Skeep: BMW 218i Active Tourer High Executive Luxury Line Automaat (2019)

SportLeicht zei:
Wil je persé originele MB velgen? Anders zou ik ook eens kijken naar GMP, die leveren nagenoeg alle Mercedes-wielen nauwelijks van origineel te onderscheiden voor een fractie van de origineel-prijs.
Uitstekende kwaliteit ook, mijn winterset is ook van GMP.

Tja, ik ben wel een OEM-freak maar eerlijk is eerlijk de GMP Stellar vind ik wel fraai en kost minder dan de helft....

file.php

DANK VOOR DE TIP!!

Over de velgenkeuze, deze zouden mijn voorkeur hebben. Is wel 19” maar dat kan de W205 prima hebben qua comfort.

Ik vind eigenlijk dat er dan wel een AMG pakket bij hoort. Een iets meer bescheiden wiel past m.i. beter bij de auto van Skeep. Overigens had ik dat 19" wiel ook op mijn auto en in combinatie met RFT banden is dat toch wel aan de harde kant. Ik vermoed, hebben we het ook wel eens over gehad geloof ik, dat een W213 daar veel beter mee om gaat. Met name kleine dwarsnaadjes op de snelweg komen dan hard door. Maar goed, met AMG pakket is mijn auto ook iets straffer waarschijnlijk. Is ook maar net waar je zelf prettig vindt. Ik heb in ieder geval gewisseld naar (minder mooie) 18". Geen seconde spijt van.

Dank je!
Waarschijnlijk worden het deze:
Hele mooie keuze ook!

Die 19” multispaak heb je in zwart, gepolijst alu + zwart en in geheel zilver. En juist in zilver vind ik niet dat er een AMG pakket bij hoort, bij de andere versies wel.

De mate van comfort hangt inderdaad wel van meer factoren af, zoals wel of geen AMG onderstel. Mijn multispaak wielen zijn 20”, dat rijdt heel comfortabel icm het AMG pakket maar kat komt ook door de luchtvering waarmee de auto is uitgevoerd.

Een bijkomend pluspuntje van GMP is overigens dat je alle modellen velgen in meerdere maten kunt bestellen. Mijn zomerset is origineeel MB AMG 20” multispaak, en als winterset heb ik dezelfde wielen van GMP maar dan in 19”.

Kopietje van de vorige pagina. Mooie velg!

file.php

Hoe ziet dat er dan uit op de mijne?

Zilver:
GMP-Stellar-zilver.jpg

Antraciet gepolijst:
GMP-Stellar-antraciet.jpg

Moeilijke keuze. Gelukkig heb ik nog even. Mijn huidige banden hebben nog zo'n 4mm profiel en ik ga de velgen pas vervangen als de banden daar aan toe zijn. Zal wel begin 2021 zijn.

Kan iemand mij iets zeggen over de ET-waarde? Ze zijn beschikbaar in ET35 en ET45. Ik denk in eerste instantie om voor 45 te gaan, met 35 komt 'ie wellicht net iets te sportief over en dan wil ik voorkomen.

Bij jouw auto en uutvoering vind ik de zilveren versie het mooiste.

Met ET35 heb je zelfs kans dat de banden buiten de wielkasten komen. Ik zou kiezen voor wat de leverancier (GMP ?) adviseert.

SportLeicht zei:
Zie net nog een foto van Ruiblinderen.nl voorbij komen waar die van jou op de achtergrond staat :)

Grappig, bij het ophalen stond die inderdaad naast me en we haalden 'm praktisch tegelijkertijd op.
Goede spot (y)

SportLeicht zei:
Met ET35 heb je zelfs kans dat de banden buiten de wielkasten komen. Ik zou kiezen voor wat de leverancier (GMP ?) adviseert.

Precies dat. ET45 lijkt mij dan ook prima.

UPDATE:
Inmiddels is de Benz zo'n negen maanden in bezit. De kilometerstand is door covid-19 nog niet heel erg opgelopen; slechts een schamele 8.000 kilometer..... De bandenslijtage is dan ook veel minder dan verwacht en het zou zonde zijn om de nieuwe 18" velgen nu al aan te schaffen terwijl de 17" nog niet versleten is. Inmiddels is wel de keuze gemaakt, het wordt de .....

W205-icm-MAK-Komet-18inch-zijkant.jpg

Geoffreerd:
4x 8x18” MAK KOMET ‘Gun Metallic Mirror’ velgenset.
4x 225/45-18 Michelin Primacy 4 95W.
4x Originele Mercedes naafkappen ‘Glans Metallic Gunmetal’.
4x TPMS sensorventielen incl. montage & inleren.
4x Montagepakket 18” banden.
4x Slotbouten.

Montage zal nu plaatsvinden in mei/juni (ipv feb) tijdens het onderhoud en de APK.

Nog even een fotootje van gisteren:

012021.jpg

022021.jpg

Ik blijf het een mooie auto vinden :cool:

Skeep zei:
Ik blijf het een mooie auto vinden :cool:

Zeker! Mocht ik ooit mijn leaserechten kwijt raken dan komt er ook zoiets. Van de "premium" merken (wat dat ook moge zijn) is MB ook nog eens qua gebruik heel betaalbaar.

Velgen lijken me een goede keus, benieuwd hoe dat straks in het echt staat maar denk dat het wel goed komt! (y)

En zo kan er ineens een ander idee ontstaan... :)

Mijn vrouw reed de afgelopen jaren een VW Polo van de zaak. Per 1 april start zij bij een nieuwe werkgever echter zonder lease-auto. In eerste instantie keken we rond naar een 2e auto. Ze was en is nogal gecharmeerd van de Fiat 500X en we konden ook best leuke occasions vinden. Alleen, haar nieuwe baan is om de hoek. Waarom dan een 2e auto? En zo kwamen we op het idee om het gewoon met één auto te proberen.
Prima, geen probleem wat mij betreft. Ze mag best in de Benz rijden, mocht ze deze een keer nodig hebben. 'Hij is een beetje groot' en 'ik ben bang om schade te rijden'. Tja, dat snap ik ergens wel. Deze week dan ook een zoektocht opgestart naar iets anders. Op de shortlist B-klasse, GLA, 2 Active Tourer of iets anders maar wat dan....

Op dit moment drie auto's op het oog:
MB B200 (blauw)
16003683_1.jpg

MB B200 (grijs)
16060145_1.jpg

BMW 218i Active Tourer
01.jpg

Via mail/whatsapp heb ik op alle 3 auto's een voorstel ontvangen. Natuurlijk is de BMW wat prijziger qua toe te betalen bedrag maar ik ben als een blok gevallen voor alle luxe en de kleurstelling. Ik heb echter nog nooit met een BMW gereden, laat staan in een 218i Active Tourer. Morgenmiddag hebben we een personal shopping moment ingepland inclusief proefrit. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn.

Meteen maar even van de situatie gebruikmaken; zijn er nog zaken waar ik op moet letten voordat ik teken?
(ik heb natuurlijk al veel voorwerk gedaan maar wellicht heb ik iets gemist)

Ik zie de echte logica hiervan niet, je gaat er op zeker wat auto betreft niet op voorruit en de paar kilometers die je met de C gedaan hebt zullen echt hele dure kilometers gaan blijken door nu in te ruilen ( lijkt mij )

Je zal er vast goed over nagedacht ( en dingen uitgerekend ) hebben, wens je succes met uitzoeken/proefrijden etc. (y)

Total Loss zei:
Ik zie de echte logica hiervan niet, je gaat er op zeker wat auto betreft niet op voorruit en de paar kilometers die je met de C gedaan hebt zullen echt hele dure kilometers gaan blijken door nu in te ruilen ( lijkt mij )

Je zal er vast goed over nagedacht ( en dingen uitgerekend ) hebben, wens je succes met uitzoeken/proefrijden etc. (y)

Afschrijving op de C valt mee, die kon ik destijds scherp aanschaffen via een personeelsaankoop bij mijn toenmalige werkgever (min of meer inkoopwaarde).
Het gaat natuurlijk geld kosten maar auto's = hobby en kost geld.

En ja, ik voel het ook wel als een downgrade maar..... de afspraak thuis is dat als we toch later een tweede auto nodig blijken te hebben dan wordt dat mijn auto. Denk dan aan een W203 of een late W211 / vroege W212. :)

Ik snap de logica niet echt om een auto om te ruilen voor een duurdere omdat je wellicht "bang" bent voor schade, neem dan in ieder geval geen duurdere of nieuwere auto! ;)

Kan jouw beredenering ook wel begrijpen maar ik zou lekker doorrijden in ieder geval ( paar posts hierboven was het nog zonde om nu al nieuwe 18" te kopen vanwege huidige profiel maar een nieuwere duurdere auto is niet zonde? ;) )

Total Loss zei:
Ik snap de logica niet echt om een auto om te ruilen voor een duurdere omdat je wellicht "bang" bent voor schade, neem dan in ieder geval geen duurdere of nieuwere auto! ;)

Kan jouw beredenering ook wel begrijpen maar ik zou lekker doorrijden in ieder geval ( paar posts hierboven was het nog zonde om nu al nieuwe 18" te kopen vanwege huidige profiel maar een nieuwere duurdere auto is niet zonde? ;) )

Tja, als het aan mij lag zou de C ook gewoon blijven maar mijn vrouw durft er echt niet in te rijden. Happy wife, happy life.

Haar laten proberen om de C met parkeersensoren achter én voor tegen een paaltje te zetten lijkt me voordeliger dan 'm in te ruilen tegen een even groot, maar iets hoger ding met de uitstraling van een Miele C3 Complete PowerLine.

Ik vind die 2 Active Tourer wel een leuke auto en kan me de wens van een compactere en hogere auto wel voorstellen. Mijn pa heeft deze ook op zijn lijstje staan en het zijn erg fijn rijdende auto’s. Rijdt als een BMW. Zelf ben ik erg positief over de driecilinder. Stil, soepel en krachtig.
Ik heb mijn vorige auto ook maar 6 maanden gehad en nooit spijt gehad van zowel de koop als de verkoop. Scheelt inderdaad wel als je de schade beperkt houdt.

Tsja. Ik snap het niet helemaal. Veel kleiner is zo'n B-klasse of 2-serie niet. Ik neem aan dat de C-klasse gewoon is voorzien parkeersensoren en een camera?

Vaak is het bij vrouwen niet zozeer de lengte van de auto, maar de breedte die problemen geeft met de overzichtelijkheid. En de genoemde alternatieven zullen qua gevoel niet veel kleiner zijn. Bezint eer ge begint ;)

R J G Ruiters zei:
Vaak is het bij vrouwen niet zozeer de lengte van de auto, maar de breedte die problemen geeft met de overzichtelijkheid.

Spijker. Kop.
Mijn vader kocht begin jaren '70 een nieuwe Ford Taunus. Uiteindelijk heeft ie 'm binnen een jaar weer ingeruild: mijn moeder vond 'm veel te breed.....

Vrouwlief rijdt sinds jaar en dag B-segment; P. 206, Punto Evo, Polo dus ik snap wel dat zij de C groot vindt. Wat ook mee speelt, is dat Mercedes nogal eigenwijs is op gebied van parkeersensoren, ze reageren erg laat en dat is niet aanpasbaar helaas. Een camera zou helpen maar deze is nu nog afwezig. Ik heb wel even geinformeerd naar een OEM-camera via een losse toeleverancier. Kosten + 900 euro.

In de Meriva en de Astra reed ze wel (af en toe) dus dat lukt sowieso qua formaat. De 2AT is slechts 5 cm langer dan de Meriva.
De eerder genoemde 2AT is het overigens niet geworden. We zoeken dus nog even door.

Wat ook meespeelt is de investering in de C. Onderhoud, velgenset en evt. achteruitrijcamera kosten bij elkaar ongeveer € 3.800,- Dit bedrag is natuurlijk ook in een andere auto te steken. Jonger, minder kilometers, hoge zit (vind ik ook fijn!). Met andere woorden; ook voor mij voldoende positieve aanknopingspunten om naar iets anders over te stappen.

EDIT: typo

Ik snap het wel. Mijn vrouw vind de Focus ook veel te groot, maar op haar werk reed ze wel met plezier in een Peugeot Expert... De Focus is blijkbaar te laag en dus onoverzichtelijk.

Ow, vergeten te schrijven in mijn eerdere post. De zit in een BMW 2AT is ietwat afwijkend --> blijkbaar staat de stoel niet helemaal recht achter het stuur. Dat kan een ongewone houding (gevoel?) opleveren.

R J G Ruiters zei:
Ow, vergeten te schrijven in mijn eerdere post. De zit in een BMW 2AT is ietwat afwijkend --> blijkbaar staat de stoel niet helemaal recht achter het stuur. Dat kan een ongewone houding (gevoel?) opleveren.

Is mij zaterdag niet opgevallen. Bij een volgende proefrit zal ik erop letten. Dank voor de tip (y)

Wat ook mee speelt, is dat Mercedes nogal eigenwijs is op gebied van parkeersensoren, ze reageren erg laat en dat is niet aanpasbaar helaas. Een camera zou helpen maar deze is nu nog afwezig. Ik heb wel even geinformeerd naar een OEM-camera via een losse toeleverancier. Kosten + 900 euro.

herkenbaar, mijn vrouw vind parkeren met de C ook niet fijn. zelfs met camera niet, door de wat trage sensoren. Automatisch parkeren kan mijn C ook, maar dat is ook niet heilig in alle situaties. Parkeren is altijd iets heel rustig gebeurd. Ook bij mij :)

Verder is het meer iets psychisch denk ik :) want zo groot is een C helemaal niet, zeker niet vergeleken met een 2 serie AT. Sterker nog; die voelt zelfs veel groter / ruimtelijker aan.

Ik heb wel een paar keer met een 2 serie AT gereden, was wel een 225XE, rappe plug-in dus. Qua afwerking kan het niet tippen aan de benz. verder een beetje dubbel gevoel. Voor een MPV rijd het prima maar echt overtuigen kon het mij niet. wat eigenlijk niet gek is met in de basis FWD en iets hogere koets. Afwerking is mooi, maar had stiekem wat mooier verwacht. Beetje tussen gedateerd en klassiek in. Verder was dit exemplaar wel bizar snel, dat overtuigde wel :) De 3 cilinder motor ken ik allen van de 418i GC waar ik wel eens in heb gereden. Prima blokje. Overtuigd ook nergens in maar het stoort ook niet en dat is voor een 3 cilinder wel een compliment. Maar als dit in een 2 serie AT zit is het wel een lastig pakket. Want het uiterlijk, tjah het is persoonlijk maar lelijk is het niet maar een Ford S max ziet er een stuk fraaier uit.

De B klasse van die generatie ken ik niet echt

Laatst had mijn collega wel een B klasse van de huidige generatie mee, tjah dat interieur vind ik persoonlijk wel heel tof maar valt buiten budget denk ik, zeker met automaat en geen import

Ik snap de overwegingen, maar ik zou wel echt een flink stuk gaan rijden met de 2 en de B-klasse. Ik heb de B-klasse van deze generatie best wel vaak mee gehad als vervangende auto en dat is niet 1 stap achteruit, maar zeker 2, ten opzichte van de C klasse. Halfbakken auto met een moeilijke zit, naar mijn bescheiden mening.

AsconaGT zei:
herkenbaar, mijn vrouw vind parkeren met de C ook niet fijn. zelfs met camera niet door de wat trage sensoren. Automatisch parkeren kan mijn C ook, maar dat is ook niet heilig. Parkeren is altijd iets heel rustig gebeurd.

Same here, ik rijd ook heel rustig achteruit. Het is al een keer gebeurd dat ik toch iets te enthousiast was, het tikje (tegen muur) werd zachtje opgevangen door mijn trekhaak...

AsconaGT zei:
Verder is het meer iets psychisch denk ik grinning smiley want zo groot is een C helemaal niet, zeker niet vergeleken met een 2 serie AT. Sterker nog; die voelt zelfs veel groter / ruimtelijker aan.

Met name de neus van de C doet groot aan. Wij zijn niet zo groot dus die neus oogt voor ons gevoel laaaaaaang :) Juist dat is bij een MPV als de 2AT helemaal niet het geval. Volgens mij is hij in totaal zo'n 35cm korter dan de C en door de hoge zit is het allemaal wat overzichtelijker en doet hii met name voorin ruimtelijker aan.

AsconaGT zei:
De B klasse van die generatie ken ik niet echt

Laatst had mijn collega wel een B klasse van de huidige generatie mee, tjah dat interieur vind ik persoonlijk wel heel tof maar valt buiten budget denk ik, zeker met automaat en geen import

Het dashboard van de meest recente A en B-klasse, GLA/GLB vind ik niet zo fraai. Qua budget zou het nog wel kunnen maar de voorkeur gaat er niet naar uit juist door dat dashboard.

W212 zei:
Ik snap de overwegingen, maar ik zou wel echt een flink stuk gaan rijden met de 2 en de B-klasse. Ik heb de B-klasse van deze generatie best wel vaak mee gehad als vervangende auto en dat is niet 1 stap achteruit, maar zeker 2, ten opzichte van de C klasse. Halfbakken auto met een moeilijke zit, naar mijn bescheiden mening.

Dank voor de tip (y) Ik heb de B-klasse alleen statisch gezien, nog niet gereden. De 2AT vond ik prima rijden. Wat ik mis bij de B-klasse is de wat luxere/comfortrijke look and feel, de 2AT had dat voor mij wel. De B-klasse staat daarom (voor ons) nu duidelijk een treetje lager dan de BMW.

De 2-serie AT wat je op het oog hebt is dan ook een hele lekkere uitvoering qua bekleding, kleur en opties. Dat doet ook een hoop (y)

Wat een wending! Het is uiteraard een persoonlijke keuze, maar naar mijn (bescheiden) ervaring is elke auto - hoe groot of klein ook - vooral een kwestie van gewenning. Zeker met de huidige parkeersnufjes (ik lees dat de C toch parkeersensoren heeft) zou ik het een (gewennings)kans geven. Dit heeft mogelijk ook te maken met mijn persoonlijke smaak; ik vind zo'n B-Klasse en/of 2 AT echt helemaal niks :LOL:

Escher zei:
Wat een wending! Het is uiteraard een persoonlijke keuze, maar naar mijn (bescheiden) ervaring is elke auto - hoe groot of klein ook - vooral een kwestie van gewenning. Zeker met de huidige parkeersnufjes (ik lees dat de C toch parkeersensoren heeft) zou ik het een (gewennings)kans geven. Dit heeft mogelijk ook te maken met mijn persoonlijke smaak; ik vind zo'n B-Klasse en/of 2 AT echt helemaal niks :LOL:

+1

brg zei:
Escher zei:

+1

Ik hoor vaker dat mijn smaak op autogebied een beetje 'belegen' is; zowel qua kleurstelling als qua vormgeving :)
De W205 heb ik gekocht omdat ik het zo'n mooie auto vond en nog steeds vind. Maar de onderstaande 2AT vind ik net zo prachtig.
En als mijn vrouw er ook nog in wil en kan rijden is het wij mij betreft prima (y)

15.jpg

Het is dat de sportstoelen ons niet passen (iets te korte bovenbenen vs. iets te lange zitting) waardoor ik 'm laat staan.
Nu kijken of ik een enigszins vergelijkbare kan vinden zonder sportstoelen. Zijn er op dit moment niet (of hij mist enkele voor ons belangrijke opties) maar ik heb de tijd.

Je wist dat je de zittingen ook in kunt schuiven hé? Kan me haast niet voorstellen dat ze dan nog langer zijn dan in je Mercedes.

In de ingeklapte stand zijn ze net iets langer dan bij de Benz. Op de een of andere manier 'prikken' ze in de knieholte. De gewone, niet sportstoelen zitten prima.
Toevoeging: de zithouding, hoek benen/vloer is ook anders ivm de hoge zit.

Ik vind de 2 AT ook een veel aantrekkelijkere auto dan de B-klasse. Zeker met beige interieur. Er is best wat te vinden. Zeker zo'n 225xe lijkt me een hele fijne auto.

Vol opties, donkerblauw, beige leer geen sportstoelen.
[size=large]fully loaded 218iA Active Tourer 2020 25000km[/size]

0-68abc52c-2d87-4e3c-9016-98cadcd583b5.jpg

Goed in de opties, lekker kleurtje, beige interieur, geen sportstoelen....en een 225xe!
[size=large]225xe 2019 19000 km[/size]

0-072bb5ab-3e63-47a9-9bc0-f8a1aeedc4af.jpg

Deze blauwe 225xe uit 2019 is ook vol opties (geen sportstoelen) en heeft mooie sportieve 5-spaaks velgen.
0-7aa4239f-a1d6-4c31-a95f-e83ae0189542.jpg

MBdoubleyou zei:
Ik vind de 2 AT ook een veel aantrekkelijkere auto dan de B-klasse. Zeker met beige interieur.

Ja, mee eens! Die blauwe 218i ben ik reeds mee bezig. Mooi ding. Helaas geen panoramadak en oldskool CD-speler maar daar valt overheen te komen.
De Plug-In twijfel ik nog over ivm geen trekgewicht. Er kan een trekhaak op maar dan alleen voor fietsendrager. Ik had ze beide wel (online) gezien.

Deze X1 heeft ook mijn aandacht:

Qua uitstraling winnen de blauwe 218iA uit 2020 en de blauwe 225xe uit 2019 het wat mij betreft van die blauwe X1. Die ziet er wat meer basic uit. De velgen zijn het standaardmodel, hij heeft geen chroom en de neus is ook wat kaal. Ik denk niet dat het een High Executive is.

Hij is helaas zwart, maar oogt wel lekkerder. Dat donkerbruine leer is wel fraai!
X1 2.0i 2017 60.000k

0-bd147aab-28aa-424b-95e9-32b5c78ffa6b.jpg

Wil je ook een aanhanger kunnen trekken? Dan is de 225xe inderdaad een no go.

Zwart is voor mij de laatste optie, na grijs/zilver. Dat donkerbruine leer is inderdaad ook een mogelijkheid.
Voor nu eerst maar eens de offerte afwachten vanuit Helmond.

Nee, anders zou dat weggegooid geld zijn.

Eerder schreef ik:
Wat ook meespeelt is de investering in de C. Onderhoud, velgenset en evt. achteruitrijcamera kosten bij elkaar ongeveer € 3.800,- Dit bedrag is natuurlijk ook in een andere auto te steken. Jonger, minder kilometers, hoge zit (vind ik ook fijn!). Met andere woorden; ook voor mij voldoende positieve aanknopingspunten om naar iets anders over te stappen.

Afgelopen vrijdag heb ik getekend voor de aanschaf van een BMW 218i Active Tourer High Executive Luxury Line Automaat uit februari 2019. Het gaat om de auto die MBdoubleyou hierboven al opperde. Auto wordt nu voorzien van onderhoudsbeurt, cd-speler en nog een restylepuntje, Eind deze week kunnen we 'm ophalen, zin in :cool:

06.jpg

Mooi exemplaar! Neem aan dat jij (net als ik) ook wel enthousiast bent over de driecilinder. Lekkere jonge auto met als ik het goed kan zien weinig km's.

Kristian zei:
Mooi exemplaar! Neem aan dat jij (net als ik) ook wel enthousiast bent over de driecilinder. Lekkere jonge auto met als ik het goed kan zien weinig km's.

Dank je! Weinig kilometers inderdaad, net iets boven de 21.000. Twee jaar BMW-garantie en ook pas over twee jaar weer onderhoud (of elke 30.000km maar denk niet dat ik dat eerder haal). Motorkarakteristiek van de BMW kan mij zelfs iets meer bekoren dan bij de Benz, hetzelfde geldt voor de automaat. Fijne combi!

19.jpg

03.jpg

Terug
Bovenaan