simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Goedendag luitjes,

Dik anderhalve maand weinig activiteiten, maar afgelopen zaterdag weer eens met de Simca bezig geweest.

Foto-QJIR8RUS.jpg

De Simca weer met de wieltjes van de vloer. De "planning" voor vandaag: Het (tijdelijk) ontbinden van het 43 jaar eerder aangegaan " huwelijk "
Foto-JKLEOSSO.jpg

Oke, gewoon maar beginnen met sleutelen.
Foto-4QCIZ6JX.jpg

Uurtje later is de (tijdelijke) scheiding een feit.
Foto-GCEB7BAR.jpg

Rest er ook maar uit.
Foto-YNZQ7UCL.jpg

Zo goed als "leeg" . Motor / Wielophanging en
Foto-IRCMMRXL.jpg

Subframe
Foto-LXBNBEBH.jpg

En zo komt er weer wat werk tevoorschijn.
Foto-VMEZZADZ.jpg

Nou tot zover. Simca in de hoek, Volgende keer weer verder. Straks weer een 150 km naar huis.
Foto-WNWA44K6.jpg

Alle werkzaamheden uitgevoerd onder het toeziend oog van de " bewaking " :)

Groet
Ton.

Jee Sasso, wat een werk, maar goed bezig!!
Zoals beloofd hier wat foto's van de Hurricane:

De mooie Horizon:
Hurrifotos001.jpg

De niet zo mooie deuk aan de voorzijde
(maar zoals gezegd, bumper en grille worden meegeleverd)
Hurrifotos002.jpg

En de zeer mooie KM stand (:P)
Hurrifotos003.jpg

het is weer even geleden dat ik met de 1100 van holunder ben begonnen maar zoals altijd kwam er veel meer bij kijken als dat ik dacht.
de techniek was allemaal niet zo moeilijk om te doen.
de remmen hadden aandacht nodig want de cilinders zaten vast.
gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle vuile remvloeistof te verwijderen en er nieuwe schone remvloeistof er in te doen.
remmen weer zoals het hoort te zijn.
wel hard trappen want deze heeft geen rembekrachtiger.
de uitlaatdemper even gasdicht gemaakt zodat holunder zelf in het simca magazijn een nieuwe demper kan gaan halen waar ik helaas geen tijd voor heb.
de ruiten sproeiers deden het ook niet maar nadat ik de drukpomp had schoongemaakt samen met de leidingen spoten ze weer op de voorruit.
motorolie en filters vervangen en de carburateur afgesteld.
ook de ontsteking geheel nagelopen zodat motor weer heerlijk soepel rondraait.
als laatste heb ik de schokbrekerbak nog gelast en netjes afgewerkt.
conclusie:is weer voor 2 jaar goedgekeurd!
op naar de volgende 1100 voor de keuring.
namelijk mijn eigen 1100 ls!

DSC01938.JPG

DSC01939.JPG

DSC01665.JPG

DSC01664.JPG

de simca 1100ls zorgde ook voor wat extra werk in deze drukke tijden.
er moest een stuurhuishoes vervangen worden en de remcilinders zorgden voor problemen.
de hoes vervangen en nieuwe cubs in de cilinders gemonteerd.
problemen opgelost en de 1100 weer afgemeld voor de apk.
kan er weer voor 2 jaar tegen.(tu)
simca_1100_3.jpg

Geweldig TI.................
Simca still going strong..
Ik ben lekker veel op pad met de Bagheera en 1000.

morgen kom ik de ti ophalen met de trailer en verlaat deze nieuwveen!
de ti krijgt voorlopig een plekje in brabant totdat ik wat in mijn buurt gevonden heb.
dus er is een mogelijkheid dat ik gesignaleerd wordt onderweg.
ik lees het graag hier op het forum.

hee TI.
das ver weg voor je..
zat te denken die man waar ik huur hier heeft plek zat eigenlijk.
en is mischien dichterbij dan brabant.
je kan me altijd mailen..

Ook hier maar even posten dan. Staat ook in het Fransrijders-topic.

Voor de Talbot - Matra - Simca liefhebbers komende zondag een leuke rit. Vrij toegankelijk.

https://www.renaultforum.nl/forum/viewtopic.php?f=209&t=9312

Okee, mijn Francelingen dan maar:

DSCF0002.jpg

Geld ook voor Sunbeams uiteraard!

hey matra V6...volgens mij heb ik je vandaag zien rijden!?
weet niet meer precies waar, ergens tussen soest-baarn-hilversum-loosdrecht-vinkeveen-mijdrecht-nieuwkoop ??

@Ti: zullen we nog ff wat regelen voor die achterbank?
en wat Matra zegt is waar, waar wij huren is plek zat!!!

Eergisteren ben ik in die buurt wel geweest Horizon-taal, maar vandaag enkel in Zeeland en Brabant...

Hier wat foto´s zoals ik de Solara vanmiddag aantrof, geschuurd en wel, klaar voor de spuiter, gaat zsm naar de spuiter toe nu...(tu)

sdc14964.jpg

sdc14965.jpg

sdc14966.jpg

sdc14969.jpg

sdc14970.jpg

sdc14971.jpg

sdc14973.jpg

Jullie kunnen jezelf denk ik wel voorstellen hoe blij ik hiervan werd!

Ik zag vanmiddag een bruine Rancho rijden in Sittard: LV-??-DS. Is die hier bekend? Er zat een oudere man met een baard en een hoed achter het stuur.

A.BRANDHORST zei:
Hier wat foto´s zoals ik de Solara vanmiddag aantrof, geschuurd en wel, klaar voor de spuiter, gaat zsm naar de spuiter toe nu...(tu)

Jullie kunnen jezelf denk ik wel voorstellen hoe blij ik hiervan werd!
Gefeliciteerd dat je zo ver bent!(tu)

Pedigreepaul zei:

Beste medeforummers,

Deze Samba LS stond tot enkele dagen geleden, wékenlang op www.kapaza.be voor 2250 Euro. Niemand wilde het ding hebben. Niemand geeft ueberhaupt meer dan 1000 Euro voor een Samba, behalve voor de gezochte Rallye dan. Nu wil iemand snel geld verdienen door de wagen metéén twee dagen laten voor op zijn minst 500 meer te verkopen.
Trouwens nog maar de vraag of men al zelf deze de auto na al die weken geadverteerd te hebben gestaan ook voor 2250 heeft meegenomen. Dat laatste lijkt mij stug... Aldus is de beoogde winstmarge nòg groter dan de genoemde 500.
Zal beslist een leuke auto zijn jongens, maar OPLETTEN DUS JONGENS!!

Phoenixrood74 zei:
Ik zag vanmiddag een bruine Rancho rijden in Sittard: LV-??-DS. Is die hier bekend? Er zat een oudere man met een baard en een hoed achter het stuur.

Hoi Pheonixrood74,

Dat is ook toevallig! Het betreft de LV-11-DS. Ik zou eens graag willen weten wie de auto thans rijdt. Is interessant voor het voertuigregister.
Simcat

Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:

Hoi Pheonixrood74,

Dat is ook toevallig! Het betreft de LV-11-DS. Ik zou eens graag willen weten wie de auto thans rijdt. Is interessant voor het voertuigregister.
Simcat
Ik kende de man niet en kwam hem in Sittard tegen, waar ik af en toe kom. Ik let extra op Rancho's omdat ik een paar Rancho-rijders ken. Als ik hem weer eens zie, zal ik me voor zijn auto storten.

@A.BRANDHORST

Kan me voorstellen dat je blij bent inderdaad! Benieuwd hoe die Solara uiteindelijk wordt... Wanneer is 'ie helemaal klaar? Hoeveel Solara's rijden er eigenlijk nog rond op Neerlandsch wegen?

TJONGE die Solara zal er weer blits uit gaan zien!!!
En wat een gaaf exemplaar zeg.... TJONGEJONGE.... Niet te gelóven zo gaaf gebleven... Geen wonder dat jij zo blij was man! Zodra de wagen weer gesproten is graag fotóóóóóóó''s, hahahaha.
De gevens van de wagen kan jij mij, hopelijk, even mailen A. Bedankt alvast daarvoor hè?!
Simcat

Phoenixrood74 zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:

Hoi Pheonixrood74,

Simcat
Ik kende de man niet en kwam hem in Sittard tegen, waar ik af en toe kom. Ik let extra op Rancho's omdat ik een paar Rancho-rijders ken. Als ik hem weer eens zie, zal ik me voor zijn auto storten.

Hé phoenixrood74,

Dat is interessant. Wie ken jij dan wel allemaal niet en om welke Rancho's gaat het? Stuur mij eens een overzicht per PB-tje.
Simcat.

Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:

Hoi Pheonixrood74,

Simcat

Hé phoenixrood74,

Dat is interessant. Wie ken jij dan wel allemaal niet en om welke Rancho's gaat het? Stuur mij eens een overzicht per PB-tje.
Simcat.

Daar ben ik er één van!
De LV-11-DS is mij ook bekend, maar helaas weet ik niet wie nu de eigenaar is. De vorige eigenaar is wel bij mij bekend!

Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:

Hoi Pheonixrood74,

Simcat

Hé phoenixrood74,

Simcat.
Is niet echt nodig, want nummer één heeft zich zojuist gemeld en kent nummer twee ook (die woont in dezelfde provincie en is nu een Rancho aan het opknappen).

Die Samba, het lijkt wel het exemplaar dat een paar jaar geleden voor veel geld bij een bedrijf in Kerkdriel te koop stond. Idranor heeft er toen nog een reportage mee gemaakt voor Peugeot Expo Magazine.

Phoenixrood74 zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:

Hoi Pheonixrood74,

Simcat

Hé phoenixrood74,

Simcat.
Is niet echt nodig, want nummer één heeft zich zojuist gemeld en kent nummer twee ook (die woont in dezelfde provincie en is nu een Rancho aan het opknappen).

Het wordt weer eens tijd voor een Rancho-reunie...:}

Muddy Bandit zei:
Phoenixrood74 zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:
Simcat zei:
Phoenixrood74 zei:

Hoi Pheonixrood74,

Simcat

Hé phoenixrood74,

Simcat.

Met de rijdende Rancho's verzamelen bij het Tuincentrum? Wanneer heb je tijd??(:B

grensrijder zei:
Die Samba, het lijkt wel het exemplaar dat een paar jaar geleden voor veel geld bij een bedrijf in Kerkdriel te koop stond. Idranor heeft er toen nog een reportage mee gemaakt voor Peugeot Expo Magazine.
Nee, dat was een origineel Nederlands exemplaar met een veel lagere kilometerstand. Ik heb toen de foto's gemaakt en heb de dashboardfoto er even bijgepakt ter vergelijking.

Hij lijkt er inderdaad wel verdraaid veel op! Maar t is zoals PR74 zegt, dat wad een origineel Nederlandse met slechts 26.000 km. Het meest opvallende verschil is een sticker NL op de achterklep!

Klopt, ik heb een paar jaar de eindredactie gedaan van dat blad. Hierbij een paar foto's van de groene Samba waar Idranor destijds het artikel over schreef (portret Samba, 104 en LNA):

m9282o.jpg

2wda52v.jpg

2r7ylie.jpg

Matrancho zei:
Muddy Bandit zei:

Met de rijdende Rancho's verzamelen bij het Tuincentrum? Wanneer heb je tijd??(:B

Nog even wachten tot m'n Grand Raid klaar is (ik hoop einde dit jaar), en hopelijk is die Decouvrable dan ook weer in showroomconditie.... zal een mooie combi zijn voor een groepsfoto en een verslag.
En dan ook gelijk maar op een mooie, tijdseigen locatie... dus geen tuincentrum.

Ow ja, ik werk daar trouwens ook niet meer... ben nu fulltime ZZP'er.
Maar de Grand Raid kan daar gelukkig wel in stalling blijven en verder afgebouwd worden.

Die groene exeplaren zijn zeker van aluminium gemaakt... :} zo mooie zien ze er allebei uit!

Mooi werk Albert! Wordt een mooie Solara. (tu)

Phoenixrood74 zei:
Klopt, ik heb een paar jaar de eindredactie gedaan van dat blad. Hierbij een paar foto's van de groene Samba waar Idranor destijds het artikel over schreef (portret Samba, 104 en LNA):

m9282o.jpg

Een 'sherlock'uitvoering was destijds best luxe. En ja inderdaad die wielen kunnen echt niet.

Op het kampeerweekend was een mooie SX met originele cruise control, een cadeautje uit de Chrysler-tijd.

Terug
Bovenaan