simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Goedemiddag,

Het aanbieden van mijn brochures betrof totaal geen commerciele actie. Jullie zijn toch de fanaten op Simca gebied en ik vind niets mooier dan dat mijn verzameling brochures op de juiste plaats terecht komt. Helaas wil de Simca club ze niet eens hebben :S..

Ik ben opgegroeid met de Simca 1100 Special. Daar is mijn liefde voor dit merk mee begonnen. Ik heb enorm veel miniaturen van Simca (radiografische Bagheera van blik en andere mooie modellen) en ook deze brochures. Het gaat mij erom dat iemand wat heeft aan deze brochures, bij mij liggen ze te verstoffen. Als je zo een auto hebt en ik heb nog een brochure, dan is dat toch leuk.

Wat fijn overigens dat ik meteen in een hokje geplaatst wordt door sommigen van jullie. Valt me vies tegen en toch eigenlijk ook weer niet, want men kan niet eens meer positief denken en men kan het zich ook niet meer voorstellen dat iemand ook goede bedoelingen kan hebben. Zegt meer wat over diegenen.

Met vriendelijke groet!

lion605 zei:
robtil zei:
hallo,
al bekend in jullie register ?? van de week tegengekomen in een verlaten Talbotgarage...in de showroom hingen zelfs nog affiches van oa de Horizon... ! ook een verdwaalde Peugeot 505 en 504 cabriolet waren van de partij...

een gele Talbot 1100 LS 3-deurs geel HF-38-GV

en een Talbot Solara 1600 LS LJ-93-RS

allebei al een tijdje van de weg volgens de rdw

ik wist niet wat ik zag toen ik die 1100 zag staan, helaas kan ik de bijbehorende foto's niet plaatsen vanwege pc defect :(

grt

Ik ken dat adresje...ik ben al heel lang in de weer met de eigenaar om daar wat "los te weken"....

Dan ben je niet de enigste :) . Ik ben al diverse keren bij de eigenaar geweest ( in 3 jaar tijd) en ik kan alleen zeggen dat de prijs iedere keer steeds hoger is als de keer van te voren (Solara). Op een gegeven moment houd het op en ga je naar een ander project op zoek.

cuore-2-cilinder zei:
Goedemiddag,

Het aanbieden van mijn brochures betrof totaal geen commerciele actie. Jullie zijn toch de fanaten op Simca gebied en ik vind niets mooier dan dat mijn verzameling brochures op de juiste plaats terecht komt. Helaas wil de Simca club ze niet eens hebben :S..

Ik ben opgegroeid met de Simca 1100 Special. Daar is mijn liefde voor dit merk mee begonnen. Ik heb enorm veel miniaturen van Simca (radiografische Bagheera van blik en andere mooie modellen) en ook deze brochures. Het gaat mij erom dat iemand wat heeft aan deze brochures, bij mij liggen ze te verstoffen. Als je zo een auto hebt en ik heb nog een brochure, dan is dat toch leuk.

Wat fijn overigens dat ik meteen in een hokje geplaatst wordt door sommigen van jullie. Valt me vies tegen en toch eigenlijk ook weer niet, want men kan niet eens meer positief denken en men kan het zich ook niet meer voorstellen dat iemand ook goede bedoelingen kan hebben. Zegt meer wat over diegenen.

Met vriendelijke groet!

Eerlijk gezegd vind ik de reacties ook nogal overtrokken. Het aanbieden van commerciële diensten is niet toegestaan, maar hier gaat het om artikelen van een liefhebber voor liefhebbers. Als je heel strikt in de leer bent, kun je dat in het kader van de forumregels bekritiseren. Daarbij moet je je dan afvragen of iemand die met opzet overtreedt. Om dan gelijk van die botte, belerende reacties te plaatsen in plaats van de persoon in kwestie vriendelijk op de feiten te wijzen, dat vind ik een tikje onfatsoenlijk en onnodig.

@grensrijder: Die mening mag u hebben. Het eerste en tweede deel van mijn tekst waren louter fatsoenlijke uitleg. Die laatste twee zinnetjes waren voor diegene die zich aangesproken voelde...

@Cuore, volgens mij heb jij niet in de gaten dat ik in deze kwestie geheel aan jouw kant sta! (tu) Lees mijn post anders nog eens goed. :)

robtil zei:
....en een Talbot Solara 1600 LS LJ-93-RS....

rescimg4713.jpg

grensrijder zei:
@MuddyBandit, Gosliga is juist wel een van de betaalbaarder adressen. Voor een honderd of zes, zeven ben je een heel eind en dan komen ze je auto thuis nog ophalen ook.

Ben ik helemaal met je eens.
Ik bedoelde hiermee dan ook het prijsvergelijk met die "zwartblaas"bedrijven, als je daar de prijzen mee vergelijkt is Goslinga een stukje duurder.
Het vergelijken van anti-roestbehandelingen wordt (helaas) nog maar al te vaak gedaan enkel op de prijs zonder te kijken wat je er voor krijgt.

Hier in de buurt zit ook zo'n antiroest-center, voor € 150,= een "complete" behandeling en binnen zonder afspraak... en je kunt er ook nog op wachten onder het genot van een vers kopje koffie.:S
Bij Goslinga hebben ze minimaal 3 dagen nodig voor een complete behandeling, zegt al genoeg dus.

cuore-2-cilinder zei:
Goedemiddag,

Met vriendelijke groet!

Kijk op zich snap ik je punt wel een beetje.. Je zult best de goede bedoeling hebben dat je folders bij een liefhebber komen. Maar je knipt en plakt je marktplaats advertentie rechtstreeks. Op je advertentie heb je nu een bod van € 95,- en de advertentie staat op bieden. Snap je dat je de indruk wekt dat het commercieel is? Je zult ergens ook wel belang hebben de hele partij te verkopen, of niet? Het mag van mij, zo niet... maar er zijn weinig mensen die bijv. een Horizon hebben, of een Solara, die belangstelling zullen hebben voor de hele partij. Geef anders een richtprijs af... bieden is voor ons ook schimmig. Hopelijk snap je de reactie nu iets beter.

zaterdag een telefoontje gehad over een simca 1000 die niet zo fijn meer reed.
via de telefoon wat tips gegeven maar die werkten allemaal niet.
nu wordt deze 1000 aanstaande donderdag in gezet als volgauto voor een trouwerij en dan moet deze toch wel een beetje normaal rijden.
vandaag afgesproken om maar even te komen kijken naar het probleem!.
diverse kleine afstellingen uitgevoerd aan de auto en met 'matra'een proefritje gemaakt.
alle problemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen en nu kan deze 1000 semi automaat aanstaande donderdag ingezet worden met een andere chaufeur als volgauto en de 1500 als trouwauto.
ik verwacht wel een paar mooie foto`s hier op het forum van deze dag.
bij deze alvast gefeliciteerd 'matra' en veel plezier met mooi weer toegewenst vanaf hier.
@horizontaal:kan de huricane er weer een jaartje tegen qua apk?
P4250164.JPG

het is trouwens een tijdje geleden dat ik weer op het forum kwam maar ik kreeg geen post meer binnen.
is nu weer opgelost door hette veranderen.
ik heb weer een hoop kunnen lezen.

:)heel verschrikkelijk bedankt TI.
De meiden zullen blij zijn dat hun trouwauto meerijd.
Zal zeker foto's posten.
Dat komt goed.
Ga morgenavond ze nog even laten glimmen voor donderdag.Was wel ff schrikken dat het ineens ff niet goed ging met haar.
Zal morgen even nieuwe bougies halen.
TI nogmaals thanks;)

En niet alleen de 1000..
De 1500 rijd voorop en daar zit ik in met mijn toekomstige vrouw..

@Ti:
Ik heb je net een PB gestuurd!
Ja helemaal goed, nieuwe remblokken en de hoezen van de aandrijfas zijn vervangen.
En netjes afgemeld op de datum aflevering he hahaha

Tja, donderdag wordt leuk, ik ben er bij!

@Matra: Wil je er anders nog n zilveren of bordeaux rode Horizon bij hebben in de stoet? :)

de Simca's staan klaar..
zitten nieuwe pitten in de 1000 TI.
heb maar wat duurdere Bosch bougies gekocht..
ze rijd perfect.
gister de chauffeur van de 1000 rijles gegeven in verschrikkelijk noodweer en dat ging perfect.
hopen op mooi weer en het feest zit wel goed:-D

Matra niet zenuwachtig zijn vandaag, je hoeft enkel "ja" te zeggen en voor je 't weet is deze dag ook weer voorbij (helaas, want zo'n dag is best mooi ! 0

mh2cv zei:
lion605 zei:
robtil zei:
hallo,
al bekend in jullie register ?? van de week tegengekomen in een verlaten Talbotgarage...in de showroom hingen zelfs nog affiches van oa de Horizon... ! ook een verdwaalde Peugeot 505 en 504 cabriolet waren van de partij...

ik wist niet wat ik zag toen ik die 1100 zag staan, helaas kan ik de bijbehorende foto's niet plaatsen vanwege pc defect :(

grt

Ik ken dat adresje...ik ben al heel lang in de weer met de eigenaar om daar wat "los te weken"....

Dan ben je niet de enigste :) . Ik ben al diverse keren bij de eigenaar geweest ( in 3 jaar tijd) en ik kan alleen zeggen dat de prijs iedere keer steeds hoger is als de keer van te voren (Solara). Op een gegeven moment houd het op en ga je naar een ander project op zoek.

Hallo iedereen,

Ik ben het Simcat. Terug van weggeweest. Druk, druk, druk, jullie kennen het. Ik zal wel niet de enige zijn, hahaha. Zeg jongens, die Solara LJ-93-RS kent het register al. Ik zal hem ooit ergens op een foto moeten hebben gezien. Waar en bij wie staat de wagen evenals die zeldzame 3 deurs Talbot 1100? Die laatste kende ik nog niet. Kan ik meteen de adressen van de eigenaar in het register erbij zetten. Alvast bedankt!
Simcat

Hallo "Matra",

Proficiat op deze heuglijke dag kerel! :-D
Nu maar hopen dat toekomstige kleine "Matraatjes" de liefde voor de auto's over zullen nemen, hahaha! :)
Simcat

ginkelvanmichiel zei:
nog een berichtje, omdat ze bij Akkie liever niet hebben dat er foto's gemaakt worden heb ik dit ook niet gedaan. Ik heb wél een klein filmpje van het geluid dat de motor maakt. Die klinkt werkelijk kerngezond. Koelsysteem mag wel eens gespoeld worden, want er zat vrij troebele vloeistof in. Ook de olie van de motor was donker van kleur. Overigens geheel niet vuil!
Bakolie was keurig schoon. Bak zingt niet, laat zich soepel schakelen via de stuurschakeling.

de kriksteunen zijn gelast met streeplassen, ziet er professioneel uit. Echter zit er bij de 'driehoekjes' ernaast wel weer roest. Kriksteunen zelf zitten muur vast. Bodem is verder als nieuw, dorpels hard. Kofferbak aan de rechter zijde daarentegen wel verrot, en ook de 'kontjes' zoals dat in de dafwereld heet achter de achterwielen zijn rot. Linker voorscherm heeft ook roest aan de onderzijde, maar dat is nog wel te lassen. Het interieur is slecht. Deurpanelen zijn overtrokken met een panterprint en de stoelen (skai) op de stiknaden gescheurd. Verder vrij netjes.
Het is al een tijdje geleden, maar vanmiddag zag ik deze Simca nog steeds staan. Is er nog iemand die zin heeft het ding te redden?

Haal je die er uit en stop je er fijn een HDI blok met bijbehorende handschakelbak in of je gaat een nieuw experimentje aan een je koppelt het blokje aan EB6V ! :}

simca1006 zei:
Haal je die er uit en stop je er fijn een HDI blok met bijbehorende handschakelbak in of je gaat een nieuw experimentje aan een je koppelt het blokje aan EB6V ! :}
Wat niet is kan nog komen. Ik denk dat er dan toch beter een 5 bak van een Sierra aangeknoopt kan worden, of een 6bak uit een lexus. en dan in combinatie met een Volvo 740 achteras. ofzoiets........

Hoewel dat ook met een Marina kan. En die heb ik al.

Welkom hier, FD !

Pedigreepauel: als FD ze dak open laat en de Samba buiten zet kan ie voor Twente een hoop water opvangen.:}

Heb er 12 jaar gewoond en ook overleefd. Hier is ook wel wat water en verdacht veel rijstvelden ineens. Paar verzopen auto's her en der

Misschien is de Samba het enige droge plekje van Twente.... Een Samdbank in de woeste zee

FLYING DUCKMAN zei:
Zo, ik kan mij ook eindelijk melden hier!

4929293533_63c46924fa_z.jpg

Leuk wagentje, je hebt hem in ieder geval nog mooi droog gehouden vandaag.

En dat kan ik helaas niet zeggen...de Horizon stond vanmiddag opeens in 15 cm water met een straatkolkfontein precies onder de motor, en ook het Rancho-project (zitten nog geen ruiten in) is niet geheel droog meer van binnen door de openstaande dakramen van de stalling.

De Horizon heeft er echter geen last mee gehad, dat was vanavond weer gewoon starten en rijden.
Bij de Rancho heb ik de stoppen maar weer uit de bodem gehaald, de bodem is nu in ieder geval getest en goed waterdicht bevonden.

Simcat zei:
Yep deze 1510 kennen wij al, haha, mááár bedankt voor deze veelzeggende foto van de wagen. Tjonge dáár is wel wat werk aan. Als dat niet snel gebeurd zal de volgende APK. een serieus probleem worden en is het over en uit voor deze Simca 1510 LS.
Simcat

Nou... dan zal ik maar even laten weten dat wij (Maarten, 44 en Jessey, 11) sinds afgelopen winter (feb of zo) eigenaar zijn van deze 1510 (zouden ze in Frankrijk gewoon 'bon etat' noemen). Werk? Ja eh... best wel. Hij rijdt prima, technisch geen problemen. Heeft eigenlijk 2 nieuwe voorportieren + 1 achterportier nodig. En het interieur ziet eruit alsof er een nest jonge katten in opgegroeid is. Maar ik kan jullie gerust stellen: er wordt aan gewerkt, hij gaat deze week naar de APK en een proefkeuring heeft uitgewezen dat dat geen groot probleem zal worden.
Overigens; het zal jullie als kenners vast niet verbazen maar deze 1510 (van maart 1980) heeft Simca op zijn kont, Talbot op de neus en de Chryslerster op stuur en fabrieksplaatje.
Ik heb er maar vast gele koplamppitten ingezet, dan lijkt het alvast wat. Toch?

Simcat zei:
mh2cv zei:
lion605 zei:
robtil zei:
hallo,

Hallo iedereen,

Ik ben het Simcat. Terug van weggeweest. Druk, druk, druk, jullie kennen het. Ik zal wel niet de enige zijn, hahaha. Zeg jongens, die Solara LJ-93-RS kent het register al. Ik zal hem ooit ergens op een foto moeten hebben gezien. Waar en bij wie staat de wagen evenals die zeldzame 3 deurs Talbot 1100? Die laatste kende ik nog niet. Kan ik meteen de adressen van de eigenaar in het register erbij zetten. Alvast bedankt!
Simcat

tis te doen bij de verlaten garage van van der Cruys te Withuis 6, gemeente Eijsden, Withuis is het grensdorpje met Belgie.
In de showroom de Peu 504 cabrio, buiten tussen de landbouwwerktuigen staat de Solara, de 1100 staat achter in de werkplaats (overdekt), een 505 houdt haar gezelschap. de eigenaar zou vooral in het buitenland vertoeven...Wellicht wil iemand die 1100 redden ???

Vandaag op keuring geweest met me Zundapp in Elsloo bij de RDW, die had nog geen kenteken.
Zundappje mooi achter in de 1100 en naar de keuring. Heeft zijn werk weer mooi gedaan.(tu)
Nog even en dan mag ik er officieel op rijden, heb maandag praktijk examen voor de brommer:D
zundappgts502.jpg

maarten1966 zei:
Simcat zei:
Yep deze 1510 kennen wij al, haha, mááár bedankt voor deze veelzeggende foto van de wagen. Tjonge dáár is wel wat werk aan. Als dat niet snel gebeurd zal de volgende APK. een serieus probleem worden en is het over en uit voor deze Simca 1510 LS.
Simcat

Nou... dan zal ik maar even laten weten dat wij (Maarten, 44 en Jessey, 11) sinds afgelopen winter (feb of zo) eigenaar zijn van deze 1510 (zouden ze in Frankrijk gewoon 'bon etat' noemen). Werk? Ja eh... best wel. Hij rijdt prima, technisch geen problemen. Heeft eigenlijk 2 nieuwe voorportieren + 1 achterportier nodig. En het interieur ziet eruit alsof er een nest jonge katten in opgegroeid is. Maar ik kan jullie gerust stellen: er wordt aan gewerkt, hij gaat deze week naar de APK en een proefkeuring heeft uitgewezen dat dat geen groot probleem zal worden.
Overigens; het zal jullie als kenners vast niet verbazen maar deze 1510 (van maart 1980) heeft Simca op zijn kont, Talbot op de neus en de Chryslerster op stuur en fabrieksplaatje.
Ik heb er maar vast gele koplamppitten ingezet, dan lijkt het alvast wat. Toch?

Mooi dat een auto een goed baasje heeft gevonden... maar om welke 1510 gaat het hier nu eigenlijk? :S

deze staan bij autodemontagebedrijf Lettinga in Drachten kommen uit het sloperije topic
pict5910.jpg

pict5917.jpg

pict5919.jpg

maarten1966 zei:
Klassiekerrijder zei:
Van vandaag...

dscn2342.jpg

Deze

Ah, nu is het me wat duidelijker...:}

Deze 1510 heeft zeker nog wat bovengemiddelde aandacht nodig... hoe zijn de chassisbalken bij en onder het schutbord er aan toe?
Er zit hier in de buurt nog een liefhebber die aan het uitverkopen is met de onderdelen, ik heb er ook al wat weggehaald voor m'n Rancho.
Misschien wel wat voor jou?
https://link.marktplaats.nl/355320796

Hallo Maarten,

Zou jij mij even de gegevens van de wagen zoals chassisnummer e.d. (zoals op kenteken vermeld) en jouw persoonsgegevens willen mailen? Dan kan ik dat bij het al bekende kenteken van jouw 1510 bijvoegen. Als jij wilt graag ook de gegevens van de vorige eigenaar. Dan heb ik meteen twee eigenaren bij dat kenteken erbij. Alvast bedankt voor de moeite! (register@simcaclub.com)

Groet, Simcat,
Patrick Lemmens
Bestuurslid Simca Auitomobiel Club Nederland
Voertuig- en kentekenregister

tsov zei:
Afgelopen maandag gespot:

Simca 1500 (tu)

Héél mooi deze 1500 is 't niet? Hij is al reeds bekend in het voertuig- en kentekenregister jongens. Vermoedelijk is de wagen aldus in d eomgeving van Ommen gespot.
Simcat

Terug
Bovenaan