the Fox
Net ingestapt
simca ti zei:deze rancho neemt niet zo veel ruimte in beslag.
schaal 1/24.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
simca ti zei:deze rancho neemt niet zo veel ruimte in beslag.
schaal 1/24.
Dat was een Rapier, dit is een Alpine. De kleuren lijken inderdaad wel erg op elkaar.Stif zei:Hee die sunbeam, ik heb ooit ergens een restauratieverslag gelezen van ook zo'n blauwe....of was dat nou hier.
SimcaRno zei:afgelopen zaterdag met de Simca meegedaan aan een vrijrijdendag op circuit Zandvoort.
sfeerplaatje:
![]()
Simcat zei:In ieder geval heeft hier iemand STRONT-geluk gehad zo'n zeldzame auto nogdaartoe van 1e. eigenaar (...) en alle documentatie met zo'n lage kilomterstand aan land te trekken. Wat het ook moge blijken te zijn. Het kàn in ieder geval geen Tagora V6 zijn want daarvan zijn er slechts iets van 840 stuks van gemaakt. Wat het ook moge blijken te zijn Simcat079, PRRÓFICIAT!
Simcat
simcat079 zei:Simcat zei:In ieder geval heeft hier iemand STRONT-geluk gehad zo'n zeldzame auto nogdaartoe van 1e. eigenaar (...) en alle documentatie met zo'n lage kilomterstand aan land te trekken. Wat het ook moge blijken te zijn. Het kàn in ieder geval geen Tagora V6 zijn want daarvan zijn er slechts iets van 840 stuks van gemaakt. Wat het ook moge blijken te zijn Simcat079, PRRÓFICIAT!
Simcat
Hallo Patrick,
Het is geen van bovenstaande, die gaan een beetje boven mijn budget. Het jaar is 1972, nu zullen jullie het wel vinden...
Ik zal hem vandaag nog niet hebben, door de lange files door de stakingen van het openbaar vervoer, maar schat eerder op vrijdag...

simcat079 zei:Hey Simcat,
Ik ben benieuwd als de Chrysler 2L af zal zijn en een paar foto's kan laten zien aan de afbreker...
Gaat G. er wel mee durven rijden als hij zo mooi is....
SIMCA1100 zei:Hoi Simcat,
Mooie Chrysler.
Welke kleur zit er op de auto ?
Je had het over een groene maar is dit niet Gris Alpaca ?
Simca1100
simcat079 zei:Fout gegokt, maar kon wel!
Hier is ie dan, een gele (Jaune soleil) Matra 530 SX met 75.000 km uit mei 1972,volledig originele staat. Wel een paar stickers erop uit die tijd. Er zaten beschermhoezen over de zetels en overtapijten op de originele tapijt.
Ik wist deze auto al zo'n 3 jaar staan op een kwartiertje rijden van bij mij in centrum Brussel, maar had op dat ogenblik niet echt de mogelijkheid hem te kopen. Na deze periode heeft de eigenaar me terug opgebeld en heb een bod gedaan dat aanvaard werd.
Hij heeft 15 jaar stilgestaan in een verwarmde garage. Het chassis blijkt supergoed.
Een paar fotootjes, ik heb hem nog niet gepoetst, gewoon effe afgedroogd.
![]()
D. Elzinga zei:
Driesdeal zei:Simcat,
Een 2l !
ik ben in noord Frankrijk ook wat gaan kijken. Er staat een mooie groene met 40,000 km. Maar dan ook echt groen. Bekleding, alles!.
Ook een grijze met lichtbeige dak. ik schrok echter toen ik de bulten onder het dak zag, terwijl de auto verder mooi was. blijkbaar werd onder het skai niet goed beschermd?
![]()
A.BRANDHORST zei:49-SXR-7.
is het kenteken van de Solara geworden.
SIMCA1100 zei:Hoi Simcat,
Als jij je TI net zo mooi maakt als de Chrysler van je maat en ik doe dat ook
dan is Nederland wel twee hele mooie TI's rijker.......... DEAL ???????
Simca 1100

Simcat zei:Beste medeforummers,
Ik kan het niet laten om, uiteraard eenieder en de zijnen een prachtig kerstfeest toe te wensen alsook een vooral gezond nieuw jaar....
Ik wilde tevens van de gelegenheid gebruikmaken om iedereen te bedanken en speciaal SimcaTI die dit forum heeft gestart. Het is een schitterend forum waar wellicht nog wat meer technische zaken besproken mogen als men het mij vraagt, maar waar de sfeer buitengewoon goed, ja zelfs vertrouwd amicaal is en dat zelfs tot over de grenzen!!!.
Laten wij het in ieder geval zo houden mensen!
Daarnaast doe ik aan iedereen de oproep om de gegevens van hunzelf en hun Simca's, Talbots en Matra's en wijzigingen mbt. hun voertuigbestand door aan en of verkoop en of wijzigingen op persoonlijk vlak, verhuizing, ander e-mail of ander telefoonnummer aan mij te melden jongens via de e-mail:
register@simcaclub.com.
Pas dan is het mogelijk om het voertuig- en kentekenregister zo up to date mogelijk te houden. Kijk maar eens naar die Rancho hierboven. Niemand wist dat de wagen al vanaf mei in Rhoden te koop staat.
Alvast bedankt iedereen!!!!!!!!!!!!!!!
Simcat