simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

the Fox zei:
En dekt dat bedrag de kosten die je gemaakt hebt (hobby-uren niet meegerekend)?

Ik heb vanaf het begin een huishoudboekje en een urenkalender bijgehouden.:}
Het huishoudboekje (incl. aanschaf auto) is blijven steken op € 8232,98:O, en dan heb ik het voordeel dat ik al het benodigde gereedschap zelf heb of anders wel in de naaste kennissenkring aanwezig is.
En de urenkalender is net de 2000 uur gepasseerd...

Dat taxatiebedrag dekt voor mij dus wel de aanschaf en materiaalkosten, maar dat komt voornamelijk doordat ik heel veel onderdelen van de carrosserie zelf gerepareerd of vervaardigd heb in plaats van vervangende delen te kopen, en ik de Rancho zelf geheel spuitklaar heb gemaakt.
Als ik al die gerepareerde en zelf vervaardigde delen had moeten kopen en het spuitklaar maken aan de spuiter had moeten overlaten dan had het kostenplaatje er nog wel heel anders uit gezien. (en was dit project waarschijnlijk ook onuitvoerbaar geworden vanwege de beschikbaarheid van sommige delen)

Ik zal dan ook niemand aan gaan raden om zoiets te gaan doen met een gewone Rancho, al zou je de basis ook gratis krijgen dan zullen de kosten nog een stuk hoger zijn dan de waarde ooit zal gaan worden... voor een stuk minder kun je namelijk ook een goede Rancho vinden als je er de moeite voor neemt.
Een gewone Rancho was mij alleen al dit werk (ruim 2000 uur) absoluut al niet waard geweest... gedurende mijn zoektocht zijn mij diverse goede exemplaren van de Rancho (base en X) aangeboden voor prijzen tussen de 2500 en 4500 euro, waarmee je zo de weg op kunt.
Dat ik toch aan deze Grand Raid begonnen ben ligt hem puur in het feit dat de Grand Raid-uitvoering van de Rancho voor mij een stuk jeugdsentiment is waarna ik al ruim 10 jaar naar op zoek was... kortom heeft voor mij dus meer emotionele waarde dan economische waarde.

@Muddy Bandit: De kosten lopen altijd weer verrassend snel op, zo blijkt ook uit jouw relaas.
Het is voor minder courante auto's zelden lonend om, wanneer de staat van onderhoud veel werk vergt, tot een restauratie over te gaan. Toch ben ik blij dat veel mensen het wel aandurven (of er aan beginnen, zonder zich te beseffen waar ze aan beginnen) want daardoor zijn er natuurlijk wel heel veel pareltjes gespaard gebleven. Mijn Kever heeft mij meer dan 10.000 euro gekost en is getaxeerd op 7.000 euro. Ik had 'm voor 3.500 euro gekocht. Dus de restauratie heeft de waarde verdubbeld, maar mijn bankrekening is wel geplunderd. Maar ach, sommige postzegels van een postzegelverzamelaar kosten meer, maar daar kan je geen meter mee rijden.
Ik spreek in ieder geval de hoop uit dat er nog vele armlastige Rancho's en andere Talbots en Simca's door liefhebbers gered zullen worden van de ondergang.

voor liefhebbers zoals wij is een taxatie een noodzakelijk iets.
als er wat mee gebeurt en je bent all risk verzekerd krijg je in ieder geval wat terug van je investering.
de simca 1100 ti van mij is getaxeerd op 10000 euro.
en dan te bedenken dat 11 jaar geleden een taxateur langs kwam en niet hoger wilde gaan dan 3500 euro.
je wilt niet horen wat ik toen zei en heb de bewuste man weggestuurd met de boodschap zich nooit meer bij mij in de buurt te laten zien.
bij een simcameeting kwam ik wel een taxateur tegen die het hart op de juiste plaats had en gaf toen een betere prijs door.
om de 3jaar wordt de taxatie opnieuw gedaan en langzaam maar zeker loopt de prijs steeds ietsje omhoog.
simca%20ti%20in%20de%20sneeuw.jpg

Maar, dat is met restauraties toch altijd zo (althans).
Vaak gaat er veel meer geld in zitten dan je eigenlijk begroot had, maar toch, doe het dan maar in een keer goed :)

Ik heb mijn Fiat Panda (1982) niet 'body off' gerestaureerd, maar alles bij elkaar opgeteld zit ik daar qua kosten van de deelrestauratie tegen de 2500 euro aan. En dat is voor een Panda veel geld! Maar daarmee is het wel een goede auto geworden. Ik wil -zeker omdat de winter op komst is- daar binnenkort eens een taxatie tegenaan gooien. De Dyane gaat volgend jaar weer. Toch een stukje zekerheid. Alleen nog even een (betaalbare) taxateur vinden die er oog voor heeft.

the Fox zei:
@Muddy Bandit: De kosten lopen altijd weer verrassend snel op, zo blijkt ook uit jouw relaas.

Wat is verrassend snel... als ik de aanschafprijs van het "wrak" waarmee ik begonnen ben eraf haal en het resterende bedrag deel door het aantal jaren wat ik met de Rancho bezig ben geweest dan kom ik op een investering van ongeveer 1500 euro per jaar.
Zo'n restauratie hoeft je de kop dus echt niet te kosten, 570 uur per jaar langer in een café doorbrengen is veel duurder.:}

En daarnaast: een taxatiewaarde zegt helemaal niets over de werkelijke waarde in het handelsverkeer, het is alleen de basis die de verzekering gebruikt en waarover je premie mag gaan betalen.
In theorie zou ik voor dat taxatiebedrag wel direct een gelijkwaardige vervanger moeten kunnen vinden.... in de praktijk zal dat echter ook fors tegen gaan vallen doordat er maar een paar exemplaren van de Grand Raid-uitvoering in een fatsoenlijke en originele staat bekend zijn in heel Europa.

Vorige maand heb ik een serieus (en ook wel heel verleidelijk) bod op de Grand Raid nog afgewezen.
Ik wil er voorlopig eerst zelf van kunnen genieten, de spijt van de verkoop blijft immers doorgaan als het ontvangen geld al lang weer op is.;)

ginkelvanmichiel zei:
.... Alleen nog even een (betaalbare) taxateur vinden die er oog voor heeft.

De gemiddelde taxatie stelt eigenlijk niets voor... het is gewoon een combinatie van kijken hoe de staat van de auto is, kijken wat ze gemiddeld opbrengen in vergelijkbare staat, en eventueel nog een beetje natte vinger werk erbij.
Kun je zelf ook vrij gemakkelijk doen, alleen zal de verzekering jou uitkomst niet gaan erkennen omdat je geen officiële taxateur bent....

Maar informeer eens bij Peter Wilbers in Ulft, hij neemt € 70,00 voor een taxatie bij hem aan kantoor.
Ik had hem 's morgens gebeld, kon dezelfde dag nog langskomen en had een week later het rapport in huis.

Je kunt altijd natuurlijk nog wat kopen wat al klaar is ik bedoel wat niet gerestaureerd hoeft. :}:}:}
Hoeft niet altijd bedragen van 7- à 8 of nogmeer aan duizenden euro's te kosten. Soms ben je voor 2000 Euro klaar het geval van de bovenstaande, groene Samba met 64000 Km. op de teller. Die is minstens zo zeldzaam èn erg leuk toe.
Simcat

Heren, (en dame),

een vraag over iets heel anders.
Ik heb afgelopen week mijn Murena APK laten keuren. Ik heb 'm nu 1 jaar. Gelukkig hoefde er niets te gebeuren.

Maar het stond mij bij dat klassiekers maar eens in de twee jaar gekeurd hoefden te worden. Is dat zo?

IMG_2112.jpg

Simcat zei:
Je kunt altijd natuurlijk nog wat kopen wat al klaar is ik bedoel wat niet gerestaureerd hoeft. :}:}:}
Hoeft niet altijd bedragen van 7- à 8 of nogmeer aan duizenden euro's te kosten. Soms ben je voor 2000 Euro klaar het geval van de bovenstaande, groene Samba met 64000 Km. op de teller. Die is minstens zo zeldzaam èn erg leuk toe.
Simcat

Klopt helemaal, dit kun je ook heel goed zien aan mijn Horizon LS van 30 jaar jong met nog geen 30.000 echte kilometers op de teller.;)

Maar aan een kant en klaar object heb ik absoluut geen lol, het gaat mij meer om de uitdaging.
Het (ver)sleutelen en (ver)bouwen van auto's is nu eenmaal mijn grote hobby, en daar heb ik veel meer plezier van als van het rijden met het voertuig.
De ene keer ga ik hierbij voor 100% originaliteit zoals m'n Rancho, de andere keer weer voor "custom build".
Ben momenteel druk op zoek naar een geschikte (en betaalbare) sleutelruimte, en als dat geregeld is dan kan m'n volgende project ook meteen van start gaan.

Ik kwam destijds dit bewerkte plaatje tegen op het franse matra-forum, en aangezien ik al ruim 20 jaar actief ben in de 4x4 offroad sport lijkt dit mij wel een leuke uitdaging om eens te gaan realiseren:

Turbodiesel powered offroad vehikel, 102 pk met een koppel van 234 Nm, en liefst ook nog RDW street legal.B)
De puristen zullen hier waarschijnlijk wel niet zo blij mee gaan worden, maar het gaat mij om de fun.

Driesdeal zei:
Heren, (en dame),

een vraag over iets heel anders.
Ik heb afgelopen week mijn Murena APK laten keuren. Ik heb 'm nu 1 jaar. Gelukkig hoefde er niets te gebeuren.

Maar het stond mij bij dat klassiekers maar eens in de twee jaar gekeurd hoefden te worden. Is dat zo?

IMG_2112.jpg

Alleen als het voertuig tussen de 30 en 50 jaar is, en niet voorzien is van diesel of LPG.

nou, vreemd genoeg meld ik van de week een land-rover 109 pick-up af (goedgekeurd)

deze van origine 1970ér.
en tevens sinds 3jaar geleden voorzien van LPG kreeg gewoon 2jaar keuring mee!

en auto`s van voor 1960 (meen ik) zijn geheel APK plicht af!!

hier en daar merk ik wel meer dat soort vreemde dingetjes in de APK wetgeving! (de mazen in de wet zeg maar)

thoontjepower zei:
nou, vreemd genoeg meld ik van de week een land-rover 109 pick-up af (goedgekeurd)

deze van origine 1970ér.
en tevens sinds 3jaar geleden voorzien van LPG kreeg gewoon 2jaar keuring mee!

en auto`s van voor 1960 (meen ik) zijn geheel APK plicht af!!

hier en daar merk ik wel meer dat soort vreemde dingetjes in de APK wetgeving! (de mazen in de wet zeg maar)

Klopt helemaal, ik zit nog steeds met oude gegevens in m'n kop... komt ervan als de APK-regels zo ongeveer jaarlijks weer anders worden.
Brandstof maakt inderdaad niet meer uit bij 30+, en de APK-vrije grens staat momenteel weer vast op 1960 in plaats van 50+.

Zo afgelopen week druk geweest met gedeeltelijk strippen en kijken hoeveel laswerk de 1100 nodig zal hebben, en tsja dan kom je aan de achterzijde bij de schokbrekers toch wel het nodige tegen zoals je hieronder kunt zien. Wel positief de motor is compleet gangbaar gemaakt en draait. wel ben ik nog op zoek naar een aantal zaken voor een 68er en zal de gehele wagen worden gespoten in zijn originele blauwe kleur. tevens zijn de beide kriksteunen hard maar daaromheen is het krokanter dan Vlaamse friet dus moet daar ook nog mee aan de slag. en nog druk met het zoeken naar een contactslot, raar te zeggen maar die zit er niet bij, wel zit er een systeem om op een criminele manier de wagen aan het draaien te krijgen.

064cvq.jpg

057ww.jpg

059dw.jpg

066te.jpg

065cn.jpg

De 1501 zou zonder veel werk eigenlijk de weg op kunnen inmiddels is de tank eruit dit vanwege zure benzine en het niet open kunnen krijgen van de tankdop.

Nou nog erg veel werk voor de boeg en ik zal zo af en toe eens een update plaatsen van de werkzaamheden.

Groet

Hoi Wesley,

Je hebt je wel een aardige hoop werk op de hals gehaald met deze 1100, het begint al aardig te lijken op m'n Rancho...:(
Maar even een tip: ga eerst eens de motorkap, achterklep, portieren en voorspatborden demonteren voordat je verder gaat met het interieur, je krijgt dan pas een goed beeld van de te verwachten laswerken.
En als je hulp nodig bent: je weet me te vinden.

Muddy Bandit zei:
Hoi Wesley,

Je hebt je wel een aardige hoop werk op de hals gehaald met deze 1100, het begint al aardig te lijken op m'n Rancho...:(
Maar even een tip: ga eerst eens de motorkap, achterklep, portieren en voorspatborden demonteren voordat je verder gaat met het interieur, je krijgt dan pas een goed beeld van de te verwachten laswerken.
En als je hulp nodig bent: je weet me te vinden.

Stoelen had ik al verwijderd wegens mogelijke kans op scheuren etc. Deze week gaan inderdaad alle losse delen eraf deuren achterklep voorkap etc. maar inderdaad het is aardig wat werk. maar hij staat droog heb volop de ruimte en de tijd dus het moet lukken.

En ik denk inderdaad dat ik nog wel een beroep op je wil doen.

Groet

@simcat: Is dat niet die Samba die lange tijd in NL te koop heeft gestaan voor 5 of 6 mille? Een heel originele auto maar voor die prijs veeeeeeel te duur. Overigens dacht ik dat ik een mooie Samba cabrio had maar deze slaat alles! (NB de mijne was 1400)

Bart

Talbot zei:
@simcat: Is dat niet die Samba die lange tijd in NL te koop heeft gestaan voor 5 of 6 mille? Een heel originele auto maar voor die prijs veeeeeeel te duur. Overigens dacht ik dat ik een mooie Samba cabrio had maar deze slaat alles! (NB de mijne was 1400)

Bart

Hoi "Talbot"
Bel mij eens even. Stuur mij een 'PB-tje dan stuur ik jou mijn telefoonnummer even. Deze groene Samba komt uit België. Hij is van eerste eigenaar... In Nederland nog niet op NL. kenteken gezet. Ik woon zelf ik België. De auto zou voor slechts 19 (!) Euro op oldtimerkenteken gezet kunnen... Ik heb hem zelf gezien. De Samba is bijwijze van spreken "110"% origineel. ZÓÓÓ ongelóóflijk mooi en SÚPERRRR gaaf... Er IS géén 2e. zó mooi. Maar ja die prijs hè.... Ik heb nog een week om te overwegen of ik het niet tòch doe... Je vind sneller een véél duurdere auto van een ander type maar eenzelfde Samba in DIE staat.... Dan zoek je eeeeerrg lang en of je ueberhaupt vinden zult.... Ik betwijfel het... Bij zo'n auto is het een éénmalige kans. Ik bedoel goed het is geen Rancho van Muddy natuurlijk, zo'n auto is wel van een ander kaliber en zeker veel meer gezocht en gewild, maar eenmaal klaar véél duurder. Trouwens niet iedereen kan zomaar zoveel en zo goed lassen... Laat maar eens iemand een een body lassen en zoek maar eens het plaatwerk bijelkaar... Kost aan hete ind 2 à 3 keer zo duur òf je moet láng zoeken en het geld voor een unieke auto neerleggen, dat er dan net weer niet is omdat net een andere droger en wasmachine betaald is omdat ze stuk waren en vervangen moesten. Je wéét het gewoon niet en ook niet wanneer zoiets langs komt...
De Samba komt ook in het interessegebied van opkomende liefhebbers, let maar eens op, alleen dan zijn ze er niet meer... Terwijl juist DIE auto's het gaan worden de komende jaren. Op beurzen zie je ALTIJD Mercedessen en of MG's of Caddy's staan die sowieso geen normale sterveling kan kopen. Thans is van de Samba reeks alleen maar de Rallye interessant, maar een Samba Rallye in een zo uitmuntende staat is niet te vinden daar begrijpelijkerwijs in vast handen of hij kost 6000 Euro als aangeboden en dan moet je geen dag aarzelen want dan is hij verkocht voor je neus. Je vindt eerder een veel ouder type biojvoorbeeld een 1100 TI in een showroomstaat dan een Samba rallye in nieuwstaat en die is nogeens járen jonger... Los van de Samba Rallye's bij de overige Samba's en zeker bij deze schamele LS is het nu eenmaal het risico of het lot van de latere, 80's auto's. Ze zijn onopvallend en gaan op in de massa en niemand wilt ze en aan het eind zijn ze nog zeldzamer en zeggen ze veel mensen meer dan de 70's auto's of nog ouder. Op merken als Simca na waarvan de modellen velen nog aanspreken omdat het een Jan met de pet auto was. Maar er nu in 2011 zo kort bij huis een Sambaatje uit 1981 ! in één in zo'n unieke staat vinden is feitenlijk een utopie. Zo'n Samba is nog te behapstukken voor dat geld terwijl je nog wel een auto hebt die pas ECHT en met recht welhaast eenmalig is. In ieder geval veel leuker dan een Mercedes "Heckflosse" of een /8 er 13 van in een dozijn steken en waarvan alléén de allerbesten het waard zijn te kopen maar dan kosten ze ook wel wat en dat wel 10x het geld van deze unieke Talbot Samba. Aan de rest is nog vele uren werk en kosten. Niet dat iedereen nu zo'n Sambaatje wil, maar toch. Zie het bij de Solara en de Tagora. Die zijn nu net in opkomst met hun 2e. jeugd. Goede exemplaren beginnen kláuwen vol geld te kosten en het einde is niet in zicht en gelóóf me het wordt nòg gekker... Nu niet gekocht is straks geheid huilen of tandenknarsen geblazen... Ik kan daarom héél goed begrijpen dat de blauwe Tagora koste wat kost is gekocht door iemand die dàt in heeft gezien... Daarnaast en dat vergeten velen zijn de onderdelen voor zo'n Samba even zeldzaam en via via nog steeds te verkrijgen als dat voor andere modellen. Alléén, bij de sambadelen zijn er geen kapers op de kust en kun je je nog zelfs permiteren om soms delen af te slaan. Doe DAT maar eens bij een model als de 1200 S... Dan heb je vette PECH want dezelfde dag heeft iemand anders de spullen gekocht en heb je het nakijken...
Simcat

H O N D E R D V I J F T I G D U I Z E N D KEER BEKEKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Proficiat mensen!!!!! Ons forum is vandaag voor de 150031e! keer bekeken!!!
Dus, medeforummers, DÓÓÓÓRGÁÁÁÁÁN!!!!(tu)

Simcat:D

Hallo "DDRMAN",

Deze Solara met "onwettige" kentekenplaten erop is id. bekend bij de club., hihihi. Altijd weer leuk foto's van bekende auto's te zien. Heb je weer even een idee van hoe of ze eruit zien.
Simcat

Hey Wes,
Tja, Muddy zei het al, je hebt nogal wat werk in huis gehaald. Máár wel dankbaar werk met deze '68-er. Héél fijn Mudd, dat jij je aanbiedt. Ik zal wellicht ook nog wel eens aan jouw jas moeten trekken, hahaha.
Trouwens te gek idee man, een 4 wiel aangedreven Rancho. Ik heb mij ooit laten vertellen dat dat feitenlijik wel de bedoeling was van Simca, maar dat het project is afgewezen vanwege de te dure eindprijs voor de wagen in de showroom. Wellicht dat er ergens iets te vinden is over het project van die 4 wielaangedreven Rancho van Simca. Ik ben benieuwd wie er hier wat van boven water kan krijgen.

Overigens heb ik de man van de schitterende Samba LS afgemaild. Ik heb meteloos respect voor de man. Hij heeft de auto toch maar voor mij vastgehouden al die tijd. Omstandigheden nopen mij om ervan af te zien... Dat was de man begrijpelijkerwijs niet zo blij mee. Maar goed. Ook ik dacht dat het zou kunnen lukken. Helaas het mocht niet zo zijn, hoe vervelend ook.

Mocht iemand van jullie interesse in deze EENMALIGE auto hebben, laat het mij weten en ik breng jullie in contact met de verkoper.
Simcat

@Simcat

A.BRANDHORST zei:
Talbot Samba LS, al jaarrrren zonder Apk, want geen gaik platen: JS-74-RJ, staat wel binnen ergens, is wit, maar nog wel in goede staat zo op 't gezicht, ook hier geen foto's toegestaan helaas...

Simcat zei:
Trouwens te gek idee man, een 4 wiel aangedreven Rancho. Ik heb mij ooit laten vertellen dat dat feitenlijik wel de bedoeling was van Simca, maar dat het project is afgewezen vanwege de te dure eindprijs voor de wagen in de showroom. Wellicht dat er ergens iets te vinden is over het project van die 4 wielaangedreven Rancho van Simca. Ik ben benieuwd wie er hier wat van boven water kan krijgen.

Ik heb inmiddels begrepen dat dat project bij Matra nooit verder gekomen is dan de ideeëntafel en de begrotingskamer.

Deze foto kwam ik tegen toen ik de Grand Raid aan het demonteren was, en heb toen al eventjes in twijfel gestaan.
En als m'n Rancho geen Grand Raid-uitvoering was geweest dan had ik dat idee waarschijnlijk wel gelijk uitgevoerd, maar om hier nu juist een GR voor op te offeren ging zelfs voor mij nog net iets te ver.

Maar zoiets fabriceren ga ik zeker nog eens doen, het is zelfs nog redelijk simpel en low-budget te realiseren.
Een verrotte maar complete slooprancho is niet duur en nog redelijk verkrijgbaar, en een Daihatsu Rocky TDI Wagon met een verrotte body is ook goed en voor niet al te veel te vinden... en met een beetje boel knutselen en aanpassen zijn deze 2 heel goed samen te voegen.B)
Zal er uiteindelijk wel heel lomp en apart uit gaan zien voor een Rancho (bandenmaat 33x 12½", de motorkap zal dan op ca. 120 cm hoogte gaan komen:O), maar het 4x4-baggeren blijft toch m'n grootste passie naast de GR en m'n gezin.

Maar ik zal toch eerst een geschikte en betaalbare werkruimte terug moeten zien te vinden, zoiets op straat of in de voortuin uitvoeren mag nu eenmaal niet in nederland...

Op de oude thread heb ik ze al eens gepost maar hierbij nog eens mijn Samba:
p1020017o.jpg

en:
p1020016c.jpg

Ooit heb ik zo'n Sambaatje (vrijwel) nieuw gehad, de KK-52-XT. Deze is een keer weggegaan maar na een paar jaar kon ik het niet laten en heb ik in bouwjaar, kleur en uitvoering exact dezelfde teruggekocht, alleen in een betere (maar niet perfecte) staat.

Een van de zaken die niet goed zijn, zijn de rubbers langs de ruiten. Heeft iemand enig idee of en waar die nog te krijgen zijn? Ze schijnen in Frankrijk nog wel gemaakt te worden. En nee, het magazijn van de Simca-club heeft ze niet, net zomin als bumperhoekjes.....

Bart

Hoi Talbot.

Leuke Cabrio, de mijne is brandweer rood maar in de metallic kleur is hij wel mooier.
Ik weet niet waar nog originele rubbers te vinden zijn. Ik kwam toevallig ooit deze site tegen; www.gorubber.nl daar hebben ze wel veel. Misschien ook voor jou. En op MP duikt nog wel eens een advertentie op van mensen die een paar Samba Cabrio's gesloopt hebben.
Succes met vinden
Groet Harm

Op mijn oude computer kwam ik nog wat foto's tegen van Talbot's waarmee ik in de begin jaren van deze eeuw wat mee heb gespeeld :)

Talbot Tagora GLS
(Motor donor voor mijn 2.2 Murena)

TalbotTagoraGLS.jpg

DSC01115.jpg

DSC01068.jpg

TagoraTakel.jpg

TalbotTagoraGLSopdesloop.jpg

Talbot 1510 SX
(Motor donor voor een Murena 1.6)

Talbot1510sxbefore.jpg

Talbot1510sxinterieur.jpg

Talbot1510sxmotor.jpg

1510takel.jpg

Talbot1510sxafter.jpg

Simca Horizon SX Automaat
(Van een oud vrouwtje gekregen. Een vriend heeft er nog een tijdje in gereden en toen is ie doorverkocht. Zal ondertussen ook wel gesloopt zijn)

Simcahorizonsx.jpg

Simcahorizonsxinterieur.jpg

De Tagora was behoorlijk krokant aan alle deuren en schermen. De 1510 en de Horizon waren in redelijke staat. Aan de horizon was zelfs nog nooit gelast maar dit was wel nodig om hem weer door de APK te krijgen.

Krokant.jpg

@Uberprutser... jammer dat een 2.2 van een Tagora voor een Murena moest worden geofferd. In mijn opinie is een Murena inmiddels veel minder zeldzaam dan een Tagora. Zo zijn er ook veel 505 Turbo Injectie motoren gekannibaliseerd voor Murena´s.

Maar goed, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen liefhebberijen bij de Talbot´s / Simca afdeling.

Wel leuk dat je de foto´s met ons hebt gedeeld, oude plaatjes doen het altijd goed!
Over plaatjes gesproken: hier de foto´s van mijn Solara zoals deze er vanavond bij stond! Jaja, het schiet goed op nu!
sdc16011v.jpg

sdc16004g.jpg

sdc16005.jpg

sdc16006h.jpg

sdc16007.jpg

sdc16010.jpg

@A.Brandhorst: geen zorgen, om het te compenseren is er in mijn Tagora een donormotor van een Murena gegaan ;)
Dat wordt trouwens een prachtige Solara, klasse !

Volgens mij zijn er nog wel wat meer parallellen tussen de 1307/1308/1309 serie en de Solara..........

Ik zie op de voorschermen, waar de clignoteurs en koplampen nog niet gemonteerd zijn dat er nu meer een voorover stand in zit dan de achteroverliggende stand die de 1510 en de Solara typeert.

ik sluit me aan bij diverse schrijvers dat deze Solara nu inderdaad wel erg mooi begint te worden nu hij/zij? compleet wordt. [size=large]Complimenten![/size]

Het is formeel een GLS, maar ik zie toch een SX interieur en de SX "Pedrini" velgen?

ginkelvanmichiel zei:
Overigens erg leuk te zien dat de voorschermen van de Solara zo heel erg lijken op die van de 1307-8 serie.

Logisch, de Solara was niets anders dan een sedanversie van de 1510 (de gefacelifte 1307/1308 dus). In principe zou je ook de koplampen, grille en achterlichten van een 1307/1308 op een Solara kunnen zetten, lijkt me wel leuk om dat eens te zien.

Het schiet al lekker op met die Solara.(tu)
Heeft de auto nog eerst een degelijke inwendige roestpreventie gekregen voordat je bent begonnen met de opbouw?

zonde zeg... maar zo te zien aan het kenteken een exemplaar dat al enige tijd heeft binnengestaan, met als gevolg dat de brandstofslangen- en pomp verdroogd moeten zijn... Vonk en benzine buiten de motor gaan niet zo goed samen zegmaar...

Zonde inderdaad, Maar na een lange tijd stilstaan moet toch 1 van de eerste zaken zijn een controle uitvoeren op de ontsteking's delen en natuurlijk brandstoftoevoer. zeker poreuze leidingen zijn vaak de oorzaak van autobrand. Maar desalnietemin doodzonde maar gelukkig dat de eigenaar niets heeft.

Hallo, Ik heb weer eentje gekocht...
Het was een heel avontuur de Horizon Special rollend en vrij uit de schuur te krijgen maar dan heb je ook wat bijzonders. In de loop van de week maar eens kijken wat ik er van kan maken. (of niet...)
1432492037_6_Ubpb.jpeg

Het was even werk om de zaak van de remmen af te krijgen. Veel zweet en stof maar de moeite waard

1432492025_6_68uk.jpeg

De Honda Station was niet het doel maar kwam er toevallig bij. Dus het werden twee auto's

1432492043_6_L1yR.jpeg

Op weg naar huis. Ik dacht even een monument bij het monument op de foto op mijn favoriete snelweg.

Een lange dag maar ook weer veel plezier gehad.

Groet Harm

Terug
Bovenaan