Sloperijfoto's, deel 3

the Fox zei:
Echt jammer van die Simca 1000. Jantje Lammers heeft daar hoogstpersoonlijk nog in gereden. Kennelijk is dat tegenwoordig niet meer bijzonder genoeg om een auto te sparen.

Mwah, als ik de bron hier moet geloven (scroll naar beneden tot iets meer dan de helft) is het een replica.

Taunusdriver. zei:
@ The fox:

Als een auto in zoverre niet meer te redden is, houdt het op... Ongeacht de historie...

Dat is ook, maar ik vraag me dan af waarom het zover heeft moeten komen. Nog niet lang geleden (maar voor een Simca natuurlijk lang genoeg om door slecht onderhoud weg te rotten) was het immers nog een mooie auto.

Waarom het zover moet komen??

Simpel:

De auto met historie is in goede staat.

Iemand koopt zo'n auto, puur vanwege zijn historie, en gaat ermee rondrijden...

Na verloop van jaren wordt de carosserie minder, en zit er 'groot onderhoud' aan te komen...

Door gebrek aan tijd, geld en/of kennis wordt de auto verkocht of gaat naar de sloop...

Het is natuurlijk leuk om allerlei apartigheid te bewaren, maar dat is gewoon niet realistisch....

Gelukkig staat de Granada van Freddy Heineken hier enkele km's verderop wel in nieuwstaat bij een liefhebber:-D:T

Zo zonde van die Simca:(
Daar zijn toch vast nog mensen die dit kunnen opknappen?

M'n GM Ranger was financieel gezien ook sloopwaardig, maar door de nodige euro's ( en het zijn er genoeg:( ) ertegenaan te gooien, is het straks weer een nieuwe. Het verstand heb ik dit keer verdrongen. Ik heb m'n hart laten spreken.

Ik ben niet technisch genoeg om alleen mijn hart te laten spreken, dus na mijn financiële aderlatingen voor mijn Kever ben ik genoodzaakt ook mijn verstand te laten spreken. Maar ik ben wel blij dat er mensen zijn die nog steeds hun hart kunnen en durven laten spreken. Dat levert toch een mooi en gevarieerd straatbeeld op.

929V6 zei:
Taunusdriver. zei:
@ The fox:

Als een auto in zoverre niet meer te redden is, houdt het op... Ongeacht de historie...

Dat is ook, maar ik vraag me dan af waarom het zover heeft moeten komen. Nog niet lang geleden (maar voor een Simca natuurlijk lang genoeg om door slecht onderhoud weg te rotten) was het immers nog een mooie auto.

Wat vooral jammer is, is dat men een auto vaak direct naar de sloop brengt, zonder hem eerst op bijvoorbeeld Marktplaats aan te bieden zodat liefhebbers er nog wat mee kunnen. Maar dat is vaak teveel moeite vermoed ik.

rzasa zei:
Wat vooral jammer is, is dat men een auto vaak direct naar de sloop brengt, zonder hem eerst op bijvoorbeeld Marktplaats aan te bieden zodat liefhebbers er nog wat mee kunnen. Maar dat is vaak teveel moeite vermoed ik.

Vaak werkt dat ook simpelweg niet... Ik ben behoorlijk actief lid van de Volvo 300 club, en helaas komt het er vaak op neer dat er eigenlijk niemand plaats en tijd heeft voor nóg een auto. Het blijft een hobby natuurlijk, geen fulltime baan.

Dat neemt helaas niet weg dat je af en toe een knoop in de buik kan voelen als je een geliefd autotype in de shredder ziet verdwijnen.

the Fox zei:
Dat neemt helaas niet weg dat je af en toe een knoop in de buik kan voelen als je een geliefd autotype in de shredder ziet verdwijnen.

Dat sowieso, en helaas niet zelden :,(

Volgens mij is in één van de sloperijtopics een keer de Saab 906 Turbo van Mellberg voorbijgekomen, een soort camper met zes wielen, wit met blauwe strepen.

906%20turbo%20SAAB%20NEWS%2019.jpg

Weet iemand zich nog te herinneren bij welke sloperij deze staat?

Ik ben vandaag langs Rutte geweest in Velserbroek. Er stond niet héél veel bijzonders maar wel een paar dingetjes.

Kenteken: LX-VS-60

7901227136_bd82a30a3d_c.jpg

Geen spoor van een kenteken kunnen vinden. Op de sloopsticker stond wel 1982.

7901228048_4e1d4983a4_c.jpg

Ook geen spoor van een kenteken.

7901228918_4b986cb515_c.jpg

Alweer geen spoor van een kenteken. Ook niet gekeken op de sticker. Was al flink gestript.

7901229688_e4126c638c_c.jpg

Alfa 33 waarvan het kenteken nog actief is? Of is VWE.nl traag?
Kenteken: DV-TB-21.

7901231658_49ca1ee4b4_c.jpg

7901230606_83ee00373d_c.jpg

De Slotemakers-Simca bestaat ook nog. Soort van.

7901233722_e69fc4537f_c.jpg

7901232268_a874cf4a82_c.jpg

Geen auto maar wel op de sloop:

7901234696_3e8c32fe9d_c.jpg

De blauwe Ascona was de 41-TH-91 mocht iemand het willen weten.
Heb op me telefoon nog een foto van toen die er net stond.

VWE.nl is idd traag. Weet auto's waarbij het enkele maanden duurde voor de nieuwe apk datum te zien was op vwe.
Soms gaat t wel snel.

Dat is zeker van de set van Cobra 11?

de BMW en Mercedes waarin Tom en Semir meestal rijden niet eens is toegelaten op de openbare weg. Het gaat hier om een zogenaamd showroom-model. Deze voldoen niet aan alle veiligheidseisen die er voor een auto gelden. De BMW's die gesloopt worden bij Cobra 11, behoren ook deze soort modellen en worden voor een klein bedrag gekocht van de dealers. Deze hebben er toch niets meer aan als ze uit de showroom worden gehaald.De overige auto's die bij Cobra 11 gesloopt worden zijn sloopauto's.
Door de technische afdeling van Action Concept worden deze auto's een beetje opgelapt om vervolgens tijdens de opnames uit hun lijden verlost te worden.De eerder genoemde autos die niet op de openbare weg toegelaten zijn,zijn niet eens van hetzelfde model als de BMW's waarin de rechercheurs normaal rijden. Het gaat hierbij om oudere modellen die door Action Concept qua uiterlijk worden omgebouwd tot de nieuwste modellen.

Een beetje simplistische uitleg maar er zal wel een kern van waarheid inzitten.

@ Eddy:

Ja klopt. Is bij Action Concepts.

Overigens zijn de nieuwe auto's welke worden vernield, geen auto's met gebreken. Het zijn gewoon voor verkoop geschikte auto's.
Het is namelijk zo, dat het voor een fabrikant veel goedkoper is, om auto's voor deze doeleinden te schenken. Door auto's te schenken hoeft men geen reclamekosten te betalen, wat al gauw € 60.000 euro per minuut is.

en wat kost een dergelijke auto nou ook echt? Zonder belastingen en zonder winstopslag. Zal niet veel meer zijn dan 6/7.000 voor een nieuwe 3 serie.

Cobra 11, ik wist niet eens dat dat nog bestaat! Ze zouden het in NL weer eens fatsoenlijk uit moeten gaan zenden, ik zou kijken!

In Duitsland wordt het nog wekelijks uitgezonden (voor Nederlanders is RTL Now een aanrader). Voertuigen worden vrijwel altijd in het echt opgeblazen (door middel van kanonnen die onder voertuig zitten, welke de richting van explosie bepalen). Voor stunts met explosies word veel gebruik gemaakt van green screen. De meeste auto's worden geprepareerd (rolkooien, er worden stukken uit de stijlen weggehaald, etc.)

240386_414062558642510_785520862_o.jpg

F30 met andere stoelen en stuk uit stijl weggezaagd:

546507_414430485272384_2081386538_n.jpg

@ Wouter: dat was een echt T1 Busje (al was die wel in behoorlijk slechte staat, ik heb 'echte' beelden van het voertuig gezien voordat deze opgeblazen werd)

Gaaf dat je op de set bent geweest. Ik heb de serie al een poos niet gezien. De verhalen kunnen mij ook niet zo boeien maar het gaat dan ook om de stunts.
Dat van die reclamezendtijd heb ik ook wel eens gehoord. Er kijken wereldwijd miljoenen mensen naar de serie dus is het redelijk goedkope reclame. Het zijn ook bizar dure producties waar zelfs een stuk snelweg voor is aangelegd.

Maar wat staat er nou tussen die samba en die uno in, het lijkt me ook een cabrio.. maar welke? een TR7 misschien?

Dat lijkt me vrij ver uit de richting voor Eddy C. Het komt me ook niet bekend voor, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan dat het voor mij zo'n 10 jaar terug zal zijn geweest dat ik met mijn vader bij Akkie langs ging om een rotte 2CV af te leveren.

@ Eddy C...

bij welke sloperij staan al deze verstofde wagens?
Is dat zijn eigen verzameling ofzo?

Vandaag op weg naar huis even bij Natterman gestopt, aangezien ik vanaf de snelweg een BMW Neue Klasse daar zag staan. Hier wat plaatjes door het hek heen geschoten.
2012-09-13175031.jpg

2012-09-13175606.jpg

2012-09-13175241.jpg

2012-09-13175248.jpg

2012-09-13175434.jpg

2012-09-13175533.jpg

2012-09-13180040.jpg

Tevens stond er nog een B-Kadett, C-Kadett Coupe, flink aantal (7 ofzo) London-Cabs en in de verte nog een Amazon.
2012-09-13191352.jpg

2012-09-13191336.jpg

En bij de "dump" in Maasbracht, ook zichtbaar vanaf de snelweg omdat ze op die containers staan.

Gr Jeroen

Die Amazon is op 30 augustus jl op naam gesteld, van de sloper zeker.
Echt jammer. Zo'n auto verdient een beter lot zou je denken.

Wat leuk die oranje 316 is van mij geweest. Herken het kenteken.

Ze hebben hem wel aardig verkracht, zo was hij eerst

5f727151.jpg

416e12ee.jpg

Hmm, zo te zien is enkel het chassisnummer van jouw auto gebruikt. Die op de sloop heeft namelijk een schuifdak, en in de ruiten stond het kenteken HL-86-HJ...welke toevallig beige is.

Gr Jeroen

Terug
Bovenaan