SchaalmodellenTopic || Deel 13

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gekeken heb en het blijft nooit vervelen.

Omdat ik wat ruimte moet gaan maken heb ik diverse 1:18 modellen te koop, ze hebben alleen in de vitrine gestaan en de orginele doos is er nog bij( onbeschadigd als nieuw) het gaat om de volgende modellen:

BMW 3-serie cabrio(e46) donkergroen kyosho 1:18
BMW 3-serie coupe (e46) donkergroen kyosho 1:18
BMW 745I 2002 Donkerblauw kyosho 1:18
Aston Martin DB9 coupe minichamps 1:18
BMW 2002 Turbo kyosho 1:18
Mercedes E-klasse combi 1:18 kyosho( skai leer look bekleding) kyosho

De kenners weten dat deze modellen zeer netjes afgewerkt zijn. Ze zijn in nieuwstaat met orginele doos erbij! Stuur mij een pm als je intresse hebt voor een model! Prijzen liggen zo tussen de 20 en 50 euro!

https://www.autoartmodels.com/web/product/en/1726?antiCache=127356885665551609332E604157FD98C8008BD8B079A

McLaren F1 in 1:18.....244 dollar! En ik vind het model er niets eens echt bijzonder uitzie. De klep aan de voorkant zit wel erg duidelijk vastgemaakt met 2 grote schroeven.

https://autoartmodels.com/web/product/en/1730?antiCache=1274119097939EF4D4BF68BFA0881003AD3E0CE249A85

Hij staat al bij Comming Soon! :LOL: :D :T

Dit topic kende ik nog niet, hoewel er wel vertrouwde namen op voorkomen. Mijn kleine verzameling bestaat uit Franse auto's uit de jaren '50/begin '60 in schaal 1:18. Het fotograferen ervan is een leuke extra dimensie.

027xa.jpg

renaultdauphine021.jpg

005si.jpg

aronde007.jpg

082xs.jpg

@Tripoux: leuke modellen;) mij spreekt die besteleend het meeste aan. Ik zou zeker Ottomobile gaan volgen als je franse modellen spaart. Zij zijn druk bezig met het uitbrengen van peugeot's, citroëns, renaults, alpines en simca. Dit is echter wel met een dichte boddy maar verder is de afwerking goed voor de prijs.

In dit topic zijn al meerdere Ottomodellen voorbij gekomen, dus als je foto's er van wilt zien kan dat. Ook op modelautoforum zijn veel foto's van de modellen te vinden. (Hieronder nog even een voorbeeldje, heb ik gisteren gemaakt)

Nog even een linkje naar hun site: Ottomobile

Ik heb onlangs zelf een nieuwe camera gekocht omdat mijn oude het snel begeven had nadat die daarvoor op oudjaarsdag gesneuveld is.
Nu heb ik een Pentax K-x spiegelreflexcamera :):)

Zie voor wat leuke plaatjes van wat ik onlangs heb geschoten op mijn MAF pagina: Nissan 350 Z coupé en Mercedes G-klasse

[size=large]Ottomobile - Renault Maxi5Turbo[/size]

313ncle.jpg

zjigwy.jpg

qx49s6.jpg

20b1p94.jpg

6i76rr.jpg

2w4bqr5.jpg

2lj5i1i.jpg

30bmmgm.jpg

Nieuwe aanwinst door te ruilen tegen Shelby Cobra:

Dodge Viper SRT 10 Autoart.

IMG_4834.jpg

IMG_4836.jpg

1e keer ruilen via MP, dus geen probleem. :p

Ben nu nog op zoek naar een AA Shelby Mustang gt500 KR, voorkeur ruilen uiteraard.
Was leverbaar in Rood, zwart en wit.

autoart-ford-shelby-cobra-gt-500-ltd-3000pcs-in-white-blue.jpg

@Wrangler: Wat wil je dan met de Viper doen? Ruilen tegen die Mustang? (Ik heb hem niet, dan moet je bij FMGT zijn;))

[size=large]Ottomobile - Renault Clio V6 phase 2[/size]

2qjdgs5.jpg

fyfo0o.jpg

9ggcu8.jpg

334he6c.jpg

547k2f.jpg

@Tripoux: Welkom ook hier :cool:
Blijft heerlijk die sfeerplaatjes!

@Wrangler: Mooie ruil aanwinst :p

@Ruben: Wat is er mis mee? qua proporties ook erg vergelijkbaar met de Revell en het klopt gewoon. Volgens mij hebben ze dat tot nog toe met elke auto gedaan en dat is dat de auto volledig 3d wordt ingescant. Het model zal dus altijd kloppen.

Vind hem namelijk iets te smal, maar kan aan de foto's liggen...maar ottomobile wordt wel steeds beter zo te zien.

een vriend van me leverde vandaag deze sokkel en ben er zeer tevreden mee

2r4554j.jpg
;)

Inderdaad een zeer mooie sokkel MB freak! Alleen zou ik persoonlijk er een ander naambordje opzetten, dat vind ik niet passen op een bepaalde manier.

@M_F: Hij is inderdaad erg mooi, maar moet Tinman wel gelijk geven. Dat komt denk ik door het lettertype....

@Mr.Ruben: Zou kunnen dat je het idee had door de foto's. Heb nog eens even extra gekeken. Wielbasis lijkt wel echt gelijk, in de breedte scheelt het misschien 1-2 mm en hij is ook lager dan de Revell. Ik denk echter dat de Otto klopt als ik zo de foto's van de echte zie.

2004-renault-clio-renault-sport-v6-24v-picture-1.jpg

Wat wel zo is, is dat de phase 1 wel echt breder lijkt door de bollere neus. Heb de auto in het echt al vaker gespot en valt me iedere keer toch wel weer een beetje op.

Bij deze nog wat foto's van mijn Clio V6, heb bij deze achter de spoorbreedte nog even wat opgekrikt tot het juiste niveau :)

2aa121f.jpg

sos6dd.jpg

@Mr. Dj M.: Weer leuke foto's van je laatst gearriveerde modellen;)

En over niet al te lange tijd nog meer T2a, maar dan in de vorm van de Porsche service van:LOL:

Bij modelautokampioen is die 110 euro...
Voor minder dan 100 inclusief verzenden zal je hem echter niet al te makkelijk kunnen vinden :(

Jah voordelig zijn ze niet en al helemaal niet goedkoop!
Wel gaaf, dat wel :D

Vandaag leverde mijn contactpersoon mijn nieuwe aanwinst af.
ik had een korting van 15% ! maar ook zonder die korting is het een topaanwinst!

:D

s2d0kg.jpg

2lbchi0.jpg

2djvue0.jpg

Prachtige aanwinst MF, die kleur ziet er ook super uit! Vooral de weerspiegeling op die laatste foto is echt prachtig (y)

Oke dankje, zal zo ff lezen!

Ik heb vanmiddag weer even twee leuke modelletjes aangeschaft.. Het gaat hier om een

Citroën Type H P.T.T, 1/43 van Altaya
Citroën LNA, 1/43 van Altaya

024cr.jpg

051hs.jpg

Voor meer foto's, zie mijn privetopic op MAF.

Zo zie hier ook veel bekende van MAF. Nou ik denk dat de meeste mij wel kennen. Scenic op MAF maar hier was die naam al in gebruik dus maar Scenic2 ervan gemaakt. Ik zal hier voortaan ook mijn updates posten.

Ja het loopt hier wat leeg Scenic, de meeste zitten toch allemaal op MAF en komen hier niet meer.

Anyways, loop hier zelf ook wat achter met de updates. Deze twee Schuco modellen misten jullie nog:) :

34hw361.jpg

20semhk.jpg

Voor meer foto's en the story, zie m'n prive topic(y).

@Mercedes_Freak: weer een leuke R8 om het rijtje af te maken. Ik heb zelf er zelf twee, één in het zwart en de ander in het wit. Ik weet nog niet of ik de R8 V10 ook wil hebben, want de kleurencombo van de 'witte' niet is echt geweldig. Het is een andere wit en daarnaast vind ik de wielen niet erg mooi. Een beetje te patserig, maar goed dat is mijn mening:D

@Bossinkje: weer een tweetal leuke oude Citroëns in je collectie (y), vooral dat gele busje is leuk.

@Mr. Dj M.: weer twee fraaie nieuwe modellen;) (y) Het is weer is wat anders. Die T2 Porsche vind ik erg strak, niet veel livery maar het lettertype en de witte letters met de rode lak staan goed bijelkaar;) De Mercedes truck vind ik ook wel wat hebben, je ziet niet zo vaak trucks in 1:18 en Merc is prima afgewerkt.

Binnenkort de nieuwe modellen van Ottomobile natuurlijk weer binnen:D Kan niet wachten!
Als het goed is worden ze morgen verstuurd;) Dus hopelijk eind komende week binnen, en dan heb ik gelijk ook wat meer tijd voor foto's en het forum, want dan heb ik hopelijk al officieus vakantie:D:D

MRJDMRJDM, nu nog de Porsche Schuco 356...aanhangertje ritselen en je hebt een mooie combinatie

Wat zou ik tot graag die BX van Ottomobiles hebben.. Maarja, wordt me toch iets te prijzig met alle verzendkosten.

Heb de Ottomodellen binnen, na twee daagjes reizen van Frankrijk naar Holland!! Binnen gekomen zijn de volgende Ottomodellen. Twee zijn van mij, Renault Fuego & Citroën BX Gti. De andere zijn de Peugeot 306 en de Renault 11 Turbo.

Als ik kijk naar de Otto's dan zie ik dat de 306 prima is afgewerkt, en voor de BX Gti de 11 geldt dit ook. Alleen de Fuego, dit exemplaar op de foto, stelt mij teleur. Het lijkt wel of deze geen inspectie heeft gehad! Het ergste punt betreft de lak, die is gewoon ronduit slecht gespoten. De lak vertoont bobbels en puntjes, voornamelijk putjes op het dak, en bobbels op de rest van de carrosserie.

Ik zal hierover Otto mailen, want dit kan niet door de beugel (de kwaliteit van de nieuwe modellen is zoveel beter dan het eerste model van hun, het lijkt qua kwaliteit van de afwerking (lees: lak) meer op het allereerste uitgebracht model dan de laatste modellen). Een compensatie lijkt mij op zijn plaats.

Wat meer detailfoto's van de modellen volgen later, waarschijnlijk morgen of van het weekend.

femlty.jpg

25s8viv.jpg

kak0b7.jpg

afhe68.jpg

20az8jt.jpg

mifkm1.jpg

say6tc.jpg

s2xmva.jpg

k3y88.jpg

Leuk topic met prachtige foto's !!! Eén merk heb ik nog niet voorbij zien komen:

Afb0116.jpg

opcengsiopels.jpg

SRopels.jpg

cid_25075.jpg

S1050658.jpg

S1050661.jpg

cid_25072007.jpg

AstraHSW.jpg

KadettC-2.jpg

Ik heb er ongeveer 300..... zal binnenkort proberen wat betere foto's te maken !

Mooi setje Opels Hans (y) Mijn oom heeft ook allemaal 1:43 Opel's, vooral de modellen waarin hij gereden heeft.

En dat er nog geen Opel voorbij is gekomen heb je niet goed gekeken ;)

SDC13864.jpg

Inmiddels heeft mijn vader trouwens ook een 1:1 variant gekocht (y)

SDC14959-1.jpg

Supergeinige auto :cool:

Gave auto Tinman !!!!

Later als ik groot ben........:)

Ik had het model hier niet gezien... misschien in een vorig deel ?

Uiteraard heb ik 'm wel in 1 :18 en 1:43 en 1:87:

Afb0173.jpg

Afb0178.jpg

en haar latere opvolger:

Afb0179.jpg

Afb0183.jpg

Leuk rijtje GT's (y) Die 1:18 int blauw van jouw vind ik mooier dan die witte van mij, maarja ik was wat laat met het kopen van deze ;)

Die manta A's zijn trouwens ook tof (y)

Topic maar beetje omhoog halen, tis stil aan de overkant :eek:.

Iemand nog leuke nieuwe aanwinsten, plannen voor uitbreiding of nieuws of zijn of haar modellen (collectie)?
Moet eerlijk toegeven dat mijn 1:1 auto de meeste aandacht krijgt de laatste tijd en de intersse in de modellen nu minder is.
Maar heb zeker nog wel een lijstje modellen wat mijn kast mag vullen hoor, waaronder een Ford Mustang Gt390 Bullit van Autoart (staat nu voor 79 euro op MP) en een Mustang Shelby gt500 (model 2006) van Autoart.

Terug
Bovenaan