simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

:)
En een voordeel is, we hebben de foto's van deze roestige 'echte' PTT auto, waardoor we een conditioneel sterker Frans exemplaar zonder moeite zouden moeten kunnen voorzien van een PTT karakter.

1100vf2.jpg

grensrijder zei:
Ik benadruk nog maar eens bij herhaling dat ik het niet oké vind als mensen zo doorslaan in het achterhalen van een eigenaar, met het doel een auto te redden. Laat iemand gewoon in zijn waarde, hij of zij heeft recht op privacy en vast een goede reden om een auto zo op straat te dumpen. Die mensen mogen hun hobby op hun eigen manier beleven. Wij moeten ze niet gaan lastigvallen met reddingspogingen.

(y)helemaal mee eens....mijn briefje is er achter gelaten en horen we niets is het ook goed.
de auto is vast weer meegenomen door de eigenaar..en dat is oke

Leuk Simca 1006,:LOL:

Een nieuwe zoektocht VF2? Raad waar hij staat?
Niet meer bekend ergens...
Wel jammer, mooie auto en foto, ... Dat zeker

Groet Harm;)

Raad waar die staat.:LOL:

Ik hoop dat hij gouw weer boven water komt [niet letterlijk natuurlijk]

Nu wij het toch over (V)F-jes hebben... Deze 205F (Fourgonnette) is anders óók leuk. Zeg nou zelf, wáárom heeft Peugeot dit model nou nooit in ons land aangeboden?!
Rechtstreeks na de laatste Talbot VF2/3 ging deze 205F in produktie. Minstens zo leuk, evenzeer MINSTENS zo opvallend en SÚPERHANDIG... als een Simca- eh Talbot VF2/3 en nou komt het beste: Gebouwd tot september 1998!. De laatste exemplaren zullen aldus van 1999 zijn.
Ik heb ze wel al eens gezien in Frankrijk. Léuk man! Soms zie je ze zoals deze in een bijna nieuwstaat staan. Ze zijn dan niet goedkoop (zo'n 3000 Euro), máár dan heb je wel een KÉURIG exemplaar. GT(I)- motor, vooras, -dashboard -stoelen en airco erin en gassen!!!
Simcat

rgkquw5sxsv4y5z5g5qp.jpg

02pix27mihpyt2t30zej.jpg

tazprl15vk5tof4vd8k6.jpg

Tja, Fox, da's natuurlijk waar... Dat staat ook voor mij buiten kijf. Maar dat komt, voor een deel natuurlijk omdat Peugeot deze 205F nooit in het leverprogramma heeft gehad hier.
Simcat

Ik heb er twee jaar geleden in de Vogezen enkele zien rijden. Zien er strak en professioneel uit. Inderdaad vreemd dat Peugeot deze 205 modellen niet naar Nederland heeft gebracht. Ze zijn veel mooier dan menig andere bestelauto uit die periode.

stoterstangen90 zei:
Die hoge is helemaal geniaal. Gastank op het dak, en gaan.

Tja zo'n VF3 met dat héle hoge dank is natuurlijk helemáál handig, ja, haha. Méér dan 3m3 laadruimte man en nòg zeldzamer dan de VF2. Overigens is die VF met die hele hoge "hoed" op er niet mooier op geworden, hahaha, wat een model hè?!
Maar eh de VF1 kennen jullie wel hè? Al of niet met zoals in dit (Franse geval) met kleine zijruitjes geleverd. In Nederland kenden wij deze 1 met kleine zijruitjes volgens mij niet. Ze zijn, volgens mij, zowel in 3 deurs alsook als 5 deurs geleverd maar de laatsten dan wel met achterdeuren zonder ruiten daarin. Oh ja en dan heb je nog de 3 deurs VF1 zoals deze witte 1, maar dan met lange, vaste, zijruiten èn nog als uitvoering met schuifbare zijruiten achter èn zelfs in 3 deurs uitvoering mèt (als in de normale 3 deurs-uitvoering van de 1100, omklapbare) achterbank al of niet met lange vaste zijruit of met schuifbare zijruiten... Al met al heeft simca aldus van die 1100 best wat uitvoeringen gemaakt. Als je de VF2 en de VF3 daar nog eens bij opteld dan heb je met de pick-up al of niet met "bache" eh huif erop een behóórlijk groot bestelwagenprogramma. Voor elk wat wils.

Overigens deze VF1 en de 205F hierboven staan op dit moment op www.leboncoin.fr in Frankrijk te koop. Er IS dus nog wel wat leuks te vinden daar hoor... De VF1 met 35000 (!!!) Km. op de teller kost 2500 Euro. Om maar eens even wat te zeggen. Best betaalbaar denk ik en ZÉKER zo leuk en uniek als de VF2 en of VF3 danwel de 205F

ce5dbvuze9kkfz1cf962.jpg

Simcat.

Trouwens over bestelwagenuitvoeringen van de 1100-reeks gesproken. Die VF2 en 3 zijn ook nog eens met diverse zijruiten achter te bestellen geweest alsook als gehandicaptenwagen met afzenkbare achteras voor rolstoeltoegangkelijkheid. Nog maar afgezien van de 3 en 5 deurs 1100-Toerist die er óók nog waren...
Bij mijn weten is er zelfs vandaag géén leverancier die ZOOOVEEL modelvarianten op één model in zijn (bestel)programma heeft. o_O
Simcat

En als we dan toch een handige en zeer ruime 1100 zoeken.... de MATRA RANCHO !!!
Kun je tegelijk 3 passagiers en 15 kratten bier vervoeren.:D

Tjaaaa, dáár kan een 1100 niet tegenop natuurlijk, alhoewel zo'n Rancho al of niet in de Franse "AS"-uitvoering (zonder achterbank) is natuurlijk wèl feitenlijk ook een 1100 in een bestelwagenuitvoering. Oh ja en dan kennen óóóóók nog de Franse 1100 AS-uitvoering (3 deurs 1100-tje, zonder achterbank al of niet met dichte zijruiten achterin.... Bijna tèveel om op te noemen die bestelwagenuitvoeringen van Simca eh Talbot... PFFFF...o_Oo_Oo_O
Simcat

Ik heb nog een "boodschappenlijstje" met onderdelen die ik nog zoek om mijn Rancho Grand Raid compeet te maken... misschien iemand hier die nog wat over heeft of weet te liggen?

- compleet interieurlampje wit (deze zijn hetzelfde als in de Horizon)

- de rubberen matten die voorin en voor de achterbank zitten (dit zijn die matten uit 1 stuk over de volle breedte van de auto)

- 2 rubbers voor de stabilisatiestang van de vooras (bevestiging aan chassisbalk)

- 2 rubbers voor de stabilisatiestang van de achteras (die plaatjes waarin 2 kleine rubbertjes zitten waarmee de stang aan de draagarm gemonteerd zit)

- het rubber wat aan de onderkant van de achterruit zit (mijn exemplaar is 5 cm te kort en iets ingescheurd)

- 2 (of liever nog 3) bruikbare Grand Raid-velgen zoals op de foto's (op te knappen exemplaren ook geen bezwaar):

(dit zijn dus NIET de gewone Rancho velgen, het hart van deze GR-velgen staat namelijk verder naar buiten en steekt iets buiten de velgrand)

- zo goed als nieuwe Grand Raid- bekleding voor de stoelen en banken (dit zal wel een droom blijven, maar wie weet....)

in plaats van die 205F hadden wij hier natuurlijk de Citroën C15. Laat ik daar tegenwoordig nou mijn daagse kilometers mee maken.

Overigens de gastank op het dak, wat je vroeger inderdaad nogal eens zag bij VF2 en VF3 simca's, dat zie je tegenwoordig helemaal niet meer.

Simcat zei:
Beste "Ronnyboy",

Deze Simca Aronde (oude franse benaming voor zwaluw) van 26-04-1962 staat alweer een poosje te koop. Volgens mijn gegevens staat de wagen te koop bij een zekere heer Modedit (CorZa): persoonsgegevens van een 'vreemde' neerzetten lijkt me geen goed idee. De goede man heeft de wagen zelf nog maar pas (20-03-2009). Volgens mij betreft het een handelaar. Dit gezien het feit dat de wagen op een beklinkerd terrein staat waarop diverse parkeerplaasten zichtbaar zijn alsook een hoog hekwerk wat omheen staat. Het feit dat de man de wagen weer rap verkoopt zegt dat het iemand is die daar geld aan wil verdienen en wellicht niet echt een fan van het merk is. Ik kan mij natuurlijk vergissen maar goed. Nu is zo een Aronde niet zo heel gek duur. Ze worden toch wel al eens te koop aangeboden hoor en dan zijn prijzen rond de 2000 Euro waar het dan zo een beetje bij begint. Goedkoper kan ook, maar dan rijdt de wagen vaak niet. Vergeet niet dat zo een Aronde, technisch gezien, met de nodige rafinesse en het nodige geduld bij het zoeken naar delen wel weer op de weg te krijgen is, maar dat meer specifieke delen als dashboardschakelaars en of interieurdelen nauwelijks meer te vinden zijn. En dat vaak terecht want mensen die wat hebben liggen verkopen vaak niets meer. Zoek het meer weer eens is dan het devies. Dat kennen de liefhebbers natuurlijk maar alte goed en dus is het duidelijk dat man zich dat wil sparen. Wat dat aangaat is een betere keuze het zoeken naar een betere wagen die wat dat aangaat zo mooi en kompleet mogelijk is. Mocht jij echt interesse hebben in een Aronde, dan heb jij bij enig speurwerk, méér keuze en kun jij je wellicht op een beter exemplaar toeleggen. Vaak betaal je dan wel wat meer, maar je weet dan wel dat dat je ook iets goeds hebt. Het is niet echt aan te raden om zo een wagen dagelijks te rijden. Vergeet niet dat de wagen alweer bijna 50 jaar oud is. dat is toch wel bijbels voor een merk als Simca. Vaak zit 'em de rafinesse in de kleine ergernissen die het rijden van zo'n oude auto met zich meebrengt. Dan dit en dan dat weer. Ik zeg niet dat het niet te doen is, maar dan is het volledig reviseren van zaken als remmerij onontkomelijk. Maar daarmee ben je er nog niet. Er is vaak toch wel een hoop aan en ook de motor verdient toch wel zijn aandacht. Nu zijn de oude Flash-motoren van Simca wel in orde maar ze hebben toch wel hun nukken en verdienen vaak aandacht. Kijk dus goed wat je doet
Simcat

Hallo Simcat , Ronnyboy,
Zat wat te zappen over simca aronde en kwam jullie dicussie tegen van 7- 2009 over die blauwe ARONDE.
Grappig , ik kocht deze auto voorjaar 2010 van handelaar Theo Castricum in Winkel NH.
Was te slecht om nog door de APK te krijgen maar kocht hem ook voor onderdelen, met name de motor.
Ben er wel mee naar Bastogne gereden Int Simca treffen, motor deed het prima, kreeg nog info van Kout automobielen in Wieringerwerf, die heeft de auto jaren gereden en ook dit motortje ingebouwd.
Monteerde de motor in mijn Aronde Elysee 1959 en de overblijfselen van de blauwe AL-52-85 gingen naar de Simca club.
Heb net mijn Aronde te koop gezet op EBAY.nl en alleklassiekers nl, zou leuk zijn als hij naar een liefhebber gaat , dus als je iemand weet hoor ik het wel.
Groetjes André

Vandaag zag ik op de sloop in Veghel een Chrysler horizon 1.5, dus eigelijk een talbot.

Zag er helemaal niet slecht uit vondt ik kon niet veel roest vinden aan de buitekant dan, en de binnenkant was ook nog redelijk.

Misschien iets voor mensen die onderdelen zoeken? hij was brons goud achtig.
Met licht interieur.

Hij was uit 1979 volgens de sloop sticker.
En hij had iets van een computertje ofzo had iedere talbot dat toen al?

Zonde van die horizon, Waar bij welke sloop stond hij. Mag ook per PB, robinrossie.

Ik zet het gewoon hier neer weet iedereen waar die moet zijn:).

Het was bij van Zutphen in veghel, als ik er nog eens kom zal ik foto's maken.
Maar volgens mij zat alles er nog op en aan, alleen heb ik niet onder de kap gekeken.

gevalletje die een sloopregeling heeft getroffen?
deze hurricane is dus geen talbot maar een chrysler/simca en als het mee zit heeft deze dus chromen bumpers.
met een beetje mazzel zit er stuurbekrachtiging op.

Ik heb maar 1 foto kunnen maken toen was mn geheugen vol dit is die.

Foto-LMYN4AGF-D.jpg

T was trouwens ook nog een automaat.

Tsja, zal inderdaad wel een slachtoffer van de slooppremie zijn... dat bracht meer op dan de liefhebber wilde betalen.

Hij ziet er in ieder geval nog heel compleet en origineel uit, zelfs de bumperhoekjes met bijbekorende dopjes (zeer schaars) zitten er nog op.
Hoog tijd om onderdelen te redden dus, voordat alles in de pers verdwijnt...

De GR-puzzel begint langzamerhand weer geheel compleet te worden:

De wieluitlijning, stuurhuishoogte, verlichting enz. moeten nog afgesteld worden, nieuwe banden moeten er nog onder, en natuurlijk een verse APK erop.

Ik zoek echter nog steeds 2 (of liever nog 3) Grand Raid-velgen in een redelijke staat om deze Rancho weer geheel origineel te maken... als iemand nog iets weet te liggen waar geen goudprijs aan is gekoppeld dan hoor ik het heel graag.

Deze vond ik nog op mijn telefoon. De aanhanger bestaat volgens mij niet meer en dat is ook niet zo gek gezien de staat.
6022860697_5fda4b0b99.jpg
6023415422_14d6691062.jpg

Hallo Ronnyboy,

Leuk weer wat te vernemen kerel. Jammer dat jij de Aronde te koop hebt gezet. Ik neem aan dat hij inmiddels is verkocht? Mail mij anders even middels een PB-tje.
Simcat

Dacht even dat het om de GN-28-NP zou gaan. Maar dat is een, eveneens bruine, Simca Horizon, maar is dat een 1.3 GL uit 1980. Maar ik had de berichtgeving even niet goed gelezen. Het betreft hier, omdat het een SX van 1979 is, om een andere auto.
Simcat

Trouwens Muddy,

AAADEMBENÉÉÉMEND mooiiii jouw Ranchoooo..... o_O Al die noeste arbeid..... Nog even 2 nieuwe kentekenplaten (je hoeft nu geen ophogingsteken meer erop te zetten) en de auto is schier fabrieksnieuw!:D
Simcat

Hahaha, die Eddy C,
Wat een grappige aanhanger, hahahaha! (y) Ik vermoed dat hij inderdaad al een "poosje" niet meer onder ons is op deze wereld. Wat kan zo'n ding toch roesten man... het idee ervan is anders wel grappig. Als je zo'n ding maakt maak hem dan meteen van een VF3 dan is het dakje nòg hoger van origine en kan je nòg meer stouwen.
Simcat

Beste medeforummers,

Nu ik toch weer even aan het schrijven ben op het forum, even het volgende: Kreeg, gisteren, een tip dat ergens in den lande een leuke Simca 1100 GLS 5 deurs van 1979 wordt aangeboden. De auto heeft slechts 47.500 Km. op de teller staan en is oorspronkelijk gekocht door een mevrouw die geboren is in 1909 (!). De auto is sinds mei vorig jaar bij een andere, 2e. eigenaar, die hem aldus nu weer verkoopt. Natuurlijk zoals dat hoort, heeft de wagen een geldige APK. erbij en wel zelfs tot 5 augustus 2013 (!). Over een prijs is nog niet gesprokeen, maar ik denk dat daar wel uit te komen moet zijn. Interessant is te noemen dat er (gelukkig) geen autoradio in de auto zit hetgeen erop duidt dat de deurbekledingen alsook de hoedenplank héél zijn gebleven hetgeen welhaast als een wonder mag heten. Bij interesse even mailen via een PB.-tje, dan kan ik jullie met d everkoper in contact brengen. Alvast bedankt!
Overigens kende het clubeigen voertuig- en kentekenregister deze 1100 nog niet.
upt7q5hab9xkwd7vh8jm.jpg

w2ocpsu6mp8pnju6fjco.jpg

ng2a2c7cym3k5hfwgzsr.jpg

16xke1nq3xdwshehqes1.jpg

x54x0jg1w8ccr4x7uic9.jpg

c0kpu294uxbzzc3sp9vk.jpg

gca2evt2gckhrp82vfnb.jpg

y1qd91g3qy0ymtbef3p4.jpg

Simcat

Respect voor wat je hebt gedaan en het resultaat mag er zijn. Wil hem graag een keer bewonderen! (y)

Muddy Bandit zei:
De GR-puzzel begint langzamerhand weer geheel compleet te worden:

De wieluitlijning, stuurhuishoogte, verlichting enz. moeten nog afgesteld worden, nieuwe banden moeten er nog onder, en natuurlijk een verse APK erop.

Ik zoek echter nog steeds 2 (of liever nog 3) Grand Raid-velgen in een redelijke staat om deze Rancho weer geheel origineel te maken... als iemand nog iets weet te liggen waar geen goudprijs aan is gekoppeld dan hoor ik het heel graag.

Beste Heren en Dames,

ik zou volgende week graag kijken naar een Talbot 1100 Le uit 1981 in Frankrijk ( heb de advertentie even bijgevoegd ) maar nu vraag ik mij af hoe werkt dat met het op naam zetten kenteken aan vragen etc mocht ik tot aankoop overgaan ?

zoals je op de foto's ziet is het geen topper en ik wil hem dan ook graag vanwege de kleur idd het Donkergroen. heb de eigenaar al een mail gestuurd ( dank aan google vertaler) en vroeg mij dus af hoe nu verder

https://www.leboncoin.fr/voitures/224594186.htm?ca=17_s

Ik hoor het wel

Groet Wes

Simca 1100LE zei:
Beste Heren en Dames,

ik zou volgende week graag kijken naar een Talbot 1100 Le uit 1981 in Frankrijk ( heb de advertentie even bijgevoegd ) maar nu vraag ik mij af hoe werkt dat met het op naam zetten kenteken aan vragen etc mocht ik tot aankoop overgaan ?

zoals je op de foto's ziet is het geen topper en ik wil hem dan ook graag vanwege de kleur idd het Donkergroen. heb de eigenaar al een mail gestuurd ( dank aan google vertaler) en vroeg mij dus af hoe nu verder

Ik hoor het wel

Groet Wes

Je hebt een PBtje!!!

Matrancho zei:
Simca 1100LE zei:
Beste Heren en Dames,

Ik hoor het wel

Groet Wes

beantwoord

Je hebt een PBtje!!!

Tevens zit ik ook nog met het volgende ; ben opzoek naar synchroonmesringen voor de bak van mijn rode 1100 heb al een heel aantal transmissiebedrijven gebeld maar krijg steeds nul op het rekest waar zou je zoiets nog kunnen vinden ?

Groet Wes

In Burum (Friesland) woont een lid die zo iets zou kunnen hebben.

Simca 1100LE zei:
Tevens zit ik ook nog met het volgende ; ben opzoek naar synchroonmesringen voor de bak van mijn rode 1100 heb al een heel aantal transmissiebedrijven gebeld maar krijg steeds nul op het rekest waar zou je zoiets nog kunnen vinden ?

Groet Wes

Tagora zei:
Muddy Bandit: zijn er geen Grand Raid velgen op Leboncoin.fr te vinden?

Nope, dat struin ik dagelijks allemaal af.
Die dingen zijn gewoon heel zeldzaam, en het setje dat me destijds aangeboden werdt via Leboncoin.fr was de moeite van het opknappen al niet meer waard...:(

Ik denk dat ik maar ga voor 4 gewone stalen Rancho-velgen in een redelijk fatsoenlijke staat, daar kan ik namelijk ook 2 GR-velgen van (laten) maken door het hart eruit te slijpen en te verplaatsen.
Dus als er nog iemand is die een setje gewone stalen Rancho-velgen over heeft (en ze wil missen) laat het maar horen, dan houd ik me aanbevolen.

Ow ja, morgen gaat de Grand Raid even naar een garage voor een remmentest en algehele inspectie, het zal me benieuwen wat er nog aan moet gebeuren om een frisse APK te krijgen.:cool:

Terug
Bovenaan