A
Anoniem
Guest
Ik heb sinds kort een diesel, mijn eerste diesel in eigendom, vorige diesels waren auto's van de zaak.
Wegens relatief veel korte afstanden tussen de lange ritten door, tank ik "schone" diesel van Shell of BP. Ik hoop daarmee de vervuiling van de EGR-klep tegen te gaan. Ja, ik weet het, je moet af en toe even flink gassen om dat ding schoon te branden, maar als het simpelweg tanken van de GTL (gas-to-liquid) diesel van Shell of het BP Ultimate concept ook de boel schoonhoudt, dan heb ik die paar extra centen er graag voor over.
Is er een specialist met de nodige vakkennis die er ervaring mee heeft, of die precies kan vertellen of mijn redenatie steek houdt?
Levert de schonere diesel ook minder uitstoot van bijvoorbeeld fijnstof op?
Overigens, als je die schone diesel getankt hebt, dan stinken je handen (of je handschoen) ook minder, maar dat is bijvangst.
Alvast dank voor zinnige reactie(s).
Wegens relatief veel korte afstanden tussen de lange ritten door, tank ik "schone" diesel van Shell of BP. Ik hoop daarmee de vervuiling van de EGR-klep tegen te gaan. Ja, ik weet het, je moet af en toe even flink gassen om dat ding schoon te branden, maar als het simpelweg tanken van de GTL (gas-to-liquid) diesel van Shell of het BP Ultimate concept ook de boel schoonhoudt, dan heb ik die paar extra centen er graag voor over.
Is er een specialist met de nodige vakkennis die er ervaring mee heeft, of die precies kan vertellen of mijn redenatie steek houdt?
Levert de schonere diesel ook minder uitstoot van bijvoorbeeld fijnstof op?
Overigens, als je die schone diesel getankt hebt, dan stinken je handen (of je handschoen) ook minder, maar dat is bijvangst.
Alvast dank voor zinnige reactie(s).