Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
fun-sucker-party-pooper.gif

DeeTwee zei:
In plaatjes praten als het ook met woorden kan is meer iets voor analfabeten wat mij betreft.

Ok taalvirtuoos, ik daag je uit Jennifer Laurence in woorden te vatten die in het hoofd een dergelijk plaatje oproept.

Succes kerel, je kunt het.(y)

trouwens het lukt helemaal niet meer om iemand een prive bericht te sturen, als je op iemand profiel klikt, dus alleen mensen waar je in het verleden een prive gesprek mee hebt gehad kun je nog een prive gesrpek met vervolgen,weet iemand hoe dat wel moet?

Want dan kun je gewoon in bepaalde situaties iemand een prive gesprek versturen ipv op het forum ruzie maken, niet dat ik onze Erik een prive bericht ga sturen, maar gewoon in het algemeen.

Auto encyclopedie zei:
trouwens het lukt helemaal niet meer om iemand een prive bericht te sturen, als je op iemand profiel klikt, dus alleen mensen waar je in het verleden een prive gesprek mee hebt gehad kun je nog een prive gesrpek met vervolgen,weet iemand hoe dat wel moet?

Want dan kun je gewoon in bepaalde situaties iemand een prive gesprek versturen ipv op het forum ruzie maken, niet dat ik onze Erik een prive bericht ga sturen, maar gewoon in het algemeen.
Sinds wanneer niet? Vorige week is het mij nog gelukt.

Ik heb niet eens het hele verhaal van Appi gelezen en heb ook geen idee wat zijn rol en bijdrage is op de frontpage en dat boeit me eigenlijk ook niet.

De sfeer op het forum is best goed en ik ben ook best tevreden met de moderatie: zoveel mogelijk op de achtergrond en ingrijpen als dat nodig is. Dat is in het verleden ook wel eens anders geweest waarbij de mods soms zelf onderdeel werden van een discussie of rel.

Wat ik echter wel jammer vind is dat topics soms te snel worden gesloten als de discussie of het onderwerp een andere wending neemt. De oudgedienden hier herinneren zich vast nog wel "het groote Cadet topic" wat begon met een vage openingspost over een Opel Cadet met groote gaaten in de kokerbaalken en wat uitgroeide tot een van de meest hilarische topics waar ik avonden hartelijk om heb zitten lachen: een cabaretvoorstelling was er nik bij! :D Nu zou zo'n topic waarschijnlijk snel een slotje krijgen wat gezien de huidige actiiviteit op het forum best jammer is.

Ik noem als voorbeeld dit topic (klik) met een vage openingspost maar waar de discussie een bijzondere wending neemt: hier en daar schuurt het maar er wordt mijn inziens geen grens overschreden en ik had hier graag ook nog wel mijn plasje willen doen... Dit soort topics houdt het forum wel een beetje levendig: een (niet autogerelateerde) discussie op het scherp van de snede of wat offtopic geneuzel moet kunnen vind ik. Als het echt uit de hand loopt of te persoonlijk wordt kan er altijd nog worden ingegrepen.

Laatst bewerkt:
Ik ben een Belg en vraag me af wat “een lege dop” betekent??? Klinkt alleszins niet vriendelijk…
Hier schroeven we een “dop” op een groter formaat fles of brik.
”Dop” is hier ook een dialectwoord voor werkloosheidsuitkering.

Nou, heb me zelf pas aangemeld op dit forum maar als ik inderdaad zie hoeveel lege doppen er op rondhangen......vooral op de hoofdpagina is het meer dan erg.
Bekijk bijvoorbeeld eens de uitspraken van dit figuur: https://www.autoweek.nl/profiel/c101ad3c35f34c4fb77ed707f4f70b9e/
Don Sotogrande. Is er alleen op uit om de boel op stelten te zetten met zijn gefrustreerde op de man spelende uitspraken.
Waarom wordt zoiets überhaupt getolereerd op dit forum vraag ik me af.
Wordt de hoofdpagina niet gemodereerd?

Dan noem je precies een gebruiker op die hier al jaren steeds wordt verwijderd om de reden die je noemt, maar die steeds weer terugkeert met andere namen. Rick M, Thiago, Ampelmann, nu heet ie weer TS JET GPT etc. Er wordt dus wel enigszins gemodereerd.

Net als Bofkont die het continue weer probeert onder nieuwe nicknames. Veel van die trollen hebben een sterke voorkeur voor Tesla of VW en zijn er om de grote concurrenten (Stellantis en Toyota) naar beneden te halen. Bang dat hun aandelen zakken ofzo.

Om terug te komen op de titel van dit topic... De sfeer hier wordt weer behoorlijk omlaag gehaald door trollen die een hoop onzinreacties neerzetten en discussies starten die kant noch wal raken.
En natuurlijk dus ook in dit topic...

Bijkomend dat het forum na bijna 3 maanden nog altijd niet fatsoenlijk werkt maakt het de sfeer er niet bepaald beter op...

Ik vind het wel bijzonder om je aan te melden omdat je je wil mengen in een discussie over de sfeer op het forum.

Maar ja, daarmee hebben we wel een schoolvoorbeeld van een lege dop te pakken.

Wat ik echter wel jammer vind is dat topics soms te snel worden gesloten als de discussie of het onderwerp een andere wending neemt. ...
Ik noem als voorbeeld dit topic (klik) met een vage openingspost maar waar de discussie een bijzondere wending neemt: hier en daar schuurt het maar er wordt mijn inziens geen grens overschreden en ik had hier graag ook nog wel mijn plasje willen doen... Dit soort topics houdt het forum wel een beetje levendig: een (niet autogerelateerde) discussie op het scherp van de snede of wat offtopic geneuzel moet kunnen vind ik. Als het echt uit de hand loopt of te persoonlijk wordt kan er altijd nog worden ingegrepen.
Ik heb dat topic gesloten juist voordat het uit de hand zou lopen en waar alle ingrediënten voor aanwezig waren.

Naar alle waarschijnlijk zullen we verder niets meer vernemen van Appi en Lightman dus ik zal hier binnenkort even de bezem doorheen halen.

Moderatie

Edit, gebezemd.

Laatst bewerkt:
Deze reactie zal wel gewist worden door de redactie van deze site.

Klopt! Want off-topic, het gaat hier over de sfeer op het forum. En hou die rare beschuldigingen richting redactie en moderatie graag ook voor je.

Moderatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook onder een andere naam ben je niet meer welkom Lightman.

Moderatie

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een paar keer gereageerd op steeds terugkomende afkraakberichtjes van Boffie op het "baggermerk" Toyota en ook op andere merken die niet Duits zijn in zijn steeds wisselende nepaccounts en waarschijnlijk heeft meneer gerapporteerd en sindsdien ben ik monddood . Mijn reacties worden weggecensureerd . Ik heb een tijdje geleden een berichtje gestuurd naar de moduratie maar krijg geen antwoord...... hebben trollen dan een beschermde status op deze website ??? De sfeer was zeker niet slecht maar trollen verzieken alles ! Waarom worden er niet alleen realistische accounts toegelaten met échte eigen foto's en échte eerlijke mensen ??

Hou nou eens op. Ook dit gaat over wat er op de hoofdpagina gebeurd en niet over dit forum. Dit topic gaat over dit forum waar het niet stikt van de trollen, aandeelhouders en EV-angelisten.

Hou nou eens op. Ook dit gaat over wat er op de hoofdpagina gebeurd en niet over dit forum. Dit topic gaat over dit forum waar het niet stikt van de trollen, aandeelhouders en EV-angelisten.
De moderatie gaat over alles..... het ooit beste autoforum van NL is al een tijdje in een veel lager niveau terechtgekomen door wel degelijk die trollen.... Ze gaan nu verder op de hoofdpagina waar ze serieuze reageerders rapporteren die dan monddood gemaakt worden . Gaat lekker zo richting Peuterweek of zo....waarom reageert de moderatie niet op een noodkreet ?

De moderatie gaat over alles.....
Dat is het nu juist: nee. De moderators hier op het forum hebben niets te maken met de moderatie op de rest van de site. Het forum wordt beheerd door vrijwillige actieve forummers, de rest van de site wordt door Sanoma/Autoweek zelf gedaan. Dus hier op het forum klagen over de moderatie doe je richting de verkeerde...

Tja, en Woutertje82 maar bannen en wissen hè.
Stel je voor zeg, de waarheid zou aan het licht komen.
Zoals ik hierboven zeg, Wouter heeft niets te maken met de trollen die wellicht elders op de site rondhangen en niets te maken met Autoweek of de redactie. 'De waarheid', grapjas. 'Jouw hersenkronkels' is passender.

Gewoon de reacties op de hoofdpagina niet meer lezen en/of op reageren.
Maar dat zijn nu juist actuele berichten waar ik soms graag op reageer(de) maar door censuur niet meer mogelijk....trollen krijgen er alle ruimte maar zijn desastreus voor de kwaliteit van de website !

Dat is het nu juist: nee. De moderators hier op het forum hebben niets te maken met de moderatie op de rest van de site. Het forum wordt beheerd door vrijwillige actieve forummers, de rest van de site wordt door Sanoma/Autoweek zelf gedaan. Dus hier op het forum klagen over de moderatie doe je richting de verkeerde...
Ok , dat wist ik niet maar ze hebben vast wel de mogelijkheid om Sanoma / Autoweek hierop aan te spreken want de trollen verzieken de totale Autoweeksite maar zijn waarschijnlijk ingedut en blokkeren mensen simpelweg die trollen gerapporteerd hebben - tegenspraak van Trollen betekent nu gewoon dat je buitenspel gezet wordt ! Actie nodig nu !!!

@Holger: Ik kan je garanderen dat je 'waarheid' alleen bestaat in jouw hoofd.

@Grami: Een signaal van een vrijwillige forummer lijkt net zo veel waarde te hebben als het rapporteren van een reactie: Het is totaal ondoorzichtig hoe Sanoma/Autoweek modereert. In tegenstelling tot het forum, waar de moderatie zichtbaar en aanspreekbaar is (en daarom wel vaker onterecht mikpunt van commentaar wat niet naar hen zou moeten gaan).

Ook wel fijn toch, dat het forum wat los staat van AutoWeek? Ik vind het wel mooi dat ze zo'n platform bieden, al ben ik het er mee eens dat het niet altijd feilloos werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan