Skoda Superb III

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Deze wagen is niet de meeste perfecte wagen en verpletterd waarschijnlijk ook niet al zijn concurrenten. Je moet een aantal compromissen maken, maar dat is nu eenmaal ook bij alle andere wagens. Wat wel zeker is, dat als je afhankelijk bent van een maximum budget je zeker de Superb in overweging moet nemen, of het nu een Passat is, A4 of A6.
Dit type wagen wordt meestal aangekocht door mensen die ofwel een gezin hebben, ofwel veel km's afleggen en dan vooral autosnelwegen.
Je zult de optelsom gewoon moeten maken: je houdt rekening met alle factoren en begin dan opnieuw na te denken.
Iemand die 30.000 euro heeft tot 70.000 zou zeker deze in overweging moeten nemen.

Je hebt een wagen die de ruimte biedt van een een Audi A8, met de aandrijving en motor van een Audi A6.

Hoezo zou je de Superb 'moeten' overwegen?
Als ik 70k te besteden heb aan een auto ga ik echt niet naar een Skoda kijken, het spijt me zeer.
Er zijn bovendien genoeg mensen die niet zitten te wachten op een lel van een auto, en liever kiezen voor een SUV of dikke C-segmenter.
Nee, zo vanzelfsprekend vind ik de overweging echt niet.

Iets in overweging nemen kost geen geld en weinig extra moeite. Door zaken te gaan overwegen en overleg te plegen met jezelf en anderen zorg je ervoor dat je oogkleppen afvallen.

Wat de beslissing nadien is, respecteer ik, dat is namelijk voor ieder persoonlijk en een eigen keuze.

dirk28 zei:
Iets in overweging nemen kost geen geld en weinig extra moeite. Door zaken te gaan overwegen en overleg te plegen met jezelf en anderen zorg je ervoor dat je oogkleppen afvallen.

Wat de beslissing nadien is, respecteer ik, dat is namelijk voor ieder persoonlijk en een eigen keuze.

Ik weet niet of het met oogkleppen te maken heeft. Ik kan genoeg redenen bedenken om niet eens naar een Superb te gaan kijken: geen grote auto nodig, niet kunnen vinden in de uitstraling, geen echt lage bijtelling, behoefte aan premium auto....

Dat is dus jouw mening en niet universeel. Dus zijn alle opties het overwegen waard.
Wanneer je niet durft te wegen weet je niet of je er bij wint of verliest. Als je het niet weet zet je jezelf dus oogkleppen op.

dirk28 zei:
Dat is dus jouw mening en niet universeel. Dus zijn alle opties het overwegen waard.
Wanneer je niet durft te wegen weet je niet of je er bij wint of verliest. Als je het niet weet zet je jezelf dus oogkleppen op.

Het heeft niets met mijn mening te maken, laat staan met universaliteit. Ik geef alleen motieven aan waarom je een Superb niet hoeft te overwegen. Het is een grote auto, dus als je dat niet zoekt dan hoef je niet naar een Superb te gaan kijken. Premium is 'ie ook niet (wat dat dan exact ook moge zijn), en heel lage bijtelling heeft 'ie ook niet. En ja, ik kan me ook goed voorstellen dat je je niet kunt vinden in het imago van Skoda. Kun je een hele discussie over starten hoe zinloos dit zou zijn, maar als je dit belangrijk vindt dan houdt het gewoon snel op.

M. X zei:
Die motieven die je aangeeft lijken mij toch gewoon jouw mening. Zoals jij de Superb helemaal niet vanzelfsprekend vindt, zijn er anderen die het juist wel vanzelfsprekend vinden. Daarover kan je weinig over argumenteren. Gewoon laten rusten.

Vertel eens, wat is er mijn mening aan de bijtelling dan?
Ik geef niet mijn motieven om niet voor een Superb te kiezen, maar algemene motieven. Er wordt beweerd dat je een Superb 'moet' overwegen, maar ik kan dus genoeg redenen bedenken waarom je dit niet zou 'moeten' doen, omdat 'ie simpelweg niet voldoet aan een aantal subjectieve en objectieve zaken. Heeft helemaal niets met mijn mening te maken.

M. X zei:
Ik begrijp dit verhaal volledig en komt me zelfs bekend voor!
Een tijdje geleden was ik op zoek naar een opvolger voor de V50. Keuze was tussen een V60, A4, V40, Superb en Octavia. Allemaal vergelijkbaar geprijsd maar met een andere uitrustingsniveau.
Nooit had ik ooit gedacht om eens om te kijken naar de Octavia, dat was een Skoda, dat was taboe. Mijn baas echter raadde me aan om toch er eventjes over na te denken en eventjes te kijken naar de Octavia.
Zo gezegd, zo gedaan en ik ben vandaag zeer gelukkig met de keuze die erna volgde.

In Belgïe zagen was er een tijdje dat de V50 heel populair was, op vele bedrijfstereinen zag je ze geparkeerd als bosjes. Ik zie nu ook meer en meer Octavia's rijden. Op de leasemarkt doen ze het hier alvast goed.
De vorige Superb had het hier moeilijker omdat deze fiscaal maar 80% aftrekbaar was.

Deze nieuwe is hier ook 90% aftrekbaar wat het maximum is, daarom geloof ik dat deze naast de Octavia het ook beter zal doen bij de bedrijven.

De verkoopcijfers worden hier zeer zwaar beïnvloed door regels die de overheid omlegd. Volvo was één van de eersten die hier op inspeelde met de Drive vloot, alles onder de 105 gram CO2 mocht 90% aftrekbaar zijn.

Dat Skoda het dan in Nederland niet slecht doet zagen we ook vorige jaar: de Octavia verkocht bijna 14.000 wagens terwijl de Golf er ongeveer 2.500 meer verkocht.

Oei oei, die Combi in dat eerste shot met de presentator ernaast. Proportie is in mijn ogen zeer ver te zoeken. Lange wielbasis, wielen (visueel) op uiteinden... Net een schildpad.

M. X zei:
Een stoffen interieur blijft er na tien jaar nog steeds het zelfde uitzien, terwijl leder vaak op verouderd.
Een lederen interieur is eigenlijk alleen mooier als het net nieuw is. Na korte tijd beginnen er al vouwen in te komen. Zie bijvoorbeeld hierboven het bruine leder. Naar mate de leeftijd vordert wordt dat erger en erger. Daar bovenop ook nog meer kans op verkleuring.
En in de zomer is leder erg onpraktisch, vooral als je eigen huid de koeienhuid raakt.
Dat het beter bestand is tegen vlekken kan ik dan nog als enige voordeel van leder bedenken.
Ik zal het dus nooit aankruisen op de bestelbon.

Wheel Critic zei:
M. X zei:
Een stoffen interieur blijft er na tien jaar nog steeds het zelfde uitzien, terwijl leder vaak op verouderd.
Een lederen interieur is eigenlijk alleen mooier als het net nieuw is. Na korte tijd beginnen er al vouwen in te komen. Zie bijvoorbeeld hierboven het bruine leder. Naar mate de leeftijd vordert wordt dat erger en erger. Daar bovenop ook nog meer kans op verkleuring.

Ik vind leer juist mooier worden naarmate het -mits goed verzorgd- veroudert (patina). Maar ook lichte kreukels en vouwen bij nieuwstaat is iets wat je wat mij betreft moet waarderen als je voor leren bekleding kiest. Het komt van een beestje dat geleefd heeft en uniek was, daar horen imperfecties bij. Juist als het leer zo strak gespannen is, vind ik het onnatuurlijk ogen en doet het mij minder. Qua duurzaamheid: Mijn vorige auto had achteraf ingebouwd leer waar je na 4 jaar en 150k wel wat gebruikssporen aan zag, maar wat makkelijk nog zo'n periode aan kon. In ieder geval is het stukken duurzamer dan het 't-tec' waar de Volvo gedeeltelijk mee bekleed is, daar ben ik na ca 120k al doorheen op één plek.

Gisteren gereden met de de nieuwe Superb. Een 150pk diesel, DSG Style uitrustingspakket.
Conclusie: erg veel waar voor je geld. Ruim, maar op achterbank in de breedte heb ik vergelijkbare ruimte in de oude W124 tussen de kinderzitjes. Dat komt omdat ze ietsjes naar binnen geplaatst moeten worden, midden op de stoel, zonder stoeltjes is de Superb wel duidelijk breder. Voetruimte hoef ik niks over te zeggen.
Rijden is natuurlijk gewoon prima, je merkt dat hij op comfort is ingesteld, ietwat deinerig maar dat zijn we gewend uit de Benz. Vond de 150PK TDI voldoende, maar kan mij voorstellen dat de kleinste motor er echt aan moet trekken. Grappig detail de hendel in de kofferbak om de stoelen om te klappen, slim. Zaklampje... ach ja ook leuk.

Denk dat dit echt goed gaat verkopen, erg overtuigende prijs/ruimte/kwaliteit verhouding. En het ziet er ook erg goed uit.

De laatste test gelezen in tussen de Superb en Passat in Autoweek boekje. Ze hebben naar aanleiding van die test ook een filmpje gemaakt op deze website.
De Passat was in het algemeen net wat verfijnder dan de Superb, maar uiteindelijk heeft de Superb de zege gevierd omdat het prijsverschil in de test iets meer was dan 3.000 euro, de Superb net wat meer was uitgerust en ruimer was. Zo had je bij de Superb standaard Columbus navigatie (RNS 510?), terwijl de Passat het moest doen met de kleinere RNS 300 reeks. En nog wat enkele details.
Dat de Passat net wat verfijnder was binnenin woog niet op tegen de extra uitrusting en ruimte, aldus de test.

Toch maar eens de brochure van die prachtige Superb gedownload. Ik scroll door het pdf'je, om op pagina 5 in afgrijzen de eerste volzin tegen te komen:

verdiend.jpg

Zo mooi als ik de nieuwe Superb vind, zoveel pijn aan mijn ogen doet deze taalkundige aanfluiting. Of is dit onderdeel van de strategie om Skoda lager in de markt te zetten dan broer VW? "We stoppen wel een grammaticafout op een prominente plek in jullie folder hoor, anders gaan onze klanten jullie veel te serieus nemen"...

't Is wel slordig. Ik zag in een Opel folder ook tikfoutjes, wat nog slordiger is eigenlijk. Zouden ze ook steekjes laten vallen bij de fabricage? De statistieken laten dat niet zien :)

Waar je dit bij Audi wellicht niet tegenkomt, kan je er wel vanuit gaan, dat die laatste 10% verfijning en detaillering de 10 000€ hogere prijs verklaren. Daar gaat veel geld in zitten.

M. X zei:
Zo zie je maar dat de Superb niet voor Nederland is gemaakt.

Of juist wél! Als ik de massa dt-fouten hier op het forum zie, lijkt het me eerder dat Skoda zich aanpast aan zijn doelgroep :T (want het zijn niet alleen de petjes met een derde hands GTI die zich eraan bezondigen: de fout in de brochure spreekt eigenlijk voor zich!)

Nogal decadent en volkomen nutteloos - maar ergens ook wel fraai: deze Superb is door een aantal designstudenten helemaal verpakt in leder.
De studenten uit Florence kregen van Jozef Kaban, Chief of Exterior Design bij Skoda, de opdracht om de Superb een bijzondere uitstraling te geven met invloeden uit de regio. Dus hebben ze voor leer gekozen. Niet heel origineel, maar het staat de Superb best aardig. Het is in elk geval beter gelukt dan die Fiat 500C laatst. *-)

Skoda-Superb-leather-wrap-1.jpg

Skoda-Superb-leather-wrap-2.jpg

Skoda-Superb-leather-wrap-3.jpg

Skoda-Superb-leather-wrap-4.jpg

Bron: https://www.carscoops.com/2015/08/check-out-this-superbly-wrapped-skoda.html

2uhww3t.jpg

2w4y54n.jpg

Vandaag een proefrit gemaakt in de nieuwe Skoda Superb Combi.
Het was een 2.0 TDI met 150 pk in Style Businessline uitvoering met nog wat extra luxe opties, zoals lederen bekleding en een adaptief onderstel. De wagen reed heerlijk. De zesversnellingsbak schakelde heerlijk en het stuur lag lekker in de hand. Het onderstel geprobeerd in comfort, normaal en sport. In de stand sport hoorde je het onderstel wat meer klapperen, kwam misschien ook wel omdat de wagen was uitgerust met 19 inch velgen. Op het scherm in de middenconsole kon je allerlei instellingen van de wagen instellen. Daarbij hoefde je met je vinger niet eens het scherm aan te raken. Op het moment dat je vinger dichtbij het scherm was reageerde deze al en kon je met bewegingen, net zoals op een iPad, door de schermen swipen. Werkte perfect. Het navigatiesysteem werkte ook snel. Bij het ingeven van een adres berekende het systeem een drietal routes. Een Eco-route, snelste route en een route waarbij de snelwegen werden gemeden. Ook tijdens het rijden houdt de auto bij hoe je scoort qua rijgedrag. Je zou er een sport van kunnen maken om daarbij te proberen om zo zuinig mogelijk te rijden. Al met al een heerlijke auto om te rijden. En qua uiterlijk ook een plaatje om te zien. Daarbij ook nog eens een zee aan ruimte. Als ik achter mijzelf ging zitten, had ik nog een beenruimte over van een dikke 20 centimeter. En met mijn lengte van bijna 1,90 is dat een aardige score.

Mooie auto, maar de meerwaarde ten opzichte van een Passat is niet zo groot meer, ofwel het financiële voordeel te klein. Deze velgen zijn ook een beetje té.

der Magistrat zei:
Volgens de RDW is € 24339 de catalogusprijs. Vreemd, zeker gezien die €29.090 die op de zijkant staat.

De consumentenprijs is € 29.090 euro en dat is inclusief BPM én BTW. De prijs die de RDW noemt is de bruto catalogusprijs exclusief BTW. Dus dan klopt het toch wel wat er op de zijkant van de auto staat ? Als koper dien je toch de BTW ook te betalen ? Was het maar zo dat dat niet hoefde. Dan waren alle auto's aardig wat goedkoper. Als we de BPM er ook nog ervan afhalen voor deze Superb Combi is de vanafprijs (excl. BPM en BTW) 20.412 euro.

Flipje1977 zei:
der Magistrat zei:
Volgens de RDW is € 24339 de catalogusprijs. Vreemd, zeker gezien die €29.090 die op de zijkant staat.

De consumentenprijs is € 29.090 euro en dat is inclusief BPM én BTW. De prijs die de RDW noemt is de bruto catalogusprijs exclusief BTW. Dus dan klopt het toch wel wat er op de zijkant van de auto staat ? Als koper dien je toch de BTW ook te betalen ? Was het maar zo dat dat niet hoefde. Dan waren alle auto's aardig wat goedkoper. Als we de BPM er ook nog ervan afhalen voor deze Superb Combi is de vanafprijs (excl. BPM en BTW) 20.412 euro.

Ah! Thanks. Sorry, ik kreeg allemaal alu-hoedjesideeën. :)

Vandaag ook even wezen kijken bij de dealer.
Eerste opmerking van de verkoper was dat aflevering in 2015 er sowieso niet meer inzit.*-)

Tja, dan gaat de bijtelling meespelen.
Maar......de dealer heeft al een lijstje met de waardes voor 2016. Dus Skoda gaat ervoor zorgen dat de 1.6 TDi handgeschakeld naar 106 gr gaat en dus 21% wordt.
Zelfde geldt voor de 150pk TDI handgeschakeld.

De 190pk TDI (nu nog 20%) gaat dat niet halen en is dus per 1januari "goed" voor 25% bijtelling.

Wel benieuwd hoe ze die 3 gram eraf gaan krijgen. Verkoper dacht dmv andere banden. Hopelijk gaan ze niet met trekgewichten klooien, zoals bij de Octavia 110pk.

Rembrandt zei:
Vandaag ook even wezen kijken bij de dealer.
Eerste opmerking van de verkoper was dat aflevering in 2015 er sowieso niet meer inzit.*-)

Tja, dan gaat de bijtelling meespelen.
Maar......de dealer heeft al een lijstje met de waardes voor 2016. Dus Skoda gaat ervoor zorgen dat de 1.6 TDi handgeschakeld naar 106 gr gaat en dus 21% wordt.
Zelfde geldt voor de 150pk TDI handgeschakeld.

De 190pk TDI (nu nog 20%) gaat dat niet halen en is dus per 1januari "goed" voor 25% bijtelling.

Wel benieuwd hoe ze die 3 gram eraf gaan krijgen. Verkoper dacht dmv andere banden. Hopelijk gaan ze niet met trekgewichten klooien, zoals bij de Octavia 110pk.

Zou mooi zijn! Geldt dat ook voor de Combi?

Krijg je bij de Passat al een gratis Swiffer duster cadeau bij aflevering? Want na 2 weken zitten die premium roosters op het dashboard vol met stof wat je er amper uit krijgt. Nog een maandje en dan bestel ik de Superb en dan ga ik genieten van luxe, ruimte en comfort. De Passat viel af door zijn lelijke design en de 318i door zijn vreselijke 3 cilinder motor en karige uitrusting.

Gelukkig rijdt half nederland al met die superb en zijn er dus al tig pagina's reviews te vinden over roostertjes die níet vol stof komen te zitten.

Skoda presenteert Superb Greenline

In de aanloop naar de IAA heeft Skoda de zuinigste Superb onthuld: de nieuwe Greenline.

De Greenline onderscheidt zich van andere Superbs door een start-stopsysteem, regeneratie van remenergie, aangepaste bakverhoudingen, een 15 mm verlaagd onderstel en aerodynamische aanpassingen. De 16-inch wielen hebben ten slotte banden met een lage rolweerstand.

Onder de kap van de Superb Greenline ligt een 1,6-liter turbodiesel, goed voor 120 pk. De hatchback heeft 3,7 liter diesel per 100 kilometer nodig, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 95 g/km. Wie dat verbruik daadwerkelijk haalt, kan 1.780 km rijden op een tank. De nieuwe Greenline voldoet aan de eisen voor 20% bijtelling.

De nieuwe Superb Greenline is vanaf 15 september te zien op de IAA in Frankfurt.

Van: Autoweek.nl

Tja, ben bang dat dit een streep haalt door mijn nummer 1 van de shortlist.
Bij de Octavia heeft de Greenline een flink verlaagd max. trekgewicht gekregen. En gezien de CO2 reductie hier ben ik er bij deze Suberb ook bang voor.
Even afwachten welke versie mijn werkgever gat voeren, maar gezien de historie...........:(

We lezen dat de berline 95 gr CO2 heeft, maar over de break wordt niets geschreven? Of zou de break ook 95 gr uitstoten?

4efynndbxwi4_800.jpg

35dyy61bjtaf_800.jpg

wolypshbz9a8_800.jpg

fjpykhebacku_800.jpg

e4iy84ebuz4d_800.jpg

qtvyjb0b4hag_800.jpg

fmbyw8xb8tl7_800.jpg

cqhye1db1ye4_800.jpg

1obya4nb3h1j_800.jpg

98oyfp4brjx1_800.jpg

[size=medium]Facelift voor Skoda Superb[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 23 mei 2019 15:30[/size]

Skoda trekt gelijktijdig het doek van zowel de Citigo iV als van de gefacelifte Superb. Skoda's bijgewerkte topmodel debuteert direct als Superb iV. Die iV-aanduiding wijst er natuurlijk op dat die variant net als de Citigo e iV geëlektrificeerd is. Een groot verschil: de Superb iV is geen EV, maar een plug-in hybride. Skoda's eerste.

Verwacht geen facelift die heftige uiterlijke wijzigingen met zich mee brengt. De vernieuwde Superb is optisch te herkennen aan zijn nieuwe full-led matrixkoplampen en aangepaste bumpers. Interessanter is de introductie van de Superb iV, de eerste plug-in hybride van het merk. Vanbuiten is die variant onder andere te herkennen aan het iV-logo op zijn achterste.

De Superb iV heeft een 156 pk sterke 1.4 TSI, die is gekoppeld aan een 115 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen komt daarmee uit op 218 pk, een vermogen dat in Sport-modus volledig wordt vrijgegeven. Inderdaad, daarmee heeft de Superb iV dezelfde aandrijflijn als de Passat GTE. Het accupakket heeft een capaciteit van 13 kWh, goed voor een elektrische actieradius van 55 kilometer. Het accupakket krijgt voor de achteras een plek in de bodem. De totale actieradius moet op 850 kilometer liggen. Het accupakket is met een 3,6 kW lader in drieënhalf uur vol te laden. De bagageruimte van de Superb iV Hatchback is 485 liter groot, de Combi slokt 510 liter op. De non-iV's slokken respectievelijk 625 liter en 660 liter op.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-voor-skoda-superb/

Sodemieters, wat een spektakel! Je ziet bijna alle wijzigingen in één oogopslag. Ik was wat sceptisch over die enorme teasercampagne en mediahype, maar die blijken volkomen terecht. Wat een verfrissing, wat een wake-up call voor het segment.

:,(

Alle foto's Superb iV: https://www.netcarshow.com/skoda/2020-superb_iv/
Alle foto's Superb Combi Sportline: https://www.netcarshow.com/skoda/2020-superb_combi/
Alle foto's Superb L&K: https://www.netcarshow.com/skoda/2020-superb/
Alle foto's Superb Scout: https://www.netcarshow.com/skoda/2020-superb_scout/

1113eb93-skoda-superb-scout-8.jpeg

adb75e01-skoda-superb-scout-5.jpg

c13284b5-skoda-superb-scout-2.jpeg

Chromen strip achterop: check
Naam in letters midden achterklep: check
Nepuitlaten, dan wel chromen element wat lijkt op uitlaten: check
Meer nepgaas in de voorbumper: check

Alle typische Duitse trekjes zijn weer overgenomen. Niettemin vind ik de Superb nog altijd een fraaie en chique auto. Niet spannend maar dat hoeft ook niet. Die nepuitlaten en Mercedes-achtige chromen lijst op de achterbumper zijn wel weer jammer

Leuk, dat houtfineer in de onderste interieurfoto. Ademt de sfeer van Audi's uit de jaren zeventig.

Skoda heeft de prijzen van de Superb in Nederland verlaagd van 38.390 euro naar 32.990 euro. Daarmee is het na de Renault Talisman de goedkoopste auto in zijn klasse.

Hatchback
1.5 TSI ACT 150 Business Edition € 32.990
1.5 TSI ACT 150 DSG Business Edition € 34.990
1.5 TSI ACT 150 Business Edition Plus € 35.990
1.5 TSI ACT 150 DSG Business Edition Plus € 37.990
1.5 TSI ACT 150 DSG Sportline Business € 39.990
1.4 TSI PHEV 217 DSG Business Edition Plus € 39.990
1.4 TSI PHEV 217 DSG Sportline Business € 41.990
2.0 TDI 150 DSG Business Edition Plus € 42.490

De meerprijs voor de Combi is € 1.500.

Dat is nog eens fikse verlaging! Bizar toch eigenlijk dat budgetmerk Skoda allang niet meer budget is. Natuurlijk is Skoda beter geworden, maar wie had dit 20 jaar geleden gedacht dat een Renault goedkoper zou zijn!

Onwijs fijne auto.
Ik heb het bericht over de prijsverlaging gemist, maar ik vermoed dat het net als bij de Mondeo broekzak-vestzak is, oftewel: netto geprijsd dus geen korting meer.
Dan nog blijft bijna 6k (18% ofzo) prijsverlaging vrij fors.

"verlaagd van 38.390 euro naar 32.990 euro"

Dat is een werkelijk superb aanbod!

Peter O zei:
Dat is nog eens fikse verlaging! Bizar toch eigenlijk dat budgetmerk Skoda allang niet meer budget is. Natuurlijk is Skoda beter geworden, maar wie had dit 20 jaar geleden gedacht dat een Renault goedkoper zou zijn!

20 jaar geleden was het niet veel anders, toen was er ook al de Octavia die evenredig gepositioneerd was t.o.v. de Golf.

En zo bijzonder is het bovendien niet, want Skoda heeft z’n huidige positie in de markt natuurlijk niet aan zichzelf te danken. Als VAG de boel niet had overgenomen dan had het merk nu waarschijnlijk niet meer bestaan.

Peter O zei:

Zo gek is het niet natuurlijk. Je investeert in een merk om het waardevoller te maken. En als je kijkt wat je krijgt is ook niet gek dat Skoda meer kost dan Renault. En we hebben het ook nog eens over 20 jaar. Moet je kijken wat er in 20 jaar veranderd is. Google bestond toen net 3 jaar en Apple was net uit de bijna dood weer opgestaan, om het maar even in perspectief te zetten.

Wow! Mooi nieuws.
Wellicht dus een Superb diesel om mijn superbe Octavia diesel dit jaar af te lossen. Maar eens kijken of ze dit voordeel bij PON ook verwerken in de leaseprijs.

Peter O zei:

Weer terug bij het aloude Boheemse Skoda zoals het ooit was bedoeld. Zo bizar is het dus niet;)
Dat Renault ondertussen goedkoper is heeft wellicht ook te maken met het feit dat ze zieltjes moeten terugwinnen. Ik heb zelf zelden kwalitatief slechtere auto’s gehad dan m’n laatste exemplaren.

Terug
Bovenaan