Sloperijfoto's, deel 3

Vandaag ben ik zelf weer even op de (ondertussen) welbekende sloperij Rutte geweest. ;)

Als eerste deze Arola 20(?) met vierwielaandrijving en VR6. B)

Vers binnengebrachte Express.

En als laatste deze Lancia Beta Spider die blijkbaar gewoon uit Haarlem kwam maar waar ik hem nooit heb zien staan. XBXG zou hem moeten herkennen. ;)

En ook nog een leuk 'souvenir' van deze Lancia meegenomen voordat ook deze platgedrukt wordt. :)

Ik kijk er elke keer weer van op welke auto's er op de sloop belanden. Niet alleen die fraaie Lancia maar ook de auto's waar de Lancia door geflankeerd wordt. Die ogen als nieuw.

Met alle respect, maar die Lancia had al jaaaren geleden naar de sloop gebracht moeten worden. Hoe mooi ik 'm ook vind: hij was zo ongelooflijk rot!!! :O

Als laatste eerbetoon dan maar een foto van toen ie nog reed (en dat was niet eens zo lang geleden).

Die renault express is best leuk.
Maar ik begrijp het wel hoor als je een auto hebt met een waarde van zo'n 800 euro, ga je met de apk daar niet voor 700 euro aan investeren.
Het kan dus zijn dat er leuke wagens zijn die vier nieuwe banden nodig hebben, en tenslotte op de "hoop" belanden.

Stif zei:
Maar ik begrijp het wel hoor als je een auto hebt met een waarde van zo'n 800 euro, ga je met de apk daar niet voor 700 euro aan investeren.

Waarom niet?

Stif zei:
Het kan dus zijn dat er leuke wagens zijn die vier nieuwe banden nodig hebben, en tenslotte op de "hoop" belanden.

Ik ben dan wel benieuwd waar je een auto haalt die betrouwbaar is, en goedkoper dan 4 nieuwe banden?

Wat zonde van die Express!
Ik loop al een tijdje te kijken naar een origineel NL 4-zitter Express van 1986 of 1987 op benzine, en dan wordt zo'n wagentje gewoon naar de sloop gebracht :,(

toch wel:

Datum eerste toelating 27-11-1987(25,2 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 22-01-2013(3 dagen)
Datum eerste afgifte Nederland 27-11-1987(25,2 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd

Leuke Lancia, lijkt me een fijne wagen om te rijden! Jammer dat deze de strijd met ons klimaat verloren heeft. Hoewel ze het in een mediterraan klimaat wellicht niet beter zouden doen.

Deze foto heb ik gemaakt in de Elzas op een zeer warme zomermiddag in augustus 2005, maar ik wilde jullie 'm niet onthouden:

Een Renault 10, wat BX'en en een CX.

Gaahaaf! Zal vast niet meer bestaan in die samenstelling.

Bij de kleur van die voorste BX komt ineens de afkorting EDF in me op. Klopt dat?

Ik kijk altijd graag mee op dit forum en kom zelf eigenlijk nooit op sloperijen.
Nu zag ik in het voorbijgaan onderstaande klassiekers op de sloop in Sittard, toch maar even snel 2 fotootjes gemaakt door het hek.

CitroenHY.jpg

Dat het nog kan op een HY op een Nederlandse sloperij....:(
Mazda1300.jpg

Deze is eigenlijk nog schokkender een Mazda 1300, jarenlang zag ik em regelmatig rijden in zeer goede staat. Nu staat hij hier te wachten op wat komen gaat....nu nog tussen de mogelijke opknappetjes...hoe lang nog:S nog liefhebbers met een zak geld.....

:-D

In de tijd dat ik de Mazda nog regelmatig zag rijden, zaten er nog de originele dekseltjes op....wie weet liggen ze nog achterin....:T

Die Mazda staat al geregistreerd als zijnde gedemonteerd. Ik heb zelf een 1300 gehad en het probleem is dat er niet of nauwelijks aan onderdelen te komen is qua plaatwerk. Destijds zelf een sloper gekocht voor de onderdelen maar alles wat goed was had ik dubbel en de slechte dingen waren bij allebei de Mazda's slecht.

fotootje ter illustratie

the Fox zei:
Jammer.
Omkatten dan maar. O wacht, dat mag niet.

Ooit eens navraag gedaan bij de rdw: zolang de originele papieren er nog zijn kan ie binnen een week nog geldig worden verklaard. Mits ie nog APK heeft kun je er dan gewoon gelijk mee de weg op.
Als de auto al langer staat kan dit trouwens ook. Maar dan is het meestal wat lastiger om alle papieren te vinden. Uiteraard moet deze dan weer voldoen aan de APK eisen inc keuring voor je ermee de weg opgaat.
Beste is om nogmaals ff na te vragen, is alweer een tijdje geleden, en ik kan de mail niet terugvinden helaas. Dus er kan wat foutive info staan.

the Fox zei:
D' oh zei:
D' oh zei:

De Fiësta is ondertussen al weer verdwenen. Tenminste ik zag hem niet meer staan dus ik denk dat deze al geplet is.
Vertel me dat het NIET waar is! :(

Ik zag vandaag nog een op de sloop staan in uithuizen bij Klaas Boer. Daar stond ook nog een complete Renault 14. Helaas geen fototoestel mee.
Misschien morgen nog eens langs.

SimcaHarm zei:
Ik zag vandaag nog een op de sloop staan in uithuizen bij Klaas Boer. Daar stond ook nog een complete Renault 14. Helaas geen fototoestel mee.
Misschien morgen nog eens langs.

Wat??? Een R14?? Was dat misschien een grijze TL van na de facelift? Als je een foto kunt maken en/of het kenteken kunt achterhalen, lees ik dat graag!

nog een autootje die zijn laatste kilometers zelfstandig zal hebben gereden,...

Toch vreemd het idee dat hier een autootje naar de schroothoop gaat dat ook ooit glimmend de showroom uitreed met een trotse eerste eigenaar.

IMG_4352_zps9881e87b.jpg

Pobresh zei:
the Fox zei:
Jammer.
Omkatten dan maar. O wacht, dat mag niet.

Ooit eens navraag gedaan bij de rdw: zolang de originele papieren er nog zijn kan ie binnen een week nog geldig worden verklaard. Mits ie nog APK heeft kun je er dan gewoon gelijk mee de weg op.
Als de auto al langer staat kan dit trouwens ook. Maar dan is het meestal wat lastiger om alle papieren te vinden. Uiteraard moet deze dan weer voldoen aan de APK eisen inc keuring voor je ermee de weg opgaat.
Beste is om nogmaals ff na te vragen, is alweer een tijdje geleden, en ik kan de mail niet terugvinden helaas. Dus er kan wat foutive info staan.

Dat is nuttige info om hier in dit topic af en toe te plaatsen. Zeg maar eens in de vijf posts. :p

Ik vraag me af of er hier misschien mensen zijn met ervaring met deze procedure?

En volgens mij hoort deze Alpine hier ook niet thuis.. (iets verder stond er nog een, een halve)

Toch altijd jammer om te zien dat ze zo eindigen:( schade viel denk ik wel mee toen hij er kwam maar zijn allemaal onderdelen en panelen afgehaald

Bij het voorbij rijden zag ik dit boven het hek van de sloop uit komen. Iemand een idee wat het is?

8445501444_31c912da6f_z_d.jpg

Leuke exoten op de sloop, vooral die Maserati verbaast me een beetje. Maar misschien zit de voorkant wel in de kreukels. Erg courant zijn ze ook niet.

De Biturbo is de enige Maserati die ik ben tegengekomen bij mijn sloperijbezoeken van de afgelopen jaren.

Deze stond bij Van Rijn in Ankeveen en is kort daarna gesloopt:

En deze stond bij sloperij Natterman in Roosendaal.

Mooi eerbetoon aan de minst geliefde Maserati ooit. (tu) Barrels zijn meer waard in onderdelen dan als occasion.

Die blauwe Alpine A310 uit '84 ligt alweer een tijdje bij De Mars. De eigenaar van de sloop het autodemontagebedrijf heeft diverse Alpines in bezit.
Zo lag de blauwe er in juli 2009 bij:

7661485298_0c4313c474_c.jpg

7661484994_e89d144dc7_c.jpg

XBXG zei:
De Biturbo is de enige Maserati die ik ben tegengekomen bij mijn sloperijbezoeken van de afgelopen jaren.

Deze stond bij Van Rijn in Ankeveen en is kort daarna gesloopt:

Dit kenteken is nog geldig. Vergeten af te melden? Kenteken bewaard voor louche praktijken? Of toch niet gesloopt?

Die Biturbo's spreken absoluut niet tot mijn verbeelding. Heb je een Maserati, oogt ie als een onopvallende doos op wielen.

Maar dan mag je het geen Biturbo meer noemen he! :p Ik vind ze trouwens erg leuk, maar van bijzondere vormgeving kun je inderdaad niet spreken.

Dat maakt een biturbo nu juist zo leuk, van buiten neutraal, van binnen helemaal geweldig. T is net als met schilders, (ver) na hun dood worden ze pas begrepen en gewaardeerd

Idranor zei:
Dit kenteken is nog geldig. Vergeten af te melden? Kenteken bewaard voor louche praktijken? Of toch niet gesloopt?

Dan staat ie wellicht binnen bij Van Rijn. Lijkt wel een klein museum daar!

Ik kan de Biturbo overigens ook heel erg waarderen. (tu)

Terug
Bovenaan