simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

simca ti zei:
na wat mailcontacten en een aantal bezichtigingen is dan toch de 74tiger ti geplaatst bij een persoon die het project wel wil gaan aanpakken.
diverse handelaren heb ik vriendelijk de deur gewezen omdat ik wilde dat deze bij een liefhebber terecht zou komen.
degene waar hij nu van wordt heeft de ti gezien en was onmiddelijk verkocht.
en dat voor iemand die net 18 is!!
hij wordt bijgestaan door zijn ouders en kennissen om de ti te restaureren.

Ik vind dat echt heel bijzonder! Die jongen leefde immers niet in de tijd dat Simca's en Talbots nog in veel straten stond. De meesten die iets met deze merken hebben, hebben dat vaak meegekregen uit hun jeugd. Wij reden thuis diverse 1100's en 1510/Solara. Die waren simpelweg spotgoedkoop (binnen een jaar zaten er ook echt al roestplekken op, slecht waren ze wel: de glorietijden voor Novorox).

Dus leuk om zo'n jongeman als nieuwe liefhebber voor dit merk te zien.
Ik kan me voorstellen dat als je dit merk niet uit je jeugd kent, dat je het weinig aan vindt. Zo bijzonder was het design immers niet, het is meer een emotionele binding.

Ik vind de 1100 juist wel een bijzonder model, heel herkenbaar evenals het motorgeluid. En in deze tijd een leuke auto om je te onderscheiden.
Het is dé auto uit mijn jeugd, waar ik, zonder Dvd-speler of computergames op de achterbank duizenden kilometers mee door Europa ben gereden, hangend tussen de voorstoelen om beter naar voren te kunnen kijken, omdat autogordels of kinderstoelen nog niet voorhanden waren. Zodra het zonnig werd plakten we aan de bekleding vast. Een kleedje op de achterbank was daarom een must.

Elke 1100 kan op mijn sympathie rekenen. Ik geniet dan ook van de foto's van Driesdeal.

the Fox zei:
Ik vind de 1100 juist wel een bijzonder model, heel herkenbaar evenals het motorgeluid.

Wij liefhebbers zien het onderscheid, maar voor 'de jeugd van tegenwoordig' is het helaas een inwisselbare klassieker.

DSCF0949.jpg

Sorry aan alle puristen aanwezig..... Maar de wagen was al verre van origineel toen ik hem 11 jaar geleden kocht.

Wat is precies de link tussen deze foto en de vorige posts? Heb ik iets over het hoofd gezien? :confused:

Super vonds the Fox! (Zeldzaam)

Volgens mij zijn er van deze Tagora met 200 pk slechts 5 exemplaren gebouwd! De geschiedenis hiervover is vaag maar met 200 pk was het verreweg de sterkste Franse productie auto in die tijd! Opvallend is dat de andere Tagora's buiten staan weg te rotten en deze in de schuur staat daar het om een zeer zeldzame auto gaat. Ben benieuwd hoe het zit met de chassisnummers.

grensrijder: ik denk dat alleen de Fransen ons meer kunnen vertellen en vermoed dat deze zeer speciale uitgaven alleen voor de Frande markt gemaakt zijn! Het kan best zijn dat er nog maar 2 exemplaren op de wereld zijn...
Dit moet voor jou een mooi onderwerp zijn om er een artikel over te schrijven!!!

grensrijder zei:
Foto-HW87N4FE.jpg

In Wesel was ook een Tagora in tweekleurenlak, exact dezelfde grijs-grijscombinatie. Iemand vertelde me dat het om een speciale, zeer beperkt gebouwde editie op basis van de 2.6 SX moest gaan, met een hoop toeters en bellen plus een tot 200 pk opgevoerde motor. Wie weet hierover meer te vertellen?

Tagora zei:
Super vonds the Fox! (Zeldzaam)

Volgens mij zijn er van deze Tagora met 200 pk slechts 5 exemplaren gebouwd! De geschiedenis hiervover is vaag maar met 200 pk was het verreweg de sterkste Franse productie auto in die tijd! Opvallend is dat de andere Tagora's buiten staan weg te rotten en deze in de schuur staat daar het om een zeer zeldzame auto gaat. Ben benieuwd hoe het zit met de chassisnummers.

grensrijder: ik denk dat alleen de Fransen ons meer kunnen vertellen en vermoed dat deze zeer speciale uitgaven alleen voor de Frande markt gemaakt zijn! Het kan best zijn dat er nog maar 2 exemplaren op de wereld zijn...
Dit moet voor jou een mooi onderwerp zijn om er een artikel over te schrijven!!!

Dan zal ik toch wel eerst meer informatie moeten hebben.

gresnrijder: jij bedoelt deze auto! Overigens lijkt de carrosserie van die andere goed. WIE GAAT HEM HALEN! :LOL:

Hemelvaart2012005.jpg

hollandse ti`s blijven zo voor mij toch nog steeds de voorkeur houden ook al is mijn restauratieproject in niet al te beste staat.
maar wel een uitdaging waar ik een hoop plezier aan beleef.

wel weer leuk om te lezen dat,als er weer eentje opduikt,de verhalen weer los komen.
leuk exemplaar met iets werk zullen we maar zeggen.
foto`s doen me niet zo veel meer.
in het echt vallen ze meestal erg tegen.

die foto`s van dichtbij geven echt aan dat er wel degelijk werk aan de winkel is voor de 3drs ti.
zijn daar nog mensen voor te vinden dan?
ik heb het niet gemerkt in ieder geval.

ik heb nu bij mijn naam een heuse simca staan
natuurlijk ben ik erg trots op mijn 1301 en zorg er ook goed voor
een simca liefhebber ben ik dus ook wel en dat is geen grap
alleen met de latere type,s heb ik dus niets
dat is wel duidelijk
maar verder waardeer ik een ieder zijn interesse in zijn auto
vaak geef ik wel harde commentaren maar hiermee probeer ik mensen te waarschuwen dat ze niet ophol moeten slaan bij het zien van een slechte auto
gewoon om teleurstellingen te voorkomen
grapjas

idd ja die koste toen 25d[o_O], er is hier geloof ik toen nog een discussie geweest over de plaats van de komma.

Ja, dit is 'm . Ik heb het kenteken nog even gecontroleerd op marktplaats. daar staat ie (nog).

1971 Simca 1100 GLS
kenteken: AM-52-23
Donkergroene SIMCA 1100 GLS uit 1971 is van de eerste serie (met de kleine achterruit).
'De auto is afkomstig van een boer uit Feugarolles in het departement Lot et Garonne. En heeft van 1971 tot en met 1986 maar zeer weinig kilometers gereden. Daarna is door de hoge leeftijd van de toenmalige eigenaar de auto langdurig in stalling gebleven tot 2008. Toen is deze naar Nederland geïmporteerd'.

Begrijp ik nu dus dat die tagora niét verkocht is? vreemd, hoe zou dat nou komen.

Gezien dat er met die Tagora gereden wordt, zal hij wel hard in waarde dalen na de (ahum) maagdelijke kilometerstand van 294088 km, zal deze nu zomaar 1000 Euro minder kosten denk ik, gezien het ritje naar Terneuzen..

A.BRANDHORST zei:
Gezien dat er met die Tagora gereden wordt, zal hij wel hard in waarde dalen na de (ahum) maagdelijke kilometerstand van 294088 km, zal deze nu zomaar 1000 Euro minder kosten denk ik, gezien het ritje naar Terneuzen..

Niet zozeer zal de waarde (de wérkelijke waarde) dalen, eerder de verkoopprijs.

Mijn vader begon ooit met een grijze simca aronde elysee (met de rush motor)
Daarna een witte simca 1000 gevolgd door een groene simca 1000, hierna kwam een simca 1100 met klein achterraam. De auto's erna weet ik de kentekens nog. Een blauwe simca 1100 39-MT-00, Een groene Talbot horizon GLS JL-19-NN omdat simca niet meer bestond en talbot was geworden. Daarna toen Talbot ook het licht had uitgedaan een witte Peugeot 309 allure SY-10-ZZ.
Nu was ik op kentekens aan het zoeken en alleen de Talbot Horizon werd gevonden, volgens mij is deze geschorst. Wat mij nog heel goed bijstaat was de toerenteller met ledlichtjes groen en oranje. Ik ben wel benieuwd of deze wel eens gespot is of dat iemand weet waar deze staat. Gaat dus om de groene Talbot Horizon GLS met het kenteken JL-19-NN.

Bij mij nog niet bekend! Ziet er werkelijk piekfijn uit. Mooi maagdelijk, zo in het wit en zonder stootstrips. (y)

Ah, McAfee zat de boel tegen te houden... wow! Zelfs met een rechter buitenspiegel, dat had mijn KS-80-HR niet... :eek::D

En nu doet de foto het zelf ook, heb tegen McAfee gezegd dat het goed is... :)

Je kunt beter tegen McAfee zeggen dat dit hele anti-virusprogramma moet opzouten. Dit maakt regelmatig ruzie met andere applicaties en programma's.

Volgens mij had ZEN (hij is nu travelling volgens zijn account;) vroeger die Samba, echter nu heeft hij geen Samba meer.

Noem het maar jeugdsentiment uit de tijd dat ZEN nog een bos haar had, zo heug ik mij van de foto.

Zag hier gisteren bij ons in Geneva, IL een Sunbean Alpina 1725. Rood met mooie roosters voor de koplampen, erg netjes, weinig roest en een tijdelijk kenteken. Helaas geen foto gemaakt, misschien volgende week donderdag.

Konden jullie ook niet weten. Ik "krijg" hem volgende week zaterdag pas. Eerst een nieuwe APK, probleemloos.

Travelling ZEN zei:
Nooit meer raden Grens!!! (y):D

A.B.: je loopt alweer achter... ;)

Haha, dat loop ik al heel lang. Ik heb een redelijke zelfkennis.

Maar, FELICITATIES! En heel leuk dat je weer een Talbot hebt. Veel plezier ervan!

Enneh... ik heb nog steeds dezelfde 505 als (per 11 september) 8 jaar geleden!

Leuk, ik heb nog vier gele koplampjes liggen, gekocht bij Evert Jonkhart toen ik de 305 had. Nooit weggegooid want je weet nooit..

Gefeliciteerd ZEN met de Samba (Zenba?):D Lijkt me een leuk exemplaar met wat kleine verbeterpuntjes waar je je nog op kunt uitleven!

Rechter buitenspiegel, antenne, gele koplampjes... komt stalling want ik wil hem wel door de winters heen houden... ;)

O ja, de gasveer van de achterklep. Moet ik maar even via de Simca club gaan scoren. Grens heeft me de link al gegeven! (y)

En ik zie een typisch Sambakwaaltje: de originele pookknop zal afgebrokkeld zijn (en vervolgens vervangen door een universeel ding).

OK, dus lijstje voor Evert Jonkhart in Hilversum, bestaat hij nog???

- pookknop 104
- gasveer achterklep 104 ZL
- antenne, zwart
- rechter buitenspiegel

Maar wat is nou die kunststofpoets???

Terug
Bovenaan