Muddy Bandit
Wegverkenner
the Fox zei:En dekt dat bedrag de kosten die je gemaakt hebt (hobby-uren niet meegerekend)?
Ik heb vanaf het begin een huishoudboekje en een urenkalender bijgehouden.
Het huishoudboekje (incl. aanschaf auto) is blijven steken op € 8232,98
En de urenkalender is net de 2000 uur gepasseerd...
Dat taxatiebedrag dekt voor mij dus wel de aanschaf en materiaalkosten, maar dat komt voornamelijk doordat ik heel veel onderdelen van de carrosserie zelf gerepareerd of vervaardigd heb in plaats van vervangende delen te kopen, en ik de Rancho zelf geheel spuitklaar heb gemaakt.
Als ik al die gerepareerde en zelf vervaardigde delen had moeten kopen en het spuitklaar maken aan de spuiter had moeten overlaten dan had het kostenplaatje er nog wel heel anders uit gezien. (en was dit project waarschijnlijk ook onuitvoerbaar geworden vanwege de beschikbaarheid van sommige delen)
Ik zal dan ook niemand aan gaan raden om zoiets te gaan doen met een gewone Rancho, al zou je de basis ook gratis krijgen dan zullen de kosten nog een stuk hoger zijn dan de waarde ooit zal gaan worden... voor een stuk minder kun je namelijk ook een goede Rancho vinden als je er de moeite voor neemt.
Een gewone Rancho was mij alleen al dit werk (ruim 2000 uur) absoluut al niet waard geweest... gedurende mijn zoektocht zijn mij diverse goede exemplaren van de Rancho (base en X) aangeboden voor prijzen tussen de 2500 en 4500 euro, waarmee je zo de weg op kunt.
Dat ik toch aan deze Grand Raid begonnen ben ligt hem puur in het feit dat de Grand Raid-uitvoering van de Rancho voor mij een stuk jeugdsentiment is waarna ik al ruim 10 jaar naar op zoek was... kortom heeft voor mij dus meer emotionele waarde dan economische waarde.