Rutger DC
Asfaltkampioen
Seres is momenteel met een model actief op de Nederlandse markt: de 3. Dit jaar zijn er tot nu toe 15 stuks van geregistreerd, op zijn zachtst gezegd geen sterk debuut. Binnenkort moet daar de Seres 5 (elders: SF5) bijkomen.
Waar de Seres 3 simpelweg een SUV van Dongfeng Sokon (DFSK) is die ook met verbrandingsmotoren wordt geleverd, is de Seres 5 een op zichzelf staand product.
De Seres 5 is 4700 mm lang, 1930 mm breed en 1625 mm hoog; de wielbasis is 2875 mm. De massa leeg is 2.240 kg en de bagageruimte slechts 367 liter. De auto is uitgerust met een 347 pk sterke elektromotor, goed voor imposante prestaties: 0-100 km/h in 3.5 s. Een 88 kWh accupakket zorgt voor een theoretische actieradius van slecht 312 km, wat betekent dat het een echte stroomslurper is.
De auto kan aan een wallbox van 11 kW worden opgeladen, snelladen kan via een CCS-combo-aansluiting tot 90 kW. In 45 minuten is de accu van 0 naar 80% op te laden.
In Frankrijk is de Seres 5 vanaf januari of februari 2022 te bestellen. De auto wordt als premiumproduct gepositioneerd en moet in Frankrijk 65.000 euro, dus hier al gauw 67.500 euro gaan kosten. Het zou me dus niet verbazen als de Seres 5 het nog moeilijker krijgt dan de 3... Overigens is de SF5 in China ook leverbaar als plug-in hybride.
Franse impressie en meer foto's: https://www.caradisiac.com/presentation-video-seres-5-le-premium-chinois-electrique-debarque-192553.htm
PHEV
EV
Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/5704/ & https://photo.yiche.com/serial/6830/
Dit zijn foto's van de toekomstige Seres M5. Die krijgt nieuwe logo's en achterop zien we Aito op de chroomstrip staan. De M5 komt in ieder geval beschikbaar als plug-in hybride met een 92 kW/125 pk sterke 1.5T benzinemotor gekoppeld aan twee elektromotoren op de versie met vierwielaandrijving, met voorin een 165 kW/224 pk sterke motor en achterin een 150 kW/204 pk sterke motor. Op het eerste gezicht lijkt dit een doorontwikkeling van de SF5, met een wat meer gebalanceerd uiterlijk. Als criticus zou je kunnen zeggen: haal alle gekke elementen van de SF5 weg en je krijgt een auto die wel heel sterk op de Porsche Macan lijkt.
Bron: https://news.yiche.com/xinchexiaoxi/20211115/1415030456.html
Waar de Seres 3 simpelweg een SUV van Dongfeng Sokon (DFSK) is die ook met verbrandingsmotoren wordt geleverd, is de Seres 5 een op zichzelf staand product.
De Seres 5 is 4700 mm lang, 1930 mm breed en 1625 mm hoog; de wielbasis is 2875 mm. De massa leeg is 2.240 kg en de bagageruimte slechts 367 liter. De auto is uitgerust met een 347 pk sterke elektromotor, goed voor imposante prestaties: 0-100 km/h in 3.5 s. Een 88 kWh accupakket zorgt voor een theoretische actieradius van slecht 312 km, wat betekent dat het een echte stroomslurper is.
De auto kan aan een wallbox van 11 kW worden opgeladen, snelladen kan via een CCS-combo-aansluiting tot 90 kW. In 45 minuten is de accu van 0 naar 80% op te laden.
In Frankrijk is de Seres 5 vanaf januari of februari 2022 te bestellen. De auto wordt als premiumproduct gepositioneerd en moet in Frankrijk 65.000 euro, dus hier al gauw 67.500 euro gaan kosten. Het zou me dus niet verbazen als de Seres 5 het nog moeilijker krijgt dan de 3... Overigens is de SF5 in China ook leverbaar als plug-in hybride.








Franse impressie en meer foto's: https://www.caradisiac.com/presentation-video-seres-5-le-premium-chinois-electrique-debarque-192553.htm
PHEV






EV






Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/5704/ & https://photo.yiche.com/serial/6830/
Dit zijn foto's van de toekomstige Seres M5. Die krijgt nieuwe logo's en achterop zien we Aito op de chroomstrip staan. De M5 komt in ieder geval beschikbaar als plug-in hybride met een 92 kW/125 pk sterke 1.5T benzinemotor gekoppeld aan twee elektromotoren op de versie met vierwielaandrijving, met voorin een 165 kW/224 pk sterke motor en achterin een 150 kW/204 pk sterke motor. Op het eerste gezicht lijkt dit een doorontwikkeling van de SF5, met een wat meer gebalanceerd uiterlijk. Als criticus zou je kunnen zeggen: haal alle gekke elementen van de SF5 weg en je krijgt een auto die wel heel sterk op de Porsche Macan lijkt.


Bron: https://news.yiche.com/xinchexiaoxi/20211115/1415030456.html