Selur: BMW 4 serie wordt Mazda CX-5

Selur Schreef:
-------------------------------------------------------
> @ Erikjuhh: het gekke is dat iedereen het heeft
> over die grote velgen. IRL lijken ze precies goed
> en ook op de foto's valt het mee vind ik.
>
> Wel is het een trend dat auto's steeds grotere
> wielkasten krijgen, waardoor je straks bij 25" :confused:
> uitkomt om ze nog een beetje te vullen

Komt door de uitgeklopte wielkasten ehh,
Dat maakt de velgen kleiner ogen..

in Putten rijd er trouwens een op 20", dat is mooi.. Maar die bandjes:(

De auto ziet er echt super uit! Hij oogt lekker dik en voorzien van alle luxe, dit i.c.m. de automaat en sterke diesel is het een reisauto pur sang.

Normaal vind ik die nieuwe Mondeo's tegenvallen, maar dat komt omdat ik alleen grijze, zwarte en donkerblauwe zie. Dit Tango-rood is echter geweldig! Heel mooi. (y)

Detailtje: die pookknop ziet er zo raar kaal uit. Hadden ze daar niet beter een Ford-logo op kunnen zetten of zo iets?

ziet er mooi uit selur!
vooral dat rechte pijpje zal er goed uitzien!
de grill is niet ieders smaak denk ik!
vindt het wel kunnen, maar tog er is iets wat ik niet helemaal mooi vindt, wat het is :confused:
iig veel veilige en leuke km's toegewenst!

van harte (y)

als bodykit, met name voorkant-stukken, ongespoten worden aangeleverd, zou ik de dealer gevraagd hebben de zilveren stukken hoogglans zwart te spuiten :rolleyes: verder niets op aan te merken! helemaal vol en lekker kleurtje ;) diesel-automaat is verslavende combi...

Gefeliciteerd Selur !
Erg mooie wagen, ik ben het met Vincent eens over de voorkant. De zilveren stukken hebben niet de klasse die de rest van de auto wel laat zien.

@ zilver of zwart: Tja, dat is een kwestie van smaak. Ik heb overwogen om het rood te laten spuiten. Zwart niet, omdat er dan naar mijn gevoel een groot "zwart gat" ontstaat aan de voorkant.

Juist de contrastkleur zilver doet me wel wat, omdat het anders dan anders is, een beetje on the edge, dat wel , maar daar hou ik wel van :).

@ pookknop: was mij niet opgevallen dat het kaal is of zo.

Erg mooie auto!

Ik had eerst mijn twijfels over het dasboard met het dubbele TFT scherm. Ik had liever gewoon twee ronde klokken. Echter m'n collega heeft net een nieuwe S-Max met ook het gehele mission control systeem, en is er zeer over te spreken. Met touch screen gewoon nummers op je bleutooth telefoon kiezen, inplaats van de miniscule knopjes van de telefoon zelf(y)

Waar ik erg nieuwsgierig naar ben, is het verbruik, en met name het meerverbruik van de automaat. De MK-III Mondeo met automaat nam echt fors meer dan de versie met handbak. Zodra je er wat zinnigs over kan zeggen ben ik zeer geintresseerd in je verbruiksresultaten.

Freez

Prachtige auto, waarbij de uitrusting de auto tenminste lekker doet uitsteken boven de standaard Mondeo's waarvan er al zo veel rondrijden (buiten het feit dat het eindelijk eens geen stationwagon is).

Ben niet gek van het design van de velgen, maar het is wel des Ford's, al hebben tegenwoordig meer merken een soortgelijk design.

Veel plezier ermee!(y)

Echt een hele mooie auto Selur. Gave kleur ook (y). Die zilver accenten staan m ook errug goed. Zelf had ik misschien de diffusor achter ook zilver willen hebben, dan heb je namelijk iets meer evenwicht tussen voor en achter. Maap verder top! Veel plezier ermee

Renaultje Schreef:
> Ook de
> voorkant is niet mijn smaak, toch veel plezier
> ermee :)

19-08-2008 03:02 Gepost door: Renaultje (IP gelogd)

Als je overdag nog een keer kijkt vind je het misschien wel mooi?:T;)

Mondeo is een topbak: de beste keuze in deze klasse. Ik vind alleen bij de neiuwe Mondeo de automaatpook echt als een toren uit de middenconsole komen!

Zou mij niet uitmaken, maar ik let altijd op dat soort miezerige details....:rolleyes:

Dat is bij de Laguna ook zo. Daar is de automaatpook ook een stuk langer dan de manuele.

Misschien is het een soort 6e zitplaats, net als in de multivlaai of de FRV :LOL:

ach, dat laat aan ieders eigen voorkeur over, zolang het mijn pookje (van mijn auto dus) maar niet is.

Freez Schreef:
> Erg mooie auto!
>
>
> Waar ik erg nieuwsgierig naar ben, is het
> verbruik, en met name het meerverbruik van de
> automaat. De MK-III Mondeo met automaat nam echt
> fors meer dan de versie met handbak. Zodra je er
> wat zinnigs over kan zeggen ben ik zeer
> geintresseerd in je verbruiksresultaten.
>
> Freez

Gemiddeld scoor ik met goed doorrijden en heel veel snelweg 7,5 liter/100 km. Actieradius bij 70 liter is ongeveer 900 km.
Dat valt me een beetje tegen, hoewel ik denk dat 7 liter zeker haalbaar is.

Vind nog steeds de zilveren accenten op de neus een esthetische flater ...
Maar goed, ieder zijn smaak.

Selur Schreef:
>
> Gemiddeld scoor ik met goed doorrijden en heel
> veel snelweg 7,5 liter/100 km. Actieradius bij 70
> liter is ongeveer 900 km.
> Dat valt me een beetje tegen, hoewel ik denk dat 7
> liter zeker haalbaar is.

Hmmm,

Da's toch meer dan ik in vergelijking met de handbak zou verwachten. Zelf scoor ik op dit moment gemiddeld 5,3 liter/100 km met de oude MKIII wagon. Dat zou de nieuwe volgens de spec's ook ongeveer moeten kunnen doen (althans verbruik van de oude en de nieuwe zijn op papier ongeveer gelijk).

Freez

Mooi ding hoor! Vind de chromen/zilveren grille iets te veel van `t goede! 20 inch zou de auto echt helemaal afmaken (maar ik kan me voorstellen dat je daar niet voor kiest).

<MP>

ik rij 1020 km op een 65 ltr tank in een A4 2.5 V6 tdi automaat, maar kan ook wel eens 800 km zijn.

mooie geslaagde wagen!
Kleur in combinatie met het getinte glas en stylingspakket + schuifdak maakt hem af:)
netjes!

Mooie bak! (y)
Geweldige aankleding met erg interessante gadgets.
Complimenten dat je voor zo'n volle auto gegaan bent in plaats van een klasse hoger maar dan kale uitvoering en bijv. Tomtommetje op je voorruit geplakt. Deze auto zal minder opvallen in de buurt, maar je hebt er zelf veel meer plezier van :cool:

Ik zal binnenkort ff een foto plaatsen met de rechte uitlaat van T-Rex :)

De teller staat nu op 15K en geen enkel probleem, super(y)

Belofte maakt schuld....

Hierbij dan eindelijk de pics van de nieuwe uitlaat en tevens pics van de 16" wintervelgen (sneeuwkettingen i.c.m. 18" was niet mogelijk)

Nog ff de oude uitlaat:
DSCF1663.jpg

De nieuwe:
DSCF1858.jpg

DSCF1859.jpg

De velgen (met 215/55 banden):
Ze zijn van Dezent, origineel Ford was een keer zo duur, dus helaas pindakaas....
Overigens wordt het wel duidelijk dat 18" de enige juiste maat is voor een mondeo. 17 gaat, maar 16 is eigenlijk gewoon te klein.

DSCF1860.jpg

DSCF1862.jpg

DSCF1865.jpg

DSCF1866.jpg

Selur,

Uitlaat eindstuk is inderdaad een zeer duidelijke verbetering (y)
Winterwielen 18 inch icm met kettignen niet mogelijk ???

Zeggen de diverse Audi kenners ook maar mijn dealer adviseerde om Mag Track te nemen en passen perfect !
Liggen OP de band en niet OM de band.

Maggi%20Track.gif

Brr die winterwielen vind ik toch maar niks hoor. Dan zie ik liever zwarte velgen of originele wieldoppen dan zo'n aftermarket set.

Verder een erg mooie Mondeo! (y)

Die winterwielen ogen wel wat klein ja, wellicht was een wat dichtere velg iets minder iel geweest.

Uitlaat is een hele mooie update. Wordt de achterkant een stuk dikker van (y).
Wellicht een tweede sierstuk rechts laten plaatsen of volledige uitlaat???

Een 2e uitlaat is wel mooi, maar gaat mij te ver omdat het niet mijn eigen auto is. En een neppert is al helemaal nix(n)

Ik zag net je oude welke-moet-ik-kiezen-topic. Uit die lijst had ik toch wel iets anders gekozen hoor.. Waarom is het de 5-serie of de Laguna niet geworden? Daar kon ik niet echt antwoord op vinden.

TwinGO! zei:
Ik zag net je oude welke-moet-ik-kiezen-topic. Uit die lijst had ik toch wel iets anders gekozen hoor.. Waarom is het de 5-serie of de Laguna niet geworden? Daar kon ik niet echt antwoord op vinden.

De Mondeo was zeker niet de eerste keuze. In de betreffende topic heb ik de auto eerst ook als een wat saaie keuze neergezet, maar soms lopen dingen anders dan verwacht.

Belangrijk in het keuzeproces was de beperking in de leaseregeling tot energielabel D i.c.m. mijn wens (eis) van diesel met automaat. Dit beperkte mij pakweg een jaar geleden tot een handjevol kandidaten (wel zo overzichtelijk trouwens): A4/A6, 3/5 serie, V70/S80 2.4D, Passat en Mondeo. Nu is er wat meer keuze dan toen.

A4/3 vind ik domweg te klein. A6 en 5 Serie Avant en Touring en de Volvo's werden wel heel erg duur in vergelijking tot de Passat en de Mondeo. De vanaf leaseprijzen waren vergelijkbaar met een bomvolle mondeo! Hoewel ik die auto's echt hoger heb zitten, wilde ik niet in een (relatief) kale uitvoering met 16" rijden. De Passat was toen nog veel duurder dan de Mondeo met ook nog minder uitrustingsmogelijkheden binnen het leasebudget.

Toen was de keus snel gemaakt, temeer doordat het Sportpakket binnen het budget viel en ik een mooie "anders dan anders" kleur kon vinden. Het totaalplaatje van de 5-deurs met het sportpakket, de kleur en 18" vind ik gewoon heel erg mooi en dan heb ik ook nog eens een giga luxe uitvoering. Wat wil je nog meer?

Oké nu snap ik het! De Laguna diesel automaat heeft inderdaad een E-label.

Vandaag de eerste beurt gehad (22000 km). Geen bijzonderheden, hoewel: de auto was gewassen en gezogen toen ik hem ophaalde.
Heb ik nog nooit beleefd! (y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)

Best een strakke bak zeg. Dat pijpje lijkt trouwens niet helemaal recht te zitten, lijkt een beetje naar rechts te 'kijken'.

Verdorie!
Vandaag een kop staartje gehad op de afsluitdijk. Stond zelf netjes op tijd stil toen het plotseling opstroopte bij de sluis, maar die !@#$ achter me ramde me vol van achter waardoor ik nog de trekhaak van de auto voor me raakte.

Ik d8 dat allles in elkaar zou zitten, maar het is bij wat krassen gebleven en een ontzette achterbumper. Aan de voorkant alleen de nummerplaat kaduuk en wat krasjes. Leve het kunststof! Maar ja, je weet natuurlijk niet wat er onderhuids kapot is. De oude Mazda achter me was wel helemaal kaduuk :D
Netjes schadeformulier ingevuld, maar die gasten achter me hadden natuurlijk geen papiere etc. bij zich. :cry:

En dit allemaal terwijk m'n auto net weer klaar was na een schadereparatie linksvoor. Zucht.....
Geinig was dan weer wel dat direct na de aanrijding het onderhoudslampje ging branden.

Terug
Bovenaan