Sloperijfoto's, deel 3

Ik kwam dit net tegen op Flickr. :eek: Ik heb hier toch wel even om moeten janken eerlijk gezegd. :cry:
Wat een idioot zeg die dit verzint!!!

Oei, laten we niet weer beginnen over demolitionraces. Ik ben nog steeds in therapie na het lezen van het topic dat daar over ging.

@Cole Trickel,

Alleen worden die sloperijen tegenwoordig demontagebedrijven genoemd. En demonteren is iets anders dan slopen...

@Astrawez,

Erg jammer inderdaad, en ik vrees dat veel nog bestaande ex-ambulances en -begrafenisauto's hetzelfde lot te wachten staat. Ze zijn helaas vaak te groot voor de gemiddelde garage van een liefhebber dus staan de meeste buiten weg te kwijnen.

reed afgelopen weekend langs de sloperijen aan de n242 bij alkmaar, eentje had een porsche cayenne op een container gezet. toch apart om zo'n auto als sloper te zien.

@Astrawez: Dit is niet de enige in de banger gesneuvelde Rekord-ambulance. Ik kwam op de site van één of ander banger-evenement een foto tegen van een ander, groen gespoten exemplaar :( Dat zijn er dus 2 in korte tijd...

Stefan-V6 zei:
@Astrawez: Dit is niet de enige in de banger gesneuvelde Rekord-ambulance. Ik kwam op de site van één of ander banger-evenement een foto tegen van een ander, groen gespoten exemplaar :( Dat zijn er dus 2 in korte tijd...

Alleen is dit geen Rekord maar een Admiral (of eenvoudiger uitgeruste Kapitän, kenteken is niet meer opvraagbaar).

Een weekje terug bij Rutte in Velserbroek. Slechts twee spots...

Ik dacht dat ik deze Benz al eens eerder had gespot maar ik kan er geen andere foto's van terugvinden. :confused:

Klassiekerrijder zei:
Stapeltje omgevallen? :rolleyes:

Haha, nee. Maar dit was de eerste keer dat ik dit zag bij Rutte. Er stonden zo'n 6 auto's op deze manier naast elkaar. Volgens mijn vader doen ze dat wel vaker. :LOL:

Nog een paar foto's van 3 januari 2015 bij sloperij Rutte.

In de stapel achter de Fiësta zit ook nog een jaren '80 BMW(?) en een Ascona, geloof ik. Dat laat ik maar even aan de kenners over. ;)

Deze kleine Alto viel op omdat ie nog zo 'mooi' rood was! ;)

Dit is de de JZ-24-RD. Ik had hem al eens vaker gespot. ;) Hij staat sinds 5 januari weer op naam van een nieuwe eigenaar? Een goed teken?

En nog net op tijd voordat ie op export ging, een Toyota Corolla 'sedan' uit 1990 op diesel! :eek:

Jammer van die Kadett, maar ik zag het al wel aankomen. Hij stond eerst voor 400 euro te koop. Een week later was ie gereserveerd, en weer wat later stond hij er voor 250 euro op.

Die Corolla is wel echt een unicum ja! (y)

Ja goed gezien, daar ligt een bmw 5 serie (E28) maar er naast ligt nog een zilverkleurige 3 serie (E30) uit de 80s.

Tim, beetje laat, maar ik zie nu pas op die foto's van die Mercedes boven aan deze pagina dat er een Nissan Prairie achter staat. Wordt die ook gesloopt en heb je daar ook foto's van. Ze worden onderhand namelijk erg zeldzaam

danny1995 zei:
Tim, beetje laat, maar ik zie nu pas op die foto's van die Mercedes boven aan deze pagina dat er een Nissan Prairie achter staat. Wordt die ook gesloopt en heb je daar ook foto's van. Ze worden onderhand namelijk erg zeldzaam

Verdomd, dat is me helemaal niet opgevallen toen. Ik zal volgende keer nog wel even kijken. Weet niet wanneer ik er weer ben.

Vandaag bij Van Olst geweest. Helaas bleek daar dat ze het nieuwe jaar flink gebruiken om de blijvende handelsvoorraad weg te werken naar het sloopterrein :cry:
Daarom nogmaals een aantal foto's in de hoop dat er nog liefhebbers voor deze auto's worden gevonden, de paarse focus is het volgende slachtoffer en is al afgemeld, net als de grijze BMW. Er staan nog een aantal Saabs, enkele import Benzen van de seventies, een Ford Cougar, Toyota Camry, Lancia Lybra en een hele nette Polo:
Saab 9-3, Ford Focus by dannyvandestreek, on Flickr
BMW 3-serie, Saab 9-3 by dannyvandestreek, on Flickr
Ford Cougar, Peugeot, Renault Espace by dannyvandestreek, on Flickr
Saab 9-3, VW Polo, VW Golf, Lancia Lybra by dannyvandestreek, on Flickr
Pontiac Fiero, Van Olst demontage by dannyvandestreek, on Flickr
Dit deel is al op het sloopterrein belandt.
Deze o zo mooie Polo Classic :cry: :cry: :cry:
Volkswagen Polo Classic , 98-LD-PB by dannyvandestreek, on Flickr
De Coupé:
Fiat Coupé , JP-TL-61 by dannyvandestreek, on Flickr
En deze twee zusjes, al leverde dat wel een mooie foto op:
Renault Megane, Renault Megane Scenic by dannyvandestreek, on Flickr
Verder nog aanwezig een redelijk nette Astra Cabrio:
Opel Astra Bertone by dannyvandestreek, on Flickr
Nog een Opel, namelijk een Combo. Raar dat ie wordt gesloopt......
Opel Combo , 84-VT-FL by dannyvandestreek, on Flickr
....want de hele Turkse gemeenschap heeft interesse getoond in de auto :D :
Opel Combo , 84-VT-FL by dannyvandestreek, on Flickr
Blijkbaar wordt er veel schade gereden met dit type Micra's, want er is al bijna niets meer van over:
Nissan Micra by dannyvandestreek, on Flickr
Hyundai Getz:
Hyundai Getz by dannyvandestreek, on Flickr
Drie keer Suzuki Alto:
3x Suzuki Alto by dannyvandestreek, on Flickr
En over Suzuki gesproken, ik dacht dat ik hem in de stapel zou aantreffen, but it's still alive :LOL: , hopelijk haalt iemand er nog wat af:
Suzuki Swift by dannyvandestreek, on Flickr
De stapel die nog geplet moet worden wordt ook steeds groter:
Stapel Van Olst by dannyvandestreek, on Flickr
Deze Applause gaat er ook aan:
Daihatsu Applause by dannyvandestreek, on Flickr
Net als dit opmerkelijke stapeltje:
Kia Clarus, Fiat Bravo, Fiat Seicento, Rover 216, Ford Ka, Daewoo Nexia, Ford Mondeo by dannyvandestreek, on Flickr
Toch nog een geluksmomentje, iemand heeft zich nu, naast het interieur ook over de voorkant van de alfa 164 ontfermt:
Alfa Romeo 164 by dannyvandestreek, on Flickr

danny1995 zei:
Vandaag bij Van Olst geweest. Helaas bleek daar dat ze het nieuwe jaar flink gebruiken om de blijvende handelsvoorraad weg te werken naar het sloopterrein :cry:
Daarom nogmaals een aantal foto's in de hoop dat er nog liefhebbers voor deze auto's worden gevonden, de paarse focus is het volgende slachtoffer en is al afgemeld, net als de grijze BMW. Er staan nog een aantal Saabs, enkele import Benzen van de seventies, een Ford Cougar, Toyota Camry, Lancia Lybra en een hele nette Polo

Waarom worden die auto's niet gewoon voor de export aangeboden?? :confused: Zo verdient Van Olst er helemaal niks aan.

Volgens mij valt de Export op dit moment erg tegen. Ik geloof dat ze bijna geen auto's meer willen aannemen waar geen APK meer op zit.

@D'oh
Ik zie op jou laatste foto, die van die corolla diesel, nog net een kontje van een opel B ascona, had je die al eens op de foto gezet?

Stif zei:
@D'oh
Ik zie op jou laatste foto, die van die corolla diesel, nog net een kontje van een opel B ascona, had je die al eens op de foto gezet?
Volgens mij is dat deze, toch?

Er staan inderdaad nog zat auto's die in Afrika of het oostblok nog een heel leven voor zich kunnen hebben. Zou ook beter zijn voor de planeet als ze daar ook weer van auto's kunnen wisselen (wel jammer van de nog oudere auto's die zij dan weer inleveren natuurlijk :p).
Wel jammer van die op het oog erg nette Astra Cabrio! Ze worden steeds schaarser, zeker de F1. :confused:

D' oh zei:
Nog een paar foto's van 3 januari 2015 bij sloperij Rutte.

Dit is de de JZ-24-RD. Ik had hem al eens vaker gespot. ;) Hij staat sinds 5 januari weer op naam van een nieuwe eigenaar? Een goed teken?

De Kadett was verkocht aan een modelautowinkel. Helaas stond de hele buurt op stelten, en werd de eigenaar zelfs lastig gevallen. Dus is onder druk van de buurt het plan weer afgeblazen, en is hij helaas terug gegaan naar Rutte gisteren of zo.

De Kadett in de etalage, de bedoeling was om er een 1:1 diorama vante maken

10898273_900038920026607_5107108733754459312_n.jpg

Men was bang voor de stank en vele andere onnozele dingen. De auto was al door de vloeistofrun geweest, dus dat was niet aan de orde. Maar de huurbaas en de eigenaar werden ECHT flink lastig gevallen. Belachelijk gewoon. Het zou een heel mooi diorama kunnen zijn geworden, dat leuke reklame was en een mooi straat beeld. Zijn kleine dio's zijn iig erg mooi.

10460242_828879023809264_3550315422045495247_n.jpg

De Kadett was verkocht aan een modelautowinkel. Helaas stond de hele buurt op stelten, en werd de eigenaar zelfs lastig gevallen. Dus is onder druk van de buurt het plan weer afgeblazen, en is hij helaas terug gegaan naar Rutte gisteren of zo.

Ongelofelijk, waar slaat dat op zeg? Kunnen die mensen zich niet met hun eigen zaken bemoeien? :(

Zonde van die Laguna II naast die Polo sedan :(

Ik vermoed dat alle auto's in het rijtje van de Corolla diesel voor de export zijn bestemd, die zijn immers nog wel redelijk courant.

Die andere auto's zoals de Peugeot 806 e.d. zullen wel onverkoopbaar zijn. Ik vrees het ergste..

Dat die Opel Combo uit het jaar nul nog zo gewild is. Wat zijn die handelaren daarmee van plan? :T Gebruiken als tuinhuisje? Dat wagentje zal vast kuisverrot zijn.

929V6 zei:

Ongelofelijk, waar slaat dat op zeg? Kunnen die mensen zich niet met hun eigen zaken bemoeien? :(

Ik snap de beweegredenen van dat volk ook niet. Ik weet enkel dat de tijdelijke eigenaar van de kadett zeer teleurgesteld is. Hij had het graag anders gezien.

De Camry bij Van Olst staat nu nog te koop op marktplaats voor 750 euro, dus ik heb zo'n vermoeden dat die gelukkig niet wordt gesloopt.

Afgelopen zondag twee foto's door het hek heen gemaakt bij De Kok in Tilburg:

Ik dacht de zwarte Corsa eens op straat te hebben gefotografeerd maar kan de foto nergens vinden.

Wie zocht er ook alweer goed bereikbare Polo 6N onderdelen? Hier liggen ze:

Dan gooi ik mijn verse verzamelingetje foto's ook er even bij.

Nog een vraagje.. wie herkent het gele apparaat. Komt me heel erg bekend voor, maar ik kom er maar niet op

Leuk leuk, die één oog rekord had nog wel een tijdje mee kunnen gaan denk ik dan.

Maar wat is het verhaal, hier nu weer van, de groen uitgeslagen auto's zijn pas veel later op de moderne stalen schoren geplaatst.
Ik kan me voorstellen dat iemand dat voor de zier doet, maar ik kan me niet voorstellen dat een oudijzerboer/sloper dat doet, want er zijn er een paar die kompleet vergaan zijn.

Mooie verzameling daar! En wat zonde zeg van die goed uitziende Rekord E1 Caravan!! :eek:
Ben je ook nog in de groene loods geweest (zoniet, de volgende keer vragen ;))?

Foto's hierboven zijn inderdaad van sloperij Kooij in Austerlitz, ikzelf ben daar geweest voor een nette zonneklep eind vorig jaar.

Deze kwam uit een VW Golf Madison met exact dezelfde kleur als mijn auto, de voorruit was al eruit gehaald zodoende een waardeloos geworden interieur.

Ik begrijp soms deze sloperij niet, sommige 'bijzondere' modellen staan er volgens mij voor de sier.
De gele Austin met kenteken DM-32-76 ( ex taxi ? ) zal toch ook niet veel liefhebbers trekken, hij dateert wel uit 1967 !

Andere meer gangbare types ( hoewel een VW Golf II ook zeldzamer wordt op de sloop ) worden zonder pardon binnen een halfjaar door de brandweer als oefenobject gebruikt en tot cabrio verbouwd of voor oud metaal gebruikt.

De eigenaar van Kooij is gewoon een liefhebber (als je dat zo kan noemen) van "het oude spul". Ik ben er eens geweest om wat delen van een D Kadett af te halen. Hij kwam na een tijdje sleutelen een praatje maken en liet me de binnenkant van die groene loods zien. Daar binnen stonden dus ook een aantal van die stellingen bomvol met oldtimers gestapeld, waaronder dus ook veel Opel. Deze auto's zullen voor nu nog prima op te knappen zijn. Maar zijn verzameling is helaas te groot geworden om allemaal in die loods te kunnen staan, dus is hij er buiten maar mee verder gegaan. Hij vindt het gewoon te zonde om die oldies allemaal zomaar te pletten en dan 50 euro aan oud ijzer te vangen. Hij kijkt liever naar het uitzicht zodat ie nog van deze oude vandagen kan genieten (op zijn manier dan). Ik denk dat ik het ook zo zou doen als ik een sloperij zou bezitten en geen geld voor een nieuwe loods had.

Bijzondere collectie! Ik herken het gele ding ook niet, behalve de voorportieren die van een Volvo 144 af lijken te komen.

Die Austin FX4 heeft hier jarenlang rondgereden als reclame voor een kroeg, volgens mij zonder onderhoud. Hij klonk steeds rotter en het is natuurlijk geen auto waarvoor je even bij de Brezan onderdelen haalt. Er zal dus wel zoveel aan stuk zijn geweest dat het economisch niet meer verantwoord was... en de motor zal ook verre van fris zijn.

Terug
Bovenaan