Sloperijfoto's, deel 3

Een leuke Rancho, heb vroeger al vele simca 1100's en daarvan afgeleide voertuigen zo gezien... volledig doorgerot op de A-stijlen en de voorste chassisbalken, was na 6-8 jaar al te realiseren.
Van die doorgeroeste 1100 Fourgonette maakte ik destijds nog aanhangers.:}

Er zitten trouwens nog leuke onderdelen op die Rancho, die Siem-verstralers en die lichtmetalen velgen zijn gezochte items.

Guus Leferink zei:
Misschien omdat het een 2.2 dCi of 3.0 dCi is met een kapotte motor en/of bak?
Komt vaak voor, zijn erg slechte motoren
Als de Espace dan ook nog bijvoorbeeld 300k+ heeft gelopen is het economisch niet meer rendabel om te repareren

Ik wil hier toch even op reageren omdat dit (voor een deel) lariekoek is. Mijn vader heeft een Laguna 2.2dci gehad, met automaat, vanaf nieuw tot ruim 2 ton gereden en geen mechanische problemen. Een collega van hem had hetzelfde blok met handbak in zijn auto, nooit over gehoord. Op het internet staat het wel vol met horrorverhalen over de 1.9dci 120pk, hoewel ook die hele hoge kilometerstanden kunnen halen met preventief onderhoud. 3.0dci weet ik niet.

Duitse auto's zijn ongetwijfeld populair voor de export en Fransen een stuk minder geliefd, dus een 'grote' Renault met dieselmotor en 3 ton is vrijwel niets waard en belandt daardoor, vooral in dit land, nogal snel op de sloop. Daarnaast zie je dat Duitse auto's nogal eens opgelapt worden tegen hele gepeperde rekeningen terwijl veel mensen een Franse auto dat niet waard vinden (althans die sterke indruk heb ik).

Vandaag weer bij de sloop geweest, bij deze cx krijg ik toch (sorry, wil niemand vals beschuldigen hoor) wat vermoedens van opzet, import cx 2000 met lpg installatie, volledig uitgebrand:

De oldtimer BMW is al aardig kilootjes kwijt:

Een in mijn ogen perfect gedesignde Mazda 626, helaas ook op zijn laatste rustpunt:

Die 626 (GF) is idd. een heel mooi model, vreemd genoeg, vond iedereen het een vreselijk saaie burgerlullen bak, toen hij uit kwam.
Vergeleken met de eerdere 626 (GE), is hij ook wel wat tammer, maar toch nog steets een hele mooie wagen.

marcel21674 zei:
Die 626 (GF) is idd. een heel mooi model, vreemd genoeg, vond iedereen het een vreselijk saaie burgerlullen bak, toen hij uit kwam.
Vergeleken met de eerdere 626 (GE), is hij ook wel wat tammer, maar toch nog steets een hele mooie wagen.

Ik vind hem qua design ook wel wat weghebben van de Mitsubishi galant van eind jaren 90, ook mooi rechtlijnig in alle opzichten.

Deze foto heb ik even van Facebook geplukt:

Deze R17 is vandaag afgeleverd bij de sloop in Lisse en is morgen nog beschikbaar voor onderdelen, waarna die in de crusher gaat :,( Wie haalt hier de bruikbare onderdelen nog af? zou toch zonde zijn als deze verloren zouden gaan!

Als ik die sloper was zou ik op z'n minst ff wachten tot na het weekend, er moet anders maar net een liefhebber zijn die er morgen nog vrij voor krijgt van zijn baas.

n.kroon zei:

Deze R17 is vandaag afgeleverd bij de sloop in Lisse en is morgen nog beschikbaar voor onderdelen, waarna die in de crusher gaat :,( Wie haalt hier de bruikbare onderdelen nog af? zou toch zonde zijn als deze verloren zouden gaan!

Plaats 'm dan even in het Fransrijderstopic.

danny1995 zei:
Vandaag weer bij de sloop geweest, bij deze cx krijg ik toch (sorry, wil niemand vals beschuldigen hoor) wat vermoedens van opzet, import cx 2000 met lpg installatie, volledig uitgebrand:

Tja.. soms gunt de buurt je ook niks... ;)

n.kroon zei:

Morgen wordt er gebeld om te vragen wat het kost om hem daar (compleet) weg te halen.

Dat is hem idd, kenteken klopt, maar dan zal het waarschijnlijk toch een geval van kortsluiting zijn geweest als hij naast de weg is uitgebrand.

danny1995 zei:
Dat is hem idd, kenteken klopt, maar dan zal het waarschijnlijk toch een geval van kortsluiting zijn geweest als hij naast de weg is uitgebrand.
Waarom van het goede van de mens uitgaan?
Hij kan toch ook langs de weg in de fik gestoken zijn om de verzekering te tillen?

Ben echt benieuwd of het lukt met de renault, als die bij me in de buurt stond had ik hem zelf opgehaald. Zou toch echt zzonde zijn om zo een berg onderdelen verloren te laten gaan :(

Vanmorgen even gebeld met de sloper in Lisse.
€400,- lichter maar de 17 is gered, €50,- boven wat eigenlijk mijn max. was.
Maar het belangrijkste is, er zijn weer een stapel onderdelen gered.

Thx! Ik verzamel graag zinloze feitjes.

Een fotorepo van de reddingsactie zou leuk zijn!

Geniaal, die sloperijen weten niet wat ze overkomt, allemaal gekken die auto's komen opkomen :D
Toen mijn witte Dyane werd gered was dat nog allemaal veel lastiger!

Het is inderdaad de 36-BS-39 een Renault 17 TL Decouvrable uit 1974.
Originele kleur : Oranje
Super gaaf detail de vervaldatum van de APK is 17-04-1976.
Datum eerste toelating : 17-04-1974

Maar dit zien we Zaterdag of dit allemaal klopt.

Uiteraard worden er foto's gemaakt, en zal een en ander hier posten.

Dat de vervaldatum APK op 1976 staat, betekent dat de datum van de laatste APK niet meer bekend is. In 1976 was er nog geen APK (ingevoerd in 1985). Het kan dus best zijn dat hij begin jaren negentig nog gereden heeft, vanaf tweede helft jaren negentig zijn de APK-data wel bekend.

@ 17Gordini: Super dat je hem gaat halen! (tu) De apk datum is bij het RDW onbekend, vandaar dat ze hem 2 jaar na de eerste toelating hebben gezet. Het is dus niet zo dat deze auto slechts 2 jaar heeft rondgereden. Dit is bij vrijwel alle "langslapers" het geval.
Edit: zoals 929V6 dus al zei.. (:P)

@ de rest: ik ben er net per toeval achter gekomen wie de eigenaar van de sloperij verzameling in Tiel is. Hij heeft namelijk verschillende auto's op Speurders staan. Zie deze link.

Jeetje wat zonde van die CX! Gelukkig wordt tenminste weer een R17 gered, of in ieder geval een voor de onderdelen.

Super goed nieuws (tu) Ben toch blij dat ik hem gedeeld heb, zou zonde zijn geweest als die platgedrukt zou worden

Vandaag hebben wij de R17 opgehaald. Het zal echter alleen maar uitstel van executie zijn, sjonge wat is die slecht! Maar goed, de velgen, een goed decouvrable dak wat in de kofferbak lag en nog war andere kleine zaken zullen overblijven. Maar 17Gordini zal de auto schoonmaken en demonteren, wie weet komen er nog verrassingen uit.

Op de kar:

10538533_370931659725114_6996459719948874980_n.jpg

Interieur. De vorige eigenaar wilde 1 ding behouden........ het stuur. *-)

10438403_370931833058430_8151905122234769070_n.jpg

Renault15.17 zei:
Interieur. De vorige eigenaar wilde 1 ding behouden........ het stuur. *-)

Deed mijn opa ook lang, hij heeft nog een stuk of 5 sturen liggen. Ik vind het wel leuk eigenlijk :}

Goed bezig! Alles redden wat er te redden valt. (tu)

Ik reed vandaag even langs Engelbert in Den Bosch. Daar zijn de volgende 2 zeldzaamheden binnen gekomen:

Deze Ford Sierra Van was 5 dagen geleden nog van de eerste eigenaar. Ik reed vandaag langs de straat waar hij altijd stond. Ik vond het al vreemd hem niet te zien (al kan een auto ook wel eens weg zijn natuurlijk). Misschien had ik al een voorgevoel, zodoende dat ik een ommetje langs Engelbert maakte. Er zijn er tot nu toe nog 4 van op Nederlands kenteken, dus welke Ford-fan redt deze zeldzaamheid?!

Verder stond er deze Peugeot 3056 S16 2.0 uit 1994, waar er nog 41 van op Nederlands kenteken staan.

Die Sierra moet idd toch gered worden!, wellicht Wouter82? Die Peugeot doet me wat minder (denk overigens dat je 306 bedoelt ipv 305 ;) ) , maar apart dat die niet in de crosserij wereld is gekomen?

Mjah dat is zeker een bijzondere Sierra. Ook een benzine dus dat zou bezit wat dragelijker maken. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die auto op verschillende plekken, uhm, donkerbruin is... Het zal ook vast geen toeval zijn dat die twee dagen voor verval apk is ingeleverd.

Ik weet iig dat hij de laatste jaren niet veel heeft gereden. Hij stond werkelijk altijd in dezelfde straat als ik er langs kwam (niet helemaal altijd op dezelfde plek overigens). De apk is net 2 dagen verlopen, dus dat zou goed de reden tot afstand kunnen zijn. Hier zie je nog wat plaatjes van deze auto.

Hallo iedereen,

Ik kwam na wat Googlen (omdat ik me afvroeg wat er met mijn Montrealblauwe ex-BMW 316i is gebeurd, omdat hij volgens VWE is gedemonteerd) dit topic tegen. Voor ik de vraag ga stellen dus eerst even het waarom ik wil weten wat er met de auto is gebeurd... Ik heb mijn auto in 2011 met 208 dkm verkocht aan iemand uit Hellevoetsluis... Deze heeft hem rond mei 2014 te koop gezet(apk tot februari 2015) met 278xxx km op Marktplaats met ook een boel vernieuwd, dus goed onderhouden...alleen helaas met krasdeuk op rechterzijkant. Hij is in mei ook weer overgeschreven, dus er is nog een kleine 2 maanden mee gereden. Toen ik vorige week het kenteken (JX-GZ-74) bij het RDW invoerde bleek het niet meer te bestaan. 2 mogelijkheden: hij was geëxporteerd of gedemonteerd. Kenteken bij VWE ingevoerd en daar bleek dat ie dus gedemonteerd zou zijn.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/47155_1465579250460_7257828_n.jpg?
oh=de877ab31e14d530bf527e4dca4a601c&oe=54717778&__gda__=1417104986_1bc8365c3d54b03a71c5abe8adc3569a
40944_1465580170483_3427074_n.jpg

Wie o wie weet wat er met de mooiste auto die ik heb gehad is gebeurd of heeft hem gespot bij het demontagebedrijf? Witte knippers, brede stootstrips, lm-wielen en mistlampen (heeft de eigenaar na mij eruit gehaald) zaten er niet meer op. De CCFL angel eye koplampen wel. Let ook op de achterspoiler, en de 316i badge(zat er bij mij nog wel op), dat waren typische herkenningspunten...

Alvast bedankt voor het kijken jongens! (tu)

de bmw is gecrasht door een gefrustreerde maniak die gehoord had dat zijn meisje de verkering had uitgemaakt omdat hij arrogant werd toen hij bmw ging rijden

D@vy zei:
Hallo iedereen,

Ik kwam na wat Googlen (omdat ik me afvroeg wat er met mijn Montrealblauwe ex-BMW 316i is gebeurd, omdat hij volgens VWE is gedemonteerd) dit topic tegen. Voor ik de vraag ga stellen dus eerst even het waarom ik wil weten wat er met de auto is gebeurd... Ik heb mijn auto in 2011 met 208 dkm verkocht aan iemand uit Hellevoetsluis... Deze heeft hem rond mei 2014 te koop gezet(apk tot februari 2015) met 278xxx km op Marktplaats met ook een boel vernieuwd, dus goed onderhouden...alleen helaas met krasdeuk op rechterzijkant. Hij is in mei ook weer overgeschreven, dus er is nog een kleine 2 maanden mee gereden. Toen ik vorige week het kenteken (JX-GZ-74) bij het RDW invoerde bleek het niet meer te bestaan. 2 mogelijkheden: hij was geëxporteerd of gedemonteerd. Kenteken bij VWE ingevoerd en daar bleek dat ie dus gedemonteerd zou zijn.

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd...._=1417577930_c8cf9cc0e54dc32c71ff98a64499d267

Wie o wie weet wat er met de mooiste auto die ik heb gehad is gebeurd of heeft hem gespot bij het demontagebedrijf? Witte knippers, brede stootstrips, lm-wielen en mistlampen (heeft de eigenaar na mij eruit gehaald) zaten er niet meer op. De CCFL angel eye koplampen wel. Let ook op de achterspoiler, en de 316i badge(zat er bij mij nog wel op), dat waren typische herkenningspunten...

Alvast bedankt voor het kijken jongens! (tu)

Ik kom zelf maar op één sloperij. Wil daar volgende keer best even kijken. Jammer dat zo'n nette auto in zo'n korte tijd op de sloop kan belanden. :(

Ik zag bij van Olst ook wel een donkerblauwe BMW E36 met voorschade maar ik denk niet dat dat hem was.
Verder denk ik dat de clio van pas voor de autocros gaat worden gebruikt:

Ook niet alledaags, een Daihatsu Hijet:

Tweemaal nette Vectra A, 1xkorte en 1x een lange:

En een roestige Hyundai Pony:

Deze ONK 309 stond net vooraan het sloopterrein toen ik wegging, ik hoop niet dat hij wordt gesloopt, maar het zou zomaar kunnen...

@Astrawez: Weet jij toevallig van wélke sloperij in Tiel dat veld is? Mocht die Samara gesloopt worden, dan kan ik daar nog wel wat van gebruiken, de kleur is alvast goed!

Terug
Bovenaan