Sloperijfoto's, deel 3

Volgens mij is het toch een Kia Sportage hoor.
8812d1308817731-help-sportage-immo-light-car-wont-kia-sportage.jpg

Even een al wat oudere foto set. Een Daf 55 Combi. Ooit hoop ik van de eigenaar de toestemming te krijgen om de ramen en eventuele andere redbare delen te gaan halen voor mijn Daf Combi.

1395378_10200481420632227_1456423670_n.jpg

1375299_10200481420152215_1648710203_n.jpg

1394415_10200481417672153_1531648549_n.jpg

562309_10200481413592051_1183922510_n.jpg

1381221_10200481413392046_1738548418_n.jpg

1378149_10200481404551825_844958342_n.jpg

1379258_10200481400951735_716390793_n.jpg

Mooie set foto's van dat DAFje. Heb je nog geen toestemming van de eigenaar omdat je hem/haar niet te spreken krijgt of omdat hij/zij andere ideeen heeft met het stoffelijk overschot van de DAF? Ik vraag me af welk verhaal hier achter zit.

Nou ik weet wel dat de daf rot "beyond believe" is en dat er weinig te redden valt. Maar de sierlijsten bijvoorbeeld zijn rvs. De ramen zijn te redden. en er is vast een en ander meer. De combi's zijn echt ernstig zeldzaam aan het worden, en de donoren zijn dus nog veel schaarser dan dat. Ik ben dus van plan elk schroefje te redden wat er te redden is.

De wagen is naar verluid ooit gestrand op de snelweg met een aantal giegelende dames er in. Die wilden niet meer de moeite doen om hem mee te nemen. De boer in kwestie wilde hem wel hebben voor delen , maar heeft het beestje uit eindelijk alleen maar laten staan. Nu 20 jaar later is hij reddeloos verloren.

De mondelinge toestemming heb ik. Maar de eigenaar heeft de voorkeur om hem dan meteen af te voeren. En heeft me gevraagd te wachten tot half komend jaar. Als hij dan zo ver is dat hij er bij kan met de tractor, dan sleept hij het karkas meteen weg. Maar voor die tijd mag ik er nog even mee "spelen". Tot die tijd wil hij echter liever even geen "gerotzooi" op het erf. Wat best begrijpelijk is. Er staan nog wat meer auto's her en der verspreid trouwen. Waar onder een uber-rotte Ascona A, een kudde van zeker 7 rekords E, op een na allemaal in blauw! En een MAN bestelwagen.

1489299_10200740100059051_55978192_n.jpg

Ik ben nieuw op het forum, maar ik volg al lange tijd dit topic met de sloperijfoto's. Het is altijd interessant om te zien wat er op de sloperijen staat. Zelf kom ik wekelijks bij Henk van Olst in Nunspeet. Ik heb daarom besloten om ook maar eens wat foto's te maken, dus bij deze enkele foto's van wat ik er vandaag tegenkwam.
Allereerst een Ford fiesta met een zeer mooie bumperset. Voor zover ik het kon zien waren de bumpers nog in nette staat.

Als tweede een zeer bijzondere verschijning: een prelude van 1982!
Helaas was deze auto wel erg ver heen, in de C-stijl zat een groot gat van de roest. Wel liggen er in de auto nog originele witte honda wieldoppen. Lampen en bumpers zijn volgens mij ook nog in nette staat.

Dan nog een Chrysler stratus, hier heb ik vorige week al een telefoonhouder uitgehaald.

Verder staat er al een hele tijd een bijzonder leuke saab voorop het terrein, wat hiervan de bedoeling is weet ik niet, er zit geen arn sticker op, maar hij staat al een week of 4 op dezelfde plek, wie redt deze wagen?

Ook staat er nog een xedos 9, ik denk al jaren bij de handelsauto's, wat een bijzondere wagen toch.

Als laatste en meest trieste geval, deze jaguar s-type die denk ik in een afgebrande schuur heeft gestaan. Aan de velgen te zien was de auto niet lang geleden gerestaureerd.

XBXG zei:
Die MAN is stiekum een Saviem. ;)

Ha ha ha, een veel gehoorde vergissing :}. Hij is door meerdere merken geleverd. Onder andere Renault, Saviem, Alfa en MAN. En ik zal er nog wel vergeten. Het is een echte multi-tasker.

Die Jaguar S-type is volgens mij een MK2. Maar het blijft idd doodzonde :,(

Volgens mij is het de Jaguar die onlangs in Ijlst in brand stond (in november dacht ik)

Mooie spots danny1995! Aan die Jag zitten nog wel een hoop bruikbare onderdelen zo te zien. Met de voorkant is iig niks mis, dus waarschijnlijk loopt ie ook nog gewoon. Zonde!

Astrawez zei:
Mooie spots danny1995! Aan die Jag zitten nog wel een hoop bruikbare onderdelen zo te zien. Met de voorkant is iig niks mis, dus waarschijnlijk loopt ie ook nog gewoon. Zonde!

Ik weet ook niet wat de bedoeling is met deze jag, hij stond namelijk vooraan op de parkeerplaats. Zo nu en dan staan hier sloopauto's, maar ook wel eens handelsauto's, hetzelfde idee als met die saab.

megazonde van die Jaguar!

mooie kleur overigens...uitegezonderd achterklep...

Ik was gisteren bij sloperij Delft. Was al een paar keer voor een dichte poort gekomen, maar nu waren ze open. Prima volk, redelijke prijzen, onverwachte onderdelen (achterlichten voor oa 104, 305 en 505 op voorraad) en verrassende slopertjes.

kbrf.jpg

gi54.jpg

7j77.jpg

1jur.jpg

voqb.jpg

2d1f.jpg

2k4h.jpg

cy3t.jpg

xnwj.jpg

d376.jpg

t6o4.jpg

qiw6.jpg

De volgende twee stonden nog bij de "handel" maar ik heb er een hard hoofd in...

ykwj.jpg

q8dk.jpg

7en7.jpg

Verrassende oudjes inderdaad zeg! Vooral die Taunus. Wat een waanzinnig model blijft dat toch.

Als je snel bent issie misschien nog te redden, maar het zou me ook niet verbazen als de bodem al vol gaten zit. Interieur zag er schimmelig uit.

Afgelopen vrijdag nog weer bij Van Olst geweest, daar stond ditmaal een zeer bijzondere 850(volgens mij ook usa koplampen), deze Volvo was zeer luxe uitgevoerd met lederen bekleding en allerlei accesoires, maar was mat blauw gemaakt.(orgineel bodeaux rood)

Verder nog een Landrover Discovery met mooie degelijke voorbumper

Ook heb ik nog even een foto gemaakt van de radio van de prelude die ik pas postte, voor het eighties gevoel:}

Die C-klasse had fikse zijschade, van de golf heb ik gisteren nog even het 4 motion logo afgehaald, het was een 2.0tdi 4motion, dus ook zeker niet de minste golf.
Ook nog even enkele foto's
Leuke engelse polo met spatlapjes met wit volkswagen logo.

Op de stapel lagen ook nog leuke exemplaren met bruikbare onderdelen
Allereerst een mazda 323, van de mooiste 323 serie. Deze auto is nog niet zo lang geleden binnen gekomen, maar is bijna direct op de stapel gegaan, er zitten nog veel goede onderdelen aan.

Ook nog een alfa romeo 33 wagon. Deze auto heeft hier een hele tijd in de buurt gereden. Er zat altijd een herdershond achterin. De onderhoudskosten zullen wel te hoog zijn geworden voor de eigenaar.

Wat een on-Nederlanse taferelen daar zeg met al die complete auto's op de stapel.
Doodzonde van die Alfa, daar heeft nu niemand meer iets aan.. :S Stel je bent al heel lang opzoek naar een schadevrije achterklep. Haal die er maar eens af met al die auto's er bovenop.. :(
Wel leuke foto's trouwens van die stapels!

Ik denk dat ze ruimtegebrek hebben en daarom selecteren+ oud ijzer prijs is hoog op het moment. Die alfa heeft trouwens wel een behoorlijke tijd gewoon tussen de sloopauto's gestaan, voordat hij hier werd neergezet.

Dat zou hem idd heel goed kunnen wezen, verder wilde ik nog even melden dat die Jaguar met brandschade nu hier in de buurt te koop staat voor bijna 7000 euro.

Astrawez zei:
Wat een on-Nederlanse taferelen daar zeg met al die complete auto's op de stapel.
Doodzonde van die Alfa, daar heeft nu niemand meer iets aan.. :S Stel je bent al heel lang opzoek naar een schadevrije achterklep. Haal die er maar eens af met al die auto's er bovenop.. :(
Wel leuke foto's trouwens van die stapels!

Er zal nog wel wat af te halen zijn denk ik, je moet alleen wel met zorg te werk gaan. Dat is van wat ik kan zien dan.

Mocht iemand nog ergens een Ford Sierra mk1 zien staan op een sloperij, laat het mij weten!

Zoek voor mijn mk1 Sierra nog onderdelen na een aanrijding

- voorscherm
- grille
- bumper
- koplampen
- knipperlichten
- motorkap

Liefst in dezelfde kleur:

Afb070.jpg

Lichtbruin, tegen grijs aan.

Alvast bedankt!!!!

Ik kijk wel even om me heen hoor!
Is het misschien een idee om een complete te kopen?, zeker met de MRB regeling zou ik zeggen dat ze bij bosjes worden aangeboden, met name
diesels.

PS heb je een foto van de schade? doet het altijd goed hier denk ik.

NB heb net je foto gezien in het sierra topic...deze krijg jij wel weer goed!

20131216_161639.jpg

Ga hem wel weer klaarmaken, en een complete auto kopen heb ik geen zin aan, heb ik nog meer zooi, waar ik toch moeilijk vanaf kom...

Handel ligt op z'n gat, heb vant jaar mijn Granada gesloopt, maar plaatwerk e.d. is totaal geen animo voor.
Roestvrij plaatwerk voor €25,- raak je nog niet kwijt:,((td)

Heb liever ergens anders een donor of los plaatwerk wat ik op kan halen;)

Heb al 2 Granada's buiten staan, en straks de Sierra er ook nog eens bij....

Wordt iets teveel vant goede...

Mijn jongste zoon Ruben is net als zijn neef besmet met het virus "grot-lopen". Nu zijn er in Zuid-Limburg en het aangrenzende België genoeg mogelijkheden om dit te doen. Als vader probeer je je een beetje te verdiepen in wat je kinderen zoal doen, en eigenlijk werd ik zelf ook wel erg nieuwsgierig hoe deze gangen er allemaal uitzien.

Na wat Googlen en Open Street Map kaarten te hebben bekeken kwam ik achter het bestaan van een 1.3 km nagenoeg rechte gang. Deze eindigt bij een voormalig militair fort van voor de oorlog. Dit fort is nu als museum te bezoeken, maar deze gang behoort niet bij dit complex.

Vandaag ben ik samen met mijn zoon en mijn 2 honden deze gang gaan zoeken, en tot mijn verbazing kon ik er gewoon inlopen :O Binnen bleek niet 1, maar 2 grote gangen parallel aan elkaar te lopen, waarbij 1 zeer schoon en vlak is. De andere is ook goed begaanbaar, maar bevat regelmatig erfenissen van bezoekers (zwerfafval) of uit het verleden. Van die laatste categorie is de onderstaande foto: Een autowrak van eind jaren 40 begin jaren 50 (denk ik). Heeft iemand een idee om wat voor merk en/of type het hier gaat?

wrak-tunnel-Lahaye.jpg

Ralph

Ik heb deze vraag ook in het forum van mijn eigen club geplaatst (Holland Kadett B Club) en kreeg vanmorgen ook al het antwoord dat het om een Chevy gaat, en wel deze: 1952 Chevy 3100 Stepside Pickup Truck

2nizitf.jpg

30uu7tc.jpg

Bedankt voor het meedenken!

Ralph

Ik denk niet dat die Chevrolet een pick-up was, want die zag je hier destijds niet, maar een bestelwagen (panel van).

De reden waarom deze wagen zo aangetast is door de roestduivel is mij nu ook bekend: Deze tunnel is aangelegd i.v.m. de aanleg van het nabij gelegen Albert kanaal. Daarna zijn beide tunnelkanalen ingericht als champignon kwekerij. Helaas was de laagst gelegen gang al vol met water, nog voordat de kwekerij in gebruik werd genomen.....
Verder is de luchtvochtigheid in mergel en vuursteengrotten altijd erg hoog!

Ik had van alles verwacht in deze tunnels, maar een Chevy echt niet! Overigens zijn er niet veel bijzonderheden te vinden in deze 1,3 km lange tunnel, dit wrak is eigenlijk het enige!

Ralph

Ik kijk er eigenlijk niet eens zo vreemd van op, vroeger werden er ook Willy's Jeeps gebruikt in die champignon-grotten.
Was toen vrij gebruikelijk om achter gelaten oorlogstuig in te zetten voor allerlei doeleinden... ontmantelde tanks waren nog prima geschikt om kleigrond in Zeeland en de Betuwe mee te ploegen, en de Reo's deden goede diensten in de bouw en grondverzet.

Maar de meeste oude champignongrotten zijn inmiddels wel leeggehaald en geheel afgesloten.

Terug
Bovenaan