stoterstangen90 zei:
Mechelman zei:
Die Corolla E11 bovenop de Laguna trekt meer mijn aandacht. Hij heeft een X-kenteken: hij dateert dus van tussen 1 september 2000 en 1 maart 2001. Eentje van na de facelift, vermoed ik. Hij is dus maar 13/14 jaar oud. Vreemd dat hij niet geëxporteerd is, vooral omdat het geen driedeurs is. Misschien een ongeval gehad. Ik heb me wel ooit laten wijs maken dat de post-facelift E11 minder betrouwbare motoren hadden dan de "kikkeroog"-modellen van voor de facelift . (Bestaan er zowiezo betrouwbaardere motoren als de 4AFE, de 4EFE en de 2C van Toyota??) Misschien is dat de reden dat hij toch nog op de sloop is beland in plaats van nog jaaaaren in een warm land rond te rijden.
Britse auto's zijn niet zo gewild voor de export.
Heeft met de positie van het stuur te maken.
Als ik zie hoe die auto's vernietigd zijn dan lijkt mij het eerder een stapeltje auto's die onder toezicht vernietigd moesten worden, deze auto's mogen dan ook niet meer gebruikt worden voor onderdelen.
Dit vernietigen gebeurt ook niet bij een demontagebedrijf maar bij de metaalrecycling, dus gewoon de grijper erop en alles onherstelbaar kapot knijpen... de schredder scheidt vervolgens het metaal wel van het kunststof.
Dit gebeurt in Engeland regelmatig met in beslag genomen voertuigen die niet binnen de gestelde tijd opgehaald worden door de eigenaar... meestal betreft het dan gevalletjes van niet verzekerd rond rijden, geen belasting betaald, rijden zonder geldig rijbewijs of geen geldige MOT.
Door afstand te doen van het voertuig spaart de oude eigenaar hiermee de bergings- en stallingkosten van etterlijke honderden ponden uit.