Pobresh zei:
eeuwige_student zei:
classicfinds zei:
Deze Combi staat in de buurt van Roermond (exacte plaats naam ben ik even kwijt). Het is een auto van een Daf liefhebber. En het is een aan lager wal geraakt project. Helaas niet te koop voor al nog. En jammer genoeg gaat hij steeds verder achteruit.
De verzameling staat in Linne aan de Rijksweg. In plaats van liefhebber moet ik eerder denken aan hrt woord verzamelaar, maar dat terzijde.
En een aantal jaar geleden stond het daar propvol met dafjes. Nu staan er nog maar een paar.
1 is er dacht ik nog in gebruik. Die staat meestal op de oprit.
Maar of het een liefhebber is? Dan zou je ze toch niet zo laten verpieteren denk ik toch...
Meeste wagens staan daar al zo lang ik me herinner, dus een jaar of 15/20 op zijn minst.
Ja Linne was het idd. Ik vergeet altijd die naam van de plaats omdat ik er altijd zo heen rijd als ik iets ga halen bij hem. Ik ben al meerdere keren bij hem geweest voor onderdelen. Geloof me, het is echt een liefhebber. Hij heeft zelfs bij Daf gewerkt ooit in de tijd van de personenwagens. Hij kan er heel boeiend over vertellen. Maar helaas is de reden van het laten staan van de auto's, het al oude "ga ik nog eens restaureren". Iets dat bij veel verzamelaars (in het engels zo mooi "hoarders" genoemd) wel vaker voor komt. De wagens die weg zijn , zijn door hem op last van de gemeente verkocht. De laatste 5 houd hij krampachtig vast. De 6e heeft hij nog aan de gang. Hij heeft er laatst weer een hele hoop werk aan gedaan om hem weer goed de weg op te krijgen. Hij heeft zijn hele achterhuis vol delen liggen en hangen. Hij heeft maar 1 overdekte stallingsplek. Daar staat regelmatig die grijze dagelijkse daf. Achter de heg heeft hij er drie staan, en de rechter kant van de oprit wordt bevolkt door de combi en een witte Belgische sedan.
@the Fox. Ik heb idd het glas niet uit die ene combi op de sloop gehaald. Die auto is bekend bij de liefhebbers, en loopt geen gevaar om geruimd te worden. De eigenaar vind hem daar prima liggen. En heeft geen intentie om hem weg te halen. De 55 daar in tegen gaat wss binnen niet al te lange tijd geruimd worden. En in dat geval zou ik alles wat redbaar is er uit schroeven. Het glas op zich heb ik niet nodig. Ik heb nog een set liggen. Maar het is gewoon om het niet verloren te laten gaan, dat ik het er uit wil halen. Vroeg of laat maak ik er vanzelf wel eens iemand blij mee. En bij mij ligt het niet echt in de weg.