simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

A.BRANDHORST zei:
Hier even snel de foto´s van mijn Solara zoals ik hem vandaag aantrof, hij is nu gespoten, de voor en achterruit en laatste zijruitjes zijn weer gemonteerd, nu nog de motorkap, kofferdeksel en deuren, en de afmontage kan beginnen.
Ziet er goed uit. Hulde (tu).

Pedigreepaul zei:
@ Simcat

Ik weet niet of je het kenteken van deze te koop staande (dure?) Horizon al had? 62-PTN-2

Hoi Pedigreepaul,
Ik had de Horizon wel al te koop zien staan, maar over het hoofd gezien dat in de tekst het kenteken ervan stond vermeld. Volgens mij is dat pas wat van de laatste dagen dat dat erbij staat. In ieder geval bedankt voor de tip! Hij staat in het register. Ziet er héél puik uit die auto. Natuurlijk is het geen topmodel met cruise en automaatbak en zo maar goed, zo'n gave Horizon is toch wel ver te zoeken. Zéker met die kilomterstand zeg...
Ik denk dat d eprijs voor deze auto nog wat hoog is. Feit is wel en dat moeten wij ons stilaan realiseren mensen, dat de prijzen van Talbot zéker het laatste jaar EXORBITANT zijn gestegen... Internet doet daar vroelijk aan mee. Het si een duivels medium. Zonder vind je niet wat je zoekt maar mèt worden de prijzen idioot opgedreven. Zeker in tijden als deze willen mensen uit ALLES munt slaan. Dat is jammer want Talbot muteert zo onstopbaar naar hogere prijsregionen die het voor ons zelf niet meer realiseerbaar maken. Veel auto's verdwijnen naar onbekenden buiten de scene omdat lui binnen de scene al zijn voorzien en niet nòg een auto erbij kunnen nemen eens zij dat graag zouden willen. Een zeer verontrustende gewaarwording die ik met argusogen vervolg... Kijk naar een merk als Peugeot, waar óók voor 304-tjes de hoofdprijs wordt gevraagd soms méér dan 6500 Euro (!). Veel mensen die zo'n auto kopen kennen het model geeneens meer uit hun kindheid en rijden er dan mee omdat hij belastingvrij is. Men verwonderd zich dan na 3 jaar dat de wagenbodem en de schermen rondom er welhaast vanaf vallen omdat ze zo rot zijn geworden... En zeg nu zelf van een model als een 304 zijn er toch wel wat meer gemaakt dan van menig Talbot-model. Ik bedoel waar práten wij over?! 6500 Euro is wel ff bijna 14500 Gulden.... dat heeft toch geen hond meer op de plank liggen tegenwoordig...
Maar goed, binnen 10 jaar zullen de laatste 304-tjes om het daar maar even bij te houden uit Frankrijk zijn weggekaapt en zullen de laatste exemplare binnen 3 jaar daarna van de nederlandse wegen verdwenen zijn omdat de APK. niet meer haalbaar is vanwege de roest. En delen als het om bijvoorbeeld om een stuk plaat of een koplamp of interieurdeel gaat, die zijn dan al helemáál niet meer te betalen worden ze ueberhaupt nog via internet (!) ergens gevonden... Dan is het afgelopen met de pret mensen... Laten wij Talbot daarom betaalbaar houden voor ons zelf. Wij hebben een kleine szene waar dat kan. Laten wij het leuk houden!
Simcat

Simcat zei:
Ik denk dat d eprijs voor deze auto nog wat hoog is. Feit is wel en dat moeten wij ons stilaan realiseren mensen, dat de prijzen van Talbot zéker het laatste jaar EXORBITANT zijn gestegen...

....Laten wij Talbot daarom betaalbaar houden voor ons zelf. Wij hebben een kleine szene waar dat kan. Laten wij het leuk houden!
Simcat

Laat die prijzen maar wat stijgen, dan komen dit soort auto's tenminste terecht bij de liefhebbers die ook weten hoe ze deze auto's moeten onderhouden en conserveren.
Het zijn juist die lage aanschafprijzen (i.c.m. de belastingvrijstelling en de goedkope oldtimerverzekering) wat mensen doet besluiten om zo'n auto toch te kopen en in pakweg 3 jaar alsnog op te laten vreten door de roestduivel (of kapot rijden door gebrek aan onderhoud).
Op deze manier sterven de oude Mercedessen momenteel ook al in een rap tempo uit.:(

En wat is duur?
Kijk maar eens wat een modern, roestvrij, 5-deurs stadsautootje met 16.000 km tegenwoordig kost... die koop je ook niet voor 2650 euro, en daar moet je dan ook nog eens belasting en een dure verzekering voor betalen.
Kortom, voor een echte liefhebber zal die prijs het struikelblok niet zijn, een restauratie van een slechter project gaat immers al veel meer kosten.

Weten julie nog, de ptt telecom groene fourgenette, ik heb hem hoogst waarschijnlijk zien staan.
Maarrrr...
Je gelooft het niet maar hij staat drie of vier hoog op de bult, ja bij een autosloperij dus.
Nou is een somca op een sloperij in Nedrland al een unicum, maar dit zag er toch wel schokkend uit.
Ik reed er in een vaartje bij langs en zag bv dat de neus al wat beschadicht was.
Een hele berg onderdelen dus, op een berg...
Oh ja het was bij de Nollen op de overtoom in Heerhugowaard.
En sorry in het voorbij gaan was een foto onmogelijk, wie scoort er wel een foto?

Simcat,
Voor je register;
de Tagora SX die ik in maart uit Frankrijk heb gehaald staat nu op Nederlands kenteken:

58 SGZ 2

Het heeft even geduurd voordat de auto APK klaar was doordat ik er eerst nieuwe TRX banden onder moesten komen en daarna ook de nog een op maat gemaakt roestvrijstalen uitlaat ui t Engeland moest worden gemonteerd . Nu is ie " klaar". ik kan me op de kleine onvolkomenheden richten.

De Matra met NPK heb je al? Bijgaand de foto's met kenteken. ik weet nog steeds niet hoe ik ze hier direct kan koppelen.

https://s1219.photobucket.com/home/Driesdeal/index

Driesdeal zei:
Simcat,
Voor je register;
de Tagora SX die ik in maart uit Frankrijk heb gehaald staat nu op Nederlands kenteken:

58 SGZ 2

Het heeft even geduurd voordat de auto APK klaar was doordat ik er eerst nieuwe TRX banden onder moesten komen en daarna ook de nog een op maat gemaakt roestvrijstalen uitlaat ui t Engeland moest worden gemonteerd . Nu is ie " klaar". ik kan me op de kleine onvolkomenheden richten.

De Matra met NPK heb je al? Bijgaand de foto's met kenteken. ik weet nog steeds niet hoe ik ze hier direct kan koppelen.

https://s1219.photobucket.com/home/Driesdeal/index

Hoi "Driesdeal",
GEWÈÈÈLDIG kerel! Ik ben héél blij dat wij vernemen van jouw wagen waarvan wij vernamen dat die inderdaad begin dit jaar was aangekocht en naar Nederland kwam inmiddels gekeurd en rijdende is. Kortom wéér een Tagora SX op Néérlands wegen onderweg mensen en WÀT voor één... Ik herinner mij de wagen nog van foto's op internet. De wagen zag er werkelijk SCHÌTTEREND uit en geeneens zo gek duur... Hij stond geloof ik in Parijs te koop. Ook onder de kap zag, ziet de wagen op de foto's op internet van destijds gewoon fònkelnieuw uit man... Een droom zó mooi..... Jij hebt waarlijk een zéér zeldzame vangst gemaakt Driesdeal, wees er derhalve maar wat trots op man!!!
Overigens het kenteken 58-SGZ-2 staat op een Opel Corsa. Er zal door de terechte passie en emotie wel wat fout zijn gegaan bij het hier op het forum vermelden van het kenteken van de Tagora. Overigens jij weet het, stuur mij even een pb.-tje voor alle gegevens van jou en de auto dan zet ik hem er HÉÉL graag tussen kerel!
Zo, nu nog wachten op die PRRRÀCHTIGE blauwe GLS en die andere, grijze wagen die metéén óók maar naar Nederland komt... Het KÀN niet op mensen.... Wat zullen wij een PPRRÀCHTIGE zomer hebben in 2012...

Harm, dus dat wordt bijna toch onontkomelijk dat er op die streetvieuw voor jouw huis nog een Tagora (SX) bijkomt om de serie kompleet te maken!?

Stif zei:
Weten julie nog, de ptt telecom groene fourgenette, ik heb hem hoogst waarschijnlijk zien staan.
Maarrrr...
Je gelooft het niet maar hij staat drie of vier hoog op de bult, ja bij een autosloperij dus.
Nou is een somca op een sloperij in Nedrland al een unicum, maar dit zag er toch wel schokkend uit.
Ik reed er in een vaartje bij langs en zag bv dat de neus al wat beschadicht was.
Een hele berg onderdelen dus, op een berg...
Oh ja het was bij de Nollen op de overtoom in Heerhugowaard.
En sorry in het voorbij gaan was een foto onmogelijk, wie scoort er wel een foto?

SCHITTT, het wàs te verwachten...

Sorry Simcat, 48-SGZ-2.

Kunnen jullie nu ook bij de foto' s? Ik heb er bewust een paar bij gezet waar het kenteken goed te zien is.

Over de Tagora voor Harm: Hij weet dat ik er nog2 SX-en "over" heb. 1 met origineel leer en een met originele airco.

1 probleem: Hij heeft ze al gezien! en geduwd.....;)

Driesdeal zei:
Over de Tagora voor Harm: Hij weet dat ik er nog2 SX-en "over" heb. 1 met origineel leer en een met originele airco.

GGOD zeg... :O:O:OIs dat zo?! Laten wij even onderling checken of de auto's al in het register staan Driesdeal
Simcat

Simcat: hier het chassisnummer van de blauwe Tagora GLS VF491B412DP340104
Kun je mij vertellen of dit een vroege Tagora betreft.

Voor TT Jan, de kleur is Blue Baltique en er zit nog een sticker onder de motorkap met kleurcode´s.
Vandaag de lak gepolijst, je weet niet wat je ziet zo mooi! Heb hier en daar het plastic uit het interieur
verwijderd dat er al bijna 30 jaar op zat.

Dries, gefeliciteerd met het kenteken! Het wordt volgend jaar een mooie jaar volgens mij.

Heren Tagorarijders, lijkt het jullie niet fantastisch om 13 november a.s. naar de afsluitmiddag van de club te komen? Eens zien of we het recordaantal van 4 kunnen overtreffen!
Info hierover volgt nog.

Hallo

Harm, dus dat wordt bijna toch onontkomelijk dat er op die streetvieuw voor jouw huis nog een Tagora (SX) bijkomt om de serie kompleet te maken!?

Tja dat zou kunnen maar hoeft niet persé een SX te zijn. Ik heb jaren geleden een 2.2GLS gehad. DE HN-90-DX. En dat was ook een geweldige auto. En daarbij levert het struinen naar redbare auto's soms ook leuke dingen op.

@Driesdeal;

1 probleem: Hij heeft ze al gezien! en geduwd.....

Dat is geen probleem hoor;). Ik heb uit vanuit onze religie en overtuiging dit als een van de leukste Talbot activiteiten met veel plezier gedaan. Ik ben alleen nog opzoek naar de vermiste onderdelen maar vergeten of opgeven doe ik zomaar niet. Het is een kwestie van tijd.

Trouwens Simcat; Ik ben nog op een spoor gekomen van een mogelijk tweede Sympa. Daar moet ik nog eens gaan kijken. bijzonder he?

Groetjes Harm

de tagora is weer op de kaart gezet in holland!
gefeliciteert met de `nieuwe`klassieke aankopen.
bij het bedrijf waar ik werk was vroeger peugeot/talbot dealer.
wij verkochten meer tagora`s dan 505`s!
er reed zelfs een taxi op gas!
deze is er uit gegaan bij een kmstand van 400000km en de eerste motor!
deze tagora vond ik toen al prachtig qua kleur en interieur.
goud kleur met velourse bruinachtige bekleding.
geweldige tijd.

simca ti zei:
de tagora is weer op de kaart gezet in holland!
gefeliciteert met de `nieuwe`klassieke aankopen.
bij het bedrijf waar ik werk was vroeger peugeot/talbot dealer.
wij verkochten meer tagora`s dan 505`s!
er reed zelfs een taxi op gas!
deze is er uit gegaan bij een kmstand van 400000km en de eerste motor!
deze tagora vond ik toen al prachtig qua kleur en interieur.
goud kleur met velourse bruinachtige bekleding.
geweldige tijd.

simca ti, de Tagora is zekers weer op de kaart gezet. Ook dank zij jou, jij hebt er immers 1 gered! (tu)
Als ze er al reden met meer dan 400.000 km hoeven wij ons nog geen zorgen te maken.
Oude tijden herleven!

Hoe gaat het met de Simca 1100's?

SimcaHarm zei:
Hallo

Tja dat zou kunnen maar hoeft niet persé een SX te zijn. Ik heb jaren geleden een 2.2GLS gehad. DE HN-90-DX. En dat was ook een geweldige auto. En daarbij levert het struinen naar redbare auto's soms ook leuke dingen op.

Komt dat even goed uit dat jij een 2.2 GLS wilt, ik heb er nog staan! :} Die woont overigens vlakbij!

Beste forumleden.

De bijeenkomst van 13 novmber is nog in de maak.
Als u lid bent dan ontvangt vanzelf op tijd een bericht.

Mvg Evenementen West

Beste Heren en Dames,

Buiten al het tagora nieuws ook nog iets van het simca front, vandaag uit een 30 jarige winsterslaap gehaald : Simca 1100 GLS Maart 68, en Simca 1501 Special Feb 1974. Info en foto's volgens. wel leuk om te weten beide van 1e eigenaar.

Groet Wes

Simca 1100LE zei:
Beste Heren en Dames,

Buiten al het tagora nieuws ook nog iets van het simca front, vandaag uit een 30 jarige winsterslaap gehaald : Simca 1100 GLS Maart 68, en Simca 1501 Special Feb 1974. Info en foto's volgens. wel leuk om te weten beide van 1e eigenaar.

Groet Wes

Ik tel af..... Lijkt me erg leuk

Enne @Tagora
:)
We spreken elkaar.

Simca 1100LE zei:
Beste Heren en Dames,

Groet Wes

Ik ben heel benieuwd! (tu)

Hierbij een aantal foto's van de nieuwe Tagora.

TalbotTagora1-2011001.jpg

TalbotTagora1-2011008.jpg

TalbotTagora1-2011018.jpg

TalbotTagora1-2011022.jpg

TalbotTagora1-2011002.jpg

TalbotTagora1-2011015.jpg

Echt heeeeeel eeerg mooi.

Woorden schieten bijna te kort.

Heel veel plezier ermee en bij de evenementen zullen we mee genieten.

Zul je er goed voor zorgen?(:P)

Groetjes Harm

Tagora, je hebt hier nog meer foto's staan dan bij het meeslepende Appie enz. verhaal.

Wat is tie ook schoon!! alles ziet er nieuw uit!

hopen dat het 13 november goed weer is.

Driesdeal zei:
Tagora, je hebt hier nog meer foto's staan dan bij het meeslepende Appie enz. verhaal.

Wat is tie ook schoon!! alles ziet er nieuw uit!

hopen dat het 13 november goed weer is.

Hallo Dries, alles is ook nieuw! Ongelooflijk hoe alles zo mooi is gebleven na 30 jaar. De rubbers, het interieur, de motor, het lakwerk, er mankeert werkelijk niets aan. Je zou bijna denken dat hij van bouwjaar 2011 is. Eenmaal aangekomen in Zuid Duitsland werd ik er wel heel vrolijk van. De foto's zagen er al goed uit en het verhaal erbij was ook positief maar het is altijd afwachten als je de auto in het echt ziet. De motor loop na een paar nieuwe bougies ook super. Toch vind ik een auto met een en ander aan slijtage ook wel iets hebben. Ik weet niet of ik het ga redden met deze auto op 13 november maar ik doe mijn best. Vandaag ff een klein blokje gereden! En Harm, uiteraard ga ik er goed voor zorgen. Je kunt zon een keertje langskomen aangezien je in de buurt woont. Hier nog wat foto's.

TalbotTagora1-2011010.jpg

TalbotTagora1-2011019.jpg

TalbotTagora1-2011005.jpg

TalbotTagora1-2011020.jpg

TalbotTagora1-2011004.jpg

sonde om in die voorbumper een nummerplaat te schroeven
veder prachrachtig hoe die auto is onderhouden wees er zuinig mee
Gr mike

@Tagora: als ik de foto's zie krijg ik steeds visioenen van mijn eigen exemplaar na een grondige overspuitbeurt. Je weet dat ik altijd heb gezegd dat er mooiere kleuren zijn dan het blauw van mijn Tag, maar nu zie ik pas hoe prachtig deze "blue baltique" eigenlijk is, vooral op de foto van de achterkant.
Groooooote klasse Alex !!(tu)

Mooie auto Tagora....
Wees er zuinig op.
En voor wie een 1100 weet in deze staat....... ik houd me aanbevolen.

Simca1100

De 'nieuwste' Tagora ter wereld? Hij lijkt echt net van de productieband af te zijn gerold.(tu) Normaal zou het niet veel uitmaken, maar bij een dergelijke auto vind ook ik het zonde om gaatjes voor een kentekenplaat te boren.

Prachtige wagen,ik ben jaloers en wou dat ik mijn Tagora nooit had gesloopt :)

Kenteken plaat even vast zetten met wat bison poly max kit.
Dit heb ik ook bij mijn Matra gedaan en dat zit na jaren nog zo vast als een huis.
Staat ook netjes zo'n kenteken plaat zonder gaten.

Simca 1100LE zei:
Beste Heren en Dames,

Groet Wes
zijn dit de auto`s uit zeeland?
1 van de eerste 1100.
zeer bijzonder!
gefeliciteerd met deze aankopen.
heb je ook al de onderdelen die hij had erbij?
ik weet dat hij 2 stoelen en een bank had van een oude type ti en daar heb ik interesse in mits ze in redelijke staat zijn.
ik hoor het graag van je.

simca ti zei:
Simca 1100LE zei:
Beste Heren en Dames,

Groet Wes
zijn dit de auto`s uit zeeland?
1 van de eerste 1100.
zeer bijzonder!
gefeliciteerd met deze aankopen.
heb je ook al de onderdelen die hij had erbij?
ik weet dat hij 2 stoelen en een bank had van een oude type ti en daar heb ik interesse in mits ze in redelijke staat zijn.
ik hoor het graag van je.

Dit zijn inderdaad de auto's uit Zeeland. Afgelopen zaterdag beide opgehaald en verhuisd naar het Almelose. er zit inderdaad een TI interieur bij en heb het nog allemaal niet uitgepakt want ik kom om in de onderdelen dashboards plaatwerk interieurs velgen ruiten bumpers sturen ( hele bijzondere ) . Dus kan niet anders zeggen werk genoeg. De 1100 is inderdaad een van de eerste een metaallak blauwe met dito blauw interieur. volgens de eigenaar heeft hij de auto op de rai in 67' gekocht om hem daarna door zijn schoonvader te laten rijden. Ik ben superblij met deze auto zeker omdat het hier de oudste 1100 van NL betreft. rustig restaureren en dan lekker in rijden.

Groet

mocht je de bekleding niet gebruiken dan hoor ik het wel van je.
wil deze zo overnemen van je.

@driesdeal:ook jij hebt een pbtje

Hoi Driesdeal,

Ik heb jou een PB-tje gestuurd inzake chassisnummer Tagora en de uitleg daaromtrent.
Laten wij nog eens even mailen inz. de beide Tagora sx-en. Ik ben benieuwd naar deze beide auto's. Jij zegt da't één zelfs leer heeft en de ander zelfs een airco! Dat zou de 2e. Talbot zijn waarvan ik verneem dat hij een airco heeft. Eén van mijn 1510's SX-en heeft dat namelijk ook.
Alvast bedankt!
Simcat

Trouwens Wes,
Ik hoor het wel inzake de 1100 '67 en de 1501 '74 hè?

Trouwens2
Dat die auto's in Zeeland stonden kàn ernaartoe wijzen dat het om hetzelfde adres gaat waar ik een aantal jaren geleden ooit van had vernomen dat daar ook een TI zou staan. Die info moet van een jaar of 6-7 geleden zijn. De TI zou vanaf de weg zichtbaar zijn geweest en hij zou daar al erg lang staan. Helaas was niet duidelijk waar dat dan was. Het kan dus best goed zijn dat de TI-bekleding uit het adres waar de '67-er 1100 en de 1501 '74 vandaan komen waarover "Simca1100LE" spreekt hetzelfde adres is en dat men de bekleding destijds nog heeft weten te redden uit de ongetwijfeld finaal rotte TI (door de zilte zeewind). Het zou mij niet verbazen dat DIT hetzelfde adres is.
Simcat

Simcat zei:
Hoi Driesdeal,

Ik heb jou een PB-tje gestuurd inzake chassisnummer Tagora en de uitleg daaromtrent.
Laten wij nog eens even mailen inz. de beide Tagora sx-en. Ik ben benieuwd naar deze beide auto's. Jij zegt da't één zelfs leer heeft en de ander zelfs een airco! Dat zou de 2e. Talbot zijn waarvan ik verneem dat hij een airco heeft. Eén van mijn 1510's SX-en heeft dat namelijk ook.
Alvast bedankt!
Simcat

Trouwens Wes,
Ik hoor het wel inzake de 1100 '67 en de 1501 '74 hè?

Trouwens2
Dat die auto's in Zeeland stonden kàn ernaartoe wijzen dat het om hetzelfde adres gaat waar ik een aantal jaren geleden ooit van had vernomen dat daar ook een TI zou staan. Die info moet van een jaar of 6-7 geleden zijn. De TI zou vanaf de weg zichtbaar zijn geweest en hij zou daar al erg lang staan. Helaas was niet duidelijk waar dat dan was. Het kan dus best goed zijn dat de TI-bekleding uit het adres waar de '67-er 1100 en de 1501 '74 vandaan komen waarover "Simca1100LE" spreekt hetzelfde adres is en dat men de bekleding destijds nog heeft weten te redden uit de ongetwijfeld finaal rotte TI (door de zilte zeewind). Het zou mij niet verbazen dat DIT hetzelfde adres is.
Simcat

Hallo Simcat, heb de gegevens ook al uitgezocht van mijn nieuwe blauw Tagora? Ik heb het chassisnummer al eerder vermeld op dit forum.

Nu ook hier maar eens een profiel gemaakt, onder de naam welke ik al langer gebruik dus bij sommige is gelijk bekend wie ik ben.

Tot op heden las ik hier vaak mee maar nu mijn eerste post en gelijk een vraag;

@ Simcat is kenteken 44-PX-23 al bekend bij jou.... Zo ja wat weet jij van deze auto.

Simcarno

Simcat zei:
Tagora zei:
Tagora zei:
Simcat: hier het chassisnummer van de blauwe Tagora GLS VF491B412DP340104

Hier nogmaals het chassisnummer.

Hallo "Tagora"

Ik zal jou een PB-tje sturen.
Simcat

Simcat:

Bedankt voor de informatie! Een heel bijzonder verhaal. Ik wist niet dat VF voor Voiture Francais stond en de letter van BP, CP, DP voor het bouwjaar 1981, 1982 en 1983 en dat de P voor de fabriek Poissy stond.

Het bizarre aan je verhaal is dat alle bekende Tagora's code 452 in het midden heeft staan, echter de blauwe Tagora niet. Nu komt het, alle Baltique blauwe Tagora's hebben als enige kleur afwijkende chassisnummer's want de oude van mijn vader en de Tagora van TT Jan hebben 412 i.p.v. 452 in het chassisnummer. Geen idee waarom. Misschien had het te maken met een speciale RAL kleur bestelling? Ik ben er overigens ook achter gekomen dat de automaat versie's code 413 hebben! Waarschijnlijk heb jij geen automaten in je register?

En is het zo dat er ook Tagora's in Madrid zijn gebouwd? Ik had begrepen dat er Tagora's zijn met een M(Madrid) in plaats van een P(Poissy) zijn.

Dus in plaats van een hele vroege Tagora heb is zo'n beetje de laatst geproduceerde... :S

Hoi Tagora,

Even een tip van een niet Tagora kenner.
In diverse delen, bijvoorbeeld kunstof delen staan vaak stempels van de datum van produktie van het betreffende onderdeel.
Staat hier 1982 of 1983 in kan de auto onmogelijk van 1981 zijn.
Leuk zo'n raadseltje.....

Groetjes Simca1100

SimcaRno zei:
Nu ook hier maar eens een profiel gemaakt, onder de naam welke ik al langer gebruik dus bij sommige is gelijk bekend wie ik ben.

Tot op heden las ik hier vaak mee maar nu mijn eerste post en gelijk een vraag;

@ Simcat is kenteken 44-PX-23 al bekend bij jou.... Zo ja wat weet jij van deze auto.

Simcarno

Hoi Simcarno.
Welkom op dit forum,kerel!
Yep de 44-PX-23 is bekend. Ik heb jou even een PB-tje gestuurd.
Simcat

SIMCA1100 zei:
Hoi Tagora,

Even een tip van een niet Tagora kenner.
In diverse delen, bijvoorbeeld kunstof delen staan vaak stempels van de datum van produktie van het betreffende onderdeel.
Staat hier 1982 of 1983 in kan de auto onmogelijk van 1981 zijn.
Leuk zo'n raadseltje.....

Groetjes Simca1100

Goede tip, ik kan bepaalde onderdelen vrij makelijk demonteren en kijken wat voor bouwjaar hier in staat.

Terug
Bovenaan