simca,matra,talbot en sunbeam topic deel 2

Découvrable zei:
Beste Simcat en andere trouwe schrijvers,

Ik ben blij te melden dat ik recentelijk een originele Talbot Matra Rancho Découvrable heb gekocht. Ik schaar me onder een van de zeer jonge enthousiaste "gekken" die het nog aandurft om een mooie oldtimer te kopen en te koesteren. Voor mij zijn de merken Simca, Talbot en Matra nog heel levend. Ik geniet altijd van de discussies op deze nieuwsgroep en heb veel bewondering voor de mensen die deze auto's restaureren. Bijvoorbeeld het restauratie verhaal van Muddy Bandit was voor mij heel leerzaam.
Hou in ieder geval deze discussie site in leven met veel prachtige foto's en verhalen.

Hoi, welkom bij de nog steeds groeiende club der Ranchofielen.:D
We wachten met spanning op de eerste foto's en een beginnend (restauratie?)verslag van deze DC.
En mocht je vragen hebben of info zoeken over de Rancho en z'n werken laat het me weten, heb hier genoeg foto's en werkplaatshandboeken (digitaal) liggen.

Ow ja, gek hoef je natuurlijk niet te zijn om een Rancho te kopen en te koesteren, al maakt dat het allemaal wel een stuk gemakkelijker en draagzamer... :)

Hoi "DC"of te wel Découvrable!
Welkom in de club! Letterlijk, hahaha.
Ik weet welke auto jij, recent gekocht hebt, haha. Ik weet zeker dat hier lui kwijlen als ze de foto's ervan zullen zien.... Beter nog als ze jou op een meeting van de club met de auto kunnen zien. Zou jij mij het chassisnummer van jouw wagen eens willen mailen via een persoonlijk berichtje? Dan kan ik dat er nog bij vermelden want dit ontbreek vooralsnog van jouw auto. Alvast bedankt!
Wat ben jij een Geluksvogel! Hou de schitterende wagen maar in ere zou ik zeggen...:D
Simcat

grensrijder zei:
Kijk, wij met zijn allen zijn een stelletje 'gekken' (en dat bedoel ik positief) die oog hebben voor zeldzaam geworden auto's van een opgeheven Frans merk, modellen die hun karakter vooral in de details prijsgeven en die in de beleving van de oppervlakkige liefhebber weinig bijzonders te bieden hebben. Klassieke sportwagens en limousines spreken tot de verbeelding, gezinswagens niet. Voor een Peugeot 305, een Volkswagen Derby, een Lancia Beta Berlina of een Toyota Carina heeft ook niemand geld over.

De lage waardes voor Simca's in een mooie en technisch gezonde staat zorgen ervoor dat projecten nauwelijks interessant zijn, of iemand moet niets liever doen dan elke vrije zaterdag in zijn schuurtje klussen, gesteld dat hij of zij over de handigheid beschikt. Wanneer je al iets dient uit te besteden, komt het plaatje gauw oninteressanter uit dan naar een veel beter exemplaar zoeken, zelfs al moet je concessies doen aan uitvoering en kleur.

Ten koste van alles een auto proberen te redden, dat doet bijna niemand, zolang er alternatieven bestaan. Alleen voor unieke prototypen en dergelijke bestaat die hoop. Dat moeten we met zijn allen gewoon accepteren. Denk niet in aantallen, in het bewaren van zoveel mogelijk 'rijdende chassisnummers'. Het gaat erom dat de auto's die redelijkerwijs te redden zijn bewaard en gekoesterd worden. Liever zelfs een paar mindere exemplaren opofferen om dat doel te bereiken, want de beschikbaarheid van onderdelen neemt alleen maar af. Enkele duizenden mooie Simca's die regelmatig in de openbaarheid treden geeft ons allen toch meer vreugd dan enkele tienduizenden auto's die in schuren staan te verrotten of wachten op nergens meer verkrijgbare componenten?

Laten we niet te sentimenteel doen en voor kwaliteit gaan. Zo verzekeren we ons ervan dat de betere Simca's in ieder geval behouden blijven!

zo,zo,in de leer geweest bij simcat?

Découvrable zei:
Beste Simcat en andere trouwe schrijvers,

Ik ben blij te melden dat ik recentelijk een originele Talbot Matra Rancho Découvrable heb gekocht. Ik schaar me onder een van de zeer jonge enthousiaste "gekken" die het nog aandurft om een mooie oldtimer te kopen en te koesteren. Voor mij zijn de merken Simca, Talbot en Matra nog heel levend. Ik geniet altijd van de discussies op deze nieuwsgroep en heb veel bewondering voor de mensen die deze auto's restaureren. Bijvoorbeeld het restauratie verhaal van Muddy Bandit was voor mij heel leerzaam.
Hou in ieder geval deze discussie site in leven met veel prachtige foto's en verhalen.

Fantastisch! Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst! :D

:D:D@Simca Ti... mooie opmerking...haha

En leuk dat er weer een Decouvrable bij is... ikzelf vind de Rancho een leuke auto, maar het is niet helemaal mijn ding.
Het is geen Matra, en toch ook geen Simca eigenlijk.

Goed bezig, ook leuk om te lezen dat de Ti die je verkocht hebt , Simca Ti, bij een jonge liefhebber terecht gekomen is. Dat doet een mens altijd goed en betekent dat er een ander weer veel plezier aan (gaat) beleven.

A.BRANDHORST zei:
:D:D@Simca Ti... mooie opmerking...haha

Hij klopt alleen niet, want ik bekritiseer juist een aantal punten uit het epistel van Simcat. Lees beide posts nog maar eens goed na.

Het gaat om de lap tekst bij deze opmerking. En misschien je uiteenzetting, maar dat weet ik niet zeker... en dan klopt ie wel, zijn opmerking.
Het is ook maar humor...

Oké, de omvang van het stuk tekst is inderdaad ongebruikelijk lang voor mijn doen. Daarvan ga ik ook zeker geen gewoonte maken. :D

Wie weet wat er met de zwarte Bagheera 11-XH-62 is gebeurd?

Deze auto is toen door mij helemaal gerestaureerd en met nieuwe onderdelen opgebouwd
Carrosserie gestraald en gescoupeerd en in 2K gespoten.
Ruiten gecoat, spoiler voor zelfgemaakt, achterklep (Ferrrari) 1600 blok getuned, speciaal audio in laten maken etc...
Murena wielen in twee kleuren

Ik heb de auto weggedaan, toen ik ging trouwen en een huis heb gekocht in 1997, dus al weer lang geleden!
Toch vraag ik mij af waar de auto is gebleven of overleden:cry:

complimenten aan ieder om zo nog het simca gevoel emotie te beleven en te zien!

Zelf toen gereden
Simca 1000 Rallye
Samba Rallye
Matra Bagheera

vrgr Nico

@Tagora en Simcat.
De bijeenkomt in september is een die speciaal is gewijd aan Tagora en Solara. Op de Franse sites worden alle familieleden ook uitgenodigd.
Ik ben absoluut van plan te gaan.
Binnen de Tagora equipe van de club heb ik nog niet zoveel enthousiasme kunnen ontdekken, maar als er binnen Nederland een groepje liefhebbers is die er naar toe wil moeten we de koppen maar bij elkaar steken. Carpoolen is een optie om de kosten te drukken, waarbij ik denk wel wat plaats beschikbaar te hebben. Het idee om gezamenlijk een vrachtwagen voor vervoer van onze auto's te regelen heb ik maar laten varen.

Om te laten zien dat er nog steeds hele mooie auto's aangeboden worden:

een bijna nieuwe 2l die nu (nog) te duur is:
groen 2L

en een 3 deurs TI, (Sumatra toch bub?)
3dTI

Hoi Driesdeal en alle ander medforummers en mede clubleden,

Ik wist het al van deze 4e. puur Talbot-meeting. Ik had er al eens over bericht op dit forum, alleen nu komt daar een affiche bij. Ik had al contact met de organisatie en de jongens in Frankrijk zouden het zéér waarderen als er fans uit het clubgebeuren uit les Pays-Bas zouden komen, hahah. Men zou zich zéér vereerd voelen zo de organisatie. Ook staat e.e.a. op de clubsite van de Simca Automobiel Club Nederland te lezen. Ik zal de secretaris eens polsen of er inmiddels respons is.

Wij zouden de kosten kunnen drukken door te overnachten bij de broer van een lid uit de club, die nog geen 40 Km. van de meetingplek af woont!

Ik had dat lid al eens benadert maar hij blijkt met vakantie. We kunnen daarnaast wellicht id. een oplegger huren om samen met een man of 6 tot 8 acte de présence uit Holland te geven en onze, franse, vrienden te ondersteunen. Een vriend van mij, eveneens een clublid, rijdt op een trekker van zich en voor zich zelf. Hij had het er al over om een dubbele oplegger te huren voor de Simca-Wereldmeeting in Engeland over 2 jaar. Aldus zou het met een oplegger naar Frankrijk reizen een goede opmaat daartoe zijn.
Ik ga beiden weer benaderen! Even kijken of ik met de groene Samba LS of de eveneens groene Solara GLS automaat zal gaan.
Simcat

img.php

img.php

img.php

Driesdeal, jouw linken blijken om onduidelijke redenen niet te werken.

Je kunt de advertenties wel zien als je op leboncoin de advertentienummer intikt: 337844228 (2 Litres) en 351540243 ( 3 DEURS TI 1e. SERIE!!!!. Jammer dat de foto's van beide auto's niet te downloaden zijn.

Om precies zo'n auto uit de 1e. serie (toevallig een 5 deurs) ueberhaupt zelf te krijgen heb ik maar liefst 5 (!) jaar lang, IEDERE dag (...), gekeken op diverse internetsites in Nederland, diverse touren naar Frankrijk gemaakt en wat blijkt, na 5 jaar vond ik hem met origineel NL.-kenteken op nog geen 5 kilometer van huis... Hélemaal compleet welliswaar met een ENÓRME hoop werk, maar ik heb 'em en later ZÈLFS OOK nog een nederlandse 3 deurs!!!:p.

o_Oo_Oo_OTjonge een staat daar in Frankrijk een heuse 3 deurs TI uit de 1e. serie!!!! WAT EEN SÚÚÚPERZELDZAME WAGEN en MÓÓÓÓI..... Zelfs in Frankrijk een absolúúúte exeptie... In de beroemde "Sumatra-Rouge"-kleur gespoten en daarnaast ziet de wagen er zeker behóórlijk puik uit en het móóóiste: geeneens zo gek duur!!!! Als wagen uit 1975, een héél, héél late wagen uit de 1e. serie.

Zo'n 1100 TI en zéker een 3 deurs uit de 1e. serie is DÈ geheimtip voor de toekomst mensen, zéker nu de Rallye's uit de 1000-reeks inmiddels niet zonder reden al lang in vaste handen zijn...

WIE GAAT DIE FRANSE TI 3 DRS. UIT DE 1E. SERIE OPHALEN!!!????
JIJ DRIES?! In dat geval ga ik met jou mee man!(y)(y)(y).

Simcat

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

img.php

Oóóóóóhhh!!!!!! o_Oo_Oo_O Gaan jullie hem ALSJEBLIEFT ophalen! :eek:o_O:D ALSJEBLIÉÉÉÉFT!!! Deze superzeldzame TI móet gered worden!!! :eek:o_Oo_Oo_O

:p:T

Jammer dat de foto's van beide auto's niet te downloaden zijn.

Jawel hoor, je moet tegenwoordig bij Leboncoin de url's vanuit de paginabron kopieren (klikken met de rechtermuisknop op de advertentiepagina>paginabron weergeven>daarvandaan de linkjes kopieren, staan bij Leboncoin iets onder het midden:

En dan kun je ze, gekopieerd naar een nieuw tabblad, zo zien:

1739413885.jpg

5653507599.jpg

grensrijder zei:
Oóóóóóhhh!!!!!! o_Oo_Oo_O Gaan jullie hem ALSJEBLIEFT ophalen! :eek:o_O:D ALSJEBLIÉÉÉÉFT!!! Deze superzeldzame TI móet gered worden!!! :eek:o_Oo_Oo_O:p:T

Hahahahaha, die Grensrijder!!!!! GE-WEL-DIG, TOPPPIE MAN!!!!
Inderdaad, kerel: WIE GAAT DÉÉÉZE OUDE TI 3-DEURS OPHALEN???!!!
Die auto MOET in de Nederlandse szene terecht komen!!!!!!!!!!!!!!
IK GA MEE MET WIE DAN OOK DIE HEM GAAT OPHALEN!!! Grensrijder, JIJ?!(y)(y)(y)
Simcat

WOW!!!! o_Oo_Oo_O:D:p MAG IK DAN OOK MEE????? (y):LOL::D

Simcat zei:
grensrijder zei:
Oóóóóóhhh!!!!!! o_Oo_Oo_O Gaan jullie hem ALSJEBLIEFT ophalen! :eek:o_O:D ALSJEBLIÉÉÉÉFT!!! Deze superzeldzame TI móet gered worden!!! :eek:o_Oo_Oo_O:p:T

Simcat

Dit is wel heel byzonder ;), Als iedereen mee mag, dan wil ik ook mee... Please:D ...

Tagora zei:

Simcat zei:
grensrijder zei:

Simcat

Leuk spul, vooral die Chrysler.
Maar ik mag van vrouwlief (en waarschijnlijk ook van de buren:)) pas weer iets op wielen erbij kopen als er een ander 4-wielig project verdwenen is... en haar Horizon mag ik niet laten verdwijnen.:(

Heren enthousiastelingen.

LET OP BIJ DE 3drs TI!!!

Net als jullie vind ik het heerlijk om naar auto's te speuren en ook zo af en toe mijn slag te slaan. Toen ik de 3drs Ti aangeboden zag was ik onmiddellijk enthousiast en dacht laat maar komen............................MAAR!!

ik herkende het kenteken en herinnerde me foto's van deze auto die iets minder mooi zijn. Kijk en oordeel zelf............................

https://simca1100.forums1.net/t2021p30-1100-ti

Hij schijnt al lang te koop te staan (vraagprijs jan 2011 5700e) maar ondanks de absolute zeldzaamheid begrijp ik dat.

Groet, Albert

Ik ga niet mee, maar ik hoop wel dat deze TI in de Nederlandse szene terechtkomt. Dat moet gewoon.

Als ik die foto's op dat forum zo bekijk is de staat ongeveer hetzelfde als van m'n Rancho bij aanschaf in 2007... een werkhok dus.:cry:

Dat maakt de kans dus groter dat hij in de Franse szene blijft en gesloopt wordt. :cry::cry::cry: Deze auto MOOEET gered worden, jongens!

Tagora zei:

Simcat zei:
grensrijder zei:

Simcat

Kijk eens, Simcat, je hebt al twee ijverige leerlingen! :D:T

Halllo Albert (Bellamachina),

Héél goed, bedankt voor jouw oplettendheid zeg!!!(y)(y)(y).

Zo zie je maar zo'n forum is GOUD waard!

Maar goed mensen, desondanks, vergeet niet dat wij in 2012 leven en spreken over een Simca en wel een (in 2012) héél bijzondere Simca namelijk een 1100 TI uit de 1e. serie en óók nogeens een 3 deurs. SÚÚÚPERZELDZAAM, en och werk is er toch aan schier iedere Simca....
Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen. Goed je moet hem toch strippen tot op het bot.
De prijs is er ook naar vind ik. Wellicht dat hij, uiteindelijk voor 3000 of 2950 mee zou mogen. Mocht dat iemand van hier uit de szene lukken, heb je het toch maar puik gedaan en tevens een zéér zeldzame Simca voor de alhier razendpopulaire szene (kijk maar eens naar de honderduizende volgers/vieuws van dit forum) gered. Het zou jammer zijn als de wagen wordt verschroot. Wij Nederlanders zijn toch wel wat gewend als het op een rotte wagen aangaat die gerastaureerd moet. WIE HAALT 'EM OP JONGENS, WIE DURFT!? Ik ben reeds voorzien en heb een 5- deurs en 3 deurs. Enne, ik GÁÁÁ mee hè!!!!
Simcat:LOL::LOL::LOL:

grensrijder zei:
Oóóóóóhhh!!!!!! o_Oo_Oo_O Gaan jullie hem ALSJEBLIEFT ophalen! :eek:o_O:D ALSJEBLIÉÉÉÉFT!!! Deze superzeldzame TI móet gered worden!!! :eek:o_Oo_Oo_O

:p:T

Je bent helemaal niet zo enthousiast en betrokken, jammer hoor... ;)

Wat is eigenlijk een reële waarde van zo'n TI in een goede, evt. gerestaureerde staat?.
(en dan bedoel ik dus niet die veelal opgefokte taxatiewaarde maar de netto waarde die je er voor zou kunnen krijgen met een beetje verkoopmoeite in de huidige verkoopmarkt ;))

Volgens mij moet het met een mille of zes, zeven wel een heel eind bekeken zijn.

Simcat zei:
Wij Nederlanders zijn toch wel wat gewend als het op een rotte wagen aangaat die gerastaureerd moet.
Wat is rastaureren? Niet overspuiten, maar voorzien van rasta-vlechten? HAHAHAHAHA!!!!:D:D:D

Ik ben zojuist teruggekomen van vakantie in midden-Frankrijk en heb een aantal plaatjes geschoten van op dit forum geliefde auto's. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten een paar sleutelwoorden: Arondes en Tagora's. En wat betreft de Tagora's: een ware schatkamer. Ik zal de foto's vandaag of morgen plaatsen.
Voor de topografisch onderlegde medemens: de plaatjes zijn geschoten ten zuiden van Le Brugeron aan de D66, op twee kilometer van de camping waar ik verbleef:
Schatkamer Tagora
Via streetview kan je zelf al een beetje gaan schatgraven (zuidoostelijke punt van het 'driehoekje' in het midden van de luchtfoto). Omdat de streetview foto's zijn gemaakt in een periode met weinig begroeiing is de schat beter zichtbaar.

Uit de foto's zal blijken dat ook Simca's en Talbots die niet tot de beste exemplaren behoren tot de verbeelding zullen spreken en vanwege hun uitstraling en de harmonie met hun omgeving de moeite waard zijn om behouden te worden, niet zozeer om ze weer rijdend te krijgen maar om ze in hun huidige staat te conserveren, zodat we allen, toerend door het Franse land af en toe kunnen stuiten op een met de natuur één geworden nazaat van de roemruchte merken Talbot en Simca. Want een glimmend exemplaar is mooi, maar een overwoekerd en groen uitgeslagen exemplaar zal tot de verbeelding spreken van elke klassieker liefhebber.

Achter een haag van coniferen stond deze Simca verscholen. Ik heb de vrijheid genomen mij door een ruimte tussen de haag en een schuurtje te wringen om deze foto's te maken. De auto staat direct ten zuiden van Le Brugeron, aan een smal weggetje (alleen voor aanwonenden) tussen het 'centrum' en de D102 aan de L'Arbre: Locatie vondst

Foto-4Z33R663.jpg

Foto-KYQJLZFS.jpg

Foto-SDZYYHHD.jpg

Onderstaande sedan en station staan gebroederlijk langs de D66, een paar kilometer ten zuiden van Le Brugeron. Opvallend is dat ze beiden schade hebben aan het voorspatbord. Van in ieder geval één van de twee zou het front weer schadevrij gemaakt kunnen worden door spatborden onderling uit te wisselen.

Foto-Q8VEVRRH.jpg

Foto-43NMJ8OO.jpg

Foto-SBLRAWGN.jpg

Foto-YC6SXYEC.jpg

Weet iemand van welk bouwjaar bovenstaande Simca's ongeveer zijn?

Een sloperijtje of een soort van malle Pietje aan de D66 ten zuiden van Brugeron, zoals eerder aangegeven op google maps.
Er staan drie Tagora's op een rijtje: een rode en twee blauwen. Ze worden omringd door traktorwrakken en bosschages.
Hieronder de rode
Foto-Z7K8WBJZ.jpg

Links van de blauwe Tagora staat een derde exemplaar, waarvan ik de voorzijde door de struiken heb gefotografeerd (zie laatste foto van de voorgaande post). Op streetview is ie beter te zien.
Foto-PXVAKW88.jpg

Hierbij de derde Tagora van opzij, waarvoor ik op een traktorwrak moest klimmen om 'm in beeld te kunnen krijgen.
Foto-RMFZSCGS.jpg

Maar dat was nog niet alles. Wat ik eerst aanzag voor een witte Volvo 740 (ik zag een ontmantelde voorzijde) bleek eveneens een Tagora te zijn toen ik de achterzijde in beeld kreeg.

Foto-VUCPJFJM.jpg

Aangezien ik niemand zag en er voor de verandering eens geen grommende honden op mij af kwamen stormen heb ik mij wat verder het erf op gewaagd en ben ik een openstaande schuur binnengelopen. En dat was niet voor niets.

Foto-ZSEC8M7E.jpg

Foto-HW87N4FE.jpg

Vijf Tagora's op één erf dus. En mogelijk nog meer, maar ik heb niet achter het pand gekeken. Wel heb ik er een paar dagen later een rijdend exemplaar gezien, die net van het erf kwam rijden.

Dus, wie gaat er met een grote trailer die kant op om vijf Tagora's te scoren? :D

Hieronder nog een drietal Citroën-zusjes van de Talbot Samba. Ik weet niet wat de verschillen of overeenkomsten zijn, maar enkele van jullie kunnen dat vast uitvoerig uit de doeken doen.

De auto's staan, samen met een rijtje 2CV's en 2CV-verwanten aan de D41 ten westen van Aubusson. Ze staan er kennelijk nog niet zo heel lang, want op streetview zijn de auto's niet terug te vinden.

Foto-CQFM6AXZ.jpg

Foto-L6JV3O4T.jpg

jongens jongens
wat maken jullie toch weer een herrie om zo.n oude verrotte simca
echt mijns inzien is dit barrel geen drol waard
het is in feite maar gewoon een auto een simca 1100 in dit geval maar hij is gewoon aan zijn eind
dit wordt een nachtmerrie
gewoon opruimen die oude zooi
en ga eens voor een echt goed exemplaar
die is zijn prijs wel waard maar dit niet
een 1301 of 1501 horen jullie nooit eens over
dat waren nog eens echte simca,s
maar de 1100 serie was in feite het begin van het einde voor dit merk
gewoon een slechte auto met matige techniek en slecht plaatwerk
de latere typen simca,s en talbots zijn allemaal opgeblazen 1100,s
troep dus geloof me
ga eens voor het echte werk
de echte oude simca,s aronde 1000 1300 1500 dus alles van voor 1973
dus geen 1100
en al die oude talbots mooi een worden met de natuur en dan bij elkaar vegen en weggooien
meer is dat niet waard
jan

Hoi Grapjas en natuurlijk alle anderen,

Het wordt echt tijd voor een cursus Simca-historie grapjas.
In 1973 was de 1100 al vijf jaar op de markt. (1967 introductie Frankrijk, 1968 Nederland)
Er zijn meer dan twee miljoen excemplaren van gebouwd.

Ik ben het wel met je eens over de kwaliteit van de getoonde TI.
Mooi in Frankrijk laten en een betere zoeken.

We zijn net terug uit de Franse Alpen.
1300 kilometer rond gereden en slechts één Simca/Talbot gezien.
Een Rallye welke in een garage stond en werd gerestaureerd.
Verder ook heel weinig oude auto's gezien behoudens een Peugeot 204, een enkele Renault 4, een R6 en een paar Eendjes.

Ben ook nog even wezen kijken op het adres waar mijn witte 1100 GLS heeft "gewoond" in de Drome.
De toenmalige eigenaar was helaas niet thuis maar ik heb een briefje in de bus gedaan en een paar foto's gemaakt voor het plakboek.
De auto is in 1970 nieuw door deze mensen gekocht en in 2007 verkocht an iemand die hem mee naar Nedrland heeft genomen.

Groetjes Simca 1100

P.s. Grapjas, wanneer ga je de foto van die "dweil" van een Rekord eens weer wijizgen in een foto
van je mooie 1301 ? Kan ik je reacties misschien wat beter verteren. Ze liggen nu wat extra zwaar op de maag.

the Fox zei:
matra-v6 zei:
Was weer lang geleden dat ik zo gelachen heb! Dank Grapjas!
Afzeiken is blijkbaar typisch Nederlandse humor. :rolleyes:

Sarcasme ook? :LOL:

Neem die Grapjas niet echt serieus. Kan aan mij liggen, maar een autoliefhebber kan het ALTIJD waarderen als een oude wagen die je niet vaak meer ziet in goede handen valt. Iedereen die beweerd dat het beter is dat zo'n wagen die je vrijwel nooit meer ziet rijden maar verschroot kan worden is in mijn ogen geen auto-liefhebber.

De voorliefde voor Opels bevestigd dat in mijn ogen dan ook wel weer. Zijn genoeg van die misbaksles nog in omloop... (Heb gewoon jiets met dat merk, maar ook die zie ik liever gerestaureerd dan op de schroot)

Foto-HW87N4FE.jpg

In Wesel was ook een Tagora in tweekleurenlak, exact dezelfde grijs-grijscombinatie. Iemand vertelde me dat het om een speciale, zeer beperkt gebouwde editie op basis van de 2.6 SX moest gaan, met een hoop toeters en bellen plus een tot 200 pk opgevoerde motor. Wie weet hierover meer te vertellen?

the Fox zei:
Sarcasme kan leuk zijn, maar bij grapjas blijft de plaat een beetje hangen.
Gelukkig vindt hij zichzelf nog steeds erg leuk. Maar ja, dat kun je verwachten van iemand die zichzelf grapjas noemt. Hij houdt, behalve van zijn eigen grappen, ook erg van de Enter-knop, valt me op.

Zullen we een herhaling van een paar pagina's geleden voorkomen en derhalve de opruiende berichten van grapjas negeren?

Dan zal ik iets plaatsen wat wel leuk is, namelijk deze Horizon 1.5 LS Automaat met buitengewoon lage kilometerstand. Geen APK meer, maar als ik de adverteerder moet geloven is het niet al te moeilijk om hem weer goed te laten keuren.

Y6gWbAI6eHJPOPhpD0mAuA==.jpg

Ik heb bij de boer, waar mijn auto's staan, een schonere schuur kunnen huren. Hier kunnen ze netjes in.
IMG_3761.jpg

De reden waarom ik de rode Ti hier gemeld heb en 'm niet zelf ga bekijken is deze. Ik heb er nog geen kenteken op.
Dat gebeurt binnenkort. Ik heb een uitlaat en wat rubbers bij het clubmagazijn gehaald en daarmee is hij RDW en APK fahig.
IMG_3762.jpg

Terug
Bovenaan