ginkelvanmichiel
Kilometervreter
@ Enzo
Oa. de scheidingswand aan de bestuurderskant. Dat is een kunststof bak met rooster.
Oa. de scheidingswand aan de bestuurderskant. Dat is een kunststof bak met rooster.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
grapjas zei:ach jongens
zo gaat dat met die oude autoos je kan nou eenmaal niet alles redden en zeg nou eens eerlijk wat is er nu zo bijzonders aan die fiat?
de auto is aan zijn eind en wordt keurig opgeruimd
ik heb er niet zo veel mee met autoos uit de 90er jaren voor mij was het een gebruiksvoorwerp en meer niet
het is maar een tijdelijk ding
autoos uit de 60 en 70er jaren spreken me meer aan die zijn van uit mijn kleutertijd dat zegt me meer
het is zo al altijd gegaan oude autoos worden gewoon netjes opgeruimd en de nieuwe staan in de showroom
General Custom zei:Voor mij zijn de MB 190, Peugeots 309, Renaultjes 5, Toyota's Starslet, Volvo's 340, Citoens BX, en Fords Escorts dan weer de belangrijkste auto's uit mijn jeugd. Zou zonde zijn als ze allemaal verdwijnen!
Op zijn beurt ken ik bijvoorbeeld de Kever, Alfasud, 2CV, Taunus, en Katterug dan weer niet terug uit het straatbeeld... Op zich leuke klassiekers, en in het Dafmuseum bijvoorbeeld, heb ik écht genoten, maar ik heb er niet zoveel mee.
Dat is deze:Ouwediesel zei:Op Speurders staat een voor de APK afgekeurde Croma waar ze nog €1.950,- voor vragen.
Het lijkt me dan een beetje kapitaalvernietiging om zo'n auto dan te slopen.
Speurders
Ga ff lekker op het GroenLinks-forum zitten trollen.P. Klieder zei:Lawaaiig, oud, afgekeurd, slechte onderdelenvoorziening. Hup in de shredder ermee!
Moderator
Lancia Boxer zei:Ik heb er een aantal jaren één uit 1991 gehad (van nét na de facelift) met de 1.9 jtd motor.
Zal een Tdid geweest zijn.Wouter82 zei:Lancia Boxer zei:Ik heb er een aantal jaren één uit 1991 gehad (van nét na de facelift) met de 1.9 jtd motor.
Lijkt mij stug![]()
P. Klieder zei:Lawaaiig, oud, afgekeurd, slechte onderdelenvoorziening. Hup in de shredder ermee!
Gijs571 zei:P. Klieder zei:Lawaaiig, oud, afgekeurd, slechte onderdelenvoorziening. Hup in de shredder ermee!
Zo maak je niet veel vrienden hier...![]()
Whitecat53b zei:De A.P.K. is dus al 15 jaar verlopen. Geen wonder dat men dan zoveel vraagt...
Timo1990 zei:Wat betreft de Croma, deed me gelijk denken aan dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=oZfB2sNEsU0
Britse auto's zijn niet zo gewild voor de export.Mechelman zei:Die Corolla E11 bovenop de Laguna trekt meer mijn aandacht. Hij heeft een X-kenteken: hij dateert dus van tussen 1 september 2000 en 1 maart 2001. Eentje van na de facelift, vermoed ik. Hij is dus maar 13/14 jaar oud. Vreemd dat hij niet geëxporteerd is, vooral omdat het geen driedeurs is. Misschien een ongeval gehad. Ik heb me wel ooit laten wijs maken dat de post-facelift E11 minder betrouwbare motoren hadden dan de "kikkeroog"-modellen van voor de facelift . (Bestaan er zowiezo betrouwbaardere motoren als de 4AFE, de 4EFE en de 2C van Toyota??) Misschien is dat de reden dat hij toch nog op de sloop is beland in plaats van nog jaaaaren in een warm land rond te rijden.
stoterstangen90 zei:Zal een Tdid geweest zijn.Wouter82 zei:Lancia Boxer zei:Ik heb er een aantal jaren één uit 1991 gehad (van nét na de facelift) met de 1.9 jtd motor.
Lijkt mij stug![]()
Astrawez zei:
stoterstangen90 zei:Britse auto's zijn niet zo gewild voor de export.Mechelman zei:Die Corolla E11 bovenop de Laguna trekt meer mijn aandacht. Hij heeft een X-kenteken: hij dateert dus van tussen 1 september 2000 en 1 maart 2001. Eentje van na de facelift, vermoed ik. Hij is dus maar 13/14 jaar oud. Vreemd dat hij niet geëxporteerd is, vooral omdat het geen driedeurs is. Misschien een ongeval gehad. Ik heb me wel ooit laten wijs maken dat de post-facelift E11 minder betrouwbare motoren hadden dan de "kikkeroog"-modellen van voor de facelift . (Bestaan er zowiezo betrouwbaardere motoren als de 4AFE, de 4EFE en de 2C van Toyota??) Misschien is dat de reden dat hij toch nog op de sloop is beland in plaats van nog jaaaaren in een warm land rond te rijden.
Heeft met de positie van het stuur te maken.
Gijs571 zei:Zonde van die Rover 200 rechtsonder. Wat is trouwens die rode auto? Lijkt me iets speciaals, gezien de kentekenplaathouder.
Timo1990 zei:Wat betreft de Croma, deed me gelijk denken aan dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=oZfB2sNEsU0
Nacas zei:Timo1990 zei:Wat betreft de Croma, deed me gelijk denken aan dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=oZfB2sNEsU0
Geweldig filmpje!
Muddy Bandit zei:stoterstangen90 zei:Britse auto's zijn niet zo gewild voor de export.Mechelman zei:Die Corolla E11 bovenop de Laguna trekt meer mijn aandacht. Hij heeft een X-kenteken: hij dateert dus van tussen 1 september 2000 en 1 maart 2001. Eentje van na de facelift, vermoed ik. Hij is dus maar 13/14 jaar oud. Vreemd dat hij niet geëxporteerd is, vooral omdat het geen driedeurs is. Misschien een ongeval gehad. Ik heb me wel ooit laten wijs maken dat de post-facelift E11 minder betrouwbare motoren hadden dan de "kikkeroog"-modellen van voor de facelift . (Bestaan er zowiezo betrouwbaardere motoren als de 4AFE, de 4EFE en de 2C van Toyota??) Misschien is dat de reden dat hij toch nog op de sloop is beland in plaats van nog jaaaaren in een warm land rond te rijden.
Heeft met de positie van het stuur te maken.
Als ik zie hoe die auto's vernietigd zijn dan lijkt mij het eerder een stapeltje auto's die onder toezicht vernietigd moesten worden, deze auto's mogen dan ook niet meer gebruikt worden voor onderdelen.
Dit vernietigen gebeurt ook niet bij een demontagebedrijf maar bij de metaalrecycling, dus gewoon de grijper erop en alles onherstelbaar kapot knijpen... de schredder scheidt vervolgens het metaal wel van het kunststof.
Dit gebeurt in Engeland regelmatig met in beslag genomen voertuigen die niet binnen de gestelde tijd opgehaald worden door de eigenaar... meestal betreft het dan gevalletjes van niet verzekerd rond rijden, geen belasting betaald, rijden zonder geldig rijbewijs of geen geldige MOT.
Door afstand te doen van het voertuig spaart de oude eigenaar hiermee de bergings- en stallingkosten van etterlijke honderden ponden uit.