Sloperijfoto's, deel 3

Wrangler, klopt, wordt ook genoemd in het EMW topic, ik heb een tientje toegezegd(:P)

Ik weet niks bijzonders op een sloop, maar heb wel een vraagje: Weet er iemand nog een sloop die een beetje in de buurt ligt van Ommen? En dan het liefst ook eentje waar je nog gewoon mag rondlopen.

bellamacchina zei:
Uiteraard zijn we in voor meer van dit soort akties, dus wie iets bijzonders weet op een sloop, gebruik dit topic alstublieft!

Kijk hier dan maar eens. En de betreffende sloperij heeft ook nog een hele loods volgestapeld met auto's die te bijzonder of nog te goed waren om te slopen:

0-SAM_3973.jpg

0-SAM_3978.jpg

0-SAM_3979.jpg

Heel erg blij dat mijn actie dankzij Remova geslaagd is (:B jammer dat ze eerst zo moeilijk deden, hij stond gewoon naast de hoofdpoort dus moeite hoeven ze helemaal niet te doen...laat ze lekker wat anders pletten(:P) Ik hoop dat Remova er viel plezier aan heeft en de Mazda nog vele jaren mee kan gaan! :-D

Helaas heb ik geen financiële steun kunnen bieden, maar dat neemt niet weg dat ik de actie om zo'n leuke karakteristieke auto te redden bijzonder waardeer. Ik hoop dat het project niet teveel tegenvalt.

Mooi dat hij gered is! PB me het rek nr. dan komt de €20 er aan.
Er komt toch wel een topic over de Mazda hoop ik?

Ook een pb'tje aan Remova gestuurd, want ik een ander topic heb ik eveneens een bijdrage (10 euro) toegezegd. Ondertussen zelf de Yugo gered, samen met Simca1006.

Wat een fantastische berichten op deze zaterdag! Als je je rekeningnummer even doorstuurt dan komt ook mijn beloofde 35 euro jouw kant op! Het topic met een uitgebreide fotoreportage zie ik uiteraard snel tegemoet ;)

Nu reageer ik weinig, maar werd -vooral de afgelopen dagen- overgoten met berichtjes op mijn iPhone met 'Autoweek - bericht in discussie..'.
Super nieuws, heerlijk om dit zo te volgen en wat een top prestatie.

Nu ben ik zelf met de DAFjes bezig, zoals ook elders vermeld. Nu zie ik op de foto een Volvo 66 staan, zitten daar nog goede voorschermen op?

Groet.

Prachtig dat het gelukt is! :-D Ik ben heel benieuwd naar de foto's en hoeveel werk er eigenlijk moet gebeuren.

Wat een prachtig verhaal mensen en met geweldig resultaat. Ik hoop dat de 1300 inderdaad in acceptabele staat verkeert!

Zastava gered, 1300 gered, Yugo in goede handen... Fantastisch!
Hier mag de papieren AutoWeek wel een artikel aan wijden :)

Mannen ik waardeer de actie maar de winnaar hier is de sloper.
Die heeft het spel goed/slim gespeeld.
Dit is er 1 in de categorie: Ik zou snel beslissen want straks komt nog een koper.......

In ieder geval succes met het opknappen!

Ach WOB, zelfs bij een actie voor het goede doel blijft het meeste geld aan de strijkstok van de directie hangen, dus we moeten niet de illusie hebben dat wij de wereld verbeteren en zeker niet de illusie hebben dat anderen ons belangeloos in die missie willen steunen.

Nouja, ik vind het wel begrijpelijk van die sloper. De motor was al besproken voor een bepaald bedrag, dus dan zou hij gek zijn als hij de complete auto voor minder verkoopt... Kan best dat iemand €500 voor de motor gaf, en de sloper nog €150 voor oud ijzer kon vangen.
Het doel van een sloopbedrijf is nu eenmaal winst maken zoals bij elk bedrijf... Daar verander je niks aan.

Los daarvan is het natuurlijk geweldig dat deze auto nu gered is van de pers!

remova zei:
Heren,

Bij deze kan ik jullie berichten dat de Mazda 1300 Automaat is gered!!!!!!! :-D:-D
Komende week wordt de auto opgehaald, ik moest 650 Euro betalen, er kon echt niets meer af. Ik heb geinformeerd wat er mis is met de Mazda. Eigenlijk niets kreeg ik te horen, de auto is APK afgekeurd op een remleiding achter en that's all..... De auto schijnt nog geen ton aan kilometers te hebben gereden.

Beste pegels, dat dan weer wel, maar hoeveel 1300tjes Automaat zullen er nou nog zijn? In ieder geval deze dus nog. Het blok was in feite al verkocht, maar dat gaat nu dus niet door, vandaar de hoge vraagprijs. Ik hou jullie op de hoogte, ook d.m.v. foto's. Voor al degene die meegeleefd en gereageerd hebben: DANK, DANK DANK!!!!

Enne: blijven de sponsors achter hun belofte staan??? (:B(:B

Geweldig!!!

Zeg maar waar ik het heen moet sturen of aan wie ik het kan overmaken. Per pb graag.
Elk Merk Waardig zou deze auto omarmen, lid worden? :}

simca1006 zei:
remova zei:
Heren,

Bij deze kan ik jullie berichten dat de Mazda 1300 Automaat is gered!!!!!!! :-D:-D
Komende week wordt de auto opgehaald, ik moest 650 Euro betalen, er kon echt niets meer af. Ik heb geinformeerd wat er mis is met de Mazda. Eigenlijk niets kreeg ik te horen, de auto is APK afgekeurd op een remleiding achter en that's all..... De auto schijnt nog geen ton aan kilometers te hebben gereden.

Beste pegels, dat dan weer wel, maar hoeveel 1300tjes Automaat zullen er nou nog zijn? In ieder geval deze dus nog. Het blok was in feite al verkocht, maar dat gaat nu dus niet door, vandaar de hoge vraagprijs. Ik hou jullie op de hoogte, ook d.m.v. foto's. Voor al degene die meegeleefd en gereageerd hebben: DANK, DANK DANK!!!!

Geweldig!!!

Zeg maar waar ik het heen moet sturen of aan wie ik het kan overmaken. Per pb graag.
Elk Merk Waardig zou deze auto omarmen, lid worden? :}

Uiteraard gaat er een topic komen en degene die sponsoren: ik vind het werkelijk geweldig wat hier is gebeurd. Een ieder die erom gevraagd heeft zal ik een PB-tje sturen. Komende dinsdag wordt de Mazda gehaald en ik mag hier Bellamacchina wel hartelijk danken: hij regelt het vervoer en dergelijke. Dank je wel Albert! En ja natuurlijk moeten jullie van alles meegenieten en dat houdt ook een lidmaatschap in wat de Mazda moet geshowed worden natuurlijk. Wordt vervolgd dus!

Wat zijn we eigenlijk goed bezig met zijn allen hier, daar mag Autoweek zeker wel eens aandacht aan besteden.

remova zei:
Wat zijn we eigenlijk goed bezig met zijn allen hier, daar mag Autoweek zeker wel eens aandacht aan besteden.

Die zijn veel meer bezig om een ruime auto te regelen tbv hun aanstaande voorjaarsvakantie....:}

daar mag Autoweek zeker wel eens aandacht aan besteden.

Als je nu een VW had gered van de pers, stond AW wel klaar met een filmploeg (gezien het PON gehalte in de afgelopen jaren).

Mooi dat de 1300 gered is, al hij zo goed is als de sloper beweerd is 650 euro zeker niet teveel geld.
nu nog de nodige foto's natuurlijk. :}

AW wil liever nieuwe milieuvriendelijke auto's in het blad dan oude milieuvervuilende auto's die gered worden van de sloop... :(

Ge-wel-di-ge reddingsacties hier allemaal!! Heb er diep respect voor.

Vandaag ben ik even langs Kok en Damen in Tilburg geweest, daar viel niet veel meer te redden helaas.
Eerst maar naar Kok, daar de volgende auto's gespot:

Omega MV6
0-SAM_5555_zpsf9e834d6.jpg

Vectra B met zeer zeldzame Irmscher wielen donkergrijs met gepolijste rand!
0-SAM_5556_zps7f282a1d.jpg

Golf I Cabrio
0-SAM_5557_zps4f75df6c.jpg

Tigra
0-SAM_5558_zpsf6c3df85.jpg

Corsa B half op een Ka
0-SAM_5559_zpsac1e6329.jpg

Vectra B met leuk spoilertje
0-SAM_5560_zpsb85cd695.jpg

Deze deur zit letterlijk ín de andere deur!
0-SAM_5561_zpsbc0accbc.jpg

Leuk Cliootje
0-SAM_5562_zpsc5ed583f.jpg

Lekker klimmen.
0-SAM_5563_zpsaffafe0e.jpg

Audi 80
0-SAM_5565_zps5ccb6ee3.jpg

Civicje
0-SAM_5566_zpsbd8efee1.jpg

Vectra B2 Sport!
0-SAM_5567_zps95150c8d.jpg

met Sport II voorbumper!
0-SAM_5568_zpsad24d75d.jpg

Kadett E2 Caravan
0-SAM_5569_zps40926201.jpg

Civic met dikke Piep'n
0-SAM_5571_zpsca4ced6c.jpg

Corsa A
0-SAM_5572_zps34e87fcb.jpg

De achterkant van de witte Caravan
0-SAM_5573_zps9506beae.jpg

Tigra met aparte motorkap en voorbumper
0-SAM_5574_zps94bd2ab2.jpg

Nog een leuke Civic
0-SAM_5575_zps7fcc5e0c.jpg

Oude Prelude
0-SAM_5576_zpsf44b8140.jpg

Nog een oude Audi 80
0-SAM_5578_zps2776d32c.jpg

Prelude weer
0-SAM_5579_zpsd434f5a4.jpg

Best dikke Cinquicento
0-SAM_5580_zps01327c35.jpg

Deze Punto is alleen met de hand gewassen..
0-SAM_5582_zpsc7e22007.jpg

Colt ciruitwagen
0-SAM_5583_zps9e05d215.jpg

Renault 19 Cabrio
0-SAM_5585_zpsf0932fc5.jpg

Vectra A2 CDX
0-SAM_5586_zps01328b42.jpg

Achter het hek stond nog deze OPC 1 met flinke schade!
0-SAM_5587_zps30e64d3b.jpg

En een Besteluitvoering met Irmscher grill en Coupé voorbumper
0-SAM_5588_zps75d05507.jpg

Sintra, zie je ook nooit meer..
0-SAM_5589_zps20cb3c3f.jpg

Nog een paar Hondaatjes en een Tigra
0-SAM_5590_zps84607cb6.jpg

Binnen stond nog deze totaal gestripte sedan, alleen het front was nog in tact
0-SAM_5591_zps7cfcf8e1.jpg

En bij de ingang staat deze Benz je op te wachten. Deze is trouwens pas 3 weken in bezit van de sloperij
0-SAM_5592_zps252cb0bb.jpg

Toen nog bij Damen wezen kijken. Er stond niet veel anders dan de vorige keer, dus daar niet zoveel foto's gemaakt.
Deze wielen had ik wel gewild, maar de beste man wilde ze niet verkopen.. Tsja de auto staat er ook pas 1,5 jaar, dus misschien wil iemand hem nog wel in z'n geheel hebben (not!)...
0-SAM_5593_zps14f63ee6.jpg

Corsaatje A met spoilertje
0-SAM_5594_zpsd3d43251.jpg

Kadett Expression
0-SAM_5595_zps222c26ca.jpg

Omega A uit België
0-SAM_5596_zps5707c7c6.jpg

Nog een paar E'tjes
0-SAM_5597_zpsf9b7abaf.jpg

En op de valreep nog een Vectra 2000
0-SAM_5598_zpsf1d806b8.jpg

Was weer een geslaagde dag. Van de zomer nog maar eens naar Kok gaan denk ik, want die wisselt volgens mij wel snel van assortiment. :P

Mooie foto's! Veel auto's die op het oog het slopen nog niet waard zijn.
Ook nog twee Kia's Joice op je foto, ook best bijzonder!

Klimmen op die auto's zou ik niet durven: als er iets schuift dan heb je echt een probleem.

Die Golf cabrio vind ik wel bijzonder: het dak lijkt nog in zeer goede staat! Beter dan van de meeste cabrio's die je ziet rijden.

Weet iemand nog een Fiat Croma op een sloperij te staan? Zoek een stop rechtsachter thv de wielkast tbv de dorpel.

simca1006 zei:
Weet iemand nog een Fiat Croma op een sloperij te staan? Zoek een stop rechtsachter thv de wielkast tbv de dorpel.

Geen idee of ze er nog een Croma hebben, maar misschien bij OSB in Beesd? Telefoon:0345 681 643

Die Omega A uit België is nog eigenlijk een best bijzondere! Het is een 2,3D. Die zie je tegenwoordig nauwelijks meer. Ze zijn toen al bijna niet verkocht en tegenwoordig wil iedereen de 6 cilinder benzine edities.

Die koperkleurige Fiat Punto oogt nog vrij recent. Ook nog een bijzondere uitvoering gezien de bumpers en uitlaat. Wel apart dat ze er een andere auto bovenop hebben geplempd. Je zou toch verwachten dat er nog wel vraag is naar de onderdelen.

the Fox zei:
Die Ascona's zien er nog opvallend strak uit.

waar zie jij Ascona's dan???

offtopic,volgens mij heb ik een jaar of 2 geleden bij jou nog een Ascona C interieur opgehaald!

Ik lees nu pas over de reddingsacties van de Mazda en Zastava. Geweldig!
Ik ben te laat voor een financiële bijdrage, maar mochten er nog meer reddingsacties volgen, houd ik me aanbevolen.

asconahobbyist zei:
the Fox zei:
Die Ascona's zien er nog opvallend strak uit.

waar zie jij Ascona's dan???

offtopic,volgens mij heb ik een jaar of 2 geleden bij jou nog een Ascona C interieur opgehaald!
Sorry, ik bedoel Vectra's. Ik was even met mijn gedachten in de jaren zeventig en tachtig.

Octagon zei:
Die koperkleurige Fiat Punto oogt nog vrij recent. Ook nog een bijzondere uitvoering gezien de bumpers en uitlaat. Wel apart dat ze er een andere auto bovenop hebben geplempd. Je zou toch verwachten dat er nog wel vraag is naar de onderdelen.

Die Punto was kwa lakwerk gewoon nog nieuw. Je kon echt zien dat ie (ooit) van een liefhebber is geweest. Ik vermoed dat ie voor wat schade heeft gehad (er zat een nieuwe ongespoten voorbumper op namelijk (zie ook de foto van de Prelude en de twee Kia's)), en dat ze er daarna geen zin meer in hebben gehad. Echt zonde, maar zo gaan die dingen helaas. Maar (ik als Vectra rijder) vond die zwarte Vectra B Stationwagon toch wel het topstuk daar. Voor zo'n Sport II voorbumper (die er bij mij ook standaard op zit) kost op marktplaats al gauw 300 euro, als je ze al tegen komt. Nou was deze niet helemaal zo fris meer, maar toch. Ook kwa interieur was die Vec gewoon op leer na een full-options uitvoering. Doodzonde!! :,(

Het ergste vind ik nog die lelijke stickers die ze erop plakken, ziet het er meteen zo wegwerp-artikelig uit. Zo onpersoonlijk en zakelijk.

Rare jongens, die slopers.

Flashman zei:
Het ergste vind ik nog die lelijke stickers die ze erop plakken, ziet het er meteen zo wegwerp-artikelig uit. Zo onpersoonlijk en zakelijk.

Rare jongens, die slopers.

Ja een auto sloper, is meestal geen liefhebber.
voor hem is het gewoon oud ijzer.
en soms denken ze de hooft prijs te krijgen voor de onderdelen.

Wat onwijs gaaf om te lezen dat de Zastava, Mazda 1300 en Yugo allemaal zijn gered. Hulde voor iedereen die daaraan heeft meegewerkt! (tu) (tu)(tu)

Gisteren zag ik deze Audi 80 op de sloop staan. Wordt aangeboden als auto en (nog) niet als donorwrak. Koplampen en grille ontbreken.
8523336221_306a2a2788_c.jpg

remova zei:
simca1006 zei:

Geen idee of ze er nog een Croma hebben, maar misschien bij OSB in Beesd? Telefoon:0345 681 643

Binnenkort maar eens een bezoekje brengen.

remova zei:
Heren,

Geweldige actie! :-D

Ik heb je pb gezien en maak meteen de toegezegde 20 euro over! Leuk dat je ook meteen lid wordt van EMW, heel terecht ook overigens. Ik zie er naar uit de Mazda op een evenement te zien! B)

Idranor zei:
remova zei:
Heren,

Geweldige actie! :-D

Ik heb je pb gezien en maak meteen de toegezegde 20 euro over! Leuk dat je ook meteen lid wordt van EMW, heel terecht ook overigens. Ik zie er naar uit de Mazda op een evenement te zien! B)

Ik zal eerlijk bekennen dat ik nooit zoveel support en medeleven had verwacht! Het verbaasde mij oprecht en gaf gewoon een boost om de Mazda te redden. Komende dinsdag wordt zij opgehaald dus, dit weer met de hulp van bellamacchina.

Terug
Bovenaan