simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Muddy Bandit zei:
.

Ow ja, morgen gaat de Grand Raid even naar een garage voor een remmentest en algehele inspectie, het zal me benieuwen wat er nog aan moet gebeuren om een frisse APK te krijgen.:cool:

Eigenlijk niets meer dus... een geldige APK is vandaag een feit geworden.
:D

Hoi Muddy,

Nou Van Harte Gefeliciteerd. :D.
Een leuke opsteker als je zo een nieuwe APK krijgt.
Ik wens je veel rijplezier, je hebt er genoeg voor gedaan en een enorme prestatie geleverd.
:LOL:

Groet Harm

Hé Muddy,
PROFICIAT (y)(y)(y) met dit resultaat van al jullie noeste werk jongens!!!!!
De hele, europese, scene zal genieten van dit bijzonderde resultaat gezien de vele 10-duizenden vieuws uit heel Europa van het relaas van deze restauratie op Matramania.be (y)(y)(y)
Met deze moedige poging om zo'n bijzondere, nog beter gezegd, deze, Matra te redden waarbij kosten noch moeite, bloed, zweet en tranen niet werden geschuwd zet de gehele, nederlandse, scene zich onmiskenbaar op de kaart in de gehele Simca/Talbot en Matra-scene waaronder eveneens hun zustermerken van René-Bonnet tot Talbot-Sunbeam en Chrysler-France, de gehele klassiekerscene en dat waar dan ook! Het wordt tijd dat de klassiekerscene ons serieus gaat nemen mensen. Ook ÒNZE merken hóren daarbij. En HOÉ!
Dàt is iets waar wij allemaal mèt jou Muddy en jouw vrouw, met recht (!) trots op zijn !!!!
Hopelijk mag dit resultaat anderen triggeren om op dezelfde wijze ervoor te gaan zorgen dat ook hun wagen(s), éindelijk, weer asfalt onder de wielen door mogen laten glijden en dat zowel op Neerlands wegen als vanouds, maar ook VÈR daarbuiten...:D
Muddy, kerel, in één woord GE-WÈL-DIGGGG! Welgemerkt, met zachte "Gee") , hahaha! :D
Simcat

gaaf!....dan is het nu lekker genieten van een goedgekeurde wagen!....

Super! Gefeliciteerd, nu alleen nog de velgen. Ik zag nog wel een paar Mille Miglia velgen voor een Rancho op Leboncoin.

Muddy Bandit zei:
Muddy Bandit zei:
.

Ow ja, morgen gaat de Grand Raid even naar een garage voor een remmentest en algehele inspectie, het zal me benieuwen wat er nog aan moet gebeuren om een frisse APK te krijgen.:cool:

Eigenlijk niets meer dus... een geldige APK is vandaag een feit geworden.
:D

Allen hartelijk bedankt voor de vele gelukwensen.
Ik ben er zelf nog een beetje beduusd van, m'n postvak zat vanmorgen vol met felicitaties vanuit Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.... ik had nooit gedacht dat de restauratie van deze Rancho door zoveel mensen op de voet is gevolgd.

Maar dat de auto nu APK goedgekeurd is wil nog niet zeggen dat alles nu ook geheel goed is en perfect functioneert... er moet echt nog wel het een en ander aan gebeuren voordat ik er vertrouwd lange afstanden mee kan gaan rijden.
Er zijn nog wat vreemde rammeltjes, kraakjes en piepjes die er allemaal uit moeten, een portierslot werkt niet naar behoren, de brandstofmeter geeft niets aan, de wiel- en stuuruitlijning moet nog gesteld worden, de motor loopt nog zeer rauw... kortom allemaal pruts- en zoekdingen waar nog een hoop tijd in kan gaan zitten maar die wel eerst goed moeten zijn.

Een ander ding wat me helemaal niet aanstaat is een rare trilling gecombineerd met een vaag schurend geluid uit de aandrijflijn.
Dit is alleen bij belasting (in elke versnelling), net of een lager ergens in de versnellingbak of het differentieel speling heeft.
Dit moet in ieder geval als eerste opgelost worden, desnoods gaat er een andere versnellingbak in en vervang ik dat originele sperdifferentieel voor een gewoon dif met gewone aandrijfassen.

Ook de uitgebreide verzekering moet nog verder geregeld worden, eerst een taxatie dus.

Muddy, wat die taxatie aangaat kan ik jou verder helpen. Mijn beste vriend, Paul Simon, is taxateur: https://simon-e.nl/
Ik zal eens een goed woordje voor jou doen als jij mij begrijpt, Muddy.
Simcat

Hey simcat.

Ik hou dit forum de laatste tijd ook een beetje bij en dacht dat jij iets met kentekens hebt. Ik ben sinds 2006 eigenaar van een matra murena 2.2.
Heb heb in de loop van de jaren opgeknapt en hij is nu eindelijk weer op de weg..! Is weer in originele staat, zitten nu wel dubbele solexen van een S op en een andere nokken as geplaatst. Tevens nog een 4 in 1 rvs uitlaat om het af te maken. Kenteken is GV-DT-07 was eigelijk benieuwd of dit kenteken bekend is bij je.

Groeten johan

Hallo Johan,

Ja, ik heb iets met kentekens. als bestuurslid van de Simca Automobiel Club Nederland houd ik een register bij van alle nog binnen Nederland bestaande voertuigen van de merken Simca, Talbot en Matra alsook hun zustermerken van René-Bonnet tot en met Talbot-Sunbeam en Chrysler-France. Overigens jouw Murena kende het register nog niet.
Als jij wilt kun jij mij een PB.-tje sturen met daarin jouw gegevens. Ik zal dan contact met jou opnemen voor de rest van de gegevens om de auto in het register te kunnen opnemen.
Simcat

heren!

ben er weer...

ben er wel vaker maar heb niet veel te melden!

vond vooral dat verhaal van de 1100 PTT leuk! is er al meer van bekend???

ben overigeens weer een beetje begonnen aan mijn Rallye 2!
we gaan eerst de polyesther achterschermen "definitief" vast zetten!

606460065_5_jsLz.jpeg

en moet van mijn andere 1000tje de kofferklep vervangen/spuiten!
deze was afgelopen zandvoort meeting zodanig veroest dat de 'huid' los kwam van het frame en zo een gigantiese luchthapper creërde!
met tape erop naar huis....

1384279509_5_-o0L.jpeg

@simcat: zijn deze auto`s al/nog bekend in het register? rallye 2 = 88-NZ-14 en de 1000gl = 19-JF-30

Hallo "Thoontjepower",

Leuk weer eens van jou te horen. Altijd leuk te horen dat er steeds weer mensen zijn die het forum op de achtergrond volgen. Dat komt toch vaker voor dan menigeen zou denken. Leuk! Wat die groene PTT-auto betreft, kun jij als jij iets terug kijkt op het forum meer lezen. De auto bleek net zo te zijn verdwenen als dat hij er opeens stond. Het blijft een raadsel voor iedereen hoe het kan dat de bij de RDW. gesloopt gemelde auto tòch nog blijkt te bestaan en waarom hij aldaar zomaar toch op de openbare weg werd geparkeerd en ook vandaar weer verdween. Het lijkt mij dat iemand uit de buurt van Woubrugge de auto nog heeft. Hij zal hem in eigen beheer moeten hebben gesloopt, althans dat heeft de eigenaar van de auto dit aan de RDW. doen geloven. Immers men kan een auto ouder dan 15 jaar "in eigen beheer slopen". Zo kan het dus dat het kenteken is opgestuurd maar de eigenaar de auto niet heeft gesloopt maar gestald wachtend op betere tijden en om zodoende, elk jaar weer opnieuw, de schorsingskosten te ontlopen. Bovendien neemt een ongesloopte auto beduidend minder plek in dan een volledig gestripte wagen.
Er gingen, als ik mij niet verkeerd herinner, stemmen op op in het forum dat de auto door een slopersbedrijf zou zijn vernietigd. Hoe dan ook hij bestaat nog en de auto is met chassisnummer en al aan het register toegevoegd. Overigens bedankt voor degene onder ons die ook van dat nummer zowaar een foto heeft weten te maken! Dat is zéér bruikbare info voor het register. Overigens de Rallye 2 en de groene 1000 waren reeds bekend uit het register.
Simcat

wat weet jij meer van mijn rallye 2 dan?

heb je misschien foto van toen? ik ken hem alleen als roestige (zeg maar verrotte) kale koets...

en welleens wat gehoord in de SMSC over van die naar die eigenaar gegaan maar meer dan dat kwam ik niet!!
ik heb hem al een jaar of 3 (waarvan 2 jaar op Jeroen v/d W. zijn naam)

Horizon-taal is druk bezig om een Simca uit frankrijk hierheen te krijgen.
De Simca heeft dit embleem op zijn neus staan:
fotosimcaembleem.jpg

Gelijk ff kwisje.......................
Welke Simca heeft dit embleem?

Ik herken hier een samenwerkingsverband met Ford.

Grote kans dat het hier om de vedette gaat.

Hallo Simca forumers . Ik ben Oscar en sinds 1 maand eigenaar van de 93-60-sp Simca 1100 special . Een opknapper met werk . Ik zoek nog een luchtfilter voor deze motor . Mijn vader had er drie een basis daarna een special en een ti . Ik weet nog zeer goed hoeveel er reden . En als we is spatborden gingen halen mijn vader reed er altijd gaat loos bij .

Een vrachtwagen ja, maar geen torpedo (neus)
T betreft een F 594 Wml.
Een takel uitvoering ... Ik heb zomaar t vermoeden dat dit t enige exemplaar
In NL gaat worden?
Ff snel een garage stichter sticker dr op :D

"Gelijk ff kwisje.......................
Welke Simca heeft dit embleem?"

"Horizontaal", ik dacht eerst ff aan een Simca Marmon MH600BS

xwtnndthy1cplka4ck99.jpg

Maar het logo klopte niet:

7hmlfw2rp47tts9wkx1n.jpg

Simcat

Ikke 1100 zei:
Hallo Simca forumers . Ik ben Oscar en sinds 1 maand eigenaar van de 93-60-sp Simca 1100 special . Een opknapper met werk . Ik zoek nog een luchtfilter voor deze motor . Mijn vader had er drie een basis daarna een special en een ti . Ik weet nog zeer goed hoeveel er reden . En als we is spatborden gingen halen mijn vader reed er altijd gaat loos bij .

Hallo Oscar,
Leuk dat jij je op het forum laat zien. De grijze 1100 3 deurs Spécial van jou stond sinds 25 september 2010 in Heemstede te koop. Ik ben blij te horen dat hij bij een liefhebber terecht is gekomen. De wagen had héél wat jaren in een garage stil gestaan. Ik herinner mij de foto's ervan. Er is nogal wat werk aan de winkel eh de wagen.
Wellicht dat jij via een PB.-tje contact met mij op kunt nemen dat kunnen, hopelijk, de gegevens van de Simca met jouw gegevens worden aangevuld in het club-eigen voertuig- en kentekenregister van de Simca Automobiel Club Nederland. Je zou de club een ware dienst daarmee bewijzen.
Groet, Simcat

Hé Matrancho,

Wij hebben op onze toch naar Romorantin in Frankrijk een museum bezocht waar wij een rode brandweerauto van het merk Simca hebben gefotografeerd, herinner jij je die wagen nog? Jij hebt alle foto's nog. Er was ook een foto van het logo van die wagen bij. Leuk om die op het forum te zetten.
Simcat

Goedenavond luitjes,

Heeft even geduurd, maar daar ben ik weer eens.
Eerst complimenten aan Muddy Bandit.

Wat een mooi resultaat na jaren noeste arbeid. De GR zier er top uit zeg.
Wil em eigenlijk wel eens "life" aanschouwen.

Man, ik mocht willen dat ik zover was met m'n 1100 tje

Ik ben "nog maar" hier:
Foto-G4DTMOWM.jpg

Foto-DBCIDLTZ.jpg

Foto-FV7LFENV.jpg

Er zit toch wel heel wat werk aan.
Maar goed, beetje bij beetje gaat het wel wat worden.

Grtz.

Ton

Dat er heel wat werk aan zit was wel te vorspellen, het is tenslotte een Simca... bij elk zichtbaar gebrek behoren minimaal 4 verborgen gebreken.:D
En ik moet zeggen dat de staat van deze 1100 mij nog 100% meeviel, ik had veel meer roest verwacht.

Met deze 1100 gaat het ook wel goedkomen, geduld en doorzettingsvermogen zijn de sleutelwoorden voor een succesvol eindresultaat.

Vandaag gezien in Rijssen

img0473hg.jpg

Simca 1300 GL in twijfelachtige staat stond een vraagprijs van 1850 euro op maar hij mocht ook al voor 750 Euro weg. Staat zo te zien al een aantal jaar weg te roesten.

@simcat was het kenteken al bekend voor het register ?

Groet

En niet helemaal de tijd van het jaar maar wou hem jullie eigenlijk niet onthouden, heb deze afgelopen winter gemaakt van mijn 1100:

img0184ie.jpg

img0185wg.jpg

img0187cf.jpg

Sommigen zullen wel denken moet de auto dan niet warm bij de kachel staan maar je hebt sierpaarden en werkpaarden en mijn 1100 is een combi van beide ( met een zeer goede dinitrol behandeling achter de kiezen )

Groet

heey zo heb ik er ook een paar!

1388843082_5_J7Z3.jpeg

1388843674_5_8NJe.jpeg

1388843238_5_eaOa.jpeg

wel lache met een 1000tje in de sneeuw!

beetje drifte! dan lijkt het ineens hèèl wat die 944cc!

Hoi "Simca 1100LE" en hallo overige medeforummers,

Yep, deze, nogal zeldzame, Simca 1300 in "GL"-uitvoering kenden wij reeds en inderdaad, deze auto staat in Rijssen. Volgens mijn informatie staat hij, aldaar sinds 31-10 '2010, te koop bij "Laan"-auto's, Handelsweg 12, 7461 JK te Rijssen. Interessant te weten is, dat deze Simca met eerste toelating van 30-6-1966 ("30-6" is overigens een datum die de RDW. bij héél veel geïmporteerde auto's hanteerd(e), sinds 29-7 '1996, in Nederland is toegelaten. De APK. is overigens al erg lang verlopen, namelijk reeds op 2 december 1998. Daaruit concluderen wij aldus dat deze Simca slechts, gedurende een korte periode van iets meer dan twee jaar, heeft rondgereden in ons land en sindsdien alweer stilstaat. Dit bekomt hem, blijkens de foto's tonen, (natuurlijk) niet goed. Het verwondert mij dat hij er dan toch nog zo bijstaat. Maar goed, de huidige eigenaar heeft hem ook "pas" sinds 3-7 '2007, alhoewel dat natuurlijk niet zegt dat de auto ook al sindsdien buiten staat, alhoewel dat er toch wel op lijkt. De vorige eigenaar kocht de auto op 10-5 '2006 en heeft hem dus, destijds, zonder geldige APK. gekocht, maar kort gehad en hem aldus weer doorverkocht aan degene die hem nu probeert te verkopen en dat óók weer zonder een geldige APK. Vreemd. Maak zo'n auto dan APK.-klaar zou je zeggen. Het kost wellicht wat tijd en een paar duiten, maar dat verkoopt zo'n auto dan daarna toch stúkken makkelijker zou ik zeggen, maar zo denk ik en, goed, wie ben ik?

Interessant overigens, is dat deze Simca 1300 in GL- uitvoering toch een hele voorbank heeft. Op zich niet zo héél opmerkelijk want in die dagen boden veel auto's zo'n faeture, hoewel natuurlijk ook toen al in veel gevallen, zo óók bij Simca en voor deze serie, tegen meerprijs twee losse voorstoelen te bestellen waren. Die losse voorstoelen moesten indien gewenst, zelfs op de duurdere Simca 1500-serie, extra, besteld worden. Toch, zo'n aloude voorbank maakt zo'n auto, vandaag te dag bezien, toch een stuk klassieker en op die beurt héél wat leuker dan een wagen van hetzelfde type met twee losse voorstoelen. De stuurversnelling bleef overigens bij deze serie, daarbij, behouden. Vloerversnelling kwam pas bij de 1301/1501-serie in 1970. Véél opmerkelijker daarintegen is weer dat juist in Frankrijk de stuurversnelling tot het allerlaatst te bestellen bleef, bij de latere serie 1301/1501 dan die vanaf september 1966 tot in juli 1975 te koop was. In Nederland was de stuurversnelling, bij de 1301/1501-serie, al in 1970, uit het leveringsprogramma verdwenen. Originele, in Nederland verkochte, auto's uit de 1301/1501-serie met stuurversnelling zijn dan ook EXTRÉÉM zeldzaam. Altijd leuke zaken om te weten dus.

Deze 1300 GL is overigens best een laat exemplaar uit de serie want in GL-uitvoering werd de 1300-serie aangeboden vanaf september 1963 tot augustus 1966. De club kent slechts één nòg jonger exemplaar: 17-8 '1966 hetgeen, zo het toeval wil, óók weer, een wagen in GL-uitvoering is.

Groetjes maar weer, Simcat

Hoi Simcat,

Op dit late tijdstip vanaf een drukke Almelose Taxicentrale bericht ik je toch even weer,

De auto staat er inderdaad niet super bij en dan komt hij op de foto's nog erg mooi over. Ik moet wel zeggen de man stond snel klaar met de prijs (Vlot 1150 zakkend)wat mij een beetje een indruk gaf van neem em aub mee. vanaf de weg zie je hem niet staan en hij staat wel met 4 harde banden helemaal achter op het terein. Triest gezicht maar goed. beetje afdingen en ik denk dat je hem voor minder nog wel mee kan krijgen, en hij is aan de onderzijde redelijk hard voor zover je het liggend kunt zien.

Groet Simca1100le

Kwam zojuist de zwarte Rancho weer tegen in Tegelen. Blijft een mooie wagen. Had hem al een tijd niet meer zien rijden hier.

PascalD zei:
Kwam zojuist de zwarte Rancho weer tegen in Tegelen. Blijft een mooie wagen. Had hem al een tijd niet meer zien rijden hier.

Hier staat mijn Rancho gezellig naast de zwarte Rancho uit Tegelen!

p6010069g.jpg

Hoi PascalD,

Tjonge, die zwarte Rancho mag er best zijn. Interessant te horen dat de auto, blijkbaar, in Tegelen in Limburg rondrijdt. Als jij de eigenaar eens te spreken komt, hoor ik graag weie hij is via een PB.-tje. Kan dat bij het kenteken in het register worden weggeschreven.Toch leuk zo nu en dan foto's van auto's te zien uit het register. Feitenlijk zouden er van alle auto's ook foto's bijgehouden moeten om te zien hoe ze veranderen, maar dat zou teveel ruimte op de schijf te kosten lijkt mij. Nog maar los van het werk wat dat met zich meebrengt. Ik zou alleen andere velgen met normale banden op de zwarte Rancho zetten.
Simcat

Ik heb uiteraard de eigenaar gesproken in 2008!
Hij was aanwezig op het Oldtimerfestival van Steyl.
Hij vond juist dat de Rancho met deze velgen een stoerder uiterlijk kreeg.

Vroeger zag deze Rancho er nog heel anders uit!

823421.jpg

:eek::eek::eek:OOOOHHHHH LÉUK MAN!!!!:LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

Zó ziet zo'n Rancho er toch VÉÉÉLLL, VÉÉÉLLL, HÉÉÉLLL VÉÉÉLLL leuker uit zeg.....:confused::confused::confused:
Precies een kopie van het "Joustra"-model 1:18.....
Simcat

Ik vind de uitvoering in het zwart er veel mooier uit zien.
Alleen die velgen...:cry:

Snel een setje ZF-velgen eronder, nog even wat rode biesjes en rode lettertjes op de juiste plaats erop plakken en het is net de gelimiteerde Rancho Midnight.

Beste Simca Talbot en Matra rijders.

Ik ben bezig met het bouwen van een circuit auto op basis van een Matra Murena.
Maar omdat deze wagen standaard redelijk Frans is afgeveerd ben ik opzoek naar dikkere torsie veren.
Wie kan mij vertellen of de torsie veren van een Horizon of 1510 zijn te monteren?

Mvg. WB

UberPrutser zei:
Beste Simca Talbot en Matra rijders.

Ik ben bezig met het bouwen van een circuit auto op basis van een Matra Murena.
Maar omdat deze wagen standaard redelijk Frans is afgeveerd ben ik opzoek naar dikkere torsie veren.
Wie kan mij vertellen of de torsie veren van een Horizon of 1510 zijn te monteren?

Mvg. WB

ik zeg even naar deze site: merwede springs

het bedrijf zit centraal in het land! in de Meern (bij Utrecht)

ze maken daar van alles m.b.t veringen!

wij hebben onze race-rallye`s ook uitgevoerd met stuggere veren, gemaakt bij merwede!

300189354_5_lZYg.jpeg

Simcat zei:
Zó ziet zo'n Rancho er toch VÉÉÉLLL, VÉÉÉLLL, HÉÉÉLLL VÉÉÉLLL leuker uit zeg.....:confused::confused::confused:
Precies een kopie van het "Joustra"-model 1:18.....
Simcat
Ik denk dat het "Joustra"-model 1:18 een kopie is van het levensgrootte exemplaar ;).

Ik vind beide uitvoeringen mooi. Totaal andere karakters. De blauwe leent zich uitstekend voor kinderfeestjes, met de zwarte ga je met een jagersuitrusting in de bossen kamperen.

Hi Hi mooi gesprooken the Fox.
Geef mij maar de blauwe, die ziet er naar mijn idee het meest jaren 70/80 uit.

Simca1100LE, mijn komplimenten mat jou perfecte plaatje, dit is precies mijn herinnering aan een [ook oranje] simca 1100(y)

Vandaag zag ik in Geldermalsen een leuke licht blauwe Simca 1000 GLS AL-94-55.
Bekend hier?

grensrijder zei:
Geweldig, die Tagora in actie!!! Van wie is die? :D

De bedoelde Tagora is, helaas, al járen niet meer actief. Hij staat wel vermeld in een appart deel van het register jongens. Bij de RDW. is al jaren niks meer van de auto opvraagbaar. Eens per jaar loop ik de kentekens van dat deel van het register soor en tot nog toe komt het bijna niet voor dat alsnog één van de daarin opgenomen kentekens weer wordt aangemeldt.
Simcat

Terug
Bovenaan