simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Simca 1100LE zei:
.... de koppelingspomp verliest nl constant vloeistof en dus druk. Aankomende week al de derde keer dat ie eronder weg gaat en hoop het dan toch op te lossen...

Een lek in het systeem dus.
Even uitzoeken of het de gever- of nemercilinder is, meestal een kwestie van even reviseren en het werkt weer.

Muddy Bandit zei:
Simca 1100LE zei:
.... de koppelingspomp verliest nl constant vloeistof en dus druk. Aankomende week al de derde keer dat ie eronder weg gaat en hoop het dan toch op te lossen...

Een lek in het systeem dus.
Even uitzoeken of het de gever- of nemercilinder is, meestal een kwestie van even reviseren en het werkt weer.

het is de nemer. dat weet ik omdat hij onderaan vloeistof verliest. en we zullen het zien of het weer gangbaar te krijgen is. dat met de achterklep zie ik minder zitten ...

Simca 1100LE zei:
het is de nemer. dat weet ik omdat hij onderaan vloeistof verliest. en we zullen het zien of het weer gangbaar te krijgen is. dat met de achterklep zie ik minder zitten ...

De nemercilinder even uit elkaar halen, en als er geen putjes in de cilinderwand zitten kun je hem wel reviseren.
Even polijsten, een nieuw cupje erin, DOT-3 remolie erop, ontluchten en klaar.
Complete nieuwe cilinder kost zo'n € 65,= bij https://www.onderdelendirect.nl/talbot/simca-1100/11__19420, en een revisiesetje (diameter 25,4 mm) voor de Lockheed/ Bendix/ DBA- nemercilinder kun je van mij desnoods nog wel overnemen.

Achterklep kan zoveel zijn wat rammelt, piept of knarst.
Bij m'n Horizon was een beetje vaseline over de rubbers al de oplossing om stilte te krijgen.:)

Ow ja, mocht je hulp nodig zijn dan moet je je maar melden.;)

Even een rijtje Talbots opgezocht, gewoon omdat het kan. Misschien nog onbekenden?
Horizon
91-JDZ-1
NN-25-VP
LK-65-KS
LS-20-DL (Geldig, APK 2001)
NB-33-HY (Geldig, APK 2010)
LB-58-JJ
LJ-52-BH
FJ-35-LH (Apk 2009)
FY-43-YZ (eignaar 2007, APK 2009)

Samba
HV-64-YN (APK 2005, laatste eigenaar 2009)
ND-65-KR

Solara
45-HJS-4

Muddy Bandit zei:
Simca 1100LE zei:

De nemercilinder even uit elkaar halen, en als er geen putjes in de cilinderwand zitten kun je hem wel reviseren.
Even polijsten, een nieuw cupje erin, DOT-3 remolie erop, ontluchten en klaar.
Complete nieuwe cilinder kost zo'n € 65,= bij https://www.onderdelendirect.nl/talbot/simca-1100/11__19420, en een revisiesetje (diameter 25,4 mm) voor de Lockheed/ Bendix/ DBA- nemercilinder kun je van mij desnoods nog wel overnemen.

Achterklep kan zoveel zijn wat rammelt, piept of knarst.
Bij m'n Horizon was een beetje vaseline over de rubbers al de oplossing om stilte te krijgen.:)

Ow ja, mocht je hulp nodig zijn dan moet je je maar melden.;)

heb al een vol potje verstreken op de rubbers het lijkt wel of hij gewoon niet goed sluit maar ik kan het geluid ook niet echt plaatsen. ik ga donderdagavond bezig met de koppeling heb nl eerst nog ouderavonden op het werk dus ja... :)

[het is de nemer. dat weet ik omdat hij onderaan vloeistof verliest. en we zullen het zien of het weer gangbaar te krijgen is. dat met de achterklep zie ik minder zitten ...[/quote]

weet je zeker dat het de achterklep is?
of komt het geluid van achteren vandaan?
wat veel voorkomt bij een 1100 is dat de schokdempers rare geluiden laten horen via de achterkant.
controleer of de dempers nog wel goed werken,zitten ze wel vast?
zit de schotel ,waar de schokdemper op gemonteerd is,nog wel vast?
DSC00671.JPG

Ongetwijfeld een prachtexemplaar, maar bij een auto die zo lang heeft stilgestaan, moet je wel een serieus risico op kinderziekten incalculeren.

grensrijder zei:
Ongetwijfeld een prachtexemplaar, maar bij een auto die zo lang heeft stilgestaan, moet je wel een serieus risico op kinderziekten incalculeren.

Gehele remsysteem en koppelinghydrauliek even reviseren, lagers van fris vet voorzien, alle sapjes van de motor vervangen met bijbehorende filters, nieuwe bougie's met kabels, verdeelkap en rotor erin en dan rustig beginnen met toeren.
De meeste piepjes en kraakjes van de rubbers verdwijnen meestal vanzelf wel na een paar 100 km.

Dit gaat in ieder geval een stuk sneller en voordeliger dan een totale restauratie, en met een gedegen roestpreventie heb je hieraan een prima "daily driver".
En de vraagprijs?... een restauratie is een stuk duurder.;)

het is wel toevallig zeg dat we het over lucht in het koppelingssysteem hadden.
mijn koppeling deed dinsdag niet meer goed zijn werk en wat blijkt?
lucht in de slang!
de koppelingcilinder bij het pendaal was de boosdoener!
vandaag in orde gemaakt door er een gereviseerde cilinder te monteren en daarna goed ontlucht.
werkt weer als een nieuwe en het slangetje blijft luchtvrij.
toch wel makkelijk àls je een voorraad van onderdelen hebt liggen.
(y)

Goedenavond (Simca)vrienden,

In tegenstelling tot wat in de evenementenkalender vermeld staat zal de voorjaarsrit van de Simca Automobiel Club Nederland
worden gehouden op 10 april en niet op 17 april.
Dit om organisatorische redenen.
Het evenement start in Zürich aan het begin (of eind) van de afsluitdijk.
De uitnodiging volgt spoedig.

Groetjes Simca1100.

Word trouwens nog oppassen met onze Simca's en andere oldtimers...
De E10 benzine komt onze kant op.
Schijnt heel slecht te zijn voor veel auto's van voor bouwjaar 2000.
Hier word je niet vrolijk van:(

SIMCA1100 zei:

In tegenstelling tot wat in de evenementenkalender vermeld staat zal de voorjaarsrit van de Simca Automobiel Club Nederland

Groetjes Simca1100.

Eeeh we zouden hier toch geen Simcaclub meetings bekend maken?
Dit leest iedereen..

matra zei:

De motoren lopen er prima op.

Het probleem zit hem in de kunststof brandstofleidingen en het membraam van de brandstofpomp (en misschien ook nog de kunststof delen van de gasfabriek)... deze zijn niet goed bestand tegen de alcoholbenzine.
Dus als het zover is nieuwe brandstofleidingen plaatsen, evt. een electrische benzinepomp erop en we tuffen weer vrolijk verder met onze oude karretjes.

Een andere oplossing (waar ik dus sterk over denk voor m'n Horizon en Rancho) is LPG... ben je gelijk van al dat gedonder met Euro 98 en E10 af, en het rijdt ook nog een stuk goedkoper en schoner.

matra zei:
SIMCA1100 zei:

Groetjes Simca1100.

Dit leest iedereen..

Wat maakt het uit?

Hoe meer bekendheid hoe meer deelname, hoe meer zielen hoe meer vreugd:D... is goed voor de bekendheid van S.A.C.N. en geeft misschien ook nog wat frisse aanwas van nieuwe leden.
Ik zie dus echt geen nadelen aan de bekendmaking op deze manier.;)

Ik heb gister avond iets over 20:00 een simca 1308 gespot toen ik er met toeval naast parkeerde om iemand op te halen bij sporthal valkenhuizen (arnhem).

Even het kenteken 73-tn-61 gegoogled met resultaat o.a. deze foto:
4957798907_1d49cbfe12_z.jpg

leuk dat de eigenaar ook op lowlands is geweest afgelopen jaar.

ik ben in navolging ook even gaan googlen op mijn eigen kenteken, kom ik toch een erg leuke foto tegen.
2257024420076734625S600x600Q85.jpg

matra zei:
SIMCA1100 zei:

Groetjes Simca1100.

Dit leest iedereen..
Ik wist niet dat de SACN een geheim genoodschap was ;).

Hallo mensen,

Die blauwe 1308 GLS van '78 kende de club nog niet uit zijn registers! Zo zie je maar er duiken steeds tòch wéér auto's op waarvan je nog niet hebt gehoord. Pràchtig toch?!
Wat een geluk dan "Cyberlaui" dat jij de wagen gisteren hebt zien staan!

Simcat

Hoi Muddy,

Tja, dat zèg jij wel zo even, maar los van de centen die het installeren van een LPG-tank kost heeft het ook nog eens een ontsierend effekt. Ik vind het nl. niet echt florissant uitzien als een Simcaatje onstelt wordt vanwege zo'n grote tank achterin. Je hebt altijd weer dat geleuter met gaten boren in de body en het onder de bodem vastzetten van leidingen. Bovendien moet die lelijke verdamper ook nog ergens onder de motorkap zijn plek vinden. Ik ken iemand die heeft tussen de chassisbalkne vóór in zijn Murena een kleine LPG-tank ingebouwd. Kijk dàt zie je niet, immers de laadruimte achteren is niet ingenomen door zo'n tank. Bovendien is de middenmotor sowieso zodanig weggewerkt dat je de verdamper ook geeneens ziet. Dan gaat het nog. Maar ja, je zult wat moeten met de E10 brandstof.
Simcat

Muddy Bandit zei:
matra zei:

De motoren lopen er prima op.

Het probleem zit hem in de kunststof brandstofleidingen en het membraam van de brandstofpomp (en misschien ook nog de kunststof delen van de gasfabriek)... deze zijn niet goed bestand tegen de alcoholbenzine.
Dus als het zover is nieuwe brandstofleidingen plaatsen, evt. een electrische benzinepomp erop en we tuffen weer vrolijk verder met onze oude karretjes.

Een andere oplossing (waar ik dus sterk over denk voor m'n Horizon en Rancho) is LPG... ben je gelijk van al dat gedonder met Euro 98 en E10 af, en het rijdt ook nog een stuk goedkoper en schoner.

Tjonge het klassieke beeld bij de 1100... Mijn TI van '74 is dan wel op diverse plekken rot, maar op die typische plek trouwens ook aan de andere kant is hij zo gaaf als een nieuwe wagen!
Simcat

simca ti zei:
[het is de nemer. dat weet ik omdat hij onderaan vloeistof verliest. en we zullen het zien of het weer gangbaar te krijgen is. dat met de achterklep zie ik minder zitten ...

weet je zeker dat het de achterklep is?
of komt het geluid van achteren vandaan?
wat veel voorkomt bij een 1100 is dat de schokdempers rare geluiden laten horen via de achterkant.
controleer of de dempers nog wel goed werken,zitten ze wel vast?
zit de schotel ,waar de schokdemper op gemonteerd is,nog wel vast?
DSC00671.JPG
[/quote]

Hoi Pedigreepaul,

Leuk dat jij deze kentekenreeks even op het forum zet. Op de 1. genoemde Horizon na kende het register alle genoemde voertuigen. Sommigen zijn ook van leden uit de club.
Simcat.

Pedigreepaul zei:
Even een rijtje Talbots opgezocht, gewoon omdat het kan. Misschien nog onbekenden?
Horizon
91-JDZ-1
NN-25-VP
LK-65-KS
LS-20-DL (Geldig, APK 2001)
NB-33-HY (Geldig, APK 2010)
LB-58-JJ
LJ-52-BH
FJ-35-LH (Apk 2009)
FY-43-YZ (eignaar 2007, APK 2009)

Samba
HV-64-YN (APK 2005, laatste eigenaar 2009)
ND-65-KR

Solara
45-HJS-4

snap wel dat het goed is voor de club zoveel bekendheid..
maar wij betalen ervoor.
en meen dat er ooit eens door een bestuurslid hier gevraagd is niet alle meetings bekend te maken.

Veel bekendheid kan volgens mij geen kwaad.
We moeten de groei er wat proberen in te houden voor de toekomst.

Groetjes Simca 1100

Ben ik nog even weer.
Ik zoek voor mijn Horizon SX uit 1979 nog een nieuwe grille.
Het moet één zijn met de pentaster van Chrysler en niet met de T van Talbot.
Tevens zijn alle lamellen voorzien van een zilverkleurige bies.
Wie heeft of weet er één ?

Simca1100

Ik zou juist pleiten voor een meer openere structuur bij de SACN, iets openbaar bekend maken kan zeker geen kwaad en wat Muddy al schreef ; "hoe meer zielen ...." De club moet vooruit en moet de toekomst in dat doe je ook door meer bekendheid te geven aan evenenmenten. Uiteraard heeft Matra een punt dat leden ervoor betalen maar de club kan toch schrijven dat men éénmalig iemand de kans geeft om een evenement te bezoeken en daarvoor een entreebedragje te vragen, dat doet Elk Merk Waardig ook en daaruit zijn leden bij gekomen ! Volgens mij wil de SACN ook liever meer leden dan minder,toch ?

Simcat zei:
Hoi Muddy,

Tja, dat zèg jij wel zo even, maar los van de centen die het installeren van een LPG-tank kost heeft het ook nog eens een ontsierend effekt. Ik vind het nl. niet echt florissant uitzien als een Simcaatje onstelt wordt vanwege zo'n grote tank achterin. Je hebt altijd weer dat geleuter met gaten boren in de body en het onder de bodem vastzetten van leidingen. Bovendien moet die lelijke verdamper ook nog ergens onder de motorkap zijn plek vinden. Ik ken iemand die heeft tussen de chassisbalkne vóór in zijn Murena een kleine LPG-tank ingebouwd. Kijk dàt zie je niet, immers de laadruimte achteren is niet ingenomen door zo'n tank. Bovendien is de middenmotor sowieso zodanig weggewerkt dat je de verdamper ook geeneens ziet. Dan gaat het nog. Maar ja, je zult wat moeten met de E10 brandstof.
Simcat

Hoi Simcat,

Het ontsierend effect van een gastank kan reuze meevallen, je kunt meestal de originele tank vervangen voor een LPG-tank en een klein 10 liter benzinetankje bijplaatsen.
En een andere goede oplossing is een ringtank op de plaats van het reservewiel.
Een verdamper kun je in de motorruimte ook aardig goed wegwerken, spuit zo'n ding alleen maar eens in een onopvallend kleurtje en het is al een stuk minder storend.
Wat de vulopening betreft: deze kan mooi weggewerkt worden achter de nummerplaat, achter een schranierend gemaakte lampunit, achter een klepje in een bumper... even creatief denken/werken wat de mogelijkheden zijn en je ziet er niets van.

Wat de kosten betreft: kosten moet je toch al maken als die nieuwe E10 benzine z'n intrede gaat doen, daar kom je dan toch niet onderuit.
En naast de kosten van het vervangen van de niet E10 bestendige onderdelen zul je ook terdege rekening moeten houden met de houdbaarheid van de E10-benzine.
Dat spul heeft namelijk de nare eigenschap om te gaan "vlokken" bij langdurig stilstaan, en onze geliefde hobby staat soms langdurig stil.
Dit geeft dus ook nog kans op verstoppingen in leidingen, filters en carburateur, een hoop ongemak (en onkosten) dus.

LPG kent dit ongemak niet, met een LPG-installatie bespaar je dan niet alleen op brandstofkosten maar ook op onderhoudskosten.
Kortom, ook als je weinig rijdt zal een LPG-installatie zichzelf weer terugverdienen.

ddrman zei:
hoe gaat het met de rancho resto

De Rancho is al een tijdje spuitklaar, het is dus een kwestie van spuiten en afbouwen.
Ik heb echter al m'n vrije tijd het geld voor de spuiter geïnvesteerd in het opstarten van m'n eigen bedrijf.... soms moet je even prioriteiten stellen.

Muddy Bandit zei:
ddrman zei:
hoe gaat het met de rancho resto

De Rancho is al een tijdje spuitklaar, het is dus een kwestie van spuiten en afbouwen.
Ik heb echter al m'n vrije tijd het geld voor de spuiter geïnvesteerd in het opstarten van m'n eigen bedrijf.... soms moet je even prioriteiten stellen.
Een bekend probleem. Maar om geld te kunnen laten rollen, moet het eerst verdiend worden. Succes met het eigen bedrijf!

Simca 1100 pick up campertje te koop op een veiling.

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/2955/1326051

Is deze 1100 al bekend hier?

Foto's zijn niet van mij maar afkomstig uit het topic: Wat zag jij voor bijzonders vandaag, deel 8
img10372627044.jpg

img10382633694.jpg

the Fox zei:
Ik zou er weer een echte pick up van maken, want als camper ziet ie er niet uit.

Er zijn meerdere van deze minicampertjes gemaakt door een bedrijf, het is dus geen home-made knutselobject.
En dat mooi en functioneel niet altijd even goed samen gaan blijkt ook wel uit het resultaat.

Je moet er maar lol in hebben om deze minicamper weer te restaureren.
Ik vermoed echter dat liefhebbers die deze uitdaging aan willen gaan op 1 hand te tellen zijn, en als donor zal deze de bodemprijs bij lange na niet opbrengen... het is een ratjetoe van simca 1100 en Rancho-onderdelen door elkaar heen.

Hallo Fox,

Deze blauwe Talbot Simca 1100 GLS 5 deurs kende ik nog niet. Geen idee waar en wanneer de foto's zijn gemaakt? De wagen heeft al sinds 2008 geen geldige APK. meer. Lijkt mij ook niet dat deze 1,2,3 erop kan... Ik denk dat deze Talbot binnenkort, zo niet reeds het eeuwige van het huidige heeft geruild.... Het kenteken bestaat echter wel nog en is aldus nog opvraagbaar bij de RDW.
Simcat

Klopt Muddy,

Het is er een ratje toe aan bij deze an sich wel interessante "Simcamper". Súper zeldzaam natuurlijk en bovendien heb jij twee voor de prijs van één. Zet het bakje eraf onder dak en je hebt een evenzeer zeldzame 1100 Pick-up. Met een bache (eh huif op zijn Hollands...) achterop toch ook niet te versmaden dacht ik. Trouwens ook zo'n Pick-up bachée is BIJZÓNDER zeldzaam in ons land. Ik heb er ooit één gezien op het 25 jarig jubileum van de club in Culemborg. Ik zoek me te pleuris maar kan de foto's ervan ff niet vinden. MOOI was die wagen man...! Ik heb mij laten vertellen dat die Pick-up van 1975 is en dat de eigenaar de bache of te wel huif nog ongebruikt (!!!) op zolder bleek te hebben liggen... Tja, hoevéél mazzel KÙN je niet hebben man... Mischien dat iemand anders nog een paar foto's van die witte Pick-up kan tevoorschijn toveren.
Simcat

Bron: Citroën-online
31-01-2011, 18:00 uur

"De geruchten dat PSA, het moederbedrijf van Peugeot en Citroën, een budgetmerk wil lanceren blijven maar aanhouden. Volgens het doorgaans goed geïnformeerde Duitse tijdschrift Autobild stoft PSA het merk Simca af om in te zetten voor de betaalbare modellen.

Renault doet al jaren goede zaken met budgetmerk Dacia. Bewezen Renault-techniek en -modellen, die vaak al terugverdiend zijn, krijgen een nieuw leven in de budgetauto’s van Dacia. Met dit businessmodel kan goed worden verdiend, reden waarom de concurrentie bij tijd en wijle een gelijksoortige strategie overweegt. Met name over PSA doet dit al een tijd de ronde.

Het blad Autobild meldt nu dat Philippe Varin, topman van PSA Peugeot Citroën, zich tegenover een Frans autoblad heeft uitgelaten over zijn ambities om het merk Talbot dan wel het merk Simca nieuw leven in te blazen. PSA zou namelijk alleen met budgetmodellen op de markt willen komen wanneer deze onder een merk separaat van Peugeot of Citroën worden verkocht. Varin: "Het merk Simca had in de jaren ’60 en ’70 van de 20e eeuw het imago van ‘betaalbare voertuigen’, waarmee het beter zou aansluiten bij deze strategie dan een herlancering van het merk Talbot".

Marktonderzoeken toonden echter aan dat de merknaam "Simca" een noagal negatieve weerklank hebben terwijl juist de merknaam "Talbot", althans in diverse Europese talen uitgesproken, kort, zelfbewust en krachtig klinkt. Hetgeen minder gezegd kan als met die merknaam op zijn Frans uitspreekt, is het toch wèl een Franse merknaam (Talboo)
PSA zou nu overwegen om in eerste instantie een gezinsauto te lanceren. Dat moet een hatchback worden die goed is voor vijf zitplaatsen en voldoende bagageruimte. Het model moet op de Europese markt komen onder de naam Simca 1307, verwijzend naar de vroegere hatchback die in 1976 Auto van het Jaar werd. Autobild suggereert dat de voor China ontworpen Peugeot 407 een goede kandidaat is om de Simca op te baseren.

Nu met de komst van de nieuwe 508 de dagen van de 407 zijn geteld wordt er op intenationaal vlak druk gespeculeerd op het internet dat de Peugeot 408 in Europa op de markt zou moeten komen als "Simca 1307". De modelnaam verwijst naar het origineel uit 1975 waarmee Simca de titel ‘Auto van het Jaar’ wist te bemachtigen.

f49fv6oeewnzq9k8jnvi.jpg

Hoewel de directie van PSA (Peugeot, Citroën) de lippen stijf op elkaar houdt, nemen de geruchten alsmaar toe over de herlancering van Simca, het Franse automerk dat in juli 1979 ophield te bestaan. Toch is er nadien zelfs een nieuw model, de Solara gedurende de eerste 4 maanden van de productie, achteraan, nog voorzien van de merknaam "Simca". Volgens het Duitse magazine Auto Bild zou concerntopman Philip Varin plannen hebben om Simca als low budget merk te herlanceren naar het voorbeeld van het succesvolle Roemeense Dacia, het discount dochtermerk van Renault. Simca zou PSA toegang kunnen verschaffen tot het snel groeiende segment voor aantrekkelijk geprijsde no-nonsense auto’s. Het eerste Simca model zou een van de Peugeot 408 afgeleide sedan kunnen zijn. De 408 is feitelijk een kofferbak uitvoering van de 308 en wordt zowel in China als in Argentinië gebouwd. Doordat dit model op West Europese markten niet verkrijgbaar is, kan PSA zonder al te veel investeringen en zonder verkoopkannibalisatie risico voor Citroën en Peugeot actief worden in het prijssegment". Ook een hatchback zou in overweging zijn zo gonst het in geruchten op internet.

15gxc6inbo2onvpwfzue.jpg

2d4qzp1twfb114j3hdgv.jpg

Lijkt mij echter niet dat de nieuwe Simca of Talbot er zó zal gaan uitzien. Dat is geen "budget"-auto meer natuurlijk. Al hoewel ik had er niets op tegen als jullie mijn meug hebben, hahaha! Hij kan zó met Simca-logo de showroom in hoor!

Wordt in ieder geval vervolgd!
Simcat

Pedigreepaul zei:

Hoi Pedigreepaul,

Yep, deze blauwe 1100 is al héél lang bekend. Het is een beetje schimmig rondom deze wagen. Hij staat al eeuwig te koop en wordt maar niet verkocht. Er worden vaak bedragen voor geboden (véél meer dan gevraagd) dat ik zeg daar zou hij al lang verkocht had moeten kunnen zijn. Iedere keer echter duikt deze wagen weer op en telkens met dezelfde nietszeggende foto bij de advertentie. Tja, hij zàl toch van IEMAND moeten zijn, wat die er dan ook mee van plan is...
Simcat

Marktonderzoeken toonden echter aan dat de merknaam "Simca" een nogal negatieve weerklank hebben terwijl juist de merknaam "Talbot", althans in diverse Europese talen uitgesproken, kort, zelfbewust en krachtig klinkt.

Bij mij is het juist andersom. Simca brengt bij mij positieve gevoelens naar boven. Talbot zag ik vroeger als het merk dat Simca had verdrongen. En dat viel slecht bij mij.

Heb aandachtig door de foto's en verhalen heen gebladerd. Daar wordt ik gelukkig van!
Ben opgegroeid met Simca. Mijn vader werkte bij de importeur, eerst in Overschie, later in Utrecht (Peugeot).
Mijn eerste en tweede auto waren een Simca 1000 Rallye 1. Fantastische herinneringen heb ik aan die tijd.
@Simcat. Fantastisch jouw enthousiaste bijdragen hier!

Simcat zei:
Pedigreepaul zei:

Hoi Pedigreepaul,

Yep, deze blauwe 1100 is al héél lang bekend. Het is een beetje schimmig rondom deze wagen. Hij staat al eeuwig te koop en wordt maar niet verkocht. Er worden vaak bedragen voor geboden (véél meer dan gevraagd) dat ik zeg daar zou hij al lang verkocht had moeten kunnen zijn. Iedere keer echter duikt deze wagen weer op en telkens met dezelfde nietszeggende foto bij de advertentie. Tja, hij zàl toch van IEMAND moeten zijn, wat die er dan ook mee van plan is...
Simcat
Ik ben wel eens bij deze Simca wezen kijken.
hij wilde er toen heel veel voor hebben.
moet veel aan gebeuren.
en volgens mij stond het blok ook vast of de startmotor dat weet ik niet meer.

ben trouwens ook weer eens met deze Matra bezig geweest:
bagheeragroen1.jpg

ziet er naar uit dat de matra met maart hier staat.
blijkt nu dat de matra zo'n 30 jaar geleden gekocht is en dat er door de vrouw des huizes 1 keer meegereden is.
ze vond het helemaal niks en heeft de sleutels aan haar man gegeven en de auto in de hoek neergezet.
er is daarna nooit meer meegereden.

matra zei:
blijkt nu dat de matra zo'n 30 jaar geleden gekocht is en dat er door de vrouw des huizes 1 keer meegereden is.
ze vond het helemaal niks en heeft de sleutels aan haar man gegeven en de auto in de hoek neergezet.
er is daarna nooit meer meegereden.
Sommige mensen verdienen gewoon geen mooie auto.

ben ook wel zeer benieuwd als hij hier staat.
ze hebben hem toen wel 2dehands gekocht en het technische gedeelte helemaal laten opknappen.
het motortje ziet er ook piekfijn uit..
helaas wel veel roest.
dus ga goed nadenken of ik de sprong in het diepe ga wagen om hem op te knappen.
en het mooie is hoef niet ver te rijden om hem op te halen...
staat gewoon hier in het dorp bij een kwekerij.

matra zei:
ben ook wel zeer benieuwd als hij hier staat.
ze hebben hem toen wel 2dehands gekocht en het technische gedeelte helemaal laten opknappen.
het motortje ziet er ook piekfijn uit..
helaas wel veel roest.
dus ga goed nadenken of ik de sprong in het diepe ga wagen om hem op te knappen.
en het mooie is hoef niet ver te rijden om hem op te halen...
staat gewoon hier in het dorp bij een kwekerij.

je hebt toch wel een zwemdiploma?
weet waar je aan begint want een bagheera vraagt heeeeeeeeeeel veel geduld en als eenmaal zijn velletje[polyester]er af is laat hij zijn ware aard zien.
en ik weet dat uit ervaring want ik heb er 2 gehad en kwam van alles en nog wat tegen.
deuren die wat speling hadden wat achteraf bleek dat de deurstijlen los zaten.o_O
ruitenwisserarm die tijdens het rijden er ineens af vielen toen ik het ging bekijken zat er een groot gat waar de geleider in was gezakt enz enz.

hee Ti ja kweet het...
maar gaan eerst gewoon eens ff kijken..
ga morgen mijn lasapp. ophalen die ik van een simcaclublid heb gekocht dus wie weet haha..
deze bagheera staat trouwens vlak naast jou TI...

als het maar niet erfelijk is die roest in de buurt.
daar is mijn ti niet blij mee.
wijde boog omheen rijden is mijn devies.
voor de rest alles wel?

Terug
Bovenaan