Sloperijfoto's, deel 3

simca1006 zei:
Astrawez, je spreekt mijn woorden. Zelf vind ik dat als er iemand het gevraagde bedrag wil betalen en er goed voor zal zijn,prima. Maar dat het of of is dat wil er bij mij niet in. Men zou ook kunnen zeggen ik wacht 1 maand en daarna mag ie voor een klein bedrag naar een liefhebber voor bijv. onderdelen. Als de auto heel goed zou zijn beland hij niet op de sloop, verwacht ik.

Grensrijder en ik hebben al een Yugo, 2 daarvan lijkt me wat overdreven je moet een ander ook wat gunnen. :)

Ik dacht meer voor de onderdelen. Of zijn die nog goed te krijgen?
 
Het is toch schandalig.. Ik snap dat die auto's worden ingenomen maar hebben die Engelsen nooit van veilingen gehoord...?
 
Ik snap het ook niet. Je kunt nog goed geld aan veel van die auto's verdienen.
 
Nacas zei:
Het is toch schandalig.. Ik snap dat die auto's worden ingenomen maar hebben die Engelsen nooit van veilingen gehoord...?

Kijk maar eens op de site van de domeinen of BVA Auctions wat een auto van 10-15 jaar oud daar gemiddeld opbrengt... als je van die opbrengst alle extra kosten van transport, opslag, personeel en burocratie af haalt blijft er ook al weinig tot niets meer over als winst.
Daarnaast is die engelse RHD-meuk ook niet zo interessant voor de export, dus de verkoop hiervan zal ook een stuk moeilijker gaan als van LHD-auto's.

En verder werkt zo'n mooie grijper ook nog eens heel goed als afschrikwekkend voorbeeld voor potentiële overtreders.:)
 
index.php

https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146256&key=7A8IDS38
https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146373&key=XJZBONTY
https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146444&key=GBGXCKZS

Deze fraaie Citroen zag ik vorig jaar bij een garagebedrijf in de Dordogne wegkwijnen.
Is zoiets nog te restaureren? Lijkt me een hels karwei...
 
Muddy Bandit zei:
Nacas zei:
Het is toch schandalig.. Ik snap dat die auto's worden ingenomen maar hebben die Engelsen nooit van veilingen gehoord...?

Kijk maar eens op de site van de domeinen of BVA Auctions wat een auto van 10-15 jaar oud daar gemiddeld opbrengt... als je van die opbrengst alle extra kosten van transport, opslag, personeel en burocratie af haalt blijft er ook al weinig tot niets meer over als winst.
Daarnaast is die engelse RHD-meuk ook niet zo interessant voor de export, dus de verkoop hiervan zal ook een stuk moeilijker gaan als van LHD-auto's.

En verder werkt zo'n mooie grijper ook nog eens heel goed als afschrikwekkend voorbeeld voor potentiële overtreders.:)

Daar heb je wel een punt.. Maar wat een prijzen zeg bij dat BVA auctions pff
 
Donkeyman zei:
index.php

https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146256&key=7A8IDS38
https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146373&key=XJZBONTY
https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146444&key=GBGXCKZS

Deze fraaie Citroen zag ik vorig jaar bij een garagebedrijf in de Dordogne wegkwijnen.
Is zoiets nog te restaureren? Lijkt me een hels karwei...

Mooi beeld. Er is dacht ik een Engelsman die de meest verschrikkelijke wrakken nog weet op te knappen.. Ik weet zijn naam niet. Maar nu ik dit balletje heb opgegooid geloof ik er heilig in dat de mede forummers hem jou zijn naam gaan vertellen en een linkje er bij haha.
 
Muddy Bandit zei:
Nacas zei:
Het is toch schandalig.. Ik snap dat die auto's worden ingenomen maar hebben die Engelsen nooit van veilingen gehoord...?

Kijk maar eens op de site van de domeinen of BVA Auctions wat een auto van 10-15 jaar oud daar gemiddeld opbrengt... als je van die opbrengst alle extra kosten van transport, opslag, personeel en burocratie af haalt blijft er ook al weinig tot niets meer over als winst.
Daarnaast is die engelse RHD-meuk ook niet zo interessant voor de export, dus de verkoop hiervan zal ook een stuk moeilijker gaan als van LHD-auto's.

En verder werkt zo'n mooie grijper ook nog eens heel goed als afschrikwekkend voorbeeld voor potentiële overtreders.:)

Sommige modellen wel. Bijvoorbeeld auto's die hier niet/amper zijn geleverd. (Lees, sportieve wagens zoals Toyota Supra's, Honda Integra's, etc.)
 
en die geredde fiat croma staat nog steeds op de sloop omdat 700 euries te veel is ?
weet zeker dat de sloper dat ding al lang zat is en hem gewoon een keer gaat pletten
heeft die beste man weer ruimte voor een ander wrak
 
Donkeyman zei:
index.php

https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146256&key=7A8IDS38
https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146373&key=XJZBONTY
https://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=378146444&key=GBGXCKZS

Deze fraaie Citroen zag ik vorig jaar bij een garagebedrijf in de Dordogne wegkwijnen.
Is zoiets nog te restaureren? Lijkt me een hels karwei...

Alles is te restaureren, maar tegen welke kosten.....
 
grapjas zei:
en die geredde fiat croma staat nog steeds op de sloop omdat 700 euries te veel is ?
weet zeker dat de sloper dat ding al lang zat is en hem gewoon een keer gaat pletten
heeft die beste man weer ruimte voor een ander wrak

Misschien is iemand hem al wel op komen halen?
 
Ik ben net even langs autodemontagebedrijf Van den Braak in Geffen gereden, vooral omdat mijn auto weer eens in beweging moest komen. Het is bepaald niet de meest spectaculaire sloperij, maar ik heb me altijd afgevraagd waarom die auto's daar maar staan weg te rotten, het ziet er namelijk niet uit als een sloperij. Ik denk in ieder geval niet dat het bedrijf een miljoenenomzet heeft :) De auto's zijn zichtbaar vanaf de A59 tussen Oss en Geffen bij de voormalige Geffense Barrière.

13668100344_93ec9f29e6_c.jpg


1997 Citroën XM 2.5 D Turbo
Status kenteken: geldig
APK t/m 10-3-2007

13667923775_ff77720efa_c.jpg


1996 Lancia Dedra 1.9 TD S.W.
Status kenteken: geldig
APK t/m 10-12-2006

13668358734_9f31fbc2ef_c.jpg


1996 Ford Escort 1.6i
Status kenteken: geldig
APK t/m 10-12-2009

13668400434_2757151506_c.jpg


13668477664_9fb43af270_c.jpg


13668510054_eaa2b54d09_c.jpg


13668200655_9d4c2f09a3_c.jpg


13668270823_8b1b26368b_c.jpg


13668301595_02cb98f157_c.jpg
 
Aah, kijk.. Dat staat er dus allemaal! Ik zag ze wel eens als ik richting het Autotron reed, maar nooit echt de moeite genomen om de afslag eerder te pakken
 
Die auto's zie ik ook vrijwel iedere dag staan idd. Maar zit daar dan een sloperij achter ofzo? Of is het gewoon een verzamelaar die niks weg wil doen??
 
Ouwediesel zei:
Muddy Bandit zei:
stoterstangen90 zei:
Mechelman zei:
Die Corolla E11 bovenop de Laguna trekt meer mijn aandacht. Hij heeft een X-kenteken: hij dateert dus van tussen 1 september 2000 en 1 maart 2001. Eentje van na de facelift, vermoed ik. Hij is dus maar 13/14 jaar oud. Vreemd dat hij niet geëxporteerd is, vooral omdat het geen driedeurs is. Misschien een ongeval gehad. Ik heb me wel ooit laten wijs maken dat de post-facelift E11 minder betrouwbare motoren hadden dan de "kikkeroog"-modellen van voor de facelift . (Bestaan er zowiezo betrouwbaardere motoren als de 4AFE, de 4EFE en de 2C van Toyota??) Misschien is dat de reden dat hij toch nog op de sloop is beland in plaats van nog jaaaaren in een warm land rond te rijden.
Britse auto's zijn niet zo gewild voor de export.
Heeft met de positie van het stuur te maken.


Als ik zie hoe die auto's vernietigd zijn dan lijkt mij het eerder een stapeltje auto's die onder toezicht vernietigd moesten worden, deze auto's mogen dan ook niet meer gebruikt worden voor onderdelen.
Dit vernietigen gebeurt ook niet bij een demontagebedrijf maar bij de metaalrecycling, dus gewoon de grijper erop en alles onherstelbaar kapot knijpen... de schredder scheidt vervolgens het metaal wel van het kunststof.

Dit gebeurt in Engeland regelmatig met in beslag genomen voertuigen die niet binnen de gestelde tijd opgehaald worden door de eigenaar... meestal betreft het dan gevalletjes van niet verzekerd rond rijden, geen belasting betaald, rijden zonder geldig rijbewijs of geen geldige MOT.
Door afstand te doen van het voertuig spaart de oude eigenaar hiermee de bergings- en stallingkosten van etterlijke honderden ponden uit.


De grijper erop, zo dus.....

5698653-large.jpg


Linkje

En nog gekkere dingen gebeuren hier ook gewoon hoor. Wat dacht je van deze nog goede en geheel complete Fiat 1500 van 1967? Het enige wat geleden had was de achterbumper. Die heeft wss onder de drup gestaan oid.
De auto's eigenaar is spoorloos. En de eigenaar heeft de kentekenplaten er afgeschroefd tijdens de stallingsperiode en heeft de papieren nog. Op die manier is na een stallings periode van enkele jaren zonder betaling, besloten tot vernietiging van de auto.

0%201959239_678647902181995_651521679_n.jpg


En om te bewijzen dat het echt gebeurd is, hier de foto's van na de milieu veiligstelling

1975128_679371425442976_315358967_n%20-eigenaar%20zoek%20en%20spoorloos.%20Geen%20kenteken%20er%20bij%20en%20geen%20platen.jpg
 
classicfinds zei:
En nog gekkere dingen gebeuren hier ook gewoon hoor. Wat dacht je van deze nog goede en geheel complete Fiat 1500 van 1967? Het enige wat geleden had was de achterbumper. Die heeft wss onder de drup gestaan oid.
De auto's eigenaar is spoorloos. En de eigenaar heeft de kentekenplaten er afgeschroefd tijdens de stallingsperiode en heeft de papieren nog. Op die manier is na een stallings periode van enkele jaren zonder betaling, besloten tot vernietiging van de auto.
..........
En om te bewijzen dat het echt gebeurd is, hier de foto's van na de milieu veiligstelling

..........

Mijn maag keert om :cry:

En waarom worden er geen onderdelen veilig gesteld? Of is dat om te voorkomen dat de eigenaar zijn auto of onderdelen daarvan alsnog komt claimen?
 
Leuke foto's Dujardin! Welke sloperij is dit?

Zeer droevig van die Fiat 1500. Misschien is de eigenaar wel overleden, en had hij geen kinderen of vrienden die wisten waar hij zijn oldtimer had staan. Het kenteken is toch best te achterhalen? En een beetje staller die heeft gewoon alle kentekens/adressen van zijn klanten geregistreerd! (n)
 
Met die Audi 80 en BMW E30 is ook goed omgegaan. o_O Die Audi heeft nou een bult, en bij die BMW steekt er gewoon een uitlaat door de motorkap heen. o_O
 
the Fox zei:
classicfinds zei:
En nog gekkere dingen gebeuren hier ook gewoon hoor. Wat dacht je van deze nog goede en geheel complete Fiat 1500 van 1967? Het enige wat geleden had was de achterbumper. Die heeft wss onder de drup gestaan oid.
De auto's eigenaar is spoorloos. En de eigenaar heeft de kentekenplaten er afgeschroefd tijdens de stallingsperiode en heeft de papieren nog. Op die manier is na een stallings periode van enkele jaren zonder betaling, besloten tot vernietiging van de auto.
..........
En om te bewijzen dat het echt gebeurd is, hier de foto's van na de milieu veiligstelling

..........

Mijn maag keert om :cry:

En waarom worden er geen onderdelen veilig gesteld? Of is dat om te voorkomen dat de eigenaar zijn auto of onderdelen daarvan alsnog komt claimen?

Ik heb niet kunnen achterhalen waarom er geen verdere deel verwijdering heeft plaats gevonden. Ik heb enkel nog de chauffeur gevraagd om foto's te maken toen ik het verhaal van hem hoorde dat de Fiat was binnen gekomen voor vernietiging. Ik weet dat hij wel de motor en bak heeft veilig gesteld. En ik heb het geluk dat ik de wieldeksels krijg (wielen moesten verwijdert uiteraard). Maar de eerder genoemde optie dat de eigenaar niets meer kan claimen klinkt me vrij plausibel in de oren. Ik kon er zelf niet heen helaas. Want ik zit met voet problemen. De chauffeur heeft nog geprobeerd om het verhaal er achter te achterhalen. Maar helaas was het weinig wat er te vinden was aan info. Een ding is wel zeker, de auto is enige jaren geleden nog op de Geleens e autoparade gezien. En de vernietiging is voa officiele wegen gegaan.
 
Ow ja, ik slaap er ook al twee weken slecht van. En twijfelde of ik de foto's wel moet posten. Maar zo krijgt het beestje iig nog een laatste eerbetoon. Hoe pijnlijk dan ook.
 
Astrawez zei:
Leuke foto's Dujardin! Welke sloperij is dit?

Zeer droevig van die Fiat 1500. Misschien is de eigenaar wel overleden, en had hij geen kinderen of vrienden die wisten waar hij zijn oldtimer had staan. Het kenteken is toch best te achterhalen? En een beetje staller die heeft gewoon alle kentekens/adressen van zijn klanten geregistreerd! (n)

Klopt idd Astrawez. Het erge is dat de auto bij een broer van de eigenaar stond en die heeft de Fiat aangeboden voor vernietiging. Mogelijk spelen er naast geldelijke reden ook gevoels redenen mee? De eigenaar is niet als overleden bekend. Maar is "van de aard bodem verdwenen". Hoe dan ook. Het verhaal was al onomkeerbaar, anders had ik zeker ingegrepen.
 
classicfinds zei:
Ow ja, ik slaap er ook al twee weken slecht van. En twijfelde of ik de foto's wel moet posten. Maar zo krijgt het beestje iig nog een laatste eerbetoon. Hoe pijnlijk dan ook.

Dat wel.
 
classicfinds zei:
Astrawez zei:
Leuke foto's Dujardin! Welke sloperij is dit?

Zeer droevig van die Fiat 1500. Misschien is de eigenaar wel overleden, en had hij geen kinderen of vrienden die wisten waar hij zijn oldtimer had staan. Het kenteken is toch best te achterhalen? En een beetje staller die heeft gewoon alle kentekens/adressen van zijn klanten geregistreerd! (n)

Klopt idd Astrawez. Het erge is dat de auto bij een broer van de eigenaar stond en die heeft de Fiat aangeboden voor vernietiging. Mogelijk spelen er naast geldelijke reden ook gevoels redenen mee? De eigenaar is niet als overleden bekend. Maar is "van de aard bodem verdwenen". Hoe dan ook. Het verhaal was al onomkeerbaar, anders had ik zeker ingegrepen.

Van je familie moet je het hebben. Tjonge jonge, wat een hork.
 
the Fox zei:
Van je familie moet je het hebben. Tjonge jonge, wat een hork.


Kun je ook niet over oordelen als je de verdere geschiedenis niet weet.

Ik ken hier in de buurt een redelijk vergelijkbaar gevalletje met een '71er BMW 2002 Touring.
Eigenaar vertrokken naar Manilla en sindsdien geen contact meer, bimmertje (goede staat) bij familie in de stalling achter gelaten.
Na 7 jaar stalling volgt er bij die familie een faillisement waarbij het pand en inventaris verkocht is... de curator heeft nog zijn best gedaan om de eigenaar op te sporen zodat deze een andere stalling kon regelen, maar uiteindelijk is via rechtbankuitspraak deze bimmer ook vernietigd om verdere onkosten te voorkomen.
 
Die fiat ik ben dan wel geen fiat liefhebber maar, hier krijg ik echt bijna een hartverzakking van.
 
Tja heel veel youngtimers worden momenteel bij de sloop aangeboden. De gemiddelde autoliefhebber wil zo'n ding wel maar het geld houdt ons vrijwel allen tegen. 700 euro vind ik nog een koopje voor zon Croma, maar ja, dan gaan we rekenen, dure reparaties en onderhoud, mrb, benzine. Niet iedereen heeft een mooie werkplaats en de kennis om aan zo'n auto zelf te klussen. Als ik die slopert was zou ik precies hetzelfde doen, het ding kost nou eenmaal dure vierkante meters en oud ijzer doet het inderdaad vrij aardig. Dus, ik zou maar morgenochtend vroeg aan de telefoon hangen als je zo'n klassieker nog wil redden. Vorige week in Eenvandaag op ned2 werd nog een Audi Coupe voor de camera gemolestreerd. Ik heb daar ook een trauma aan over gehouden. Zag op de foto van die Fiat 1500, wat gewoon een lelijk ding is btw, nog een Safrane tussen de stapel auwww!
 
Ben ook nieuwsgierig waar dit is, Dujardin. Hoe was die Audi 80 er verder aan toe?
 
Ik was vandaag op de sloop bij van Rijn in s'Gravenland , daar stond deze supercinq uit 1990, op het eerste gezicht een net exemplaar zonder noemenswaardig roest of deuken. Ik weet niet of deze nog te redden is , voor mijn ogen werd een andere oudere renault 5 geplet en afgevoerd.

Grotefoto-IHCSZVYO.jpg


Foto550-Z4HDG7M6.jpg
 
Geen type-aanduiding. zei:
Zag op de foto van die Fiat 1500, wat gewoon een lelijk ding is btw, nog een Safrane tussen de stapel auwww!
Wat jij gewoon een lelijk ding vind, smaak is persoonlijk, presenteer het dan niet als een feit. (n)

Safranes zie ik daarentegen nog dagelijks, ik wil niet zeggen op elke straathoek maar zeker te weten veel vaker dan een Fiat 1500. Daarom vind ik die niet zo storend om op de sloop te zien liggen.
 
Een paar maanden geleden is deze Prelude gespot door Timo1990. Weet iemand of deze er nog staat, en of hier nog wat bruikbaars aanzit? Met name de voorschermen, de behuizing van de koplampen en de strip onder de achterlichten gaat het mij om. Apeldoorn is voor mij wat te ver weg om even zo heen te gaan om te kijken, vandaar.

10870062975_14ff1000d2_z.jpg
 
@dujardin, welke sloop is dat en waar is dat? Ik zie die groene colt op je foto en kan de zwarte strip onder de voorbumper wel gebruiken, die mist bij mij :)
 
Janus Diedericus zei:
Geen type-aanduiding. zei:
Zag op de foto van die Fiat 1500, wat gewoon een lelijk ding is btw, nog een Safrane tussen de stapel auwww!
Wat jij gewoon een lelijk ding vind, smaak is persoonlijk, presenteer het dan niet als een feit. (n)

Safranes zie ik daarentegen nog dagelijks, ik wil niet zeggen op elke straathoek maar zeker te weten veel vaker dan een Fiat 1500. Daarom vind ik die niet zo storend om op de sloop te zien liggen.

Ik vind het ook een wat ongepaste uitspraak. Het is een echte oldtimer die Fiat, en die heeft zijn respect verdiend. Of je er nu van houd of niet.
 
classicfinds zei:
Janus Diedericus zei:
Geen type-aanduiding. zei:
Zag op de foto van die Fiat 1500, wat gewoon een lelijk ding is btw, nog een Safrane tussen de stapel auwww!
Wat jij gewoon een lelijk ding vind, smaak is persoonlijk, presenteer het dan niet als een feit. (n)

Safranes zie ik daarentegen nog dagelijks, ik wil niet zeggen op elke straathoek maar zeker te weten veel vaker dan een Fiat 1500. Daarom vind ik die niet zo storend om op de sloop te zien liggen.

Ik vind het ook een wat ongepaste uitspraak. Het is een echte oldtimer die Fiat, en die heeft zijn respect verdiend. Of je er nu van houd of niet.

Zo'n recht-toe-recht-aan Fiat is nou niet echt een bepaald een meesterwerkje qua design. Lijkt mij een auto die enkel is ontwikkeld om zo goedkoop mogelijk 4 personen met bagage te vervoeren, ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom dit nou bewaard moet worden voor het nageslacht. Het is meer een voorbeeld van hoe het niet moet. Gewoon een lelijk hok met roest waar ze beter een nieuwe koelkast van kunnen maken.

Ach ja, sommigen worden helemaal lyrisch van een Volvo V40 met 14% bijtelling..
 
Geen type-aanduiding. zei:
classicfinds zei:
Janus Diedericus zei:
Geen type-aanduiding. zei:
Zag op de foto van die Fiat 1500, wat gewoon een lelijk ding is btw, nog een Safrane tussen de stapel auwww!
Wat jij gewoon een lelijk ding vind, smaak is persoonlijk, presenteer het dan niet als een feit. (n)

Safranes zie ik daarentegen nog dagelijks, ik wil niet zeggen op elke straathoek maar zeker te weten veel vaker dan een Fiat 1500. Daarom vind ik die niet zo storend om op de sloop te zien liggen.

Ik vind het ook een wat ongepaste uitspraak. Het is een echte oldtimer die Fiat, en die heeft zijn respect verdiend. Of je er nu van houd of niet.

Zo'n recht-toe-recht-aan Fiat is nou niet echt een bepaald een meesterwerkje qua design. Lijkt mij een auto die enkel is ontwikkeld om zo goedkoop mogelijk 4 personen met bagage te vervoeren, ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom dit nou bewaard moet worden voor het nageslacht. Het is meer een voorbeeld van hoe het niet moet. Gewoon een lelijk hok met roest waar ze beter een nieuwe koelkast van kunnen maken.

Ach ja, sommigen worden helemaal lyrisch van een Volvo V40 met 14% bijtelling..

Volledig off topic: maar ik kan het niet laten... Ik gok zomaar zonder je profiel te bekijken dat je of een puber bent zonder opleiding die zich de rambam verveeld of..... Een man die thuis niets maar dan ook niets te vertellen heeft en nu bedenkt hoe hij mensen op fora kan irriteren door provocerende uitspraken te doen. Ik kan je vertellen dat als je het als grap hebt bedoeld het door minimaal 90% van dit forum als niet grappig wordt beschouwd en dat er anders minimaal 90% van dit forum er geen nacht langer van wakker ligt dat je die Fiat niet mooi vindt. Nou terug je kelder in als je daar al weer niet terug in zit en even nadenken hoe je eerst volgende post positief kan zijn! Succes!
 
Geen type-aanduiding. zei:
Zo'n recht-toe-recht-aan Fiat is nou niet echt een bepaald een meesterwerkje qua design. Lijkt mij een auto die enkel is ontwikkeld om zo goedkoop mogelijk 4 personen met bagage te vervoeren, ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom dit nou bewaard moet worden voor het nageslacht. Het is meer een voorbeeld van hoe het niet moet. Gewoon een lelijk hok met roest waar ze beter een nieuwe koelkast van kunnen maken.

Je zou bij Top Gear moeten gaan werken. Daar waarderen ze ook geen auto's die gemaakt zijn voor de gewone burger.
 
Geen type-aanduiding. zei:
classicfinds zei:
Janus Diedericus zei:
Geen type-aanduiding. zei:
Zag op de foto van die Fiat 1500, wat gewoon een lelijk ding is btw, nog een Safrane tussen de stapel auwww!
Wat jij gewoon een lelijk ding vind, smaak is persoonlijk, presenteer het dan niet als een feit. (n)

Safranes zie ik daarentegen nog dagelijks, ik wil niet zeggen op elke straathoek maar zeker te weten veel vaker dan een Fiat 1500. Daarom vind ik die niet zo storend om op de sloop te zien liggen.

Ik vind het ook een wat ongepaste uitspraak. Het is een echte oldtimer die Fiat, en die heeft zijn respect verdiend. Of je er nu van houd of niet.

Zo'n recht-toe-recht-aan Fiat is nou niet echt een bepaald een meesterwerkje qua design. Lijkt mij een auto die enkel is ontwikkeld om zo goedkoop mogelijk 4 personen met bagage te vervoeren, ik zou geen reden kunnen verzinnen waarom dit nou bewaard moet worden voor het nageslacht. Het is meer een voorbeeld van hoe het niet moet. Gewoon een lelijk hok met roest waar ze beter een nieuwe koelkast van kunnen maken.

Ach ja, sommigen worden helemaal lyrisch van een Volvo V40 met 14% bijtelling..

Goh, waren de Fiat 500 en 600 ook niet ontworpen om zo goedkoop mogelijk alle Italianen in een auto te krijgen?
Hoeven die voor jou ook niet bewaard te worden voor het nageslacht?

Dat jij die Fiat niet mooi vindt, dat is geen probleem. Ieder zijn eigen mening. Dat betekent niet dat er helemaal niemand is die zo'n wagen mooi vind. Oftewel, het ding is niet lelijk (dan zou het een feit zijn, dus algemeen geaccepteerd) maar jij vindt hem lelijk. Dat is iets totaal anders, daar wees ik je in mijn eerdere post al op maar schijnbaar is die boodschap totaal aan je voorbij gegaan.

Vervolgens haal je mijn auto erbij (even in mijn profiel gedoken?) om zogenaamd je argumenten kracht bij te zetten. Nu vraag ik je, waarom? Voel je je nu stoer? Dan heb ik een vraag voor je. Waar word ik volgens jou lyrisch over de V40 en zijn bijtelling? Dat ik enigszins lovend ben in mijn review lijkt me logisch, die auto was mijn keuze waar ik nog altijd achter sta. Bijtelling doet me overigens geen reet, het is geen auto van de zaak in mijn geval.
Mijn eerste auto, een Alfa Romeo 33, daar was ik lyrisch over, ik heb er zelfs een blog aan gespendeerd.

Overigens blaas je wel erg hoog van de toren over het design van de Fiat terwijl je zelf (volgens jouw profiel, als het niet al de auto van papa is) rijdt in één van de meest behouden vormgegeven auto's van één van de meest conservatieve automerken ter wereld. Gezien het feit dat de meeste autopers en autoliefhebbers het hierover eens zijn is dit wel een feit. Wie rijdt er nou een saai hok? Ga snel je mond spoelen, die zal wel vies zijn van al je verbale diarree.
 
Rob0118 zei:
Leuk ding, zo'n Fiat. Vooral het design kan ik erg waarderen. (y)
Dat ze een auto, die zo goedkoop mogelijk vier personen met bagage moest vervoeren, zo fraai hebben vormgegeven. De vormen stralen functionaliteit uit maar tegelijkertijd zie je dat aan elke vierkante centimeter aandacht is geschonken. De subtiele rondingen, de chromen accenten, het front dat vastberadenheid lijkt uit te stralen. Prachtig in al zijn eenvoud.
 
Terug
Bovenaan