Wat ook mee speelt, is dat Mercedes nogal eigenwijs is op gebied van parkeersensoren, ze reageren erg laat en dat is niet aanpasbaar helaas. Een camera zou helpen maar deze is nu nog afwezig. Ik heb wel even geinformeerd naar een OEM-camera via een losse toeleverancier. Kosten + 900 euro.
herkenbaar, mijn vrouw vind parkeren met de C ook niet fijn. zelfs met camera niet, door de wat trage sensoren. Automatisch parkeren kan mijn C ook, maar dat is ook niet heilig in alle situaties. Parkeren is altijd iets heel rustig gebeurd. Ook bij mij
Verder is het meer iets psychisch denk ik

want zo groot is een C helemaal niet, zeker niet vergeleken met een 2 serie AT. Sterker nog; die voelt zelfs veel groter / ruimtelijker aan.
Ik heb wel een paar keer met een 2 serie AT gereden, was wel een 225XE, rappe plug-in dus. Qua afwerking kan het niet tippen aan de benz. verder een beetje dubbel gevoel. Voor een MPV rijd het prima maar echt overtuigen kon het mij niet. wat eigenlijk niet gek is met in de basis FWD en iets hogere koets. Afwerking is mooi, maar had stiekem wat mooier verwacht. Beetje tussen gedateerd en klassiek in. Verder was dit exemplaar wel bizar snel, dat overtuigde wel

De 3 cilinder motor ken ik allen van de 418i GC waar ik wel eens in heb gereden. Prima blokje. Overtuigd ook nergens in maar het stoort ook niet en dat is voor een 3 cilinder wel een compliment. Maar als dit in een 2 serie AT zit is het wel een lastig pakket. Want het uiterlijk, tjah het is persoonlijk maar lelijk is het niet maar een Ford S max ziet er een stuk fraaier uit.
De B klasse van die generatie ken ik niet echt
Laatst had mijn collega wel een B klasse van de huidige generatie mee, tjah dat interieur vind ik persoonlijk wel heel tof maar valt buiten budget denk ik, zeker met automaat en geen import