Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
www.skoda-storyboard.com
Moderator
zo te zien letterlijk een ingekorteElroqEnyaq
Met kunststoffen wielkastranden probeert Skoda te verhullen dat de Elroq gewoon een Enyaq met kortere overhangen is. Vind de Enyaq er veel harmonieuzer uitzien. Maar een ingekorte Enyaq voor duizenden euro's minder zal ongetwijfeld in een behoefte voorzien waarin de Enyaq zelf ook voorziet en de auto is praktischer dan auto's als de Kia EV3, Peugeot 2008 en Renault Megane, laat staan de Volvo EX30. Rationeel gezien is het gewoon een sterk aanbod, zoals alle Skoda's dat zijn.Het gestrekte van de Enyaq vind ik veel mooier maar vind het er niet slecht uitzien!
Ik vind het donkere interieur een stuk mooier...maar ja, als het net buiten die 45K valt scheelt het wel heel veel geld ;-)Waarom zou je een Sportline willen ipv een Business Edition?
Wat dacht je van de prijslijst, er staan al twee links in dit topic.Erg mooie auto! Ik heb moeite om de gewichten van de verschillende uitvoeringen te vinden. Iemand een link?
Moderator
topelectricsuv.com
lenouvelautomobiliste.fr
Dat is een inherente eigenschap van elektrische auto’s die geen fossiele variant hebben. Je wil als ontwerper vooral veel ruimte voor de passagiers en bagage en dat leidt tot een grote afstand tussen voor- en achteras. Een kwestie van wennen dus…Vreemd modelletje; zo te zien letterlijk een ingekorte Enyaq. De overhangen voor en achter ogen vreemd kort.
Dat is hier niet zozeer aan de orde denk ik. Wat Rutger veronderstelt klopt, het is letterlijk een Enyaq met een kortere kont. En dat zie je, de Enyaq is beter in balans maar dat is dan ook het ontwerp zoals oorspronkelijk bedoeld.Dat is een inherente eigenschap van elektrische auto’s die geen fossiele variant hebben. Je wil als ontwerper vooral veel ruimte voor de passagiers en bagage en dat leidt tot een grote afstand tussen voor- en achteras. Een kwestie van wennen dus…
Ja, wel jammer dat je hem steevast in het vlakke vuilniszakgrijs of wit ziet in crisis-uitvoeringen. Ik zou hem toch graag wat vaker uitgevoerd zien zoals onderstaand.En inmiddels door de 100.000 exemplaren heen. Populaire auto, leuke mijlpaal!
![]()
Skoda Elroq nu al goed voor 100.000 exemplaren
Skoda heeft in minder dan een jaar tijd 100.000 exemplaren...www.autoweek.nl
Klopt, maar bij de Elroq valt het op de één of andere manier nog extra op. Ik zag vandaag een groenige en het komt denk ik ook door de lak die heel "vlak" overkomt.Dat geldt voor bijna elke auto boven het B-segment![]()
Dat is ook een platte lak volgens mij, geen metallic.Klopt, maar bij de Elroq valt het op de één of andere manier nog extra op. Ik zag vandaag een groenige en het komt denk ik ook door de lak die heel "vlak" overkomt.
Zo inderdaad, al vind ik dit nog aardig te pruimen.Dat is ook een platte lak volgens mij, geen metallic.
Ik vind het eerlijk gezegd bijna overal treurnis op het moment. Zelfs bij een merk als Kia, dat ik tot voor kort juist een verademing vond qua kleurassortiment, zit met o.a. de EV3 helemaal in de grijzige/pastel-achtige ellende. Zelfs het oranje is niet sprankelend. Het doet mij een beetje denken aan kinderdagverblijven en verloskundigenpraktijken en dergelijke. Van die aardse tinten, gekozen zodat de kindjes niet overprikkeld raken. Prikkelt mij dus juist wel.
Je hebt de gefacelifte Enyaq in een donkergroen metallic, dat staat wel heel fraai.Pastelkleuren of niet; beetje kleur is al goed. Ik zie de Elroq en de gefacelifte Enyaq echt veel. "Sympathiek merk" terwijl het gewoon VW's zijn met andere afstelling van demping en vering![]()
Moderator
En dan met de grijze onderkant ook graag!Je hebt de gefacelifte Enyaq in een donkergroen metallic, dat staat wel heel fraai.![]()
Je vergeet de sympathiekste aspecten in die omschrijving"Sympathiek merk" terwijl het gewoon VW's zijn met andere afstelling van demping en vering![]()