Sloperijfoto's, deel 3

Mooie spots. Die Scirocco lijkt me sterk dat die de schredder in verdwijnt. Ziet er veel te goed uit.
Maar aan de andere kant weet je het ook maar nooit.. :T

Astrawez zei:
Mooie spots. Die Scirocco lijkt me sterk dat die de schredder in verdwijnt. Ziet er veel te goed uit.
Maar aan de andere kant weet je het ook maar nooit.. :T
Er werd mij gezegt dat hij bij voorkeur in 1 geheel verkocht wordt. Voorlopig slopen ze hem (nog) net. Maar idd je weet maar nooit...

Nog een paar zelfgemaakte foto's van Gohst Town

IMG_1187_zps9b2e5d7c.jpg

IMG_1185_zps90aad088.jpg

IMG_1184_zps71bcf466.jpg

IMG_1183_zps41bcd48d.jpg

Voor diegenen die hier iets willen kopen:
IMG_1191_zpsbeca7754.jpg

heeft iemand toevallig nog een peugeot 605 automaat gespot op een auto sloop in noordholland??
ik heb een tellerhuis nodig voor de mijne

daflover zei:
heeft iemand toevallig nog een peugeot 605 automaat gespot op een auto sloop in noordholland??
ik heb een tellerhuis nodig voor de mijne

Wel diverse 605s gespot gisteren, maar dat was niet bepaald in Noord-Holland (meer in Overijssel).

Iemand die weet waar een Audi 100 type 43, liefst 2 deurs, op de sloop staat?

groet
Antoine

Nou zo'n twee deurs audi 100 kom je rijdend al nooit tegen, laat staan op de sloop.
Laatst had wester in grootebroek er nog eentje te koop.
Wat zoek je eigenlijk, de deuren zeker?

Stif zei:
Nou zo'n twee deurs audi 100 kom je rijdend al nooit tegen, laat staan op de sloop.
Laatst had wester in grootebroek er nog eentje te koop.
Wat zoek je eigenlijk, de deuren zeker?

Nee de deuren zijn in goede staat, ik zoek een sierlijst voor onder het rechter achterraam en de twee stootrubbers van de voorbumper.

Ik dacht dat dit topic sinds 2 April niet meer in leven was, ik heb me vergist (:P)

Spotjes komen eraan!

Whitecat53b zei:
Hierbij de foto's van de Scirocco GTL die bij Autodemontage Niks in Westerhaar staat. Voor 650 euro te redden! Wie helpt?
p1070339b.jpg

p1070324f.jpg

p1070323a.jpg
Nog even langs geweest om de sleutel te vragen. Helaas sloeg de motor net niet aan. Wat wil je, na een jaar stil staan. Nog even de stoelhoezen opzij geschoven. De bekleding blijkt in nieuwstaat te zijn! Jammer dat ik geen schuurruimte heb, en de prijs niet onderhandelbaar blijkt te zijn. Als ik wel ruimte had gehad, en de prijs iets lager was geweest had ik hem meegenomen. Dus: wie weet er een geschikte ruimte in de buurt van Almelo tegen een kleine vergoeding per maand?

Dat is de slechtste E ooit gebouwd, ik heb er gezien die nog veel erger waren. Een jaar of vijf geleden sprak ik iemand die de zijne voor 6500 euro had laten restaureren...

Misschien kan het handig zijn de Scirocco op het volksforum te plaatsen, voor €650 euro is het een koopje!

Gisteren zag ik op sloperij Rutte in Velserbroek drie auto's staan die tot voor kort nog rond reden.

Als eerst deze Kadett.

Nu:

Nog een reactie van D.Elzinga in het 'WZJVBV'-topic over deze Opel Kadett:

D. Elzinga zei:
https://farm9.staticflickr.com/8055/8370109785_f35ea62422_c.jpg

Dit is wel heel bijzonder:O Eind jaren 80 was er van de Corsa, Kadett en Omega een actiemodel dat 92 heette.

91793339.jpg

Die zijn nooit in grote aantallen verkocht en uiteraard inmiddels zo goed als allemaal verdwenen, maar de 92 werd heel soms ook gecombineerd met andere 'actie'uitvoeringen, zoals de Club of (in dit geval) Royal. Het zou me niet verbazen als dit het enige overgebleven exemplaar is...

Ook deze Nissan Sunny Florida reed tot voor kort nog rond. Had niet verwacht dat hij op de sloop zou belanden. Dacht dat zoiets wel voor de export zou gaan?

Nu:

Misschien is de motorkap nog wel iets voor deze Nissan Sunny 'Florida'? Die heeft er nu een verkeerde op zitten.

En de laatste en meest verbazingwekkende naar mijn mening. Deze Volvo 240DL stond er juli vorig jaar nog héél netjes bij.

Maar nu:

Nog wat reacties uit het 'WZJVBV'-topic toen ik deze Volvo daar had geplaatst:

Klassiekerrijder zei:
Dat zijn akelig gave exemplaren zeg! Die Volvo lijkt op de foto wel nieuw...

XBXG zei:
D' oh zei:
Nog niet belastingvrij maar gaat dat wel halen. Hij zag er in ieder geval strak uit!

7629119456_c1edc97cbd_z.jpg

Die staat elke dag (en al jaaaaaren) geparkeerd aan het Staten Bolwerk. Deze waanzinnig mooie Volvo behoort echt toe aan een liefhebber. (tu)

Ik besef me trouwens nu pas dat dit waarschijnlijk niet de Volvo is die aan het Staten Bolwerk geparkeerd staat. De Volvo aan het Staten Bolwerk is volgens mij de YV-97-RJ. Gek genoeg is die zo'n twee weken terug voor het laatst van naam gewisseld terwijl ik hem anderhalve week terug voor het laatst gefotografeerd heb? :S

Ach ja.

Denk dat die Volvo nog wel de verkoop in gaat. Tenzij er ernstige mechanische defecten aan zitten...

Heb de Scirocco op het volksforum onder de aandacht gebracht in de hoop dat een liefhebber zich meldt.

Het is nog steeds goedkoper om een nieuwe ouwe auto te kopen dan de gemiddelde APK-afkeur aan zo'n auto te laten herstellen. Jammer, maar helaas.

Zou het misschien ook te maken hebben met de onzekerheid op het gebied van MRB vrijstelling voor klassiekers. ? Toch maar niet investeren in een youngtimer (future classic), wetende dat de bestaande regeling wellicht volgend jaar op de helling gaat. Blijft natuurlijk doodzonde dat er toch weer een hoop gave exemplaren naar de eeuwige jachtvelden verkassen. :(

Erg leuk die voor en na foto's D'oh! Inderdaad erg jammer van de Kadett.. :S

@ Michael_gse: ik ben geboren en getogen in Westervoort en heb er tot mn 23e gewoont, maar een sloperij heb ik er nooit gezien..
Of is het soms die sloperij tussen Westervoort en Duiven in (daar waar dat vliegtuig altijd stond, en misschien nog staat)? Als het een andere is, wil je me dan het adres geven? Alvast bedankt!

Wrangler zei:
Heb de Scirocco op het volksforum onder de aandacht gebracht in de hoop dat een liefhebber zich meldt.
Ah, was jij dat! (tu)

Leuk trouwens, dat stukje met die gespotte auto's! Die Volvo ziet er nog wel ok uit: nieuwe kreukelvrije kentekenplaten en wieldoppen erop, dan toont ie weer!

VdP zei:
Zou het misschien ook te maken hebben met de onzekerheid op het gebied van MRB vrijstelling voor klassiekers. ? Toch maar niet investeren in een youngtimer (future classic), wetende dat de bestaande regeling wellicht volgend jaar op de helling gaat. Blijft natuurlijk doodzonde dat er toch weer een hoop gave exemplaren naar de eeuwige jachtvelden verkassen. :(

Ja maar waarom,?
Oke we moeten straks MRB gaan betalen, mijn erg fijne audi moet dat dus ook, hij weegt 920 kilo, daarover moet ik dus betalen, nou én?
Zonder is leuker, maar ja... moet ik hem nu weg doen omdat ik er voor moet betalen? wat is dat voor een belagelijke redenering.

Ik blijf lekker door rijden hoor!

Aan de dorpels van die Kadett te zien kon die daarop wel APK afgekeurd zijn.
Als je voor €1000 a €1500 een hele redelijke Kadett met APK kunt kopen, tja.....

Die witte Volvo staat volgens mij gewoon op smalle winterbanden, andere velgen zonder de wieldoppen.
Door de regen lijkt het wat troosteloos.
Of staat hij op het terrein van sloper autodemontagebedrijf?

D'oh: ontzettend zonde van die witte Volvo 240!!! :,( :,( :,(

De eigenaar leek me echt een liefhebber. Hij was vaak bezig met zijn Volvo en reed elke winter netjes op winterbanden. Ik vond het altijd een erg fraaie auto en ik reed elke dag twee langs die wagen op weg naar werk en weer naar huis. En dat al zolang ik in Haarlem woon (6 jaar dus).
Het was een van de eerste auto's die ik fotografeerde sinds ik hier woon, en nu is het dus over voor die Volvo.
Ik zal eens in de gaten houden of er binnenkort weer een andere 240 voor de deur staat (zal me niks verbazen).

Wrangler zei:
Ik heb hem ook al op het Scirocco furum staan. Helaas is men alleen nog maar geïnteresseerd in het interieur. Ik zal eens op het Volksforum kijken. Daar heb ik me in een grijs verleden ook een keer aangemeld. In elk geval bedankt!

Astrawez zei:
Erg leuk die voor en na foto's D'oh! Inderdaad erg jammer van de Kadett.. :S

@ Michael_gse: ik ben geboren en getogen in Westervoort en heb er tot mn 23e gewoont, maar een sloperij heb ik er nooit gezien..
Of is het soms die sloperij tussen Westervoort en Duiven in (daar waar dat vliegtuig altijd stond, en misschien nog staat)? Als het een andere is, wil je me dan het adres geven? Alvast bedankt!

Het is inderdaad die sloperij met dat vliegtuig. Van dichtbij is dat vliegtuig momenteel in erbarmelijke staat.:-D

ouwediesel zei:

Dat is inderdaad het meeste waarschijnlijke. Aan de techniek kan eigenlijk vrij weinig kapot gaan en mocht dat wel gebeuren, dan is dat nooit zo duur te fiksen.

Niettemin een zonde, maar wel typisch einde van deze vermoedelijk laatste 92 Royal, wellicht uberhaupt de laatste 92.

"wat is dat voor een belagelijke redenering. "

De ware liefhebber zal het niks uitmaken. Heb helaas wel al een aantal lieden gehoord die hiervoor hun oude auto (gaan) weg doen.

Heb zelf 2 oudjes als hobby auto. Gaan hiervoor zeker niet aan de kant. (:P)

Zonde van de Kadett, was best een leuk ding. Maar die Volvo gaat vast wel weer de weg op.

VdP zei:

Kun je nagaan hoe dom mensen soms kunnen zijn. Het is nog lang niet zo ver, en wie weet komt er een andere regeling weer voor in de plaats. Ik heb een Skoda 105 uit 1989, nog lang niet belastingvrij, en misschien wordt 'ie het ook wel nooit meer. Nou en? Ik wacht wel af wat er komen gaat, wegdoen is niet 'im frage'. Als je liefhebber bent heb je nu eenmaal wat onzekerheid nu, maar de soep wordt vaak nooit zo heet gegeten als 'ie wordt opgediend.

En daarnaast... ik hoor van diverse collega's wat een moderne auto kan kosten. Collega met een Peugeot 206, die ruim 1100 Euro mag gaan aftikken voor een koppakking en een kleine beurt. Bij onze Fabia moet een plastic dopje voor op de ruitenwisser achter meer dan twintig Euro kosten. Om maar niet te zwijgen van wat een grote beurt moet kosten. Een oude auto is vaak veel simpeler, veel onderhoud kun je zelf doen, onderdelen via andere liefhebbers, allerlei adresjes, Internet, en zelf struinen op bijv. je vakantie. Is ook onderdeel van de hobby. Onderhoud is dus vele malen goedkoper als je het goed doet.

XBXG zei:
D'oh: ontzettend zonde van die witte Volvo 240!!! :,( :,( :,(

Ik zal eens in de gaten houden of er binnenkort weer een andere 240 voor de deur staat (zal me niks verbazen).

Er staat al een nieuwe voor de deur...

D. Elzinga zei:
ouwediesel zei:

Dat is inderdaad het meeste waarschijnlijke. Aan de techniek kan eigenlijk vrij weinig kapot gaan en mocht dat wel gebeuren, dan is dat nooit zo duur te fiksen.

Niettemin een zonde, maar wel typisch einde van deze vermoedelijk laatste 92 Royal, wellicht uberhaupt de laatste 92.

Eigenlijk zou het aanbeveling verdienen als één van de Kadett-liefhebbers alhier de beide deuren en achterklep redt, dan is er altijd later weer een 92 Royal mee op te bouwen :)

Het feit dat die volvo 240 meneer of mevrouw er nu weer één heeft, geeft denk ik wel aan dat die vorige niet meer te redden was.

Hij/zij gaat in ieder geval niet voor het zondermeer belasting vrij rijden.

Mij lijkt het een liefhebber(ster)

Greetzz Renate.

renate zei:
Het feit dat die volvo 240 meneer of mevrouw er nu weer één heeft, geeft denk ik wel aan dat die vorige niet meer te redden was.

Hij/zij gaat in ieder geval niet voor het zondermeer belasting vrij rijden.

Mij lijkt het een liefhebber(ster)

Greetzz Renate.

Die Volvo is zelfs niet eens belastingvrij. Inderdaad dus een liefhebber.

De vorige 240 was ook niet belastingvrij.

Het feit dat er een identieke 240 voor de deur staat bewijst ook voor mij dat de eigenaar een liefhebber is.

Het leuke is, dat de buren waarschijnlijk niet eens doorhebben dat het een andere auto is. (:P)

Een liefhebber zet een auto niet compleet naar de sloop om vervolgens exact dezelfde te kopen... Pluk je minstens een aantal onderdelen af of je haalt m helemaal kaal. Ookal ben je niet zo'n klusser.
Die kadett is gewoon zonde, lijkt idd dorpeltjes. Men moet eens niet zoveel geld willen vragen voor een paar minuutjes lassen. Krijg je dit soort taferelen van helaas.

Terug
Bovenaan