simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Simcat zei:
Hallo Stif,

De Rancho HX-31-NP heeft voorheen in Almelo gelopen bij een lid van de club. Ik ben benieuwd wie de nieuwe eigenaar in de kop van Noord Holland is. Het zal toch niet toevallig het lid H.F. uit O. zijn? Weet jij toevallig nog kentekens en of gegevens van de volgens jou in die omgeving in restauratie zijnde Rancho's?
Simcat

Stif zei:
Matrancho zei:
Ik heb gehoord van diverse mensen dat er een bruine Rancho is gesignaleerd in Langedijk. Helaas ben ik er nog niet achter wat het kenteken is.
Is het iemand van hier op het forum? Ik weet dat er hier diverse Rancho's in de regio in restauratie staan, maar wist niet dat er hier nog een rijdende is.

Als het Langedijk Noord-Holland is, dan heb ik hem gespot voor je.
Ik zag nml afgelopen zaterdag op de woonboulevard in Hoorn, de rood bruine Rancho, in goede staat trouwens, kenteken HX-31-NP, net een jaar in z'n bezit.

Auto moet wel van een clublis zijn, hij was ook in Brummen, zie de foto's op pagina 51 van het forum. H.F. uit O was er meen ik in zijn Peug.

groet Harm

Ik vraag me nog steeds af wie en waar in Almelo die HX-31-NP heeft gehad... ik ben hem in ieder geval nog nooit tegengekomen in Almelo.

Beste mensen,

Ik wil mij graag aansluiten bij het bericht van Ronald. In het bestuur van de club wordt hard gewerkt. Het blijft nu eenmaal mensenwerk.
Simcat

Matrancho zei:
Een bericht aan de simcaclubleden.

U wordt allen spoedig schriftelijk geinformeerd over de stand van zaken van o.a. de club redactie.

Met vriendelijke groet,

Ronald

Pedigreepaul zei:
Simcat,

Deze 1005 al bekend?

Vond ik op Flickr, heeft laatste APK in 2007 gehad, kenteken blijkt nog geldig volgens de RDW

Hoi Pedigreepaul,
Ja hoor deze wagen is bekend. Hij staat in Den Haag.

Beste medeforummers,

Even wat anders, wat waar dit forum feitenlijk voor is.

Ik kwam vandaag wel een ZÉÉÉÉR speciale Solara tegen die ik jullie niet wilde onthouden...
Simcat

https://4x4fotos.nl/upload/files/hbhwzisbmcc968l5ls3a.jpg

Simcat zei:
Beste medeforummers,

Even wat anders, wat waar dit forum feitenlijk voor is.

Ik kwam vandaag wel een ZÉÉÉÉR speciale Solara tegen die ik jullie niet wilde onthouden...
Simcat

Een engels knutselprojectje zo te zien, maar niet helemaal (lees helemaal niet) mijn smaak.
Ik houd er wel van om auto's te gaan verbouwen, maar dan toch liever tot pick-up, hotrod of wat anders wat nog goed herkenbaar is.

Nu weet ik dat velen mij wel compleet voor gek zullen verklaren, maar zoiets lijkt me ook wel een leuke (en haalbare) uitdaging om aan te pakken:

B) B)

Maar goed... eerst de Grand Raid geheel klaar, en dan pas wat anders.

Beste Matra-vrienden,

Iemand toevallig een richtlamp voor de Rancho (chauffeurskant) te koop? Ja, een veel gevraagd item...:S
Tevens ben ik ook nog op zoek naar dorpels voor de Rancho en zetels, iemand? :S

Alavst bedankt!

Richtlampen komen zo af en toe nog wel eens voorbij op Ebay-france, maar echter wel voor de hoofdprijs.
Rustig blijven zoeken, deze dingen ben je toch pas nodig als je de auto afbouwt.

Stoelen is ook een kwestie van geluk, de meesten zijn na 30 jaar gebruik wel aardig versleten.
Je kunt eens proberen met een "gezocht"-advertentie op Marktplaats, zo heb ik ook diverse onderdelen gevonden.
En anders een keer de huidige stoelen opnieuw laten bekleden.
Maar ook hiervoor geldt dat je ze pas nodig bent bij de afbouw van de auto...

Dorpels kun je gewoon bij een lokaal metaalbedrijf of carrosseriebedrijf laten maken, als je even de onderstaande tekening uitprint dan heb je alle maten voor de zetbank. (als het goed is heb je deze maten trouwens al)

Muddy Bandit zei:
Richtlampen komen zo af en toe nog wel eens voorbij op Ebay-france, maar echter wel voor de hoofdprijs.
Rustig blijven zoeken, deze dingen ben je toch pas nodig als je de auto afbouwt.

Stoelen is ook een kwestie van geluk, de meesten zijn na 30 jaar gebruik wel aardig versleten.
Je kunt eens proberen met een "gezocht"-advertentie op Marktplaats, zo heb ik ook diverse onderdelen gevonden.
En anders een keer de huidige stoelen opnieuw laten bekleden.
Maar ook hiervoor geldt dat je ze pas nodig bent bij de afbouw van de auto...

Dorpels kun je gewoon bij een lokaal metaalbedrijf of carrosseriebedrijf laten maken, als je even de onderstaande tekening uitprint dan heb je alle maten voor de zetbank. (als het goed is heb je deze maten trouwens al)
Muddy Bandit zei:
Bedankt Patrick, ik schuim inderdaad dagelijks de nodige sites af op zoek naar onderdelen. :)
Tgoh ja, ik sta eigenlijk zo te popelen om aan de Rancho te beginnen, maar hij staat nog even op stal bij een vriendin, dus voorlopig kan ik er nog niet aan beginnen wegens plaatsgebrek bij mij thuis. Maar ja, het Matra-virus kruipt waar het niet gaan kan hé(:B, en ik ben wat van het vooruitziend type, en heb die spullen toch nodig, dus waarom het niet even posten (:B

Ik heb me alvast ook lid gemaakt van de Simca Club in Nederland, en naar het schijnt zouden er daar wel nog dorpels van de simca 1100 op stock liggen, dus zo gauw de eindejaarsperiode achter de rug is, ga ik daar even kijken, zo moet ik alvast geen metaalbedrijf lastig vallen en heb ik direct de juiste, maar toch nog eens bedankt voor de juiste maten, je weet nooit als het van pas komt! (tu)

Muddy Bandit zei:
Ik vraag me nog steeds af wie en waar in Almelo die HX-31-NP heeft gehad... ik ben hem in ieder geval nog nooit tegengekomen in Almelo.

deze persoon was toch echt aanwezig bij de burtonmeeting en heeft een waar matra hart.
de naam is bekend bij mij.
hij heeft deze rancho nog niet zo heel lang.
hij heeft meerdere matra`s in zijn bezit.
in ieder geval een murena en een djet en de rancho nu natuurlijk.

DSC01277.JPG

DSC01278.JPG

Ik heb deze Rancho gezien en goed bekeken tijdens de Burtonmeeting.
Heb toen de eigenaar bij aankomst ook wel even gesproken, maar deze was niet erg spaakzaam en verdween al snel naar binnen...

Maar ik begrijp van Simcat dat deze Rancho voorheen in Almelo heeft gereden... nu woon ik m'n hele leven al in Almelo maar ik ben deze Rancho daar nog nooit tegen gekomen, en zo heel onopvallend is een Rancho nu ook niet.

(tu),
Ik wil iedereen op dit forum een heel goed nieuwjaar wensen. Persoonlijk en natuurlijk met betrekking tot de Simca, Chrysler, Talbot, Matra en Sunbeam hobby. 2010 was een goed jaar voor mij. Op 27 en 28 december afgesloten met het ophalen van twee Simca 1308 -en uit Belgie. Waarvan een voor onderdelen. (:B
Ik hoop dat we weer mooie clubdagen mogen hebben met mooi weer en natuurlijk een schadevrij jaar voor onze auto's

Groet Harm

ook vanaf hier wens ik iedereen een warm en fantasties simca,talbot,matra en sunbeamjaar toe.
ik begin dit jaar vroeg want de 1100 ti staat in het mecc maastricht bij de simca automobiel club stand over een paar weken.:-D

hallo simca liefhebbers en de rest
ook van mijn kant een heel mooi goed en vooral gezond 2011
ik hoop van harte dat een ieder weer veel plezier beleeft met zijn hobby auto
en dat we elkaar weer eens mogen begroeten op een van de clubdagen
dat het vaak mooiweer is in het weekend om dan zoveel mogelijk van onze bijzondere auto,s te kunnen genieten
mijn 1301 special is er weer klaar voor

Iedereen de beste wensen voor 2011, een jaar wat mooi begint, want morgen 2 januari 2011 is m'n Rancho te zien in de serie 'T Spaanse Schaep op Nederland 1 om 21.20 uur. Dat is goed nieuws, want zo blijft ons merk in de schijnwerpers staan. (:B

Alle merkliefhebbers een gezond en gelukkig 2011 gewenst.

Dit jaar wordt hopelijk hét jaar voor de Talbot Solara. We zullen trachten het merk Talbot weer eens af te stoffen en wat meer allure te geven in het oldtimerwereldje. Aan mij gaat het niet liggen!!

Beste medeforummers,

Ook ik kan niet uitblijven met eenieder de beste wensen voor een gelukkig en vooral gezond 2011 toe te wensen. Laten wij er i.d. voor zorgen dat onze merken verder zullen leven! Wie weet horen wij dit jaar nieuws mbt. het voornemen van PSA. om het oude merk Talbot nieuw leven in te blazen., immers al op 6 april 2007 doken daartoe berichten op internet op. Laten wij hopen dat de nieuwe grote man van PSA., Christian Streiff, zijn welhaast als eerste, na zijn aantreden, genomen beslissing om een concurent van de Régie National Renault (Dacia in de vorm van de Logan) , van uit huize van PSA tegenover te stellen. Die wagen heeft, zo Streiff, "Absolute concernsprioriteit en moet uiterlijk in 2013 bij de Peugeot-dealers in de showroom staan". Inmiddels hopen zich de berichten op internet omtrent dit streven. Wij zijn REEEEUUUUZZZZEEEE benieuwd meneer Streiff!!!!!!!! Aan mij zal het niet liggen dat de nieuw Talbot er niet komt!
Simcat

1200706757_5_0aWV.jpeg

https://94.100.121.37/1200700001-1200750000/1200706601-1200706700/1200706617_5_Qxmh.jpeg

https://94.100.118.120/1200650001-1200700000/1200675401-1200675500/1200675466_5_8-j5.jpeg
Het is even wat werk maar de in Belgie opgehaalde Simca 1308 loopt als een zonnetje. Dat is alweer goed nieuws dit jaar. Na 15 jaar stil staan liep hij bij de eerste dampen van de frisse V-Power. Het is toch fantastische techniek. Nu nog een NL kenteken en APK.

Ik heb er nog een gehaald; Een bruine 1308 Jubiléé die gesloopt wordt. Daar heb ik nog een interieur van over en ook wel andere delen. Ik zoek voor de grijze nog koplampen.

Groet Harm

Vanavond schitterde m'n Rancho als een ware ster in de Nederlandse serie 'T Spaanse Schaep.

Mocht je de uitzending hebben gemist, is die via deze link nog eens te bekijken.

De Rancho stond mooi in beeld.
Waar zijn deze opnames eigenlijk gemaakt?

(en voor diegenen die deze serie net zo "mooi" vinden als ik hem vind.... 18.49 op de tijdsbalk)

Muddy Bandit zei:

(en voor diegenen die deze serie net zo "mooi" vinden als ik hem vind.... 18.49 op de tijdsbalk)

De serie is opgenomen in Amsterdam Noord. Het decor was in een studio opgebouwd.

Muddy Bandit zei:

De Rancho was heel mooi in beeld en geluid!(:B

En de hele serie knapt er van op, er moeten wel een hoop extra Simca liefhebbers extra hebben gekeken (:P)

Dus een goed begin van het jaar. :-D

Groet Harm

Simcat zei:
Laten wij hopen dat de nieuwe grote man van PSA., Christian Streiff, zijn welhaast als eerste, na zijn aantreden, genomen beslissing om een concurent van de Régie National Renault (Dacia in de vorm van de Logan) , van uit huize van PSA tegenover te stellen. Simcat

Iedereen ook van mij uit het beste gewenst voor het nieuwe jaar. Wordt dat dit jaar het jaar dat ik een Talbot ga aanschaffen? Wie weet...

@Simcat : mijnheer Streiff is al meer dan een jaar weg bij PSA, en met hem het Streiffisme. De nieuwe man, mijnheer Gales, komt van Daimler Benz en gelooft niet in low-budget merken denk ik, alle berichten hierover zijn acuut gestopt.

Ik vond het inderdaad erg leuk de Rancho te zien in 't Spaanse Schaep.
Ik moest meteen aan dit topic denken, 't moest wel iemand van hier zien gezien de weinige Rancho's die er zijn in Nederland. Ook leuk met dat neppe Spaanse kenteken erop :P

ik heb ben nieuwe jaar met een nieuw idee begonnen
de 1301 wordt omgebouwd tot een heuse rallye wagen
bij classic jaap bouwen ze gewonw straat klassiekers om tot een rallye auto en ga samen met de ombouw team mijn simca omtoveren tot een bommetje die snel wordt
de wagen is inmiddels al van binnen helemaal gestript
via dhr titulear in balkbrug heb ik een 1000 rallye dashboard gekocht even als kuipstoelen
momenteel maken we een rollbarr helemaal op maat en monteren we dan in de auto
de carrosserie wordt doorgelast en verstevigd eveneens wordt het onderstel stevig aangepakt
het is een hele klus maar als het straks over 2 maanden klaar is dan heb ik waarschijnlijk de enige 1301 rallye
dat is toch bijzonder of niet

Tsja, 't is bijzonder...:S

Persoonlijk zie ik oldtimers het liefst fabrieksorigineel, afwijkend ombouwen/verbouwen komt bij mij pas kijken als naar origineel terug restaureren technisch of financieel niet meer haalbaar is.
Maar goed, het is jou auto dus jij bepaalt wat je ermee gaat doen... ik zal je er niet in tegen gaan houden.;)

jan brinkman zei:
ik heb ben nieuwe jaar met een nieuw idee begonnen
de 1301 wordt omgebouwd tot een heuse rallye wagen
bij classic jaap bouwen ze gewonw straat klassiekers om tot een rallye auto en ga samen met de ombouw team mijn simca omtoveren tot een bommetje die snel wordt
de wagen is inmiddels al van binnen helemaal gestript
via dhr titulear in balkbrug heb ik een 1000 rallye dashboard gekocht even als kuipstoelen
momenteel maken we een rollbarr helemaal op maat en monteren we dan in de auto
de carrosserie wordt doorgelast en verstevigd eveneens wordt het onderstel stevig aangepakt
het is een hele klus maar als het straks over 2 maanden klaar is dan heb ik waarschijnlijk de enige 1301 rallye
dat is toch bijzonder of niet

|Hoi Jan,

Ben het wel wat met Muddy Bandit eens. Ik las nog even je post van 6 december terug en persoonlijk vind ik het voor jouw auto ook jammer. Maar je hebt zelf de keuze. Is dat Ralley dashboard ook niet veel te smal?
Bekijk de hele zaak goed voordat je straks misschien spijt krijgt, Je hebt een leuke auto nu.
Groet en in ieder geval veel succes

Harm

Pedigreepaul zei:

Tja, Ik ben daar in November al eens geweest en heb de auto's gezien. Ik kon er voor de prijzen niet enthousiast van worden. Ze hebben al diverse advertenties gehad over deze handel. Er liggen wat Ralley2 spullen op een hoop, al jaren buiten gebruik, en de auto's die ik gezien heb zat ook erg veel werk aan en waren al eens opgeknapt. Ze adverteren ook nog met een foto van een Ralley1 en dat is dus misleidend vind ik persoonlijk.
Maar als je je verveelt en veel ruimte, tijd en geld over hebt, Is het wel een uitdaging

Voor de "echte" liefhebber

Ter info en groet Harm

Hoi Jan,

Doodzonde wat je doet.
Maar goed het is jouw auto.
Weet je wat echt bijzonder is ? (of was)
De mooie staat waarin jouw 1301 verkeerd(e).
Je had naar mijn idee beter een oud barrel erbij kunnen kopen en deze laten verminken tot ralley-auto.

oke mensen
jullie hebben gelijk
ik ben blij dat mensen mijn auto weten te waarderen en ik ben er ook erg blij mee
en ik zal jullie gerust stellen
mijn 1301 blijft zoals hij is origineel ik moet wel gek zijn om hem te verknallen
dat doe ik dus nooit niet
het was maar een geintje kijken wat voor reakties er op komen
maar we zijn het met elkaar wel eens dat we deze mooie auto niet moeten verknallen
ik zal er ook alles aan doen om hem zolang mogelijk mooi te houden
:)

jan brinkman zei:
mijn 1301 blijft zoals hij is origineel ik moet wel gek zijn om hem te verknallen
Ik dacht al, wat krijgen we nou?
Een hele geruststelling.

jan brinkman zei:
oke mensen
jullie hebben gelijk
ik ben blij dat mensen mijn auto weten te waarderen en ik ben er ook erg blij mee
maar we zijn het met elkaar wel eens dat we deze mooie auto niet moeten verknallen

Ik had zoiets al wel verwacht.:}

Maar mocht je toch een keer gek willen doen dan mag je mij straks wel helpen met m'n 2e Rancho-project... ik zal het je laten weten wanneer ik eraan begin.;)

jan brinkman zei:
oke mensen
jullie hebben gelijk

he,wat jammer nou.
had wel leuk gestaan een 1301 special rallye.
de kleur heeft deze ook mee want dat is racing green.
2 strepen er op en klaar is klara eh jan:}
ik was wel benieuwd hoe je de motor sneller wilde maken?
tagorablok erin?

chrysler77palmares.jpg

Gelukkig Jan,

Ik dacht al, heeft ie nu zo ineens een kronkel in zijn hersenen gekregen of zo ?
Een 1301 Ralley met een wegligging als een pakje boter (heb zelf een 1501) en een vermogen
wat net voldoende is om lekker te kunnen rijden.
Ik was ook al benieuwd hoe je er meer PK's uit wilde krijgen.
En om zo'n mooi lopende motor als die van jou aan de kant te leggen zou ook eeuwig zonde zijn.

Het is je vergeven Jan, maar beloof me : Niet weer zulke grapjes.

Simca 1100.

de ti komt er te staan dus kom ik ook natuurlijk.
wel op zondag!
kom jij ook?
anders cdtje meenemen van de internationale meeting.

hee,
gaat mij vast ook lukken om er te zijn..
beetje klein probleempje met de 1500 maar komt vast goed.
TI hou er maar rekening mee dat we woensdag samen er heen rijden.
heb ook woensdag vanaf 12 uur vrij..
de 1500 staat dus ook op het MECC.
Horizontaal gaat waarschijnlijk zondag met ons mee om ons er weer heen te brengen...

Terug
Bovenaan