SchaalmodellenTopic || Deel 13

@ D.E.N.N.I.S.: echt héél gaaf die schaalmodellen:cool:, en die Ferrari! 1:5 gewoon 81 cm lang!:) En die details super knap om dat zo zelf te bouwen:)
Ik dat ook de maker echt gewoon kan ontwerpen, dus zal wel iets van civiele techniek of werktuigbouwkunde hebben gedaan, echt gaaf!
Ik heb het zelf nog nooit gezien, maar zeker de moeite waard om is rond te neuzen op de website die je hebt gegeven;)

Heel mooi levenswerk! :T

@opel-omega: Leuke Mini uitvoering, maar voor jou ook de tip, OVERBELICHTEN :)
De Opel Omega DTM'er erg mooi! jammer dat ze de Lotus versie niet in 1:18 doen eigenlijk, maar de Spark is wel erg mooi!

@Bossinkje: Dat wordt nu een duurder grapje dan, jammer dat je geen geld voor handen had toen de BX uitkwam.

@Miniaturen verzamelaar: Zijn toch al verbazend nette modellen, gezien de leeftijd!

60 euro voor een Otto Bx is toch niet duur?
Collega van me wil de 205 Griffe kopen.

Mr. Dj M. zei:
Heel mooi levenswerk! :T

@opel-omega: Leuke Mini uitvoering, maar voor jou ook de tip, OVERBELICHTEN :)
De Opel Omega DTM'er erg mooi! jammer dat ze de Lotus versie niet in 1:18 doen eigenlijk, maar de Spark is wel erg mooi!

Klopt. Ik had nu net iets langere sluitertijd genomen dan de camera wilde (15 seconden tegen 10) De volgende keer kan ik beter de flitser erbij op zetten.

Mijn volgende update zal waarschijnlijk van het weekend zijn....Wat het word hou ik nog even geheim.
Hij is iig duits!
Selecteer wat hierboven staat

2 foto's van m'n S63.:cool:

DSCF1401.jpg

DSCF1403.jpg

Vind het zelf een prachtige auto!

Dank @ bovenstaande reacties!:)

Morgen ga ik nog wel wat proberen, als het buiten niet regent.;)

Vandaag bij de Ford dealer in Osnabruck gescoord voor 23 euro nieuw in doos:
ieicyh.jpg

Tis geen gewild model, gezien de prijzen op MP, maar tis wel een gedetailleerd model.

Leuk model, altijd al een stoer modelletje gevonden en al helemaal voor de prijs.

Ik heb ook weer een schaalmodel besteld, ik zeg nog niet wat het is een auto met een V10 motor erin, Gallardo?M5?R8?

Mercedes-Benz 230 E 1976 Minichamps (Auto Bild Edition)
Mercedes 220 SE 1959 Vitesse

Kijk ook eens op mijn site en (nóg leuker) schrijf ook eens een reactie in het gastenboek: https://straatauto.weebly.com

WebBewerkingvanMercedes220SEen230E0.jpg

WebBewerkingvanMercedes220SEen23-1.jpg

Schitterende Mercedessen Miniaturen verzamelaar (y)

@Wrangler: Is zeker een leuk ding, heb zelf een blauwe. Kijk wel uit met de wielen, die zijn nogal zwak gemonteerd met een verlijmde rand van maar 1mm...
Wat betreft de Otto's, als ze niet meer nieuw te koop zijn is 60 euro heel netjes! Anders zou ik gewoon bij Otto bestellen, ben je voor 57 euro in ieder geval klaar volgens mij.

@Audi liefde roest niet!: Blijft een dikke bak he!

Mr. Dj M. zei:
Schitterende Mercedessen Miniaturen verzamelaar (y)

@Wrangler: Is zeker een leuk ding, heb zelf een blauwe. Kijk wel uit met de wielen, die zijn nogal zwak gemonteerd met een verlijmde rand van maar 1mm...
Wat betreft de Otto's, als ze niet meer nieuw te koop zijn is 60 euro heel netjes! Anders zou ik gewoon bij Otto bestellen, ben je voor 57 euro in ieder geval klaar volgens mij.

@Audi liefde roest niet!: Blijft een dikke bak he!

Ja zeker!

DSCF1666.jpg

DSCF1667.jpg

DSCF1661.jpg

DSCF1653.jpg

DSCF1656.jpg

DSCF1657.jpg

DSCF1668.jpg

DSCF1676.jpg

DSCF1675.jpg

DSCF1673.jpg

Mooi hoor! Die BMW is ook niet verkeerd :LOL: Dat zijn allebei 1:18 modellen, toch?

Ik ga zelf ook eens kijken voor een 1:18 model, staat toch wel leuk in m'n kamer.

Scheur-ijzer zei:
Mooi hoor! Die BMW is ook niet verkeerd :LOL: Dat zijn allebei 1:18 modellen, toch?

Ik ga zelf ook eens kijken voor een 1:18 model, staat toch wel leuk in m'n kamer.

Dankje! Zijn beide inderdaad 1:18 modellen. S63 is vrij prijzig, de E93 heb ik voor €39,- op de kop getikt!:eek: Maar wel leuk voor op je kamer inderdaad, ze hebben de vitrinekast voor zichzelf alleen! Eerder had ik 5 1:18 modellen (E60, E90, E70, A6, A3 S:cool:, deze weg gedaan en er een bijzondere auto en een auto voor erbij gekocht.;)

Zo'n 1:43 model, is die meestal te vergelijken met je handpalm of met je hele hand?

Ik ben nou al een tijdje aan het rondkijken op Marktplaats en Autopassion.nl, en ik zag een nieuwe Alfa 8C voor 30 euro van Bburago, dat is vrij goedkoop maar is volgens mij dan niet echt goede kwaliteit... :confused:

Verder zag ik veel leuke Cayenne's en een goedgeprijsde mooie 6 serie Cabrio op Marktplaats, ik ga daar binnenkort denk op bieden :T

Bburago staat niet echt bekend om de kwaliteit. Mijn eerste waren ook van Bburago of Maisto wat vergelijkbaar is. Als je niet beter weet vind je het allemaal mooi, maar als ik mijn AutoArt en Kyosho's (ook die ik in het verleden heb gehad) er naast zou zetten valt Bburago in het niets. 6 Serie cabrio? 1:18?:) Dan is het waarschijnlijk van Kyosho, wat een keurig merk is.

Overigens, 1:43 is ongeveer net zo groot als mijn Samsung Star, ongeveer dan, wellicht net iets groter. Aangezien velen een Star hebben heb je misschien een goede vergelijking. Maar het verschilt natuurlijk per auto, bij mij is 1:43 wel wat groter als de handpalm.;)

Audi liefde roest niet! zei:
Bburago staat niet echt bekend om de kwaliteit. Mijn eerste waren ook van Bburago of Maisto wat vergelijkbaar is. Als je niet beter weet vind je het allemaal mooi, maar als ik mijn AutoArt en Kyosho's (ook die ik in het verleden heb gehad) er naast zou zetten valt Bburago in het niets. 6 Serie cabrio? 1:18?:) Dan is het waarschijnlijk van Kyosho, wat een keurig merk is.

Overigens, 1:43 is ongeveer net zo groot als mijn Samsung Star, ongeveer dan, wellicht net iets groter. Aangezien velen een Star hebben heb je misschien een goede vergelijking. Maar het verschilt natuurlijk per auto, bij mij is 1:43 wel wat groter als de handpalm.;)

Bedankt voor je hulp ALRN (y). 1:43 vind ik dan wel wat klein, heb ik liever 1:18. De 6 serie is inderdaad een 1:18 Kyosho, ik heb net 35 euro geboden (vind ik wel een redelijke prijs zo, als je de rest allemaal ziet.).

Weet iemand toevallig het adres of de contactgegevens van de Hot Wheels importeur?
Ik heb namelijk problemen met een model, waar ik zelf niets aan kan doen. Dit wil ik voorleggen aan de importeur cq. leverancier en graag een reactie van hun kant.
Het model is een Ferrari 456 M-GT 1:18. Foto's staan bij een nieuw topic, maar ik kan ze hier ook eventueel plaatsen.

Alvast bedankt

@ferrarifan1982: Dat wordt googlen denk ik ;)

@MVZ: Mooie start!

@Mr.Ruben: Geen verkeerde keus :d

@ Mvz: Is zeker een mooie wagen om mee te beginnen, weet ik nu, uit eigen ervaring :LOL:

Het is een beige Kyosho BMW 6 serie cabrio met beige leer geworden, voor 35 euro (tip: er staan nu redelijk wat Kyosho 6 series voor rond die prijs op marktlaats). Ben onder de indruk van het detailwerk in het interieur (y). Is ook mijn eerste 1:18 modelauto.
Iemand die weet hoe de motorkap open gaat (moet wel kunnen volgens de advertentie)
Even kijken of ik binnenkort een camera kan bemachtigen, dan ga ik wat foto's maken!

Weet er iemand ook schaalmodellen merk dat qua prijs/kwaliteit vergelijkbaar is met Kyosho en mooie (porsche, BMW, audi) SUV's maakt?

Ben de laatste tijd behoorlijk aan het Ebayen en Marktplaatsen geweest, heb er zo'n 30 modellen in 1:43 bij (dat is de enige schaal die ik verzamel). Even een paar nieuwe aanwinsten vastgelegd vandaag:

5037110117_e68e88ce65_b.jpg

5037109601_129f5eab2b_b.jpg

En daar kan je ook leuke combi's mee maken:

5037726248_dbdff63a0c_b.jpg

5037192327_3eda3d81ae_b.jpg

5037804950_2984849b08_b.jpg

5037810878_8d429cc2a0_b.jpg

Scheur-ijzer zei:
@ Mvz: Is zeker een mooie wagen om mee te beginnen, weet ik nu, uit eigen ervaring :LOL:

Het is een beige Kyosho BMW 6 serie cabrio met beige leer geworden, voor 35 euro (tip: er staan nu redelijk wat Kyosho 6 series voor rond die prijs op marktlaats). Ben onder de indruk van het detailwerk in het interieur (y). Is ook mijn eerste 1:18 modelauto.
Iemand die weet hoe de motorkap open gaat (moet wel kunnen volgens de advertentie)
Even kijken of ik binnenkort een camera kan bemachtigen, dan ga ik wat foto's maken!

Weet er iemand ook schaalmodellen merk dat qua prijs/kwaliteit vergelijkbaar is met Kyosho en mooie (porsche, BMW, audi) SUV's maakt?

Bij mij zit er aan de onderkant een knopje die je moet indrukken( aan de voorkant) en dan gaat de motorkap een klein stukje open en dan kun je hem helemaal omhoog halen(y)

Scheur-ijzer zei:

Van hetzelfde merk (Kyosho) heb je o.a de X5 (E53) vrij goedkoop, en de X5 (E70) welke ik overigens ook heb gehad. De E70 is wel iets duurder, van rond de 60 a 80 euro, voor dat geld heb je ook een Q7. Verder heb je nog Norev, dat is een (meestal) niet al te groot tandje onder Kyosho, die maakt de Cayenne, voor een euro of 30 a 40 moet je er wel een kunnen krijgen gok ik.(y)

Leuk BMdoubleyou! Heb je ook trekhaakjes bij de caravans gekregen? Ik ben zelf wel van het 'rijden,' het zou zonde zijn als de caravan dan blijft staan:D

Bossinkje: mocht je het geld ooit wel hebben en een BX voor 60 euro op de kop kunnen tikken, zeker doen. Hij blijft zijn geld wel waard dus als je hem dan ooit weer weg wil doen kun je hem gewoon weer voor 60 verkopen(y)
Schaalmodellen zijn ook niet mijn 1e prioriteit qua geld uitgeven maar met die gedachte heb ik ook de Otto 205 Griffe gekocht. Maar die gaat ook niet meer weg:T

Verder leuke aanwinsten allemaal!

@ ALRN: sorry, had over je reactie heen gelezen. Het oude model X5 vind ik niet super mooi (tenzij het een mooie kleurencombi is), en de nieuwe X5 + Q7 weer iets te duur. Er staat een groene norev cayenne voor een euro of 30-40 op MP, maar die kleur vind ik niet zo.. dus ik wacht tot ik een mooiere Norev Cayenne tegenkom :)

Heb foto's van de 6 serie gemaakt, nu nog het draadje voor de verbinding met de computer zoeken :p

Scheur-ijzer zei:
@ ALRN: sorry, had over je reactie heen gelezen. Het oude model X5 vind ik niet super mooi (tenzij het een mooie kleurencombi is), en de nieuwe X5 + Q7 weer iets te duur. Er staat een groene norev cayenne voor een euro of 30-40 op MP, maar die kleur vind ik niet zo.. dus ik wacht tot ik een mooiere Norev Cayenne tegenkom :)

Heb foto's van de 6 serie gemaakt, nu nog het draadje voor de verbinding met de computer zoeken :p

En na al die uren al gevonden?:p

J@sper zei:
Leuk BMdoubleyou! Heb je ook trekhaakjes bij de caravans gekregen? Ik ben zelf wel van het 'rijden,' het zou zonde zijn als de caravan dan blijft staan

Helaas zitten die er niet bij. Ze staan dus los. Ik heb maar 2 modellen met haak: de Talbot Matra Rancho van Ixo en een 80's Audi 100 Avant van Minichamps. De Chateau en de Homecar zijn erg mooi gemaakt (Lion Toys) maar stom genoeg kan je ze niet aanhaken want geen gat in de koppeling. Daarnaast staan de pootjes uit dus dat rijden is een beetje lastig.
Bij de Polar 400 en de 720 GLE van Cararama zat resp. een Mini en een Volvo V70, beide voorzien van lelijke trekhaak. De Mini is veel te groot voor 1:43 en de Volvo is niet mooi gemaakt.

Erg jammer dat er niet meer mooie Caravan modellen in 1:43 worden gemaakt. Neo zou toch een leuke bruine 70's Avento kunnen maken, een oerhollandse Kip Greyline of de good old Alpenkreuzer. Bij MiniChamps in het programma zou een 80's Eriba Puck of Pan niet mistaan. En misschien is er best animo voor een model uit de 90's, 1 van 10 jaar terug en 1 van nu.

Ik ben nog op zoek naar de 1:43 Caravelair van Norev. Die schijnt met trekhaakjes geleverd te worden die op Norev modellen passen.

@ BMdoubleyou; Leuke modellen! Vind caravans en aanhangers op schaal altijd wel gaaf, die Avantime vind ik ook wel een mooi model, zou er wel 1 1:1 willen hebben :)

@ Mr.Ruben: Jaloers! Die staat ook nog op mijn verlanglijstje!

Hier wat foto's die ik gister heb gemaakt voor de fotowedstrijd contrast, wellicht dat niet iedereen daar kijkt, vond zelf de foto's best geslaagd :)

1*
Contrast006.jpg

2* (deze lijkt wat scherpte te missen op het front, bij het orgineel was dit niet het geval :-s - Thanks resizen en photobucket)
Contrast005.jpg

3*
Contrast002.jpg

4*
Contrast004.jpg

5*
Contrast001.jpg

Triumph Stag 1970 Vanguards
Triumph 2000 MKII 1969 Vanguards

Kijk ook eens op mijn site; en (nog leuker) schrijf een reactie in het gastenboek: https://straatauto.weebly.com

WebBewerkingvanTriumph2000enStag009.jpg

WebBewerkingvanTriumph2000enStag021.jpg

Audi liefde roest niet! zei:
En na al die uren al gevonden?:p

Na 2 dagen heb ik het eindelijk gevonden :p [size=x-small]nou ja, toen ik eindelijk een goed snoerdje vond connecte ie niet, dus vandaag met een memorystickaansluitingdingetje gedaan[/size]

Foto's zijn niet super maar geven wel een leuke impressie:

IMG_3092.jpg

Op zijn vaste plaats, geen vitrine dus.
IMG_3096.jpg

IMG_3108.jpg

IMG_3117.jpg

Ongelooflijk gedetaileerd interieur :eek:
IMG_3112.jpg

Hier weer 3 nieuwe aanwinsten. (2 van mijn broertje en 1 van mij).
Ik zal vanavond denk ik wel even een paar foto's maken. Wat voor auto's het zijn is nog even geheim. (iets met een platte kever, een rally icoon en een snele kleine.....)

Zoals beloofd foto's (niet heel erg goede foto's maar beter lukt even niet) van de nieuwe aanwinsten:

imgp5485.jpg

De Peugeot 205 1,9 GTI is van mij de andere zijn van mijn broertje.

imgp5489.jpg

imgp5490bewerkt1.jpg

imgp5491bewerkt1.jpg

De auto's zijn van het merk Altas Fabbri en 1 op 24

Dankje! Ik vond het zelf ook een erg leuk model. Altijd al fan geweest van de tijdloze lijnen van de 205

@ Scheur-ijzer

Leuk model, gefeliciteerd!:) Heb zelfs dus ook een 335i Cabrio met zo'n kolere dakconstructie, das bij jou wel even wat beter.

@ Opel-Omega

Leuke modellen.:)

Heb volgens mij nog nooit een model laten zien hier, dus laat ik maar even mijn nieuwste aanwinst zien :D
De Porsche Carrera GT
Hier de foto's :D
IMG_8005.jpg

IMG_8008.jpg

IMG_8010BW.jpg

IMG_8011.jpg

IMG_8013.jpg

IMG_8020.jpg

IMG_8029.jpg

Ja idd SCF we want more!
Mijn update duurt nog even, er is iets fout gegaan in het storten van het geld. Dus ik moet nog eventjes wachten.

Terug
Bovenaan