Sloperijfoto's, deel 3

Ik lees hier met kleine regelmaat mee.

Maar deze bovenstaande actie? (tu)

he-le-maal ge-wel-dig.

Zó wordt het rijdend erfgoed in stand gehouden.

Ik vind dit meer byzonder dan een uit het water, volledig vergaan, opgeviste Bugatti.

Moet we niet een soort "oscar" voor dit soort acties in het leven roepen?

Greetzz Renate.

Fantastisch Idranor dat je de hele Zastava hebt meegenomen. Ik zag hem afgelopen zaterdag niet meer staan dus had al zo'n vermoeden.
Ik moet die sloper maar eens om provisie gaan vragen :} Toch leuk dat deze actie via fora tot stand is gekomen.

Wat een leuke reacties allemaal! :-D Ik kón gewoon niet anders, het model gaat me te veel aan het hart. Die sloper was vast van plan m vrijdag plat te drukken. Dus Leeuwtje, je had m sowieso zaterdag niet meer gezien, ongeacht of ik m gekocht had. Maar als er al sprake is van eer dan gaat zeker een deel naar Leeuwtje, zonder wiens tip ik nooit op tijd was geweest om deze Zas te redden. Pluim voor Leeuwtje! :-D

Inderdaad leuk dat zo een forum dit soort reddingsacties tot stand brengt. Ik ben ervan overtuigd dat er nog veel meer dan we hier horen, onderdelen en misschien ook wel complete auto's worden veilig gesteld naar aanleiding van dit topic. Dus blijven posten al die foto's en auto's! Ook met Elk Merk Waardig doen we trouwens ons best om dit soort verguisde auto's te behouden.

Overigens heb ik mijn rode Zastava ook kunnen aanschaffen dankzij dit forum. In het topic over bijzondere auto's te koop kwam toen een advertentie voorbij, waarna ik direct heb gebeld met de aanbieder.

Van hieruit ook hulde! Schitterend dat de Zas gered is! Er worden al veel te veel zeldzame wagens geplet(td)

Mooie actie! En gelukkig de benzinetank niet lekgeprikt, al dan niet met een heftruck?

Leuk dat je weer een Zastava gered hebt Robert!
Is dat achterportier van de rode nou zo slecht of is ie beschadigd/vuil?

Nee de enige schade door het stapelen is dat de voetenbakken iets omhoog gedeukt zijn. Alle leidingen/kabels lopen tussen de voetenbakken door en zijn ongedeerd. De tank zit tussen de achterwielen en lekt in ieder geval niet, heb op niet op schade gecheckt, wel goed om nog even te doen.

Het achterportier van de rode Zastava is inderdaad erg slecht. De onderkant heeft schade en onder het raam lijkt het wel alsof er ooit een bijtende stof is gesproeid. Al met al zit er nog net genoeg metaal aan om het glas en het hang- en sluitwerk op de plaats te houden. :} Maar geen nood, de nieuwe deur ligt al klaar, vorig jaar opgehaald in Servie.

idd. zeer goeie actie! :-D Niet nog interesse in een Mazda 1300, het exemplaar dat ik gepost heb op pagina 57 staat nog op redding te wachten:(

Idranor zei:
Wat een leuke reacties allemaal! :-D Ik kón gewoon niet anders, het model gaat me te veel aan het hart. Die sloper was vast van plan m vrijdag plat te drukken. Dus Leeuwtje, je had m sowieso zaterdag niet meer gezien, ongeacht of ik m gekocht had. Maar als er al sprake is van eer dan gaat zeker een deel naar Leeuwtje, zonder wiens tip ik nooit op tijd was geweest om deze Zas te redden. Pluim voor Leeuwtje! :-D

Inderdaad leuk dat zo een forum dit soort reddingsacties tot stand brengt. Ik ben ervan overtuigd dat er nog veel meer dan we hier horen, onderdelen en misschien ook wel complete auto's worden veilig gesteld naar aanleiding van dit topic. Dus blijven posten al die foto's en auto's! Ook met Elk Merk Waardig doen we trouwens ons best om dit soort verguisde auto's te behouden.

Overigens heb ik mijn rode Zastava ook kunnen aanschaffen dankzij dit forum. In het topic over bijzondere auto's te koop kwam toen een advertentie voorbij, waarna ik direct heb gebeld met de aanbieder.
Je hebt ook nog eens een Mazda 323 gered, bij 'Alex van alles wat'. Was je die ook niet op het spoor gekomen via het forum?

Idranor zei:
Omdat ik het als verrassing op het EMW-evenement van gisteravond wilde onthullen, kon ik er hier ook nog even niets over zeggen. Maar inderdaad, ik heb de hele Zastava meegenomen!

Geweldig!
Het nut van dit topic blijkt hier maar weer eens uit. Je moet er toch niet aan denken dat, als het een week later bekend was geworden dat die Zastava daar stond, deze gewoon vernietigd zou zijn.

Vandaag bij Auto Demontage Almelo geweest. Weinig bijzonders gezien.
Een Corrado VR6 met creme lederen interieur:
32653

32654

En een MR2:
mr2ada640x480.jpg

LM002 zei:
Ik kijk altijd graag mee op dit forum en kom zelf eigenlijk nooit op sloperijen.
Nu zag ik in het voorbijgaan onderstaande klassiekers op de sloop in Sittard, toch maar even snel 2 fotootjes gemaakt door het hek.

CitroenHY.jpg

Dat het nog kan op een HY op een Nederlandse sloperij....:(
Mazda1300.jpg

Deze is eigenlijk nog schokkender een Mazda 1300, jarenlang zag ik em regelmatig rijden in zeer goede staat. Nu staat hij hier te wachten op wat komen gaat....nu nog tussen de mogelijke opknappetjes...hoe lang nog:S nog liefhebbers met een zak geld.....

:-D

Staat die Mazda 1300 er nog? Het was mijn eerste auto, de 37-BU-81. Gifgroen met Mazda raccestrepen erop. Ik zou best zo'n karretje terug willen hebben...

Afhankelijk van de grootte van de zak met geld vind ik dat REMOVA maar eens gepromoot moet worden om deze Mazda 1300 te redden. Ik sponsor 10 euro Remo als je hem redt!!!:-D

remova zei:
LM002 zei:
Ik kijk altijd graag mee op dit forum en kom zelf eigenlijk nooit op sloperijen.
Nu zag ik in het voorbijgaan onderstaande klassiekers op de sloop in Sittard, toch maar even snel 2 fotootjes gemaakt door het hek.

Deze is eigenlijk nog schokkender een Mazda 1300, jarenlang zag ik em regelmatig rijden in zeer goede staat. Nu staat hij hier te wachten op wat komen gaat....nu nog tussen de mogelijke opknappetjes...hoe lang nog:S nog liefhebbers met een zak geld.....

Staat die Mazda 1300 er nog? Het was mijn eerste auto, de 37-BU-81. Gifgroen met Mazda raccestrepen erop. Ik zou best zo'n karretje terug willen hebben...

Lijkt me wel. Gisteren poste hij nog het volgende:
LM002 zei:
idd. zeer goeie actie! :-D Niet nog interesse in een Mazda 1300, het exemplaar dat ik gepost heb op pagina 57 staat nog op redding te wachten:(

snel redden! Hij staat er nog mooi te wezen (:P) :-D ik ben al aan het duimen! adres gepbt (tu)

RenaultF1 zei:
remova zei:
LM002 zei:

Lijkt me wel. Gisteren poste hij nog het volgende:
LM002 zei:

Ik ga morgen bellen om te kijken of ik de Mazda kan redden, hou jullie op de hoogte!

Nou ja zeg het moet niet gekker worden hiero (:B
Fantastisch, nee echt op wat hier gebeurt, eerst de zastava,en nu de mazda!!
Zet hem op zou ik zeggen(tu)

Ik wacht in spanning af! Ik ben gek op reddingsacties, omdat je er een lange neus mee kan maken naar onze wegwerpmaatschappij.
Ik heb onlangs nog voor 5 euro een tiendehands videorecorder gekocht en een batterij video's voor tien cent per stuk. En dan lekker retro-film kijken.

wordt hier nu iedere auto die gepost wordt gered???
zoekt snel een stapel foto's van golfjes 2 op de sloop

Jullie zijn hier echt geweldig bezig. Eerst die zastava, nu de Mazda, @Remova, hou je ons wel op de hoogte?

Astrawez zei:
Ik lees hier al een tijdje mee. Erg leuk topic. Het wordt eens tijd dat ik ook wat foto's toevoeg. Ik heb heel veel oude foto's, maar dit zijn de meest recente:

Eind oktober ben ik met een maat naar autosloperij Damen in Tilburg geweest. Nou ja, sloperij.. Het is meer een veld vol met auto's, want slopen doet hij ze niet.. Op heel veel auto's zitten nog gewoon de kentekenplaten en deze zijn bij het RDW nog gewoon als Geldig bekend. Hier wat foto's van daar:

Bovenop een Scirocco
0-SAM_5213.jpg

Is deze Scirocco er nog? En heeft iemand daar betere foto's van en eventueel informatie over wat er nog op en aan zit? Mogelijk heb ik er wel belangstelling voor.

Goed bezig Remova, hoop dat het gaat lukken! Voor mij geen Mazda's meer, ik houd het bij vertrouwd en bovendien is het wel weer even welletjes met 7 auto's! B)

Hoeveel Zastava's er nog zijn in Nederland weet ik niet. Ik schat van de Yugo nog enkele tientallen (20 a 30), van de Sana nog maximaal 5, van de GTL/1100/101 maximaal 10 en van de 750 misschien ook nog wel 20 a 30. Of er nog andere modellen Zastava in Nederland rondrijden weet ik niet, misschien eens de open data van de RDW uitpluizen.

De blauwe Zastava ga ik proberen door de APK te krijgen en dan gaat m'n vriendin er in rijden, morgen maar eens op onderdelenjacht. Dus misschien binnenkort weer leuke sloopfoto's!

Idranor zei:
Goed bezig Remova, hoop dat het gaat lukken! Voor mij geen Mazda's meer, ik houd het bij vertrouwd en bovendien is het wel weer even welletjes met 7 auto's! B)

Hoeveel Zastava's er nog zijn in Nederland weet ik niet. Ik schat van de Yugo nog enkele tientallen (20 a 30), van de Sana nog maximaal 5, van de GTL/1100/101 maximaal 10 en van de 750 misschien ook nog wel 20 a 30. Of er nog andere modellen Zastava in Nederland rondrijden weet ik niet, misschien eens de open data van de RDW uitpluizen.

De blauwe Zastava ga ik proberen door de APK te krijgen en dan gaat m'n vriendin er in rijden, morgen maar eens op onderdelenjacht. Dus misschien binnenkort weer leuke sloopfoto's!

Ik kon het niet laten toch even te kijken in de open data. Van de 750 zijn er op kenteken inderdaad nog behoorlijk wat en zo te zien ook nog enkele vers geïmporteerde. Ik durf wel te beweren dat jouw 1100's de enige twee in Nederland zijn. De overige bekende (4) kentekens hebben verlopen apk's rond 1993.

@Eddy C: Leuk dat je even hebt gekeken! Geen andere Zastava-modellen in Nederland? Misschien de 1300/1500? Ik weet niet precies hoe die heten. Dat er van de 750 wat meer waren vermoedde ik wel. Stomtoevallig heeft een vriend van m'n zwager er afgelopen weekend zo eentje gekocht. Mijn zwager is nu in de bijzondere positie om te kunnen zeggen: deze week kochten zowel mijn zwager als mijn vriend een Zastava. :}

Van de 1100 is er in ieder geval eentje recent geimporteerd, volgens mij heeft die ook APK inmiddels, er staat ook een review van deze auto op deze site. Verder weet ik dat er nog één of twee bij de Fiatclub rondrijden. Enkele jaren geleden ben ik ook via een advertentie op Marktplaats nog met een eigenaar in contact gekomen, maar die auto zou al lang gesloopt kunnen zijn. En dan is er nog de GTL, zeg maar de gefacelifte 1100, daarvan heb ik er in ieder geval eentje gezien in Arnhem heel recent. Dus ik geloof toch wel dat er nog enkele van deze gebakjes moeten rondrijden.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Eddy C zei:
De overige bekende (4) kentekens hebben verlopen apk's rond 1993.

Bij VWE zou je kunnen checken wat de status is van het kenteken: Gedemonteerd, export etc.

Je hebt ook genoeg slapende kentekens of kentekens die jaren geleden al ge-exporteerd zijn. Die zijn vaak niet op te vragen bij vwe of rdw. Maar bestaan nog steeds. Of zijn simpelweg verwijderd.

Ik ben niet zo goed thuis in de Zastava, dus dat een GTL55 in weze dezelfde is als de 1100 weet ik nu dus ook.

3495103288_65cb81f8da_z.jpg

Eddy C zei:
Ik kon het niet laten toch even te kijken in de open data. Van de 750 zijn er op kenteken inderdaad nog behoorlijk wat en zo te zien ook nog enkele vers geïmporteerde. Ik durf wel te beweren dat jouw 1100's de enige twee in Nederland zijn. De overige bekende (4) kentekens hebben verlopen apk's rond 1993.

Even????
Ik ben al sinds het bekend is dat het kan, meerder malen bezig geweest met dit, maarre ik krijg het niet voor elkaar.:(
Ik heb dan ook meer verstand van auto's.:?

ik snap ook niks van de open data ..
zo ben ik op zoek hoeveel :chrysler (grand) voyager/plymouth voyager ,chrysler town and country en dodge (GRAND)caravan van het type 1 1984-1990 er nog zijn in nederland heb zelf de ys-90-px ( ook een op tijd geredde wagen ..deze zou rechtstreeks naar het oud ijzer gegaan zijn als hij binnen die week niet verkocht was .. gezien ik best wel liefhebber ben van de types 1 .. kon ik dat niet laten haha ..
en mijn andere wagen .. bmw 530i v8 hoeveel er daar nog van zijn (gebouwd tussen 1992-1995/1996) heb ik zelf de 75-gl-rb momenteel geschorst komt van de zomer waarschijnlijk weer tevoorschijn

REmova,

Vertel eens of je al wat meer weet over de Mazda 1300, ben ik mijn donatie al kwijt(:B

remova zei:
LM002 zei:

CitroenHY.jpg

Dat het nog kan op een HY op een Nederlandse sloperij....:(
Mazda1300.jpg

Ik heb gebeld met de sloperij, morgen 2 maart gaat de auto de pletmachine in. Ze willen de auto wel verkopen, maar moet 700 euro kosten. Nu wil ik best de portefeuille trekken, maar waarom moet ik 700 dokken voor een auto die morgen 50 euro aan oud ijzer doet? Papieren zijn er niet meer, maar het originele kenteken is nog opvraagbaar volgens hun. Ik wil 300 betalen, 350 ook nog wel. Ik besef dat je niet alles kunt redden wat op de sloop verdwijnt, maar een originele NL Mazda 1300 Automaat?? Heb ik wat moeite mee. Nog 34 EMW'ers die willen sponsoren voor een tientje??? ;););)

Wat een sukkel zeg, die sloper!
maar waarom moet ik 700 dokken voor een auto die morgen 50 euro aan oud ijzer doet?
Heb je hem dit voorgelegd? Stel dat een medewerker heb €50,- per uur kost. Uurtje werk om m tevoorschijn te halen, dan is t 100 euro dus! :) Zit er vast nog winst in, want ze zijn er nooit een uur mee bezig.

Barri zei:
maar waarom moet ik 700 dokken voor een auto die morgen 50 euro aan oud ijzer doet?
Heb je hem dit voorgelegd? Stel dat een medewerker heb €50,- per uur kost. Uurtje werk om m tevoorschijn te halen, dan is t 100 euro dus! :) Zit er vast nog winst in, want ze zijn er nooit een uur mee bezig.

Lijkt me ook niet. Ga straks bellen en hem een voorstel doen, wil desnoods meteen betalen. Maar 700 vind ik wat pittig om eerlijk te zijn. (td)

@remova: goed bezig en ik ben het met je eens, er zijn grenzen. Maar die slopers zijn niet achterlijk, met die in Arnhem waar de Zastava stond ging het al net zo. Hij had wel door dat er mij wel wat aan gelegen was die Zastava veilig te stellen, en ondanks wat afdingen twijfel ik toch of ik niet te veel heb betaald voor die auto. Ik heb m gisteren namelijk even laten keuren en dat vial niet mee...

Ik hoop dat de sloper de redelijkheid van jouw bod inziet remova en bereid is mee te werken aan jouw reddingspoging.
Je zou toch denken dat een sloper ook een liefhebber moet zijn van oude auto's, wellicht op een meer morbide manier, maar de passie die anderen hebben zou hij toch moeten kunnen begrijpen.

€350 euro krijgen door auto aan liefhebber verkopen of €50 euro aan oud ijzer vangen, zo moeilijke keuze lijkt me dat niet voor de sloper... *-)

remova zei:
Barri zei:

Lijkt me ook niet. Ga straks bellen en hem een voorstel doen, wil desnoods meteen betalen. Maar 700 vind ik wat pittig om eerlijk te zijn. (td)

Ik moet jullie allen teleurstellen: er mocht een keer 50 euro af, maar daarmee was de koek toch wel echt op. Heb echt mij uiterste best gedaan en het feit dat je een 36 jarige auto niet zomaar kon pletten deerde ze blijkbaar niet. Jammer, ik had hem graag willen hebben want zoals eerder gezegd was het mijn eerste autootje in 1979. Nogmaals, ik snap het niet, werkelijk niet. Ik moet maar nooit een sloperij beginnen vrees ik...
Ik heb het Mazda forum niet benaderd overigens.

WERKELIJK ONGELOFELIJK DAT ZE JOU 700 AFVRAGEN EN DIE MAZDA ANDERS PLETTEN(td)(td)(td)

Je zou een bonus moeten krijgen, ik vind het werkelijk te triest voor woorden. Als iemand zo'n persoon die een 36 jaar oude auto plet waar hij winst op had kunnen maken een fors pak rammel zou geven, ik weet het mag niet, heb ik er geen moeite mee. Ik vind het in en in triest.

Wel is me duidelijk waarom het crisis is in o.a. Nederland. Omdat we het verrotten om winst te maken en iets met een zekere waarde(350e) voor een groot gedeelte ontwaarden(max 100e, maar voor zo'n klein autootje waarschijnlijk minder). Je pleurt dus gewoon 250e weg. Zulke individuen moeten verdwijnen uit de samenleving voor een gezondere economie:,( Of moeten we er met z'n allen heen om 250e de man te halen???? Of ie het nu in de sloot gooit of weggeeft, nietwaar???

remova zei:
Nog 34 EMW'ers die willen sponsoren voor een tientje???

Ik ben geen EMW'er, maar van mij kun je 30 euro krijgen. Fantastische auto en dat heb ik er echt wel voor over om 'm door jou gered zien te worden. Meer mensen die meedoen aan het 'Red deze Mazda'-project?

Terug
Bovenaan