simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Hoi Harm,
ik heb op zijn minst een nieuwe rechtse lamp voor de 1308.
mail mij even, o.k
Simcat

Beste medeforummers,

Ik ben van de partij zoals alle vorige jaren. R. B. uit V. en ik hebben weer een prima beurs voor mekaar mensen! :D Hij en ik zijn al weer lang in de weer alles te regelen voor een vlekkloos verloop van de beurs waarop wij als club weer ons beste been voor zullen zetten. Zeker op deze internationale beurs van alure waar mensen uit heel ons land, onze zuiderburen de Belgen, Duitsland, de Euregio ja zelfs vanuit Luxemburg, Frankrijk en Engeland komen is weer een héle hoop moois te zien. Dit jaar is gekozen voor het thema "125 jaar Mercedes-Benz" en dat beloofd wat mensen...
R. en ik zullen de clubstand al vanaf 12 januari gaan opbouwen. Ik zelf hoop alle dagen aanwezig te zijn om o.a. zoveel mogelijk mensen van jullie hier op het forum eindelijk een de hand te kunnen schudden! (y). Indien iemand geïnteresseerd is in mijn nummer om mij te bellen als ik even niet op de clubstand aanwezig mocht zijn, laat het even via een PB-tje weten dan stuur ik het je op.
De club zal acte de présence geven met maar liefst 5 (!) o_O voertuigen. Helmáál prima dus (y) De clubstand zal zelfs van 3 zijden te zien voor het publiek!!!

Ik verklap nog even niet welke voertuigen te zien zullen zijn. Ik zeg enkel dat het ZÉÉR de moeite waard zal zijn mensen! De koffie zal klaar staan voor eenieder die zich laat zien mensen. Vergeet niet om even alle gegevens van jullie voertuigen zoals vernoemd op de kentekens mee te nemen naar de clubstand. Ik zal proberen een laptop te regelen opdat ik, nog op de stand, van ieder van jullie de gegevens in het register vermelden. Tevens kan eenieder daar eens een blik op werpen.
Simcat

simca1006 zei:
Matrancho zei:
Van 14 tot en met 16 januari 2011 staat de S.A.C.N. met de clubstand op de Beurs Interclassics & Topmobiel.

Wie gaan er allemaal naar Maastricht? :cool:

15 januari ben ik van plan er heen te gaan, dus....

Super de S.A.C.N. daar zich presenteert !!

Hé hé eindelijk wat foto's van mijn Simca's tijdens ons trouwen.
Tijd geleden al eens belooft maar nu zijn ze er dan.
R0016195.jpg

DSC00145.jpg

DSC00146.jpg

Mooie foto's Matra,

Ook nogmaals van Harte Gefeliciteerd:D
en veel gelukkige jaren en kilometers...

Opdat de Simca jullie nog lang op banden mag dragen:LOL:

Groet Harm

toch een momentje droog geweest die dag voor deze fotoreportage.
waterproof die simca`s.

Leuke Simca's en uiteraard gefeliciteerd. Wel heel mooi dat zelfs de Simca meedoet met het "Ja-woord geven".

de 1500 rijd weer..
staat dus op de beurs in maastricht..
gaan woensdag samen met TI die kant op.

Hallo "Matra",

Kerel van harte proficiat met jullie huwelijk!!! Inderdaad het kenteken van de 1500 kòn niet beter jullie wens onderstrepen!!!!(y)
Simcat

Hoi Pedigree,

Zijn de kentekens van beide wagens ook toevallig bekend en wat is de locatie? Toevallig ook nog de eigenaar bekend? Stuur anders ff een PB-tje.
Alvast bedankt!(y)
Simcat

Tjonge een '86-er! 309... Zie die nog maar eens te vinden! o_O Nogdaarentoe zélfs een origineel Nederlandse wagen!
Simcat

Simcat zei:
Hoi Pedigree,

Zijn de kentekens van beide wagens ook toevallig bekend en wat is de locatie? Toevallig ook nog de eigenaar bekend? Stuur anders ff een PB-tje.
Alvast bedankt!(y)
Simcat

Alle kentekens zijn bekend nog, alleen geen van allen APK. Die Horizon zit zonder APK sinds 2009, de 309's sinds 2008 en 2010. Locatie is Deventer, Overijssel, de link hiernaast geeft de Streetview. GoogleMaps
Eigenaar heb ik geen idee van. Ik heb deze Horizon in 2009 zien rijden toen ik in de bus zat en nadien niet meer. Na een ommetje begin vorig jaar vond ik hem op de plek waar ie nu staat. Nu dus nog steeds.

pff toch nog probleempje met de 1500.
2 stuurkogels aan 1 kant met veel speling.
laat ik nou net 2 nieuwe kogels vinden in mijn eigen magazijn.
vanavond er nog ff onderzetten....
morgen de rit naar maastricht is toch prettiger met een wiel wat het spoor goed blijft volgen.

Hoi Pedigreepaul,

Dus de kentekens zijn nog bekend. Kun jij ze even noemen? Bedankt voor de locatie-link.
Simcat

Pedigreepaul zei:
Simcat zei:
Hoi Pedigree,

Alvast bedankt!(y)
Simcat

Alle kentekens zijn bekend nog, alleen geen van allen APK. Die Horizon zit zonder APK sinds 2009, de 309's sinds 2008 en 2010. Locatie is Deventer, Overijssel, de link hiernaast geeft de Streetview. GoogleMaps
Eigenaar heb ik geen idee van. Ik heb deze Horizon in 2009 zien rijden toen ik in de bus zat en nadien niet meer. Na een ommetje begin vorig jaar vond ik hem op de plek waar ie nu staat. Nu dus nog steeds.

Hoi Matra,

Tja zeg, stel je voor de kogel schiet eruit... Tot op de beurs!

Groet, Simcat

matra zei:
morgen de rit naar maastricht is toch prettiger met een wiel wat het spoor goed blijft volgen.

Simca-gekken!

Heeft iemand foto's van een Simca 1100 GLX, of misschien wel zélf zo'n auto?

Dit was de eerste auto van mijn ouders, hij was van februari 1977, 34-PH-43.

E91 LCI zei:
Simca-gekken!

Heeft iemand foto's van een Simca 1100 GLX, of misschien wel zélf zo'n auto?

Dit was de eerste auto van mijn ouders, hij was van februari 1977, 34-PH-43.

Even googelen op afbeeldingen en je komt er zat tegen!;)

Simcat zei:
Hoi Pedigreepaul,

Dus de kentekens zijn nog bekend. Kun jij ze even noemen? Bedankt voor de locatie-link.
Simcat

Pedigreepaul zei:
Simcat zei:
Hoi Pedigree,

Alvast bedankt!(y)
Simcat

Horizon: NS-13-PL
309's: PP-35-PL en BX-61-BP

Neem aan dat je wel doorhad dat Talbot Arizona=Peugeot 309

Hallo Simcat,

Ik was benieuwd of je de Samba Bahia al verkocht had. Je had toch ook een Matra Murena te koop?
Vandaag met de Tagora gereden, dat was weer heerlijk. Na 3 maanden stalling starte de "Tag" in 1 keer
tot mijn grote verbazing. Had niet eens de accuklemmen losgehaald. Een mazzeltje dus.

Groeten Alex (Tagora)

Simcat zei:
Hoi Matra,

Tja zeg, stel je voor de kogel schiet eruit... Tot op de beurs!

Groet, Simcat

matra zei:

tot je grote verbazing????
ik moet zeggen dat bij mij alle Simca's vorigen week na ruim 4 maanden stalling gewoon starte zonder problemen.
heb er eigenlijk altijd weinig problemen mee ieder jaar na de winterstalling.
sommige haal ik zelfs de accupolen niet van los.
morgen met TI de Simca's weer terug rijden van het MECC.
schijnt mooi weer te worden.

Ik ben vrijdag even op en neer geweest naar Maastricht .
Wat is dit toch een geweldig mooi evenement, waarbij je geen benul meer hebt van tijd.

Klik hier voor de foto's.

Heeft iemand nog interesse in mijn Talbot Horizon? Anders gaat hij naar het oud ijzer.

https://www.speurders.nl/lopend/talbot-horizon-1-5-lx-automaat-1984-79220299.html

Leuke foto's....

dat kan ik me voorstellen dat je geen benul meer hebt van de tijd met al dat mooie spul wat daar staat!

TALBOT HORIZON zei:
Heeft iemand nog interesse in mijn Talbot Horizon? Anders gaat hij naar het oud ijzer.

https://www.speurders.nl/lopend/talbot-horizon-1-5-lx-automaat-1984-79220299.html

Het zou een mooie donorwagen zijn, maar ik heb er helaas geen ruimte voor.:(
Maar als je hem niet kwijt kunt worden dan kun je hem misschien nog beter schenken aan de simca-club dan aan de oudijzerhoop... dan blijven de onderdelen tenminste bewaard om een andere Horizon nog aan het rijden te houden.

TALBOT HORIZON zei:

Dat zou zonde zijn....

Nog een mooie verrassing gehad vandaag op de parkeerplaats waar ik geparkeerd had. Toen ik terugkwam stond deze Solara voor mijn lens..

Trouwens, de SACN had een mooie stand hoor! Top!

Kom net uit maastricht gereden met de 1500.
mooie stand van de club en word superveel bezocht.
leuke beurs ook trouwens.
veel leuke reacties op de 1500 en op de rest van de simca's.

@matrancho
weer hele mooie foto,s ronald
hoop dat ik je weer eens tref bij een van de bijeenkomsten
groeten van jan

ginkelvanmichiel zei:
ik zag net dit:
wat vreselijk zonde!!

https://www.nufoto.nl/fotos/189248/auto-botst-tegen-boom-in-heemskerk.html

ja..dit is echt zonde.....
die man kan er behoorlijk zuur van zijn...en wij ook denk ik....hopelijk wordt deze weer opgeknapt!!

o jee.
die kennen wij he matrarancho.
weet jij hoe het met hem gaat nu...
erg zonde dit.

Matrancho zei:
Klik hier voor nog meer foto's.

Dit is echt balen!! :confused:

Echt heel sneu dit. Allereerst natuurlijk beterschap en ik hoop dat het meevalt voor de Bijrijdster.

Simcatechnisch zit de auto flink in elkaar.Ik heb hier nog een sloper met een goede neus. Als ik iemand ermee kan helpen graag.

Groet Harm

H.H uit W maakt het net als zijn moeder goed, al zit de schrik nog in hun benen.
Of dit te reparen is zonder deskundige hulp, betwijfel ik.

Lijkt een gevalletje flink opgekreukeld. Heb de wagen vorig jaar gezien, en er nog kort in gezeten toen hij bij Visscher in de showroom stond.

Prachtige wagen was dat! De eigenaar wens ik veel sterkte en hopelijk niets aan overgehouden op lichamelijk vlak.

Sow... dat is een aardige klap geweest.:eek:
Maar gelukkig maken de inzittenden het inmiddels weer goed, en dat is het belangrijkste... materiaal is te vervangen maar een lichaam niet.
En natuurlijk hoop ik dat deze wagen ook weer op te knappen is, het zal in ieder geval wel de nodige zweetdruppels weer gaan kosten.
In ieder geval sterkte voor de komende tijd, en hopelijk werkt de verzekering ook wat mee.

Nog een positief nieuwtje:
Na reparatie van een verstopte ruitensproeier heeft m'n Horizon weer een frisse APK gekregen, die mag de komende 12 maanden het straatbeeld dus weer opfleuren.

De laatste paar maanden heb ik teveel berichten gelezen over gesneuvelde klassiekers. Mijn auto-hart bloedt. Ongevallen met klassiekers kunnen echter alleen voorkomen worden als er niet mee gereden wordt. Maar dan beleef je er een stuk minder lol aan. En droog gestald loeren er nog steeds gevaren, zoals brand of wateroverlast o.i.d. Kortom, "shit happens all the time" .
Heel erg spijtig van de 1308, maar zoals hierboven al geschreven, staat het welzijn van de inzittenden voorop.

Inderdaad lees ik dat soort berichten opvallend vaak: het eerste ritje na een langdurige restauratie en dan klabam! Dan wil het nog wel eens een technisch euvel zijn dat over het hoofd is gezien, maar van A.BRANDHORST begrijp ik dat deze alweer een tijdje reed. Het pleit voor de Simca (en voor de restaurateur!) dat de koets nog behoorlijk intact lijkt te zijn gebleven, maar het blijft verschrikkelijk zonde natuurlijk.
Hopelijk gaat het goed met de eigenaar en andere inzittende(n), en heel veel sterkte ermee!

Goedendag beste mensen,

Heb regelmatig dit topic gevolgd, maar nu toch maar eens geregistreerd.
Duik eigenlijk zomaar in dit topic op blz 54. Zal niet erg zijn denk ik?
Waarom doe ik dit?

Ik ben vorige week eens heel langzaam begonnen met het uit mekaar halen (strippen) van m.n Simca 1100 met het doel deze te gaan restaureren. De Simca heeft de laatste 2.5jaar in weer en wind stilgestaan.
Ik heb het vermoeden dat er wellicht mensen zijn die deze Simca mogelijk uit (uit een ver) verleden (her)kennen..
Er zit nog een sticker op de voorruit van de Simcaclub vandaar. Misschien ooit van een van de "forumleden" geweest?

Ik zal even zien hoe ik een foto geplaatst krijg van de Simca, zodat we kunnen zien waarover het gaat.

Foto-UNQXLR7O.jpg

Zie hier, gelukt. meerdere zullen volgen.

Grtz.

Ton

ja
zoiets is altijd jammer en het kan gebeuren
het is daarom altijd goed uitkijken en voorzichtig zijn met je kostbare klassieker
maar het is wel zo dat na het sleutelen is er niets mooier dan met je simca te gaan rijden
je prijst je gelukkig met het horen zoemen van je motor en het fijn rijden van je simca
je denkt dan even nostalgisch aan vroeger toen je met je ouders mee rijden ging
en denkt dan hier doen we het voor
de simca rijdend ouder laten worden en er elke keer weer van genieten
nog iets opvallends
gisteren keek ik nog naar mijn dvd over culemborg daar bij die peugeot garage
daar stond de simca 1308 ook en mijn broer heeft hem toen uitgebreid gefilmd
ik zei gister nog wat een mooie simca is dit
en nu zie ik dat het arme ding helemaal kapot is
ik zie het nog niet zo zonnig in en weet je waarom
de hele carrosserie heeft een zware klap gehad
het lijkt dus dat het meevalt maar houd er maar rekening mee dar ze geheel ontzet is
hopelijk is hij goed verzekerd
ik wens deze mensen het allerbeste toe
jan

@Sasso: Welkom hier. Een goed initiatief, om de 1100 onder handen te nemen. De auto is op de foto in deze gestripte staat niet meer herkenbaar voor de mensen die 'm ooit gekend hebben:). Het zou de Simca van mijn ouders geweest kunnen zijn, een witte uit 1972, geloof ik. Maar de kans is groot dat dat exemplaar de tand des tijds niet heeft doorstaan. Wellicht kan je de gegevens van jouw 1100 doorgeven aan Simcat. Hij houdt een register bij en zal wellicht meer kunnen vertellen over de geschiedenis van deze auto.
Ik ben benieuwd naar de voortgang van de restauratie. Voel je vrij om af en toe een foto te plaatsen.

Terug
Bovenaan