Skeep: BMW 218i Active Tourer High Executive Luxury Line Automaat (2019)

Ik werk zelf ook in de automotive, in Amersfoort. Hier zijn ook wel wat leuke vacatures:
<https://www.vwpfs.nl/Over-ons/Vacatures/Medewerker%20Customer%20Service>
<https://www.vwpfs.nl/Over-ons/Vacatures/Medewerker%20Commerciele%20Binnendienst%20DutchLease>
En verder zal ik m'n ogen eens open houden voor je!

Thanks (y)

Maandag 29 augustus (alweer even geleden...) is de auto voor APK weggeweest. Gelukkig probleemloos goedgekeurd. Achterbanden konden nog net, waren in januari al minder aan het worden. Net voor de winter zal ik deze gaan vervangen.
Naast de keuring ook onderhoud voor de airco laten plegen; reiniging en afvullen. Kan 'ie er weer wat jaartjes tegenaan :)

55fd5t.jpg

10wllrq.jpg

11uf4hf.jpg

25k7z9u.jpg

102kuhw.jpg

31-10-2016 Foto's toegevoegd voor nieuwe pagina

Afl zat er standaard op bij de pakketten, het werkt heel mooi, maar hier in de Randstad eigenlijk nooit nodig.

Van die m32 bak wist ik niets, maar hoorde laatst ook zoiets van gebroken nokassen op corsa's uit 2005.... Zijn net van die dingen die je even moet weten op voorhand, als het kan :)

Begin november de Meriva voorzien van twee verse achterbanden en een Opel Winterplan Certificaat.

Twee weken geleden startte ik 's avonds de auto, begint het motorstoringslampje te branden... Geen rare geluiden en bij het rijden ook geen merkbare verschillen t.o.v normaal. De volgende dag laten uitlezen bij de dealer. De brandstofinspuiting bleek op enig moment een te arm mengsel te hebben geconstateerd. Volgens de monteur kan dat een keer gebeuren. Hij heeft een reset uitgevoerd en vooralsnog is het probleem niet meer voorgekomen. Gelukkig maar want ik heb geen zin in nog maar autokosten, het is genoeg geweest voor dit jaar!

Barri zei:
Raar dat zo'n melding ook blijft hangen.

inmiddels weer aan t werk trouwens?

Met een beetje goede wil vanaf het nieuwe jaar.
(zit in laatste ronde bij een dealerorganisatie :) )

Een paar maanden verder - hoog tijd voor een update. Sinds 1 februari ben ik werkzaam in de automotive incl auto van de zaak. Inmiddels ook mijn proeftijd doorgekomen dus de tijd was rijp om de Meriva de deur uit te doen. Eerlijk is eerlijk; het was mijn fijnste, meeste luxe maar ook de minst betrouwbare (qua onderhoudskosten) van al mijn privé-auto's.

Nu rijd ik:
34o1xs7.jpg

Niet helemaal mijn auto/uitvoering maar deze was op voorraad en reeds geregistreerd. Volgende wordt een zelf naar wens samengestelde auto.

Qua rijden lijkt me de focus een gigantische stap vooruit, wat voor motor zit erin? En gefliciteerd met de baan natuurlijk!

Dank voor de felicitaties! De Focus is inderdaad de beter rijdende auto maar.... wel duidelijk minder ruim op de achterbank en ik mis mijn AGR-stoelen en wat luxe welke ik in mijn Meriva wel had. Volgende demo (rond oktober/november) wordt dan ook een C-Max, vermoedelijk met leer & stoelverwarming en een leuk kleurtje.
N_54172-1.jpg

De Meriva stond voor de hoofdprijs (€ 11.440 o_O ) te koop bij een Opeldealer in het oosten van het land maar was toch weer erg snel verkocht.
Meriva te koop

Toch geen gekke prijs? Het was een heel nette Meriva!

Gezien de url van de C-Max foto, ben je nu een concullega van forummer Smarter? :)

idd, mijn ouders hebben eind vorig jaar ook een meriva gekocht, die was redelijk vergelijkbaar qua luxe. Ook een cosmo met AGR, panoramadak, Navi, etc. En die was niet veel goedkoper. :)

Na een aantal jaren te hebben geprofiteerd van een auto van de zaak, heb ik in april weer privé een auto mogen aanschaffen. Het blijft toch altijd leuk om online te zoeken en daarna een paar showrooms langs te gaan (wel conform RIVM-regels uiteraard :) )
Na een aantal Opels met een handbak en afgelopen jaren met nieuwe Fords te hebben gereden werd het tijd voor een 'premium' automobiel met automaat wel te verstaan. Mijn hart gaat sneller kloppen van een E-Klasse W211 van voor de facelift maar deze auto's zijn toch alweer aardig op leeftijd en kennen ook wel hun specifieke onderhoudsgevoeligheden. Een vriend van mij kocht eind vorig jaar een jong gebruikte C-coupé. Hierdoor werd ik op het idee gebracht te gaan kijken naar een W205 (of eigenlijk S205 want station). Mijn voorkeur ging daarbij uit naar een leuke kleurstelling. Donkerblauw, rood (metallic) of bruin. De spoeling werd meteen een stukje dunner... Daarnaast zijn er ook veel auto's met hoge kilometerstanden te vinden en ik wilde graag maximaal een ton op de teller maar liever (veel) minder. Na wat gezoek is het uiteindelijk een bruine geworden met een beige interieur. Kilometerstand nog geen 78.000.

Omdat een plaatje meer zegt dan woorden:

Benz-01.jpg

Benz-02.jpg

Benz-interior-lv.jpg

Benz-interior-rv.jpg

Ik ben helemaal verliefd op dit interieur. De buitenkant kan nog wel een update gebruiken. De 17" donkere velgen vind ik niet echt passen. Voor nu kan het nog wel even maar als de banden vervangen worden dan wissel ik ook meteen naar 18" zilverkleurig. Huidige profieldiepte is 4 mm, het zal dus niet meer dit jaar worden... Verder twijfel ik nog over privacy glass. Als ik op google zoek naar bruine Benzen met privacy glass word ik niet heel warm. Aan de andere kant een klein beetje donkerder zou wel fraai zijn. Binnenkort maar even contact opnemen met Gorredijk om te vragen naar de mogelijkheden.

Zo zeg, dat is niet gek! Veel plezier ermee!
Velgen zijn inderdaad wat donker.

Zakelijk ook niet meer in de Fords, of dat wel?

Barri zei:
Zo zeg, dat is niet gek! Veel plezier ermee!
Velgen zijn inderdaad wat donker.

Zakelijk ook niet meer in de Fords, of dat wel?

Thanks! Inderdaad Ford (en automotive als geheel) voorlopig out of the picture.

Total Loss zei:
Dik ding hoor, veel plezier ermee.

Thanks! Op autotrack heb ik nog steeds een zoekopdracht lopen voor een dikke Opel. Voordat ik de Benz kocht heb ik nog serieus gekeken naar een fraaie 200pk sterke Zafira. Jonger, minder kilometers maar geen automaat en geen Benz ;-) Maar heb nog wel een zwak voor (non PSA-)Opels!

Ik snap je voorkeur voor het interieur (ik heb zelf ook bewust een beige interieur gekozen), prachtig zeg! En ook wat de buitenkant betreft ben ik het met je eens, ik denk dat iets grotere en lichtere velgen beter staan. M.a.w. je hebt een goede smaak, want gelijk aan de mijne. :p (y)

Wat een stap :D

Toevallig zit ik ook met een schuin ook naar de S205 aan het kijken, deze zou ook zomaar mijn smaak kunnen zijn. Ik heb het liefst ook een 'anders-dan-zwart-grijs-wit' exemplaar maar dan word de spoeling inderdaad al dun. Beige bekleding vind ik ook erg chique ogen maar hier moet het dan wel volleder zijn. Want als ik het goed zie is het binnenste van deze stoelen en achterbank stof? Met kinderen hier word dat binnen no-time smerig en lastig schoon te krijgen. Dus dan word de keuze nog kleiner. Ik zal dus hier en daar concessies moeten doen. jij hebt ook het opensporig essenhout inleg en klokje. Ook heel mooi. Dat hebben ze ook lang niet altijd.

veel plezier er mee

AsconaGT zei:
Wat een stap :D

Toevallig zit ik ook met een schuin ook naar de S205 aan het kijken, deze zou ook zomaar mijn smaak kunnen zijn. Ik heb het liefst ook een 'anders-dan-zwart-grijs-wit' exemplaar maar dan word de spoeling inderdaad al dun. Beige bekleding vind ik ook erg chique ogen maar hier moet het dan wel volleder zijn. Want als ik het goed zie is het binnenste van deze stoelen en achterbank stof? Met kinderen hier word dat binnen no-time smerig en lastig schoon te krijgen. Dus dan word de keuze nog kleiner. Ik zal dus hier en daar concessies moeten doen. jij hebt ook het opensporig essenhout inleg en klokje. Ook heel mooi. Dat hebben ze ook lang niet altijd.

veel plezier er mee

Thanks!!

De bekleding is inderdaad half leder/stof. Volleder had ook mijn voorkeur; bij een occasion moet je soms wat water bij de wijn doen. Gelukkig luistert mijn 6-jarige dochter redelijk goed en gaat ze niet met vieze schoenen de auto in. Eten/drinken in de auto was sowieso al uit den boze...

Dat hout met dat klokje vind ik ook erg fraai:

Benz-middenconsole-midden.jpg

MWH zei:
Ik snap je voorkeur voor het interieur (ik heb zelf ook bewust een beige interieur gekozen), prachtig zeg! En ook wat de buitenkant betreft ben ik het met je eens, ik denk dat iets grotere en lichtere velgen beter staan. M.a.w. je hebt een goede smaak, want gelijk aan de mijne. :p (y)

Jij hebt ook een goede smaak :p(y)

De kinderen hier zijn (tot nu toe) ook vrij netjes, maar met stof en een lichte kleur is toch spannend :)

Ik kijk wel even hoe het bij jou gaat, misschien neem ik het ook in overweging dan. Maar ik zie op sommige occasions (ik kijk wel naar stuk hogere km standen) dat het wat smoezelig oogt. Dat essenhout en klokje is voor mij ook geen harde eis want maakt de spoeling ook stuk dunner en het schijnt relatief goedkoop naderhand in te bouwen zijn.

AsconaGT zei:
De kinderen hier zijn (tot nu toe) ook vrij netjes, maar met stof en een lichte kleur is toch spannend :)

Ik kijk wel even hoe het bij jou gaat, misschien neem ik het ook in overweging dan. Maar ik zie op sommige occasions (ik kijk wel naar stuk hogere km standen) dat het wat smoezelig oogt. Dat essenhout en klokje is voor mij ook geen harde eis want maakt de spoeling ook stuk dunner en het schijnt relatief goedkoop naderhand in te bouwen zijn.

Dat is ook een kwestie van goed schoonmaken. Met een stoomreiniger kom je een heel eind (y)

Heel gaaf! Doet me erg aan mijn Volvo interieur denken :)
Al vind ik het bij jou erg gaaf dat de onderzijde van het dash en de middenconsole ook licht is. Dat stond bij de V40 weer voor geen meter...

0UYkdDFl33ySYabGefUG2Inh.jpg

Van harte (y) Mooie, klassieke en tijdloze kleurencombi gevonden.

Qua iets meer donker maken van achterramen zou je naar Sonniboys kunnen kijken. Dat zijn zonneschermen die je in de sponningen 'vouwt'. Makkelijk te verwijderen. Geeft andere aanblik dan de ramen laten tinten. Ongetwijfeld smaakgevoelig, maar ik vind de schermen vriendelijker en chiquer ogen dan 'maffiaglas'.
En de wielen: deze promoveren tot wintervelg en voor de zomer uitzoeken wat je nog mooier vindt.

Enjoy :) en veel veilige kilometers gewenst!

ketelapper zei:
Van harte (y) Mooie, klassieke en tijdloze kleurencombi gevonden.

Qua iets meer donker maken van achterramen zou je naar Sonniboys kunnen kijken. Dat zijn zonneschermen die je in de sponningen 'vouwt'. Makkelijk te verwijderen. Geeft andere aanblik dan de ramen laten tinten. Ongetwijfeld smaakgevoelig, maar ik vind de schermen vriendelijker en chiquer ogen dan 'maffiaglas'.
En de wielen: deze promoveren tot wintervelg en voor de zomer uitzoeken wat je nog mooier vindt.

Enjoy :) en veel veilige kilometers gewenst!

Dank je Ketel (y)

Sonniboys ken ik, heb ik in het verleden op mijn Meriva gehad. Mooi op maat gemaakt en stond prima.
Ik zit nu te denken aan privacy glass via ruitblinderen.nl. Zij hebben een 'technologie' om de vervelende luchtbelletjes te minimaliseren.
Het wordt dan zoiets:

C-klasse-met-privacy-glass-01.jpg

Ik twijfel nog. Binnenkort maar even contact leggen met dat bedrijf om te horen welke gradaties er zijn.
Ik wil het inderdaad niet te donker, geen maffiaglas zoals je het treffend noemt.

Qua velgen denk ik aan 18". Dit vind ik mooi maar is OEM niet beschikbaar op de W205 helaas...

GLC-Wielen-01.jpg

Wel beschikbaar:

C-Klasse-wielen-18-inch-let-ook-op-stripjes-in-voorbumper.jpg

Net iets minder fraai maar acceptabel. Grappig vind ik ook wel die dubbel stripjes in de hoeken van de voorbumper. Wellicht ook nog iets om te doen.

caspervanc zei:
Heel gaaf! Doet me erg aan mijn Volvo interieur denken :)
Al vind ik het bij jou erg gaaf dat de onderzijde van het dash en de middenconsole ook licht is. Dat stond bij de V40 weer voor geen meter...

Dank je Casper, jouw interieur is ook mooi. Naast volleder ook het Zweedse design met zwevende middenconsole (y)

PauseBreak zei:
AsconaGT zei:

Dat is ook een kwestie van goed schoonmaken. Met een stoomreiniger kom je een heel eind (y)

Stoomreiniger is een goede tip, dank (y)

Hele stap voorwaarts! Fijne comfortabele cruiser zo'n C klasse. Met geblindeerde ruiten oogt het een stuk beter naar mijn mening.

Damianw26 zei:
Hele stap voorwaarts! Fijne comfortabele cruiser zo'n C klasse. Met geblindeerde ruiten oogt het een stuk beter naar mijn mening.

Thanks!!
Ik houd niet zo van die hele donkere ramen. Een licht tintje kan best, min of meer gelijk aan bovenstaande foto (of zelf iets minder).

EDIT: Fotovergelijk toegevoegd

NU:

Benz-02.jpg

TOEKOMST: (?)

C-klasse-met-privacy-glass-03.jpg

Mooie chique auto in smaakvolle kleurencombi. Zal vast ook heerlijk comfortabel zijn. Fraai interieur ook. Zelf onlangs ook geswitcht van jarenlang Japanners naar een 'premium' Duitser. Bij mij stond sportiviteit i.c.m. een goede automaat hoog op het lijstje. Moest dus een 3-serie worden. Zilvergrijs met zwarte accenten en zwart interieur dus totaal anders als bruin met beige en chroom. Kan ze beide erg waarderen.

Ik moet zeggen dat ik dit een van de weinige auto's vind waar een subtiele verduisterende tint op de achterramen juist wel mooier is dan zonder die verduistering erop.

Kristian zei:
Mooie chique auto in smaakvolle kleurencombi. Zal vast ook heerlijk comfortabel zijn. Fraai interieur ook. Zelf onlangs ook geswitcht van jarenlang Japanners naar een 'premium' Duitser. Bij mij stond sportiviteit i.c.m. een goede automaat hoog op het lijstje. Moest dus een 3-serie worden. Zilvergrijs met zwarte accenten en zwart interieur dus totaal anders als bruin met beige en chroom. Kan ze beide erg waarderen.

Dank je (y)
Ik volg al jaren jouw topic en vond beide 6-en prachtig. En nu dan weer een gave 3-serie. Met andere woorden; ook jij hebt smaak :LOL:

PauseBreak zei:
Ik moet zeggen dat ik dit een van de weinige auto's vind waar een subtiele verduisterende tint op de achterramen juist wel mooier is dan zonder die verduistering erop.

Ben ik met je eens. Toen ik het voorbeeld zag van de bruine met privacy glass, heb ik meteen contact gezocht met Ruit Blinderen punt NL.
Volgende week vrijdag komt er op de achterste ruiten een relatief lichte folie op. Om het verschil met de ruiten in de voorportieren niet te groot te laten worden, laat ik ook deze een fractie tinten.

IMG-20200615-153721.jpg

Afgelopen vrijdag naar Gorredijk toe gereden om de Benz te voorzien van privacy glass. Aangezien ik niet van dat hele donker 'maffiaglas' ben, heb ik gekozen voor de lichtste variant. Om het verschil tussen voor- en achterportieren te minimaliseren is er ook op de voorportieren een lichte tint geplaatst.

Vergelijkende foto's, voor en na:

12-juni-2020-001.jpg

IMG-20200615-153415.jpg

12-juni-2020-002.jpg

IMG-20200615-153658.jpg

Conclusie; ik vind het erg mooi geworden :cool:

Mooi geworden. Als je nu ook nog een setje meerspaaks exclusive wielen kunt vinden, dat zou em prachtig staan!

Staat fraai (y)
Ga ik even in mijn achterhoofd houden voor de volgende auto. Daar zit geen getint glas in, even afwachten in hoeverre mij dat stoort en anders ook maar even naar Gorredijk rijden :)

Erg netjes zo; staat 'm goed! Ander setje velgen zou 'm ook goed doen inderdaad (y)

Die achterkentekenplaat: zitten daar nou 4 schroeven in?

Nette Benz!
Ritblinderen in Gorredijk is een heel goed adres, ik heb mijn vorige E-Klasse daar ook laten doen (mijn huidige Benz had al PG af fabriek). Ik had toen gekozen voor 70% voor en 30% achter, daardoor optisch weinig verschil.

Sbwiomv.jpg

SportLeicht zei:
Nette Benz!
Ruitblinderen in Gorredijk is een heel goed adres, ik heb mijn vorige E-Klasse daar ook laten doen (mijn huidige Benz had al PG af fabriek). Ik had toen gekozen voor 70% voor en 30% achter, daardoor optisch weinig verschil.

Dank je!
Bij mij is voor ook 70% en achter zit 35%. Mooie W213. Wat voor Benz rijd je nu?

B Real zei:
Staat fraai (y)
Ga ik even in mijn achterhoofd houden voor de volgende auto. Daar zit geen getint glas in, even afwachten in hoeverre mij dat stoort en anders ook maar even naar Gorredijk rijden :)

Thanks!! Ik kan je www.ruitblinderen.nl/ zeker aanbevelen (y)

W212 zei:
Mooi geworden. Als je nu ook nog een setje meerspaaks exclusive wielen kunt vinden, dat zou em prachtig staan!

Dank je!
Waarschijnlijk worden het deze:

Wielen-configurator.jpg

LINK

Skeep zei:
Dank je!
Bij mij is voor ook 70% en achter zit 35%. Mooie W213. Wat voor Benz rijd je nu?

Optisch bijna dezelfde auto, alleen de vorige was een E200 en de huidige een E350.

S6jxD5a.jpg

Over de velgenkeuze, deze zouden mijn voorkeur hebben. Is wel 19” maar dat kan de W205 prima hebben qua comfort.

h0YXwoH.jpg

SportLeicht zei:
Over de velgenkeuze, deze zouden mijn voorkeur hebben. Is wel 19” maar dat kan de W205 prima hebben qua comfort.

Nette velgen maar niet geheel mijn smaak.

Dit vind ik mooi (ook 19" ) maar past volgens de configurator niet onder mijn auto. De eerder genoemde 18" passen wel.

MB configurator 19"
Wielen-configurator-19inch.jpg

Wil je persé originele MB velgen? Anders zou ik ook eens kijken naar GMP, die leveren nagenoeg alle Mercedes-wielen nauwelijks van origineel te onderscheiden voor een fractie van de origineel-prijs.
Uitstekende kwaliteit ook, mijn winterset is ook van GMP.

Terug
Bovenaan