simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Matrancho zei:
simca1006 zei:
@ Matrancho : ga je die kopen ?

De kans is nu heel erg groot geworden. Ik wil de auto eerst nog even bekijken.
Het is voor mij jeugd sentiment.

Ik heb er toch maar vanaf gezien, hij is toch niet zo mooi als ik had gehoopt.

het valt denk ik niet mee om een mooie 1308 te vinden voor weinig geld.
als er een mooie aangeboden wordt is de prijs er ook naar.
gedult hebben is het motto.
100_5068.JPG

VW 1200 zei:
Die is al veel besproken hier, erg duur! Maar wel mooi, dat dan weer wel.

Overigens mag ie nu weg voor een reeel bod, bel Toon maar :D (zie advertentie)

Nou, ik denk dat Toon die Samba niet voor een leuk bedrag weg doet, althans wat ik leuk zou vinden...

met mijn Samba gaat het gelukkig goed:)
de laatste delen erop schroeven straks.
aandrijfas er weer in.
draagarm er weer op.
en nieuwe stuurkogel.
zal wel een stuk straker rijden en sturen.
sambakeuring1.jpg
sambakeuring2.jpg

zeker met die nieuwe stabrubbers erop want want dan blijven je wielen weer op zn plek zitten.
onderstel zal ook gelijk wat stiller worden door deze ingreep.

denk het ook wel.
rechterkant was echt verrot.
dat wiel ging alle kanten op.

hey erik, leuke vondst die bagheera 1, sommige hebben ook al de mazzel :)

ik ben opzoek naar een aansluitschema voor de electronische ontsteking , heb een doos met onderdelen van ontstekingen gekocht en zat erover te denken deze in mijn bagheera te plaatsen!

kom op 15 maart naar de ledenvergadering van de simca automobiel club en na afloop ga je naar het magazijn.
op zeker dat je daar een werkplaats handboek vind waar het electrisch schema te vinden is.
kijk wel even wat voor systeem je hebt liggen.

Ook hier maar even posten: vandaag gespot in de kop van Overijssel, een Talbot (en dus geen Simca) 1100 LS.
rezcimg1078800.jpg

rezcimg1079800.jpg

en is nog bekend bij RDW:

Voertuigsoort personenauto
Merk TALBOT
Handelsbenaming 1100 LS
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 29-03-2007

Datum aanvang tenaamstelling 09-06-2005

WAM verzekerd geregistreerd Nee
Datum eerste toelating 31-07-1981
Datum aanvang laatste tenaamstelling 09-06-2005
Datum eerste afgifte Nederland 31-07-1981
Wacht op keuren Nee

Ziet er nog redelijk goed uit. Is er ook bekend wie de huidige eigenaar is en wat de plannen zijn voor de wagen?

bagheera68 zei:
ik ben opzoek naar een aansluitschema voor de electronische ontsteking , heb een doos met onderdelen van ontstekingen gekocht en zat erover te denken deze in mijn bagheera te plaatsen!
welke ontsteking heb je ?als ie uit een horizon of 1308 komt zgn hall ontsteking dan kan ik je het schema mailen,heb dit zelf 15 jaar geleden bij mijn eigen bagheera gedaan.

gisteren en vandaag bezig geweest om de schokbrekerbakken van de talbot 1100 weer in goede staat te krijgen.
ik ben begonnen om het roestige gedeelte er uit te slijpen en daarna diverse plaatjes pas gemaakt.
DSC03103.JPG

daarna het las apparaat gepakt en alles er in gelast.
afslijpen met een lamineerschijf en bewerken met rx5.

DSC03104.JPG

vvor je het weet is het weer laat op de avond.
morgen de randen netjes afwerken.

DSC03107.JPG

Hallo iedereen, ;)

Ik ben het "Simcat". Ik ben weer van de partij jongens! Hoe kon ik jullie ook alleen laten hiero, hahaha!

groetjes, Simcat

heb je het druk gehad met andere dingen simcat?
je vrouw/vriendin was/is toch zwanger..........

Simca TI,
Controleer gelijk de buitenzijde van de wielkassen op deze plekken.
Er zit hier nogal wat dubbel en 3-dubbel plaatwerk over elkaar heen, het zou jammer zijn als ze aan de andere zijde verder rotten.
Ik heb bij m'n Rancho deze gehele hoek er al uitgeslepen en vervangen voor 2mm-plaat, alleen het steuntje voor de aanslagrubber moet er nu nog weer aangelast worden. (deze moet ik dus eerst weer namaken)
Het leek bij mij op het eerste gezicht ook maar een rot plekje van 10x10 cm, maar bij nadere inspectie bleek er toch wel "iets" meer aan de hand onder al die tectyl-lagen in de wielkas....

(dit zijn dus de foto's zoals ik deze delen aantrof na de schoonmaak)

bij mij zijn de wielkasten aan de buitenzijden nog in een goede staat maar doordat de kitranden zijn verouderd is hier dus water en troep blijven hangen.
gelukkig is dit allemaal nog hard want dat scheelt weer een hoop tijd.
morgen spuit ik de gelaste delen in kleur en volgende week ga ik de buiten zijde van de wielkastengeheel schoonmaken en ontdoen van kit en tectiel.
dan weet ik zeker dat alles nog heel is toch?
zondag eerst met de 1100 naar het magazijn toe want dan heb ik een goed voorbeeld bij me voor de originele sierlijsten.
ook een compleet horizon interieur moet mee dus laat ik de achterbank er maar even uit.
kan ik lekker stapelen.

hey TI neemt Hans je spullen mee?
Ik ga er zaterdag heen namelijk om mijn laatste spullen te halen.

hij belde me op afgelopen week of ik ook naar de leden vergadering ging.
dan nam hij het mee voor me.
het zal toch allemaal wel in de 1100 passen toch?
achterbank,2 stoelen en nog wat dingen.
moet volgens mij wel lukken denk ik.

heb je even een prive mail gestuurd ruud.
wil het zaterdag als het daar nog staat ook wel meenemen anders.
en zondag kom ik met de audi avant dus als je ruimte gebrek hebt hoort ik het wel.

schokbrekers achter gedemonteerd bij de talbot 1100 en deze zaten erg vast met als gevolg dat het bovenstuk afbrak.
geen paniek!
heb nog nieuwe op voorraad.
de schokbreker bakken geheel schoon geschrapt en de oude kitlaag verwijderd.
er kwam wel een emmer aan zand en kit uit de 2 kasten.
verder geen rottigheid geconstateerd en de boel met een nieuwe kitlaag ingesmeerd.
morgen wat zwart erop spuiten[bitac]en de nieuwe schokdempers monteren.
dan klaar maken voor de reis naar angeren.
een sigaretteaansteker monteren voor de john john zodat ik zonder kaart te lezen op de plaats van bestemming uitkomt.
wie heeft er nog simca 1100 modelauto`s liggen?
deze wil ik gebruiken om alle kleuren die de 1100 heeft gehad op de modelauto`s te spuiten.
dan neem ik die een keertje mee naar een meeting om uit te stallen.
ik heb er al diverse in de kleur gespoten.
geeft een leuk overzicht van die kleuren uit vervlogen tijden.
ook eerdaags eens contact opnemen met holunder om een solara weer rijklaar te maken voor hem.

mischien komen we elkaar tegen TI.
mischien wel leuk.
was vanmiddag met de Horizon op pad en had zoiets van ik ga met deze erheen.
hoe rij jij eigenlijk.
ga jij ook naar haalderen of rechtstreeks naar het magazijn

ik ga eerst wel even naar haalderen maar ik weet nu al dat ik niet op tijd zal zijn.
na de vergadering is er geloof ik een praatje voor een reisje in clubverband.
dat zal ik overslaan omdat ik dit niet zitten met mijn gezinnetje naar noorwegen geloof ik.
ik heb er ook de centen niet voor denk ik.
recessie he.
zeg maar hoe laat jij gaat rijden?
hou ik er rekening mee.
2 simca`s ,eh sorry,2 talbot`s op de snelweg is uniek en misschien worden we wel gespot door een forumer.
je kan ook langs mij komen en dat we daarna gelijk op weg gaan.
sta voor alle optie open.
nou ja ,bijna alle opties.

de vergadering leek mij wel handig.
maar dat praatje zit ik ook niet op te wachten.
zeg maar hoe laat je gaat.
is mischien wel leuk dat ik naar jullie toe kom.
heb van de week toch maar eens een navi aangeschaft.
ik net proberen in de horizon, staat er geen spanning op de sigarettenaansteker.

gauw nog ff in orde maken dan die siga aansteker voor zondag.
kom maar langs bij mij.
ik zie wel hoe laat je komt.
ik heb prive nog ff mijn adres gezet.
ik weet niet of je dit nog weet.

matra zei:
de vergadering leek mij wel handig.
maar dat praatje zit ik ook niet op te wachten.

Het "Praatje" over de reis naar Noorwegen moeten de leden juist wel op zitten te wachten!!!
Ik heb hier al behoorlijk wat tijd ingestoken en dat zal nog veel meer worden als het aan de leden ligt..
Het gaat erover dat we ter gelegenheid van het 25 jarig jubileum van de Simca Automobiel Club Nederland een 10-daagse rondreis willen maken. We willen de leden juist nu al informeren, zodat er eventuele financiële ruimte gereserveerd kan worden voor de reis in 2010!! Ik kan jullie op voorhand melden dat het niet goedkoop zal zijn, maar de prijs is dan ook inclusief alle veergelden, Hotel/camping kosten. Tevens zullen er leden van de Deense Simca Club aansluiten in Denemarken. Onze zusterclub + Belgische club zijn uitgenodigd om aan deze reis deel te nemen. Daarom is het juist interessant om de geweldig mooie presentatie bij te wonen, zodat we in een mooie karavaan kunnen laten zien dat ons merk spring levend is en dat jullie restauratiewerk in Scandinavië gezien wordt.

oke oke:)
ik kom luisteren.(blijf toch altijd wel zitten).
zal TI ook overhalen.

matra zei:
oke oke:)
ik kom luisteren.(blijf toch altijd wel zitten).
zal TI ook overhalen.

Thanks!

Er is één maar!! Ik ben zelf helaas verhinderd, maar er is voor een goede vervanging gezorgd.

Hallo Iedereen,:LOL:

Als bestuurslid zal ik morgen, uiteraard, ook van de partij zijn jongens. Ik zou zeggen neem allemaal jullie papieren mee opdat ik zoveel mogelijk informatie kan opschrijven over ieders voertuig. Die informatie zal ik dan verwerken in het clubeigen, nationaal, voertuig- en kentekenregister. Ik ben nog even in dubio met welke wagen ik zal komen naar Haalderen. Of het wordt de witte Murena 2,2 (OBX-032) (B.) of het wordt de groene Solara 1,6 GLS met automaat (KF-11-HY) danwel de witte 1100 LS 3 deurs met automaat (27-AN-05).
Groetjes, Simcat.
Muddy, ben jij ook van de partij? Ik zou graag eens kennis met jou willen maken kerel. :D Ik heb een grenzenloos respect voor àl het werk wat jij doet aan jouw héél erg zieke Rancho Grand-Raid. Neem meteen een fotoboek van de werken totnogtoe mee als jij wilt, o.k.?

Groetjes, Simcat

Ik helaas niet! Maar zie de foto's graag tegemoet, en eventueel meer info over die rondreis naar Noorwegen op de site van de Simca club?

Heb reeds eerder gemeld dat ik verhinderd ben wegens visite inzake een jaarlijks terugkerend feit rond mezelf als persoon.

Ik en TI zijn er ook.
ben net de laatste spullen wezen halen die bij de horizon hoorde.
kan die auto echt zowat tot het jaar 2200 laten rijden.
ga er denk maar proberen het een en ander te verkopen.
diegene waar ik de horizon van gekocht heb(hans....simcaclubbestuurslid)is ook aan zijn rancho begonnen.
kom hem goed van onder bekijken en hij is al een heel eind opweg.
TI:
ik heb alvast jou achterbank meegekregen, had nog ruimte te over.
dus die staat hier in nieuwveen.

Vanmiddag een orgineel nl Simca 1301 gezien, de 09-GL-61:

Voertuiggegevens

Terug naar invoerpagina Print Geen Acrobat Reader? Klik hier print

Voertuig & APK Eigenschappen Verbruik & Milieu Historie

SIMCA 1301 SPECIAL
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk SIMCA
Handelsbenaming 1301 SPECIAL
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 04-08-2010
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 10-12-1987

BPM Niet geregistreerd
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GROEN
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud Niet geregistreerd
Vermogen Niet geregistreerd
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 987 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Niet geregistreerd
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.

Algemeen
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Brandstofverbruik
- stad Niet geregistreerd
- buitenweg Niet geregistreerd
- gecombineerd Niet geregistreerd
Milieu
Roetfilter N.v.t.
CO2 uitstoot gecombineerd Niet geregistreerd
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Niet geregistreerd

Datum eerste toelating 16-07-1975
Datum aanvang laatste tenaamstelling 10-12-1987
Datum eerste afgifte Nederland 16-07-1975
Wacht op keuren Nee

© 2005 - 2009 RDW

waar heb je die gespot???
we hebben vandaag een meeting gehad in Haalderen(gelderland).

Die auto heb ik op de a6 gezien, bij Emmeloord in de buurt, richting Friesland.:)

Simcat zei:
Muddy, ben jij ook van de partij? Ik zou graag eens kennis met jou willen maken kerel. :D Ik heb een grenzenloos respect voor àl het werk wat jij doet aan jouw héél erg zieke Rancho Grand-Raid. Neem meteen een fotoboek van de werken totnogtoe mee als jij wilt, o.k.?

Groetjes, Simcat

Oops, ben even afwezig geweest en dus een paar berichten gemist....

Maar zoals je dus gemerkt hebt was ik dus niet van de partij.
Chronisch tijdgebrek aangezien het tuinseizoen weer begint, en daarbij een gebrek aan een voertuig geschikt voor lange afstanden ( 2 uur hobbelen in m'n "ietwat" verbouwde Suzuki SJ413 op de snelweg zie ik echt niet zitten :) , en de Swift heeft koppelingproblemen :( )

Ik ben trouwens ook geen lid van de simca-club.
Misschien, als de Grand Raid geheel klaar is, dat ik me hierbij nog wel aansluit, maar voorlopig nog niet.
Ik ben sinds kort lid geworden van Matramania, en daarnaast ben ik ook al jaren lid van 4 verschillende 4x4/offroad-verenigingen en dat vind ik voorlopig wel genoeg.

Een foto"boek" over de Grand Raid heb ik nog niet...het is momenteel nog een ongeorganiseerde collectie van een kleine 600 foto's verdeeld over diverse CD's en diverse mappen in m'n computer...hier moet ik ook nog mee aan het werk maar dit doe ik niet eerder dan dat de Grand Raid weer de weg op kan.
Maar dit neemt nog steeds niet weg dat je welkom bent om de boel eens "live" te aanschouwen, dit heb ik Matrancho ook al gezegd.
(kom desnoods een keer met elkaar, kunnen we mooi onze ervaringen uitwisselen...)

Groeten,
Patrick.

deze heeft fijn een stukje gereden met de 1301 want naar mijn idee was hij ook op de meeting aanwezig.
heb er helaas geen foto van ter bevestiging.
het eerste gedeelte van de meeting werd er waarschijnlijk het een en ander uitgelegd over het jubileum reisje volgend jaar naar noorwegen.
dit heb ik dus gemist.
het tweede gedeelte wel meegemaakt met een bak koffie met gebak[met dank aan de club].
conclusie:geen verhoging contributie en we hebben te maken met een gezonde club.

DSC03113.JPG

het derde gedeelte was een bezoek aan het magazijn.
op de foto boven is matra zijn huricane nog te zien met aan de linkervoorzijde aanwezige wieldop.
op de terugweg is deze langs mijn 1100 gekomen om daarna voor matra de vangrail in te duiken.
dit is dus het gedeelte wat ik in een flits zag maar niet kon thuisbrengen.
bedankt'matra'voor de uitleg.

DSC03109.JPG

in het magazijn op zoek naar wat spullen voor de talbot 1100.
de sierlijsten gevonden die ik erop wil gaan zetten en ook een nieuwe slotenset.
het rechter voorscherm heb ik nu ook in mijn bezit met dank aan het clubmagazijn.
tevens heb ik diverse bekledingsdelen in de 1100 gestopt voor mijn huricane.

DSC03110.JPG

de talbot 1100ls heeft er weer 300km bij gereden zonder problemen.
ook simcat heeft nu de achterbalk van een 1100 die ik vandaag heb meegenomen.
ik heb alleen weinig foto`s kunnen maken en hoop dat er mensen zijn die dat wel gedaan hebben.
graag zie ik ze hier verschijnen.
:cool:

hee TI,
je had het dus gezien.
word aardig gelanceerd zeg die wieldop.
wat je niet gezien hebt is dat hij weer terug de snelweg oprolde.
heb het even in de gaten gehouden in de spiegel.
maar niks gebeurd volgens mij.
we hadden wel goed bekijks zo samen op de snelweg met 2 Talbot's en gele verlichting aan.
vermist.............wieldop:
S3010058.jpg

gelukkig vele op voorraad.
en de horizon kan ook weer ff lekker binnen rusten bij zijn maatjes:
S3010059.jpg

en nog 2 foto's met de telefoon genomen van TI zijn 1100 in actie:
Afb110.jpg

Afb111.jpg

Jongens, ik wilde eens vragen of iemand van jullie antwoord op mijn volgende vraag weet: Past een achterklep van een Citroën LN of LNA op een Talbot Samba? Zoals jullie weten heb ik enkele weken geleden de vermoedelijk allerlaatste Samba met stalen dak in Bahia-uitvoering gered van een wisse dood. Een reserve achterkleppie is dan 'tuurlijk niet verkeerd. Niet dat de zeldzame Samba alweer op de weg is, verre van, maar je weet maar nooit of het kleppie een keer van pas komt. Er staat namelijk ergens op het et zo'n LN/LNA achterkleppie te koop.
Simcat

geen idee.
zou die toch niet beetje anders zijn vanwege de achterlichten.
ik heb voor mijn samba wel eens een vraag gesteld op een peugeot forum of er een bepaald onderdeel hetzelfde was als de 104 en LNA.
probeer dat eens.

Jongens, hoe kan ik gelijk jullie dat al doen een kleine foto bij mijn nickname uploaden?

Groet, Simcat

kijk.........het antwoord komt vanzelf.
ik zoek nog een gasdempertje voor de achterklep van mijn Samba cabrio.
is een heel kleintje.

ginkelvanmichiel zei:
samba klep is 100% gelijk aan die van een Samba. Dus als je er een vindt, meteen kopen, want ze zijn behoorlijk schaars :confused:

Logisch toch !!

Terug
Bovenaan