Guest
ddrman zei:hoe gaat het met de ptt simca las dat hij op de sloop lag is er iemand gaan kijken
Tja ik brand ook van verlangen.
Hij staat bij sloperij de Nollen te Heerhugowaard.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ddrman zei:hoe gaat het met de ptt simca las dat hij op de sloop lag is er iemand gaan kijken
Simca 1100LE zei:@ Simcat je hebt een Pb
speedtouch zei:Simca 1100LE zei:@ Simcat je hebt een Pb
Pas je profiel eens aan, je spelt nl. aardrijkskunde!
Simca 1100LE zei:speedtouch zei:Simca 1100LE zei:@ Simcat je hebt een Pb
Waar sommige mensen toch over kunnen vallen![]()
speedtouch zei:Simca 1100LE zei:speedtouch zei:Simca 1100LE zei:@ Simcat je hebt een Pb
Waar sommige mensen toch over kunnen vallen![]()
Mooi, niet waar? Iedereen is verschillend!
Simcat zei:Tagora: "Simcat: hier het chassisnummer van de blauwe Tagora GLS: *VF491B412DP340104*".
Hallo "Tagora",
De afwijkende chassisnummers hebben te maken met het type aandrijving, 4 - of 5 - of te wel automaatbak. De blauwe GLS uit Duitsland, een "412", zal aldus een 4-bak hebben. Bij Talbot liepen de oplopende of zo je wilt doorlopende chassisnummer (de laatste 6 cijfers) niet type-opvolgend maar op volgorde van produktie van voertuigen. In 1983, het laaste produktiejaar van d eTagora zijn nu eenmaal véél meer Solara's en Horizons danwel Samba's geproduceerd waardoor de blauwe Tagora, die daartussen is geporduceerd, een zo hoog nummer heeft. Het geef aan dat er inderdaad in 1983 nog maar nauwelijks Tagora's werden geproduceerd, waardoor de produktie aldus ook in juli van dat jaar werd stopgezet.
Simcat
Simcat zei:Ook leuk de chrome sierlijste onder de achterklep boven de nummerplaat achteren. Alléén de eerste 2 bouwjaren kende deze sierlijsten Ik heb nog zo een middenstuk met "Simca" erop liggen.
Simcat, loopt die sierlijst dan door boven het middenstuk?
Stif zei:Afgelopen zondag zag ik dit staan, en dat wil ik jullie natuurlijk ook laten zien.
[/img]![]()
[/img]![]()
[/img]![]()
[/img]![]()
28-PF-75
Simca 1005 GLS [rally replica]
Bouwjaar 09-08-1977
APK tot july 2012
Tenaamstelling 10-2008
Origineel rood.
Nergens stond een te koop bordje, al staat hij er wel een beetje tekoop/achtergelaten uit.
Aan de booskijkers te zien is de eigenaar niet echt een liefhebber.
De ruitenwissers ontbreken, dus hij zal wel niet meer de weg gebruiken, strerker nog het is op dit moment apk afkeur
Er licht een "plank" op en het linker voorscherm is iets gedeukt, voor de rest ziet hij er op afstand best nog wel leuk/goed uit.
Is ie bekend hier?
Tagora zei:Simcat zei:Tagora: "Simcat: hier het chassisnummer van de blauwe Tagora GLS: *VF491B412DP340104*".
Hallo "Tagora",
De afwijkende chassisnummers hebben te maken met het type aandrijving, 4 - of 5 - of te wel automaatbak. De blauwe GLS uit Duitsland, een "412", zal aldus een 4-bak hebben. Bij Talbot liepen de oplopende of zo je wilt doorlopende chassisnummer (de laatste 6 cijfers) niet type-opvolgend maar op volgorde van produktie van voertuigen. In 1983, het laaste produktiejaar van d eTagora zijn nu eenmaal véél meer Solara's en Horizons danwel Samba's geproduceerd waardoor de blauwe Tagora, die daartussen is geporduceerd, een zo hoog nummer heeft. Het geef aan dat er inderdaad in 1983 nog maar nauwelijks Tagora's werden geproduceerd, waardoor de produktie aldus ook in juli van dat jaar werd stopgezet.
Simcat
Hallo Simcat, alle 3 blauwe Tagora's met code 412 zijn voorzien van een 5-versnellingsbak af fabriek, dit zat ook altijd standaard op een GLS. De meeste Tagora's hebben dus 452, de 3 blauwe tagora's 412 en de automaten 413 code's. Alle deze cijfer beginnen dus met een 4. Ik dacht zelf dat het cijfer 52 voor de 2.2 motor stond maar die heb ik ook en bij mij is dat dus 12. 13 staat voor automaat. De code 412 staat dus niet voor 4-bak,
wat kan het wel zijn?
matra zei:ik ben vanavond bij de Simca geweest.
hij staat er helemaal alleen bij en helemaal vol met rommel.
ik heb de auto open kunnen maken en er een briefje ingelegd(schroevedraaier maakte zonder problemen het slot open...ssst niet zeggen)
hier nog wat foto's..
![]()
![]()
![]()
![]()
o ja zal de gevonden Bagheera ook nog even laten zien..
ik gooi de handdoek in de ring, daarom is hij al gespot op MP.
voor mij word het wat te rigoreus om hem op te knappen..
Stif zei:Weten julie nog, de ptt telecom groene fourgenette, ik heb hem hoogst waarschijnlijk zien staan.
Maarrrr...
Je gelooft het niet maar hij staat drie of vier hoog op de bult, ja bij een autosloperij dus.
Nou is een somca op een sloperij in Nedrland al een unicum, maar dit zag er toch wel schokkend uit.
Ik reed er in een vaartje bij langs en zag bv dat de neus al wat beschadicht was.
Een hele berg onderdelen dus, op een berg...
Oh ja het was bij de Nollen op de overtoom in Heerhugowaard.
En sorry in het voorbij gaan was een foto onmogelijk, wie scoort er wel een foto?
Phoenixrood74 zei:@Simcat: dus dit is geen lang verhaal?Nee, even serieus: ik heb hier een heel andere mening over (als niet-Simca kenner). Je hebt onlangs je Samba Bahia verkocht die je steeds als uniek exemplaar hebt aangeprezen. Waarom zou je dan nu een andere Samba kopen die misschien ook wel uniek is, maar wellicht minder dan het exemplaar dat je net hebt verkocht? Dit even als nadenkertje...