Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Epica zei:
opel omega zei:
Jaren terug was ik maanden lang de meest postende deelnemer hier maar de laatste maanden heel erg selectief. Er is zelfs een tijd dat ik er helemaal mee gestopt was. Ik kijk nu enkel de dingen die ik leuk vind (occasionspel, bijzonder te koop enz). Rest laat ik aan me voorbij gaan omdat er toch niks gedaan wordt met je (goede) raad (want topicstarter meld nooit wat terug of het sneeuwt onder in een berg onzin enz) of de sfeer is er ruk.
Dat laat zien dat je er weinig komt, er zijn vaak mensen die het wel laten weten

Aangezien het toch over de sfeer gaat: Lees deze opmerking van je nu eens terug Epica ;)

Muddy Bandit zei:
Ik ben het helemaal met je eens.

Wat me hierin ook opvalt (en ergert) is de wekelijks groeiende lijst met nieuwe topics in de categorieën "gezocht goedkope/betrouwbare auto" en "welke leasert moet ik kiezen": als je 2 of 3 pagina's terug kijkt zie je dezelfde vragen van andere topicstarters (en dezelfde antwoorden hierop) al in veelvoud voorbij komen.
Blijkbaar wordt de zoekfunctie en scrollfunctie al te moeilijk gevonden voor die topicstarters: gooi gewoon de vraag maar voor de zoveelste keer nogmaals op het forum, en probeer daarna vooral ook om verder niet meer te gaan reageren op de geplaatste antwoorden.(n)
Kunnen die figuren nou niet meer zelf lezen/zoeken, hebben ze totaal geen eigen smaak/voorkeur meer, zijn ze gewoon te lui om daaraan zelf wat tijd te gaan besteden, is het slechts een roep om aandacht?... u zegt het maar, maar ik kan in die personen al totaal geen logica meer ontdekken.

Als je zelf niet een forummer bent maar je maakt een profiel aan omdat je advies nodig hebt dan ga je niet heel forum doorscrollen. Maar die "gezocht goedkope/betrouwbare auto" en "welke leasert moet ik kiezen" topics zijn er al letterlijk 20 jaar. Net als topics zoals dit dat de sfeer niet meer leuk is. Ik weet niet meer hoe oud het forum is maar in 2000 bestond het al. Dus ik zit hier al 20 jaar op.. en elke keer is het niet leuk meer enz. :) Ik zit in veel rubrieken zelden tot nooit, ik vind zelf weer nieuwe auto's, scoops ed interessant dus daar focus ik mij gewoon op

Als je zelf niet een forummer bent maar je maakt een profiel aan omdat je advies nodig hebt dan ga je niet heel forum doorscrollen.

Want zelf even inlezen is teveel moeite, dat kunnen anderen prima voor mij doen?

Nog/ook een ergernis dan; dat domme steeds van nickname wisselen, waarom?

TYN zei:
De meeste 'advies gevraagd' topics zijn m.i. strontvervelend, maar toegegeven, het merendeel van de topicstarters heeft dan ook doodsaaie eisen. In dat geval verdien je ook een Toyota hybrid of Honda Jazz. :)

:D maar je vergeet de Megane en de Insight ;)

Kan er nog even iemand reageren op mijn leasetopic. Deze ligt al 4 pagina's stil:)

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5921208,5921893#msg-5921893

R W xxx zei:

Nou, meestal is het niet slechts de nickname die wijzigt maar betreft het een geheel nieuw account. En dat is niet zelden het gevolg van een ban of blokkade. Die heb je tegenwoordig vrij snel aan je broek is mijn ervaring.

Overigens kun je soms ook te snel vermoeden dat er iets aan de hand is; Laatst melde het forum dat mijn ip-adres geblokkeerd was bij inloggen via mijn telefoon. Terwijl het op de computer wel gewoon lukte. Even de telefoon herstart en probleem was opgelost.

Het enige waar ik mij aan irriteer bij het nieuwe auto/lease topic is het feit dat mensen alles maar als excuus gebruiken.
Wordt er een nieuw topic geopend, ja ik ben nogal een leek op auto gebied maar ik ben op zoek naar een andere auto en daar moet je het dan maar mee doen. Dan denk ik ben je nou echt zo dom of doe je alsof? Iets meer informatie zou makkelijk zijn en dat zijn dingen die je ook als leek kan verzinnen.

michel1975 zei:
Kan er nog even iemand reageren op mijn leasetopic. Deze ligt al 4 pagina's stil:)

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5921208,5921893#msg-5921893

Ben je nou nog steeds op zoek, ga gewoon een dikke Duster halen. :)

DeeTwee zei:
R W xxx zei:

Nou, meestal is het niet slechts de nickname die wijzigt maar betreft het een geheel nieuw account. En dat is niet zelden het gevolg van een ban of blokkade. Die heb je tegenwoordig vrij snel aan je broek is mijn ervaring.

Overigens kun je soms ook te snel vermoeden dat er iets aan de hand is; Laatst melde het forum dat mijn ip-adres geblokkeerd was bij inloggen via mijn telefoon. Terwijl het op de computer wel gewoon lukte. Even de telefoon herstart en probleem was opgelost.

Niet mijn ervaring, eerder het tegenovergestelde. Sommigen weten het echter steeds voor elkaar te krijgen kennelijk, zou iets met je eigen manier van doen te maken kunnen hebben?

R W xxx zei:
Niet mijn ervaring, eerder het tegenovergestelde. Sommigen weten het echter steeds voor elkaar te krijgen kennelijk, zou iets met je eigen manier van doen te maken kunnen hebben?
Vaak begrijp ik het wel dat iemand een ban krijgt. Mijn account werkte een paar jaar geleden ook ineens niet meer. Eindeloos geprobeerd contact te krijgen met Autoweek aangezien ik werkelijk geen idee had waar het aan kon liggen. Uiteindelijk een keurige reactie ontvangen van Roy Kleijwegt, die het had uitgezocht en tevens mijn account weer gedeblokkeerd. Bleek dat ik bij een artikel over een Maserati "Schandalig dat zo'n auto überhaupt een podium krijgt, hier op ElectroWeek." had gepost. Gebbetje uiteraard, misschien had ik er een smiley bij moeten zetten, maar het leek mij zonder ook wel duidelijk. Een andere redactiemedewerker vond het kennelijk trolling. Niet verwijderen of waarschuwen maar gelijk account blokkeren, zonder enige mededeling.

Het kan aan mij liggen maar ik vind dit geen grensoverschrijdend gedrag van mezelf. Dus, vandaar dat ik zeg dat je zo een ban aan je broek kunt hebben. Als je hierna niks meer van me verneemt weet je genoeg...

Ook ervaren dat je zo een ban krijgt. Als en mod een slechte dag heeft, ben je zo de klos....

Weet nog wel dat paar jaar geleden er altijd wel een man/vrouw of 50 tegelijk actief waren. Nu is het gemiddeld 1 hand vol.

R W xxx zei:
Ook gereïncarneerd dan?
Zou goed kunnen. Je ziet regelmatig gebruikers (zowel hier als op de frontpagina) terugkeren onder een nieuwe alias. Je herkent ze zo aan taalgebruik aan gedrag. De nickname is anders maar alle onhebbelijkheden zijn nog precies hetzelfde ;)

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5921877,page=2

Weer zo'n mooi voorbeeld van de fantastische sfeer zo af en toe.
Hoe jaag je nieuwe forumleden weg? Nou zo dus.

Bobslee zei:

Oude ook hoor.:T

michel1975 zei:
Bobslee zei:
Carkiller zei:
Bobslee zei:

Oude ook hoor.:T

:(
Ja maar als het VAG of TSI betreft mogen alle registers open. Bewonderenswaardig dat de TS die azijnpissers nog heeft gemeld wat de echte oorzaak was.

(y)

michel1975 zei:
Ja maar als het VAG of TSI betreft mogen alle registers open. Bewonderenswaardig dat de TS die azijnpissers nog heeft gemeld wat de echte oorzaak was.

Er wordt toch netjes antwoord gegeven op de vraag of een TSI+DSG iets is?
Of wilde jij die wel gaan adviseren?

In het begin wel en daarna zijn de sarcastische opmerkingen niet van de lucht. Niet dat ik sarcasme op zijn tijd niet kan waarderen, integendeel maar zodra het VAG betreft komen de usual suspects weer bovendrijven.

Als iemand advies nodig heeft en die is nieuw lijkt het me logisch dat je het zo duidelijk mogelijk probeert uit te leggen, dan val je voor de vaste forumers in herhaling. Maar ik kan mij in een topic maar in 1 iemand verplaatsen en dan kies ik voor een nieuw iemand die een advies nodig heeft. Dat sommige vaste leden dan denken dat ik de kleuterschool aan het inhalen ben en graag een beetje wilen steken betreur ik.

Auto encyclopedie zei:
Als iemand advies nodig heeft en die is nieuw lijkt het me logisch dat je het zo duidelijk mogelijk probeert uit te leggen, dan val je voor de vaste forumers in herhaling. Maar ik kan mij in een topic maar in 1 iemand verplaatsen en dan kies ik voor een nieuw iemand die een advies nodig heeft. Dat sommige vaste leden dan denken dat ik de kleuterschool aan het inhalen ben en graag een beetje wilen steken betreur ik.
Nee hoor de kritiek die jij krijgt is omdat je je zelf als autoriteit voordoet waar je dit absoluut niet bent.

michel1975 zei:
Auto encyclopedie zei:
Nee hoor de kritiek die jij krijgt is omdat je je zelf als autoriteit voordoet waar je dit absoluut niet bent.

+1

Helaas, dit bericht voldoet niet aan de forumregels en is verwijderd. Eveneens geef je zelf aan een ban te hebben, maar toch met een tweede account hier te zijn. Dat is uiteraard ook niet toegestaan. Daarom is je account ook direct geblokkeerd. Wel goed om te weten dat het forum andere moderators actief zijn dan de homepage.

Terence
Autoweek moderator

*deel verwijderd uit quote*

Ach een ander triest figuur vond het nodig om details uit mijn CV hier op het forum te delen. Ik bepaal altijd nog zelf wel in hoeverre in mijn anonimiteit wil stretchen.

Ik denk dat je heel goed moet beseffen dat er een wezenlijk verschil zit tussen het forum hier en de berichten op de voorpagina.
Op het forum is het veel gemoedelijker en zie je de aanwezigheid van de forum moderators echt amper.

Op de voorpagina zijn het Autoweek medewerkers die "moderaten", echt compleet anders, daar kan je voor 1 verkeerd woord al een langdurige ban krijgen.
Daar kom ik in het algemeen dus ook echt niet meer, kinderachtig gedoe daar.

Total Loss zei:
Ik denk dat je heel goed moet beseffen dat er een wezenlijk verschil zit tussen het forum hier en de berichten op de voorpagina.
Op het forum is het veel gemoedelijker en zie je de aanwezigheid van de forum moderators echt amper.

Op de voorpagina zijn het Autoweek medewerkers die "moderaten", echt compleet anders, daar kan je voor 1 verkeerd woord al een langdurige ban krijgen.

Er zijn hier sinds enkele maanden ook een paar vervelende forumleden gebanned, daarmee is de sfeer hier beter geworden.de aanvallen op de persoon zijn een stuk minder.

haarr zei:
Total Loss zei:

Er zijn hier sinds enkele maanden ook een paar vervelende forumleden gebanned, daarmee is de sfeer hier beter geworden.de aanvallen op de persoon zijn een stuk minder.

Heb op het forum sowieso niet echt last van vervelend gedoe of gedrag, op een paar veel te overijverige auto aankoopadviseurs na dan. ;)

Total Loss zei:
haarr zei:
Total Loss zei:

Heb op het forum sowieso niet echt last van vervelend gedoe of gedrag, op een paar veel te overijverige auto aankoopadviseurs na dan. ;)

Dat was precies de afdeling waar ze actief waren.

Helaas, dit bericht voldoet niet aan de forumregels en is verwijderd. Eveneens geef je zelf aan een ban te hebben, maar toch met een tweede account hier te zijn. Dat is uiteraard ook niet toegestaan. Daarom is je account ook direct geblokkeerd. Wel goed om te weten dat het forum andere moderators actief zijn dan de homepage.

Terence
Autoweek moderator

Wat een rare redenatie; hij post erover op Facebook dus hij is "via" Facebook gestolen? Geloof me, georganiseerde misdaad heeft inzage in al jouw gegevens, daar hebben ze echt geen Facebook voor nodig. Een lek bij RDW of belastingdienst? Zelfs bij de politie zitten ratten.

StefanVolvoaddict zei:
(..)
Ik weet echt 200% zeker dat ik op deze site nooit een hint heb gegeven naar mijn woonplaats. De enige hier die weten waar ik woon is Autoweek zelf omdat ik een abonnement had op dat blad.
(..).

Nu dus wel..:T

Stefan, misschien handig om er bij te vertellen dat je reacties (ook) stonden onder reviews van mensen die gewoon dik tevreden zijn met hun Franse auto. Dat jij dan kreten gebruikt als "Franse rommel", "Franse troep" en woorden van gelijke strekking en de hele Franse auto-industrie zo'n beetje over 1 kam scheert, kun je wachten op op tegenreacties. Gevalletje: wie kaatst kan de bal verwachten. Ook reageerders die het "lef" hadden om een slechte ervaring te posten over hun Mercedes of Honda werden direct aangepakt en bijkans weggezet als leugenaar. Persoonlijk vond ik het gros van je reacties nogal overspannen en ook in de reacties hierboven doe je weer aparte aannames.

Dat je account is geblokkeerd komt natuurlijk niet omdat "enkele Franse auto-adepten" dat willen (die hebben nl. 0 zeggenschap over het al dan niet verwijderen van reacties of blokkeren van accounts) maar omdat er bij Autoweek en/of het moderatorteam kennelijk is geconcludeerd dat je (stelselmatige) postgedrag niet conform hetgeen is dat Autoweek op zijn site wil zien. En dan zou Hansdeconinck van PSA-webcare zijn omdat hij "op ieder moment van de dag reageert"? Rare theorie weer. Ik ken deze man niet persoonlijk, maar hoe weet jij hoe vaak en hoe lang deze man hier op de site rondkijkt? En al zou het zo zijn dat die een paar uur per dag op Autoweek.nl spendeert: zou het niet kunnen zijn dat de beste man gepensioneerd is of anderszins vrije tijd (vakantie, parttimer) heeft en als autoliefhebber graag op autosites zoals deze kijkt?

Als ik hans zijn profiel lees, heeft hij 0 reacties geplaats op het forum. Is nog wel actief op hoofdpagina. Mij ontgaat het idee om zoveel bij iemands review te schrijven die tevreden is met zijjn nieuwe Citroën. @stephan is je doel om die persoon te waarschuwen zodat een tevreden Citroën rijder de auto nog terug kan brengen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan