

Laatst bewerkt:
Ik doe ook maar eens mee. Ik ben helemaal niet zo actief in het WZJVBV topic, maar een van de weinige spots heeft wel de Front pagina van autoweek gehaald dus bij deze:

vlnr: AMC Eagle, Peugeot 204, 203 en 202.

En als tweede plaat deze maar:

Citroen Ami Berline.

Beide spots waren in Simpelveld Zuid Limburg waar ik eind april / begin mei op vakantie was.

Deze ontzettend leuke Lancia Fulvia Sport gespot. Ik weet niet zeker of het om de Zagato gaat maar wat mij betreft een beauty!

i1n8hqx.jpeg

Als tweede plaatje deze Porsche 911 SC, ofwel Super Carrera. De vleugel doet mij geloven dat het een Turbo is, maar ik weet het fijne er niet van. Wellicht weet iemand wat meer?

6niKxae.jpg

Laatst bewerkt:
Actief spotten doe ik niet meer, maar zo af en toe kom ik natuurlijk nog wel iets tegen.

Volvo 145 Express op origineel Nederlands kenteken:

En een Daf 33 uit 1968.

Mijn spots van dit jaar:

Een Ford Taunus station (in Rijnsburg) die met zijn gele kleur behoorlijk in het oog springt:

De tweede is een Toyota Crown uit 1972 die ik op een industrieterrein in Katwijk a/d Rijn aantrof:

Laatst bewerkt:
Als tweede plaatje deze Porsche 911 SC, ofwel Super Carrera. De vleugel doet mij geloven dat het een Turbo is, maar ik weet het fijne er niet van. Wellicht weet iemand wat meer?

6niKxae.jpg
Is deze spot wel uit Nederland of België?

@louisz wil je een eerlijk antwoord? :p

Ik zie nu pas dat het een van de spelregels is, beide zijn hier in Zwitserland genomen. Ik ben dit jaar niet in NL geweest dus dat wordt lastig dan! Mocht het niet toegelaten zijn dan doe ik wel voor spek en bonen mee!

Een 911SC is altijd een ongeblazen 3.0. Er zijn er destijds wel veel af-fabriek geleverd met de spoiler van de turbo (en soms zelfs met de brede wielkasten achter).

@929V6: de links in de startpost naar de eerdere jaren lopen dood voor de jaren vóór 2019. Die topics zijn vast inmiddels verwijderd (helaas).

Ootmarsum, mei 2023 - Mercedes-Benz 170 S
IMG-1947.jpg

Oudeschild (Texel), november 2023 - Maserati Quattroporte
IMG-2373.jpg

Laatst bewerkt:
@louisz wil je een eerlijk antwoord? :p

Ik zie nu pas dat het een van de spelregels is, beide zijn hier in Zwitserland genomen. Ik ben dit jaar niet in NL geweest dus dat wordt lastig dan! Mocht het niet toegelaten zijn dan doe ik wel voor spek en bonen mee!
Oei, da's jammer! Ik maak liever geen uitzonderingen, dus je mag ze hier wel laten staan maar dan zal ik ze niet in de stemlijst opnemen. Toch bedankt voor je inzending!

@929V6: de links in de startpost naar de eerdere jaren lopen dood voor de jaren vóór 2019. Die topics zijn vast inmiddels verwijderd (helaas).
Ik heb de OP inclusief links gekopieerd uit een vorige editie. Jammer dat ze niet meer werken en dat de topics verwijderd zijn, maar we hebben in elk geval de foto's van de winnaars nog.

Oei, da's jammer! Ik maak liever geen uitzonderingen, dus je mag ze hier wel laten staan maar dan zal ik ze niet in de stemlijst opnemen. Toch bedankt voor je inzending!
Er zit hier bijv. ook nog een actieve Vlaamse spotter, die (logischerwijze) niet vaak met Nederlandse spots komt. Die kan dan ook niet meedoen. Wel jammer daar geen rekening mee is gehouden.

Fiat 128 SL '73 Ik fiets heel veel en zo kom ik aardig wat leuks tegen. In september fietste ik bij Almen (tip voor anderen als je eens in NL op vakantie wil) en kwam ik deze geweldige 128 tegen. Een 850 Sport Coupe heb ik ook dit jaar gespot maar deze 128 kende ik zelf niet. Echt een leuk klein bakkie.
6yrkM6n.jpg

Wolseley 16/60 '65. Deze heb ik begin december gespot bij Wijk bij Duurstede. Ik heb deze gekozen omdat dit voor mij een onbekend merk is. Blijkt één van de oudste Britse merken te zijn.
4AvnXBA.jpg

ROLLS-ROYCE CULLINAN
Gespot in November 2023

Opzich zie ik deze wel eens vaker in Amsterdam maar dan is die nogal fout.. deze is erg fijn ‘normaal’. Met mooi subtiel oranje lijntje die, zoals we weten, volledig met de hand wordt geschilderd.

Auto is knetter hoog

Mooi eigen kenteken ook

IMG-2694.jpg

Laatst bewerkt:
@De Dude,

Eén foto per spot, graag. Mocht je de onderste foto willen inzenden, dan adviseer ik je hem zo bij te snijden dat het een horizontale foto wordt, dat staat bij het stemmen wat fraaier tussen de andere inzendingen in het op-een-rijtje.

2023 was een vruchtbaar sportjaar voor mij, zowel in het binnen- als buitenland. Deze origineel Nederlandse Peugeot 405 T16, waar ook nog een stukje aan is gewijd op de AutoWeek-site, was zeker één van de hoogtepunten.
IMG-20230305-144948265-HDR-2.jpg

Een compleet andere auto en op het oog veel minder bijzonder, maar deze volstrekt originele Daihatsu Charade Diesel Turbo 'Van', van de eerste eigenaar ook nog, vond ik minstens net zo gaaf om tegen te komen. :)
IMG-20230226-143622875-HDR-2.jpg

Een van mijn eerste spots van 2023 en meteen al een heel bijzondere, namelijk een van de vermoedelijk slechts drie (dank, louisz!) Subaru's R2 op Nederlands kenteken:

Zoiets als dit verwacht je niet zomaar op de snelweg tegen te komen, een Panhard CD (1964) waar er maar 179 van zijn gebouwd. Wel jammer van de mussenflats op mijn voorruit:

Laatst bewerkt:
Een van mijn eerste spots van 2023 en meteen al een heel bijzondere, namelijk de enige Subaru R2 op Nederlands kenteken:

Zeer gaaf, maar ik denk niet dat dit de enige R2 in Nederland is. De L-680-TJ is bij mijn weten ook een R2. Ik heb daar nog geen foto van kunnen vinden helaas. En de NJ-496-K is er ook een (ook het exemplaar uit jouw spot kom je in die link tegen, toen hij nog een ander frontje had). Dit soort zaken is altijd heel lastig bij de RDW te vinden omdat de RDW de benamingen niet consistent gebruikt.

[als ik hiermee het topic vervuil, laat het aub even weten dan verwijder ik het weer]

Laatst bewerkt:
Ik begin met deze prachtige Sunbeam Rapier I uit 1957, volledig voorzien van rally-livery die niet enkel voor de sier blijkt. Op internet is immers terug te vinden hoe dit exemplaar o.m. in 2018 de 1000 Miglia in Italië heeft meegereden. Hij wordt duidelijk goed gebruikt, want ik spotte hem op een herfstige zaterdag op de drukke parking van enkele baanwinkels:

spot2023261.jpg

Ook mijn tweede inzending stond op een plaats waar ik het niet verwachtte. Deze Honda NSX uit 1992 stond immers op de parking van de lokale bouwmarkt! Dit exemplaar werd in 2009 naar Nederland geïmporteerd en is sindsdien nog steeds bij de eerste NL-eigenaar.
svhj20231.jpg

Hm, 740 foto's om uit te kiezen (hoewel deels buitenland, dus dat valt af) en dan loop ik nog een paar maanden achter met uploaden... Die negeer ik maar. Toch nog flink wat uit te kammen dus.

MWH - AutoBianchi Bianchina Panoramica pickup 1969
Eentje dicht bij huis. Deze zelf gebouwde pickup (want de bovenkant van de achterzijde was beschadigd) bleek van de broer van de buurman te zijn. Een paar weken later zag hij er wat minder goed uit na een scooterrijder op de voorruit te hebben gevangen...

AutoBianchi Bianchina Panoramica pickup 1969 (DH-92-63) by MilanWH, on Flickr

De Kougar Sports laat ik afvallen omdat het 'slechts' een kitcar is, dus kom ik uit bij de volgende:
MWH - Arnolt-Bristol 404 Bolide 1954
Ik hoorde een bult lawaai vanaf mijn werkplek op kantoor, naast een oprit van de snelweg. Deze Arnolt-Bristol 404 Bolide uit 1954 reed vol gas de helling op. Dit is de auto van prins Bernhard, waarmee hij de Mille Miglia heeft gereden.
Arnolt Bristol 404 Bolide Roadster 1954 (PM-08-39) by MilanWH, on Flickr

1982 Lancia Beta
Langs een doorgaande weg in Eindhoven stond in de avondspits deze Beta. Ooit niks bijzonders, gewoon een 1600, maar nu is dat wel anders. Helemaal roestvrij is hij net niet, wel staat hij er heel strak, fris gepoetst bij en maakt de kleur hem helemaal af. Het kinderzitje op de achterbank verraadt dat hij normaal waarschijnlijk niet alleen maar onder een dekentje staat.

1983 Ford Granada
In Rotterdam stond ik vol verbazing te kijken naar deze toch al niet alledaagse Granada met al zijn roest, deuken, ducttape en plamuur. Zo zie ik een klassieker toch niet vaak. Thuis werd mijn verbazing nog groter toen hij nog van de eerste eigenaar bleek te zijn. Hoe bestaat het?
For(-d) the record, hij is 2wk voor mijn foto nog door de APK gekomen.

In 2023 heb ik eigenlijk niet zo veel gespot. Het merendeel was tijdens auto-evenementen.

De keuze is gevallen op deze origineel in Nederland verkochte Ford Mustang uit 1965. Het is echter ook een van de ongeveer 500 exemplaren die in Amsterdam zijn geassembleerd.
Het origineel Nederlandse kenteken, de staat van de auto en het feit dat dat de fly-over op de achtergrond een soort kader vormt, doet mij beslissen om deze foto te laten deelnemen in de jaarlijkse SVHJ-verkiezing.

De Borgward P100 is de laatste stuiptrekking van dit fantastische Duitse kwaliteitsmerk. Slechts 2530 exemplaren werden er gebouwd van de P100, en toen was het over. Ook met het merk Borgward.
Dit exemplaar uit 1961 rijdt sinds kort in Nederland en is in de handen van een liefhebber die er ook naar automeetings gaat. Hier zag ik 'm echter in het wild.

Mijn eerste spot is een (Talbot) Chrysler-Simca 2 Liters uit 1980, dus één van de laatste. Ik ben nog van de generatie die deze auto’s nieuw heeft meegemaakt en toen waren het keurige grote auto’s. Nu volledig verdwenen, maar deze staat te glanzen in het licht van de garage!

20230801_101125 by Marc Noordink, on Flickr

De tweede is deze Peugeot 204 uit 1972 (aldus RDW), waar aan de deurranden te zien binnenkort wat aan moet gebeuren …

20230818_145425 by Marc Noordink, on Flickr

Leuke inzendingen al ondertussen!

@72grande
Volgens Finnik.nl is het bouwjaar van de Peugeot 1975 en dat komt ook meer overeen met de uitvoering (zwarte grille en kleur carrosserie en interieur). Meestal is het Finnik dat ernaast zit en moet je op rdw.nl het juiste bouwjaar zoeken, maar ditmaal lijkt het dus andersom te zijn.

Laatst bewerkt:
@72grande
Volgens Finnik.nl is het bouwjaar van de Peugeot 1975 en dat komt ook meer overeen met de uitvoering (zwarte grille en kleur carrosserie en interieur). Meestal is het Finnik dat ernaast zit en moet je op rdw.nl het juiste bouwjaar zoeken, maar ditmaal lijkt het dus andersom te zijn.

Ik vond het al raar zoals het bij de RDW stond; nou ja, duidelijk!

Hoewel ik nauwelijks nog actief ben op het forum spot ik nog best veel. Daarom dat ik maar wel meedoe met de spot van het jaar verkiezing. Om mijn kansen te spreiden heb ik twee totaal verschillende inzendingen.
Allereerst een jaren '70 Toyota in vlageel met origineel Nederlands kenteken. Gezien de staat eerder een echte survivor dan een gekoesterde klassieker en dat maakt hem juist zo leuk.
1977 Toyota Cressida stationwagon de luxe by Dirk A., on Flickr

Vervolgens een auto die nooit nieuw geleverd is in ons land. Des te leuker dat iemand de moeite heeft gedaan om er eentje deze kant op te halen en gewoon lekker te gebruiken.
1976 FSC-Lublin Zuk A15M by Dirk A., on Flickr

Beide foto's/links zijn klikbaar. Zo kom je op mijn fotostream waar van beide spots nog meer foto's te bewonderen zijn.

Mijn eerste inzending dit jaar:

Spyker C8 Spyder - 2005
Een 'Spijker C8 Spyder' uit 2005 volgens de RDW. Volgens mij is dit mijn meest 'moderne' inzending ooit. Ik spotte mijn allereerste Spyker in het wild tijdens een fietstochtje van Haarlem naar Zandvoort. Om de C8 heen stonden bij het stoplicht volgens mij ook een moderne Ferrari en Porsche maar het meest interessante vond ik toch de C8! Voor zover ik na kan gaan is dit een van de 11 Spyker C8 Spyder op Nederlands kenteken.

Vauxhall Chevette - 1979
Volgens rdwdata.nl zijn er nog zo'n 17 Vauxhall Chevette-kentekens bekend in Nederland. Vijf daarvan hebben nog een geldige APK. De rest heeft al minstens 5 jaar geen APK gehad en het is dus maar de vraag in hoeverre deze nog bestaan. Ik zag vlak voor de Kerstdagen dit exemplaar tijdens een toertochtje met mijn eigen oldtimertje in Heemskerk!

Mijn spots hebben nog niet in WZJVBV gestaan, want ik heb daar het hele jaar nog niets gedeeld. Dat komt nog wel een keer. Ik ben er niet vaak echt op uit te gaan om te spotten, hopelijk komt dat er dit jaar ook wat meer van. Maar ook zonder erg je best te doen, kom je nog van alles tegen.

Fiat 132 S 1800 Automatic (1973)
In Leiden woont een Fiat-liefhebber. Zijn auto's staan er niet allemaal even florissant bij, helaas. Deze 132 is (nog) wel netjes. Via Peter O kwam ik achter de geschiedenis van deze 132, die ooit nieuw in Rome is verkocht aan de persoonlijke chauffeur van de Italiaanse oud-premier Giulio Andreotti.

Mitsubishi Starion 2.0 Turbo EX (1982)
Toen ik met mijn huisgenoten naar huis fietste van een wandeltocht zag ik deze Starion vanuit mijn ooghoek staan. Die moest op de foto! De auto staat al even stil en heeft al ruim tien jaar geen geldige APK meer.

Rutger attendeerde me op de "spot van het jaar". Ik heb dit jaar neit veel gespot, en ook niet zo veel in het topic geplaatst.
Toch heb ik een paar leuke dingen gezien.

Als eerste deze Skoda. Ik ben dit jaar naar het concert van Diana Ross geweest in Amsterdam. Omdat ik niet zo mobiel ben, hebben we een overnachting daar gedaan. Op de terugweg gingen m'n vader en ik even kijken bij een kringloopwinkel in Alkmaar. En daar kwamen we deze parel tegen. Een Skoda 120 LS uit 1978. Nieuw verkocht in Nederland.

Als 2e inzending zat ik te denken een Lada Vesta SW, maar dat is een vrij moderne auto, en eigenlijk wou liever een auto doen die uit Assen komt. En zo kom ik op de auto die in de straat achter me ineens is opgedoken, een Honda Legend sedan, of misschien toch een Mazda 929 die ook sinds kort hier "woont"

En ineens dacht ik aan deze auto, een Opel Senator. uit 1985. Sinds 1994 is dit pareltje bij de huidige (op leeftijd zijnde) bestuurder. Leuk ook is dat deze auto nieuw verkocht is bij de Wander in Assen, de vroegere Opeldealer.

Mijn top 5:

1. MCW - Fiat 128 SL
2. afentoe - Lancia Beta
3. 929V6 - Subaru R9
4. Gewoon Dirk - Toyota Cressida Stationwagon
5. 72grande - (Talbot) Chrysler-Simca 2 Liters

Als die AMC Eagle als een separate spot zou zijn ingediend, was die trouwens op nummer 1 gekomen.

Laatst bewerkt:
Alle inzendingen staan op 1 pagina dus een rijtje zal niet nodig zijn. De stemtijd is dus inderdaad ingegaan!

Edit, voor het gemak wel even een lijstje om het stemmen te vergemakkelijken:

SVF - AMC Eagle, Peugeot 204, 203 en 202.
SVF - Citroën Ami 6

rzasa - Volvo 145 Express
rzasa - Daf 33

louisz - Ford Taunus Turnier
louisz - Toyota Crown

Jay Double You - Mercedes-Benz 170S
Jay Double You - Maserati Quattroporte

MCW - Fiat 128 SL
MCW - Wolseley 16/60

De Dude - Rolls-Royce Cullinan

HarmenA - Peugeot 405 T16
HarmenA - Daihatsu Charade Turbo Diesel Van

929V6 - Subaru R2
929V6 - Panhard CD Rallye

citroenAZU - Volkswagen Passat L
citroenAZU - Ford 17M Bestel

Escher - Sunbeam Rapier Series I
Escher - Honda NSX

MWH - Autobianchi Bianchina Panoramica Pick-up
MWH - Arnolt-Bristol 404 Bolide

afentoe - Lancia Beta Berlina
afentoe - Ford Granada Combi

XBXG2 - Ford Mustang
XBXG2 - Borgward P100

72grande - Talbot Simca 2 Litres
72grande - Peugeot 204

Gewoon Dirk - Toyota Cressida Stationwagon De Luxe
Gewoon Dirk - FSC-Lublin Zuk A15M

D oh - Spyker C8 Spyder
D oh - Vauxhall Chevette

Rutger DC - Fiat 132 1800 Automatic
Rutger DC - Mitsubishi Starion 2.0 Turbo EX

Pjötr - Skoda 120 LS
Pjötr - Opel Senator 2.5i

De inzending van JL86 is afgekeurd voor deze wedstrijd. Dus a.u.b. daar niet op stemmen!

Laatst bewerkt:
2. afentoe - Lancia Beta
3. Gewoon Dirk - Toyota Cressida Stationwagon
4. 929V6 - Panhard CD
5. D Oh - Vauxhall Chevette
6. Pjötr - Skoda 120

In het Gespot-topic veel mooie spots gezien die ik in dit topic niet zie, helaas.

1. 929V6 -Panhard CD (1964)
2. Jay DoubleYou - Mercedes-Benz 170 S
3. SVF - Citroen Ami Berline
4. Escher - Honda NSX
5. MCW - Fiat 128 SL

Laatst bewerkt:
1. louisz - Toyota Crown: een Crown van deze generatie is sowieso een gave spot, maar het zijn vooral de zescilinders die bewaard zijn gebleven en dit is een vierpitter!
2. D oh - Vauxhall Chevette: staat al jaren op mijn spotverlanglijstje, maar gezien het aantal nog rijdende exemplaren wordt die kans steeds kleiner.
3. HarmenA - Daihatsu Charade Turbo Diesel Van: Charades G100 zie je al zelden meer, laat staan een diesel, laat staan een op grijs kenteken, laat staan een vijfdeurs!
4. 72grande - Peugeot 204: superleuke late 204 in een typische Peugeot-kleur uit die periode.
5. Gewoon Dirk - Toyota Cressida Stationwagon De Luxe - bekend exemplaar maar toch heel bijzonder om te spotten!

1. 929V6 - Panhard CD Rallye
2. 72grande - Talbot Simca 2 Litres
3. Gewoon Dirk - Toyota Cressida Stationwagon De Luxe
4. MWH - Arnolt-Bristol 404 Bolide
5. citroenAZU - Ford 17M Bestel

1) D oh - Spyker
2) louisz - Toyota Crown
3) Gewoon Dirk - Toyota Cressida
4) Escher - Honda NSX
5) Rutger DC - Mitsubishi Starion

Moeilijk kiezen, maar dit wordt mijn Top-5.

1. MWH - Arnolt-Bristol 404 Bolide
2. 929V6 - Panhard CD (1964)
3. Escher - Honda NSX
4. Rutger DC - Mitsubishi Starion
5. D oh - Spyker C8 Spyder

1. afentoe - Lancia Bèta
2. XBXG2 - Ford Mustang
3. 929V6 - Panhard CD
4. Rutger DC - FIAT 132
5, citroenAZU - Ford Taunus 17M

1. XBXG2- Borgward P100
2. Gewoon Dirk - Toyota Cressida
3. XBXG2 - Ford Mustang
4. Doh - Vauxhall Chevette
5. 72 Grande - Talbot Chrysler-Simca

1. 72grande - Chrysler Simca 2 Litres
2. D oh - Vauxhall Chevette
3. rzasa - Volvo 145 Express
4. louisz - Toyota Crown
5. Gewoon Dirk - Toyota Cressida Stationwagon

Wat leuk elk jaar weer die spot van het jaar. Bedankt voor de organisatie.
Hier mijn punten
1. 72grande Chrysler Simca 2 L 5ptn
2. MCW Fiat 128. 4 ptn
3. louisz Toyota Crown 3 ptn
4. Gewoon Dirk Toyota Cressida 2 ptn
5. d oh Vauxhall Chevette 1pt

Succes allemaal!

1. 72grande - Chrysler Simca 2 Litres
2. D oh - Vauxhall Chevette
3. Rutger DC - Fiat 132 1800 Automatic
4. afentoe - Lancia Beta Berlina
5. louisz - Toyota Crown