simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Hier een Sunbeam hij staat al een poos bij een handelaar .Adres via pb
b274288a-c601-5195.jpg

Hee die sunbeam, ik heb ooit ergens een restauratieverslag gelezen van ook zo'n blauwe....of was dat nou hier.

afgelopen zaterdag met de Simca meegedaan aan een vrijrijdendag op circuit Zandvoort.
sfeerplaatje:
wi3pyv.jpg

Stif zei:
Hee die sunbeam, ik heb ooit ergens een restauratieverslag gelezen van ook zo'n blauwe....of was dat nou hier.
Dat was een Rapier, dit is een Alpine. De kleuren lijken inderdaad wel erg op elkaar.

Herstel: nu ik de foto nog eens beter bekeken en vergroot heb, lijkt me toch dat er wel degelijk Rapier te lezen is. Ik geloof dat ik even iemand moet waarschuwen...

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat de bmw uiteindelijk bij me wegreed.
Leuke van de Simca ten opzichte van de bmw's is dat ik later kan remmen en een hoger bochtensnelheid aan kan houden, nadeel is dat ik een lagere top heb (160 op de teller voor de tarzanbocht) Deze bmw kon ik helaas net niet bijhouden met mijn 1294cc'tje

Hoi iedereen,

Ik heb vandaag een auto van de Simca-groep gekocht waarvan er slechts een dikke 1100 stuks van gemaakt zijn, rara wat is het?

Morgen haal ik hem op en volgen er foto's.

De auto is van eerste eigenaar (samen met originele garantiekaart, de historiek is gekend) en heeft nog geen 80.000 km gelopen, wel zitten de remmen vast omdat hij al 15 jaar stilstaat, de motor draait wel, voor de rest is er niet veel aan te doen en wens ik hem origineel (ook de lak) te houden.

:O ZOO... Dat moet wel iets héél bijzonders zijn... "Uit de Simca-stal" zeg jij.... Toch geen René-Bonnet of een Abarth-Simca?.

kd7fhxpr9ukv3dgubfzr.jpg

bc6ap97j42176ktk6wmz.jpg

Simcat

In ieder geval heeft hier iemand STRONT-geluk gehad zo'n zeldzame auto nogdaartoe van 1e. eigenaar (...) en alle documentatie met zo'n lage kilomterstand aan land te trekken. Wat het ook moge blijken te zijn. Het kàn in ieder geval geen Tagora V6 zijn want daarvan zijn er slechts iets van 840 stuks van gemaakt. Wat het ook moge blijken te zijn Simcat079, PRRÓFICIAT!
Simcat

Maandagmiddag de Solara opgehaald in Arkel, er zit nu gas in.
Vanmorgen rond 09:15 u. naar de Rdw in Zwijndrecht geweest op eendagskenteken hiervoor speciaal ontwikkeld,je geeft je naam adres, soort auto, en chassisnummer op, en dan krijg je als particulier GRATIS een eendagskenteken waarmee je van thuis naar het keuringsstation van de Rdw mag rijden (tevens bij je verzekering dit eendagskenteken melden natuurlijk) en weer terug naarhuis. De Solar heeft dus nu eent Nederlands kenteken, papieren met het kenteken komennormaal gesproken binnen 5 werkdagen binnen. Degene die de Solara moest controleren vroeg wie de gasinstallatie had ingebouwd, controleerde het chassisnummer, en vroeg of ik de aslasten wist. Dat wist ik niet, dus was het antwoord : IK maak er wel wat van, komt wel goed. Vroeg verder of het een erkend installatiebedrijf was die de tank had ingebouwd, en vervolgens alle papieren overhandigd van de LPG tank, daarna wilde de man nog even kijken hoe de leidingen waren gemaakt onder de auto, en was het kenteken een feit. Hij vroeg nog wel en passant of ik de auto zelf uit Frankrijk gehaald had, en of ik de auto al een poosje had (ja dus, want sinds 05.06.2009).

Kosten bij de Rdw waren inclusief de keuring voor de LPG installatie: Euro 153,25.

Bij de balie heb ik de Carte Grise afgegeven, uiteraard heb ik hiervan nog wel een fotokopie bewaard in kleur. Bpm aangifte gedaan, die natuurlijk 0 was.

Vanavond eens grote schoonmaak gehouden in de Solara, nu alleen nog stofzuigen, en de auto is weer helemaal schoon van binnen. Eerst kenteken laten maken als de papieren er zijn, dan Apk en dan de Dinitrol behandeling.

Hoi "A...... Bronkhorst",

Héél fijn voor deze prachtige info! PRÓÓÓFICIAT!!!!:D:D:D
Het is bijna overbodig om te vermelden, maar je weet het kerel, het club-eigen voertuig en kentekenregister RÉUZE benieuwd naar de gegevens van deze nieuwe aanwinst in Nederland voor wat betreft de Solara-sectie daarin!:}
Simcat

Simcat zei:
In ieder geval heeft hier iemand STRONT-geluk gehad zo'n zeldzame auto nogdaartoe van 1e. eigenaar (...) en alle documentatie met zo'n lage kilomterstand aan land te trekken. Wat het ook moge blijken te zijn. Het kàn in ieder geval geen Tagora V6 zijn want daarvan zijn er slechts iets van 840 stuks van gemaakt. Wat het ook moge blijken te zijn Simcat079, PRRÓFICIAT!
Simcat

Hallo Patrick,

Het is geen van bovenstaande, die gaan een beetje boven mijn budget. Het jaar is 1972, nu zullen jullie het wel vinden...
Ik zal hem vandaag nog niet hebben, door de lange files door de stakingen van het openbaar vervoer, maar schat eerder op vrijdag...

simcat079 zei:
Simcat zei:
Simcat

Hallo Patrick,

Het is geen van bovenstaande, die gaan een beetje boven mijn budget. Het jaar is 1972, nu zullen jullie het wel vinden...
Ik zal hem vandaag nog niet hebben, door de lange files door de stakingen van het openbaar vervoer, maar schat eerder op vrijdag...

Spannend, het lijkt wel een Kerstpuzzel. Ik gok een Simca 1500 met gouden velgen.;)

In afwachting van de oplossing, verblijf ik in spanning

B)Harm

YEP MET VERMOEDELIJK HET KENTEKEN FF-48-49 EROP HÈ HARM?!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:D:D:D:D:D:D

Sorry, jongens, niet voor het één of ander, maar ff een onderonsje hè Harm?!
Simcat;)

1972 zeg je....
Als de Abarth-Simca en de René-Bonnet te duur zijn zal de CG-serie ook wel niet datgene zijn wat wij as. vrijdag hier mogen aanschouwen. Daar zijn er overigens nòg minder van geproduceert nl. 571 stuks op precies te zijn...

9j3qcppatlfd4tqz91pl.jpg

1972 als bouwjaar en slechts 1100 geproduceerde voertuigen van de Simcastal... Dat kàn natuurlijk net zo goed een 1100 model zijn waar er maar weinig van gemaakt zijn zoals de 2 deurs VF1 al of niet met schuiframen, vaste ramen en of gewoon dichte panelen achteraan. Dan denk ik nog dat van deze groene VF1 met schuif/ of vaste ramen achteraan het minste van gemaakt zijn. Alhoewel ik niet denk dat het dat zal zijn, jou kennende, "Simcat079", of ik zou mij al héél erg moeten vergissen, hahaha. Léuk is zo'n 1100-tje "station" of "break" (België) natuurlijk wèl hè?! Héél leuk zelfs.... Echt móói is natúúrlijk anders. Begrijpelijk maar desalniettemin jammer dat je haast nóóit te koop ziet. Ze zijn zo verdomd handig man... Kijk eens wat een láádruimte...

twqigyxdjzalbww8m2ym.jpg

Maar goed als je al laadruimte zocht dan was'de VF2 of zelfs de VF3 natúúrlijk ONVERSLÁÁNBAAR...:

hodmvnsoqti38ubexyiq.jpg

zcli5blr76epxnr0xntk.jpg

Overigens beiden op www.leboncoin.fr te koop in één voor 1300 Euro. Geen geld zou je zeggen en toch worden beiden tezamen maar niet verkocht... Jammer, ze staan er al lang op. (link: https://www.leboncoin.fr/voitures/186265963.htm?ca=15_s).

Foto's zoeken op internet van zo'n VF1 "Vitrée" is al een lastige bedoeling, laat staan één "in levende lijve" zien. Ik heb er geeneen in Bastogne gezien van deze. Het toeval wil dat er nèt één te koop staat op www. leboncoin.fr. (link: https://www.leboncoin.fr/voitures/236250808.htm?ca=15_s) Hij is behóórlijk rot, heeft aldus zijn beste tijd gehad mááááár och hij kost ook slechts 200 Euro en is daarvoor wel bijna compleet... Let even op het is zélfs officieël een Talbot want uit '80 en nu komt het: slechts 50000 (!) op de klok. Maar wat dat betekenen kan bij een Talbot weten wij maar al te goed zéker als de eigenaar het ding als hoer van het landbouwbedrijf heeft ingezet en hem na 3 jaar al compléét op de hond had gereden door hem als trekker op vochtige weiland te gebruiken.... Alhoewel, hebben of niet zó'n 1100 van dit, toch zéér zeldzaam, type! Het is wel wat bijzonders, zeg nu zelf. Wel natuurlijk eerst nog ff ophalen in Zuid-Frankrijk mensen...

10mqri55dzurtx036dpk.jpg

d060mwj8pccsezybgh59.jpg

Je zou haast niet begrijpen waarom mensen zo'n auto niet als gezinsauto kochten. Maar goed dat werden dan de Toerist-modellen weer, deze 5 deurs was natuurlijk nòg handiger en vanzelfsprekend voorzien van ramen achteraan:

epsocnf0pyq9155yem8w.jpg

Simcat

Fout gegokt, maar kon wel!
Hier is ie dan, een gele (Jaune soleil) Matra 530 SX met 75.000 km uit mei 1972,volledig originele staat. Wel een paar stickers erop uit die tijd. Er zaten beschermhoezen over de zetels en overtapijten op de originele tapijt.
Ik wist deze auto al zo'n 3 jaar staan op een kwartiertje rijden van bij mij in centrum Brussel, maar had op dat ogenblik niet echt de mogelijkheid hem te kopen. Na deze periode heeft de eigenaar me terug opgebeld en heb een bod gedaan dat aanvaard werd.
Hij heeft 15 jaar stilgestaan in een verwarmde garage. Het chassis blijkt supergoed.

Een paar fotootjes, ik heb hem nog niet gepoetst, gewoon effe afgedroogd.

Originele aankoopfactuur, garantiebewijs, inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest

Hmm., nu weet ik waarom ik er niet op kwam en naar ik denk velen van dit forum.... Jij hebt een verkeerd produktieaantal genoemd. Jij noemede 1100 ipv. 11000. Als dàt er had gestaan was ik er wel achter gekomen wat het voor een wagen was hetgeen wij hier vandaag zouden kunnen aanschouwen.
En inderdaad, van de M530-serie er nog geen 11000 in totaal gebouwd... Een heuse M530 zeg en dan nogwel een zeldzame SX... Zéér zeldzaam... en met zo'n km. stand en zo mooi gebeleven met beschermhoezen over zetels en tapijten... Echt een lot uit de loterij!
Zo zie je maar, komt toch nog eens een wijziging in het modellengamma bij jou en C. in huis... Naast Samba en 1200S nu een heuse Matra-Sports en wàt voor één... Om trots op te zijn!
PROFICIAT!!!(tu)
Simcat

Overigens "Simcat079",

Jij herinnert je nog die groene Chrysler-France 2 Litres? Vast wel. Die is bijna gereed van een volledige restauratie... Hij wordt beter dan nieuw en is voor zover mogelijk uit nieuwe delen weer terug opgebouwd. Beide achterschermen, achterkant en linker kokerprofiel alsook de bovenste fronttraverse zijn vernieuwd. Aan de vloer zelf is helemaal niet gelast hoeven! Inmiddels bolt de motor weer en is er toch nog een keer een andere automaatbak in gemoeten want de opgebouwde bak bleek alsnog om vooralsnog onduidelijke redenen niet te willen schakelen. De auto nadert zijn perfectie en hij is inmiddels alweer véél verder gereed dan dat deze foto's tonen. Overigens zijn deze foto's even snel met mijn handy in de garage gemaakt en derhalve niet zo héél mooi, laten zij wel al het noeste werk, bloed zweet en tranen aan deze wagen die zóóó ONTZÈTTEND veel stront geluk heeft gehad dat hij werd gered zien.... Waarlijk déze, franse, Chrysler-France heeft méér, geluk dan franse èn belgische vaderlandsliefde gehad....
Jij kent het verhaal, "Simcat079", is 't niet?

Even voor de overige forummers onder ons dat verhaal in het kort;

G. kocht hem destijds niet toen wij hem, samen met jou, Simcat079, zijn gaan bekijken in jouw buurt, samen in jouw Samba Sympa. Na veel, héél véél netwerken kreeg ik deze zéér zeldzame, grote, Simca alsnog binnen de club bij E.H. in V. onder.... Die ging hem pas na goed 3 weken bekijken en nam gelukkig een autokar mee. Zowaar de auto stond er nog steeds.... Niet te gelóven, want toen wij hem waren gaan zien, stond de grijper met zijn klauw al vóór hem gereedliggend, alsof hij tegen de wagen wilde zeggen: "Zo vriend, maandag, ben JIJ de eerste"... Maar goed, het moeten hogere machten zijn geweest die de auto alsnog 3 weken lieten "leven"....

Ik vermoed zelf dat de aftandse grijper door die machten juist defekt is geraakt toen hij zijn klauw tegen de Simca ophief.... Hoe kan het anders dat hij er na 3 weken nòg stond?!...

Wij weten dat de baguetten (sierlijsten) van de wagenflanken, de grille, de koplampringen, de radiateur, de starter en dynamo alsook de kabelboom reeds, hardhandig, uit de motorruimte waren verwijdert omdat daar goed geld opleverend koper en of aluminium in zit... Ik zal de foto's van de uitgangsbasis van deze Chrysler weldra eens hier plaatsen, waarbij bij hte zien daarvan velen hun ogen niet zullen geloven...

E. kocht hem voor hetzelfde de eigenaar (schroothandelaar) destijds van G. verlangde en dat was ECHT veel, héél véél geld.... Geen wonder dat G. destijds met de vinger aan het voorhoofd van het terrein af liep... 3 Weken later nam E hem echter voor exact hetzelfde geld TÒCH mee. Thuis sloopte hij hem nog verder en enkel nog met de achterbrug er los in kocht G. hem, een dik jaar later, alsnog van E. voor..... de prijs van 4 luierpakken.... omdat de wagen weg moest waar hij gestald stond en E. er geen plek meer voor had. Als dat geen gezamenlijk, allesoverstijgend, Simcagevoel is weet ik het niet meer... Dàt lieten wij ons geen 2 keer zeggen en aldus haalden G. en ik de auto op waarna de restauratie, vrijwel meteen, een aanvang nam. De auto moet gereed zijn voor het volgende Simca-wereldtreffen in Wesel, waar deze, nieuwe, 2 Litres de show geheid gaat stelen! En mensen DAT gáát lukken ook!

rbajcl4q3hon03m6roqn.jpg

eb0bzqb89dkdt9ftzh5l.jpg

uy6g3z45d4ju67hibecc.jpg

h58gk6e6865j3dzhy4ma.jpg

yw7kl1j7d7cgobix3flu.jpg

qicagw0z93ghdrq3wzt3.jpg

mpw9m381hdinvu17tcwh.jpg

5xt8cg1fm2xa57rq1j0j.jpg

1vlzvjib84d65hhfq50c.jpg

Simcat

Briljant ding, zo'n Matra 530! Rijdt ook serieus goed, kan ik uit ervaring vertellen. (tu)

Hé, deze Solara 1,6 GLS automaat (HD-52-RJ) van 1981 (https://auto.marktplaats.nl/oldtimers/514401835-talbot-solara-1-6-gls.html) kende ik nog niet vanuit het register... Zo zie je maar weer... er stáát nog genoeg mensen. Gelukkig maar!
Zelfs de club weet nog niet van alle auto's het bestaan af.
Simcat

Hey Simcat,

Van de Matra 530 SX zijn er exact "1146 stuks" gemaakt, dus de info van "+- 1100" die ik opgaf was juist. In totaal zijn er 9609 Matra's 530 gemaakt.
Hij is wel breder en imposanter dan ik verwachtte, zeker als ik hem naast de 1200S zet.

Ik ben benieuwd als de Chrysler 2L af zal zijn en een paar foto's kan laten zien aan de afbreker...
Gaat G. er wel mee durven rijden als hij zo mooi is....

Hoi Simcat,

Mooie Chrysler.
Welke kleur zit er op de auto ?
Je had het over een groene maar is dit niet Gris Alpaca ?

Ook een mooie 530.
Persoonlijk niet mijn favouriet maar ik vind het toch altijd leuk om te zien hoe enthousiast iemand anders er over is.
Simcat079, viel plezier met je nieuwe aanwinst.

Simca1100

simcat079 zei:
Hey Simcat,
Ik ben benieuwd als de Chrysler 2L af zal zijn en een paar foto's kan laten zien aan de afbreker...
Gaat G. er wel mee durven rijden als hij zo mooi is....

Hoi Simcat079, zéker gaat hij ermee bollen. Alhoewel, enkel als de zon daar is.... Tja, zou jij met een wagen als deze in de regen willen rijden???? Dóódzonde toch? Ja, deze specifieke Chrysler-France 2 Litres wordt schoner dan toen hij in 1976 te Poissy van de band rolde... Ik ben er maar wat fier op dat ik het héle verhaal van de auto vanaf het moment dat wij hem met jou tezamen gaan zijn bekijken bij die afbraak... Wat zal de dikke afbraker bollen maken eender hij deze wagen gekuisd en schijnend voor zijn barrière ziet staan. Dáár wil ik bijzijn! Jij toch óók?!
Simcat

SIMCA1100 zei:
Hoi Simcat,

Mooie Chrysler.
Welke kleur zit er op de auto ?
Je had het over een groene maar is dit niet Gris Alpaca ?
Simca1100

Klopt de kleur is Gris Alpaca. Lees het verhaal nog maar eens goed Simca1100, dit Gris Alpaca gekleurde exemplaar IS hetzelfde, vroeger groene, exemplaar geweest. De foto's zoals de wagen was toen wij hem bij E. ophaalden staan op de pc. op het bureau. Ik wacht ermee totdat de wagen klaar is. Dan zullen wij vertseld staan van het de uitgangsbasis en het eindresultaat.
Simcat

Simcat,

Een 2l ! Destijds toch niet zo mooi gevonden.ik weet dat een autotest 'm oubollig noemde. dat woord heb ik op moeten zoeken. Ik vond 'm wel mooi. Mijn vader had er destijds ook een grijze. (DP-06-YR) Ik weet niet of dat alpaca was. Op de foto naast mijn eerste auto, een 1301. Mijn fototoestel
van toen kan de huidige eisen des tijds niet aan.

ik ben in noord Frankrijk ook wat gaan kijken. Er staat een mooie groene met 40,000 km. Maar dan ook echt groen. Bekleding, alles!.
Ook een grijze met lichtbeige dak. ik schrok echter toen ik de bulten onder het dak zag, terwijl de auto verder mooi was. blijkbaar werd onder het skai niet goed beschermd?

Chr2Len1301.jpg

DSC_2612.jpg

chrys004.jpg

Wat een geweldige aanwinst, gefeliciteerd! En dan ook nog een SX. Ik vind de 530 mooier met deze ronde lampen. t.o.v. de opklapbare lampen.

simcat079 zei:
Fout gegokt, maar kon wel!
Hier is ie dan, een gele (Jaune soleil) Matra 530 SX met 75.000 km uit mei 1972,volledig originele staat. Wel een paar stickers erop uit die tijd. Er zaten beschermhoezen over de zetels en overtapijten op de originele tapijt.
Ik wist deze auto al zo'n 3 jaar staan op een kwartiertje rijden van bij mij in centrum Brussel, maar had op dat ogenblik niet echt de mogelijkheid hem te kopen. Na deze periode heeft de eigenaar me terug opgebeld en heb een bod gedaan dat aanvaard werd.
Hij heeft 15 jaar stilgestaan in een verwarmde garage. Het chassis blijkt supergoed.

Een paar fotootjes, ik heb hem nog niet gepoetst, gewoon effe afgedroogd.

Deze Rancho staat feitenlijk al sinds 31 mei van dit jaar in Rhoden te koop mensen. Ik heb een voor geïnteresseerden een privénaam en een telefoonnummer. Toch maar goed dat iemand alles bijhoudt, hè, hahaha.:D
Simcat

Hoi Simcat,

Als jij je TI net zo mooi maakt als de Chrysler van je maat en ik doe dat ook
dan is Nederland wel twee hele mooie TI's rijker.......... DEAL ???????

Simca 1100

Driesdeal zei:
Simcat,

Een 2l !
ik ben in noord Frankrijk ook wat gaan kijken. Er staat een mooie groene met 40,000 km. Maar dan ook echt groen. Bekleding, alles!.
Ook een grijze met lichtbeige dak. ik schrok echter toen ik de bulten onder het dak zag, terwijl de auto verder mooi was. blijkbaar werd onder het skai niet goed beschermd?

chrys004.jpg

Hoi Driesdeal,

Hmm, een late ('78/79) 2 Litres te zien aan de kleurcombinatie. Doet mij een beteje aan de 1e, Senator en Monzaserie van Opel denken uit 1977/78.
Tja, de verkoop van de grote Simca zal een reden hebben... Hoe zag de hemelbekleding eruit? Was die (nog) smetteloos wit of zaten er niet toevallig bruine roestvlekken op? HÈT probleem mensen bij de grote Simca, de Chrysler-France is, roestvorming en dan met o.a. dus óók name aan het dak, en hoe! Ik zou graag foto's van de aldus recent door jou in Frankrijk bekeken Chryslers willen zien Driesdeal.

Om geld te sparen pleegde Chrysler US, destijds, vanaf 1970 het jaar van verschijnen van deze serie auto's, voor 70% eigenaar van Simca, vanaf 1973 voor de modellen géén (je leest het goed... GÉÉN, TOTÁÁÁL GÉÉN LAK onder het dat canvas-dak te doen af fabriek... Het was dus een kwestie van rijd dat de daken allemaal doorroestten. Dergelijke bulten op een dak van een Chrysler-France voorspellen slechts zéér zelden wat goeds. Normaliter is er aldus door geen, weinig of nalatig onderhoud aan deze daken, je moest de naden regelmatig insmeren met speciaal spul daarvoor, vocht onder het canvas gedrongen wat niet voldoende kon verdampen met het gevolg dat de, onbehandelde blankeplaat-daken gingen roesten. Aangezien Simca destijds, om produktiekosten verder te drukken, schrootstaal en staal uit de vulkanisch verontreinigde Vogezen haalde, was het toch óók een kwestie van tijd dat ook de meest beschermde en behandelde daken van deze grote Simca's tòch spontaan door de reactie van koper met staal, spontaan gaten in de sowieso af fabriek ongelakte blankeplaat-daken vielen. Het probleem zet zich voort langs de regengoten langszij de daken van deze grote Simca's. Veelal zijn ook deze goten en delen van de daken daar langszij rot omdat daar het canvas het eerst losliet en de onbehandelde goten aan de elementen werden blootgesteld. Het opnieuw oplassen van dergelijke regengoten is in geval van ook aangevreten daken zeer lastig want de dunne dakbeplating kan kromtrekken door de hitte bij het lassen en dan ben je nòg verder van huis...
Dan zijn wij er nog niet... Op de foto van het dak bij de achterruit van deze Chrysler is duidelijk te zien dat er zéér veel bulten rondom d ebedreigde achterruitsponning zitten... Dat betekent niet veel goeds....
Ook de ruitsponningen zowel vóór en aldus ook achteraan kunnen er dus wat van... Roesten dan... Zónder einde.... Bij veel Chryslers zijn de vóórste dakstijlen langszij de voorruit danook, onherstelbáár, doorgeroest. Bij de aankoop van een Chrysler-France is aldus het GEHÉLE DAK één van dé zaken die onherroepelijk en volledig bekeken dienen. Met de duim een beetje duwen langszij de raamstijlen vóór is zeker niet onnodig als men een Chrysler gaat bekijken. Kijk ook eens aan de binnenzijde van de wagen. Liggen er geen roeststukjes op het dashboard hélemaal voor bij de ruit? Is de hemelbekleding mooi wit rondom de voorruit?! Zijn er nog geen roestvlekken aan de rest van de hemelbekleding terwijl het dak wel bultjes vertoond onder het canvas, kùn je wellicht nog NÈT op tijd zijn...
Toch heb ik echter ook wel al meegemaakt dat dergeljke bulten lijmophopingen bleken. Ook dat komt voor, maar in 90% van de gevallen is er sprake van rot. Hoe méér bulten, hoe minder kans dat het bij àl die bulten om lijmophopingen gaat... Je bent dus gewáárschuwd!!!. Vaak komen deze bultjes óók voor aan de beide C-stijlen en dan met name bij de 2 Litres dáár waar de 2-Litres emblemen op d eC-stijlen zitten. Bij de 160 en de 180 die dat niet hadden en geen canvasdak hadden, op de enkele wagen na waarbij dit alsnog werd bijbesteld, kunnen toch ook de C-stijlen, daar, roesten als is dat natuurlijk minder het geval.
Nu kùn je natuurlijk geen dak eraf trekken als je een Chrysler-France gaat bekijken... Alhoewel, je zou het welhaast MOETEN doen... Maar ruitrubbers, voorzichtig, optillen en deze vanonder met een fel ledlampje bekijken over de gehele (!) lengte is van wézenlijk belang en kan wèl in de meeste gevallen.
Simcat

Beste medeforummers,

Ik kan het niet laten om, uiteraard eenieder en de zijnen een prachtig kerstfeest toe te wensen alsook een vooral gezond nieuw jaar....:-D
Ik wilde tevens van de gelegenheid gebruikmaken om iedereen te bedanken en speciaal SimcaTI die dit forum heeft gestart. Het is een schitterend forum waar wellicht nog wat meer technische zaken besproken mogen als men het mij vraagt, maar waar de sfeer buitengewoon goed, ja zelfs vertrouwd amicaal is en dat zelfs tot over de grenzen!!!(tu)(tu)(tu).

Laten wij het in ieder geval zo houden mensen! (tu)

Daarnaast doe ik aan iedereen de oproep om de gegevens van hunzelf en hun Simca's, Talbots en Matra's en wijzigingen mbt. hun voertuigbestand door aan en of verkoop en of wijzigingen op persoonlijk vlak, verhuizing, ander e-mail of ander telefoonnummer aan mij te melden jongens via de e-mail:

register@simcaclub.com.

Pas dan is het mogelijk om het voertuig- en kentekenregister zo up to date mogelijk te houden. Kijk maar eens naar die Rancho hierboven. Niemand wist dat de wagen al vanaf mei in Rhoden te koop staat.
Alvast bedankt iedereen!!!!!!!!!!!!!!!(tu)(tu)(tu)

Simcat

A.BRANDHORST zei:
49-SXR-7.

is het kenteken van de Solara geworden.

gefeliciteerd met het behalen van het kenteken voor de solara.
nu kun je de 505 wat rust gaan gunnen en kan de solara weer eens wat meters maken.
ik zie je vast wel weer eens een keertje.

ik ben ook ondertussen bezig om de 1100 te ontmantelen.
het valt me tot nu toe nog mee.
het gehele dashboard,kachelhuis en bekleding ligt er uit en zoals ik al wist is deze op de kitranden aan het roesten.
op de bodem zie ik nog geen narigheid.

rest mij een ieder hier op het forum een prettig kerstfeest te wensen!
ho ho ho,merry christmus!!!!!!!!

nail-ar_1.jpg

Bedankt Bub!

Iedereen hier ook Goede Kerstdagen en een Simca / Talbotrijk 2012 gewenst.!

Ja, de 505 heeft inmiddels ruim 311700 kilometer op zijn klokje staan, en het gaat heel hard zo, als dagelijkse. Nu zal ik de 505 nog 1 a 2 dagen per week blijven gebruiken, want stilstand is achteruitgang, maar de Solara gaat dadelijk ook zijn metertjes maken.

In ieder geval staat de Solara nu fijn droog in de garage, dinsdag de Apk , en dan nog even een dinitrolbehandeling regelen natuurlijk.

sdc16155.jpg

sdc16154.jpg

SIMCA1100 zei:
Hoi Simcat,

Als jij je TI net zo mooi maakt als de Chrysler van je maat en ik doe dat ook
dan is Nederland wel twee hele mooie TI's rijker.......... DEAL ???????

Simca 1100

Hé hoi SIMCA1100,
Dat is wel de bedoeling, hahaha! G. zal mij naar vermogen helpen. Dat heeft hij mij al toegezegd. Dus we zullen maar zeggen dat wij een deal hebben! :-D Het zal alléén wellicht langer duren als bij jou. De redenen daarvan ken jij maar al te goed, maar goed, ik zal mijn best doen. Stuur mij eens privé de foto's van jouw uitgangsbasis, wil je? Laten wij elkaar op de hoogte houden kerel, ok.?
Alvast bedankt!
Simcat

Iedereen ook mooie Feestdagen een goed begin van het nieuwe jaar.

@Simcat.... DE Rancho stond hier toch in Roden ipv Rhoden? Vlak bij dus?

Groet Harm

Zo..... dat was ff veel leesvoer.
Echt een hele tijd niet hier op gekeken door tijdgebrek.
Vandaag met een Simca in de weer geweest dus gelijk weer eens goede reden hier alles te lezen en zelf wat erop te zetten.
De Simca 1000 is vandaag weer voor zijn twee jaarlijkse APK op wezen draven.
Die loopt de 4 januari 2012 af.
Tijd gaat echt snel.
Ze was in 2008 één van de eerste die twee jaar APK kreeg.
Maar wederom zonder problemen mag ze weer tot 4 januari 2014.
De toch op aardig leeftijd zijnde garagehouder vond het tijd om de Simca eens een ouderwetse anti roest behandeling te geven.
De hele bodem is ingespoten met een mix van olie en petrolium.
Dat scheen vroeger veel te gebeuren en hij doet dat nog steeds bij oldtimers.
keuringsimca1000-1.jpg

keuringSimca1000-2.jpg

Nu heb ik nog een vraagje:
Weet of heeft iemand een tip hoe ik het stuur van een 1000 rallye erin krijg.
Heb zo'n stuur via via bemachtigt.
Hij past wel alleen komt de richtingaanwijzer hendel er tegen aan.
Wie weet daar een oplossing voor..

ik heb zelf geen talbot rancho, maar toch eentje kunnen bemachtigen.....in nieuwstaat....

al is het dan wel in schaal 1;24...

Uploaded with ImageShack.us

ook toch wel erg gaaf ??

Simcat zei:
Beste medeforummers,

Ik kan het niet laten om, uiteraard eenieder en de zijnen een prachtig kerstfeest toe te wensen alsook een vooral gezond nieuw jaar....:-D
Ik wilde tevens van de gelegenheid gebruikmaken om iedereen te bedanken en speciaal SimcaTI die dit forum heeft gestart. Het is een schitterend forum waar wellicht nog wat meer technische zaken besproken mogen als men het mij vraagt, maar waar de sfeer buitengewoon goed, ja zelfs vertrouwd amicaal is en dat zelfs tot over de grenzen!!!(tu)(tu)(tu).

Laten wij het in ieder geval zo houden mensen! (tu)

Daarnaast doe ik aan iedereen de oproep om de gegevens van hunzelf en hun Simca's, Talbots en Matra's en wijzigingen mbt. hun voertuigbestand door aan en of verkoop en of wijzigingen op persoonlijk vlak, verhuizing, ander e-mail of ander telefoonnummer aan mij te melden jongens via de e-mail:

register @ simcaclub.com.

Pas dan is het mogelijk om het voertuig- en kentekenregister zo up to date mogelijk te houden. Kijk maar eens naar die Rancho hierboven. Niemand wist dat de wagen al vanaf mei in Rhoden te koop staat.
Alvast bedankt iedereen!!!!!!!!!!!!!!!(tu)(tu)(tu)

Simcat

Als je op spam zit te wachten, post dan vooral je mailadres op een forum. 8-)

Terug
Bovenaan