SchaalmodellenTopic || Deel 13

@Supercop:

Volgens mij heb ik die Lambo ook alleen in het geel!

Het was gister mooi weer, dus even foto's gemaakt buiten van de volgende modellen:
De Citroën Acadiane uit de Michelin serie, 1/43 van Altaya, en de Citroën Mehari 1/43 van Altaya.

Citroën Acadiane

095cb.jpg

099oj.jpg

104rn.jpg

120f.jpg

108cm.jpg

Citroën Mehari

126xn.jpg

128wem.jpg

131epl.jpg

Ik heb ook een ongelukje gehad paar dagen geleden.. Toen ik mijn Traction van het plateautje af wou halen, gleed hij uit mijn handen.. :( Op het raampje nog wel!:( Gelukkig was het raampje nog heel, maar het reserviewiel is afgebroken, en ook de kentekenplaat + achterlicht.. Dat wordt dus lijmen..

014lut.jpg

Ik zal hier binnenkort ook nog eens een paar foto's posten van m'n 2CV 1952 1/18. :)

Heb vandaag mijn Renault Maxi5turbo van Ottomobile binnen:T:LOL::D
Zometeen dus al wat foto's;) Zelf vind ik hem heel dik en goed afgewerkt.

Vervolg foto's

[size=x-large]
Renault Maxi5Turbo - Ottomobile​
[/size]

25jf3f6.jpg

11aet7r.jpg

4h8gsp.jpg

34njwap.jpg
2nlu7fa.jpg

2ry1zqx.jpg
2bv9y0.jpg

3h4b9.jpg
sd1z6a.jpg

t5godk.jpg
357nk3p.jpg

2wmgnq0.jpg

2l962ow.jpg

@Bossinkje: Je foto's zijn erg leuk zoals ook al gemeld op MAF:rolleyes:, maar heb je de schade van het gevallen slachtoffer inmiddels kunnen herstellen?

@FF: Geweldig ding en inderdaad, een erg net model! Hij valt dan ook denk ik onder de beste twee Otto's, maar hieronder meer :)

Bij deze namelijk mijn mooie Renault aanwinst. Een erg leuke en zeker voor die tijd grote auto, met een lakkleur die net een tintje lichter is dan de Megane Rs. Leuk vind ik dat deze het "vinyl dak" heeft en dat de wielen kenmerkend voor die tijd zijn, zowel qua grote als ontwerp :)
Afwerking is weer helemaal goed en op de ruiten na, van het niveau van de generatie A106 of de 5 Maxi (y) ; welke duidelijk de twee zijn uit "de nieuwste serie". Er is bij de 17 Gordini namelijk nog wel wat lijm langs de randen te spotten, waar dat bij de genoemde twee niet het geval is. De nieuweste serie, die kan je herkennen aan de pijl op de verpakking (die aangeeft waar het front zit en wat de bodem is) welke bij de A106 en 5 Maxi groter is, dan de andere releases tot nog toe.

Nou, veel kijk plezier:p:cool:

[size=large]--- Renault 17 Gordini ---[/size]

w9wk6s.jpg

21an0o7.jpg

10hvsx0.jpg

if31at.jpg

1o0hhg.jpg
w1eftc.jpg

11qmrh3.jpg
2a8rbx4.jpg

vipv2s.jpg
5znl02.jpg

2mxlafa.jpg
1ifzvc.jpg

Voor meer foto's zie mijn prive topic op MAF [klik]
En hier kan je al de foto's downloaden.

En hij is binnen! De Citroën C5 Phase I Break. En ook nog in dezelfde kleur als de auto van mijn vader! Alleen hebben wij geen Break. Maar de berline komt er ook nog wel!

Hij was goed ingepakt, met heeel veel papiersnippers! Geeft lekker veel rotzooi. :p

Foto's:

003phx.jpg

009ju.jpg

010peo.jpg

012ec.jpg

025ey.jpg

022pq.jpg

Binnenkort zal ik eens een keertje betere foto's maken! :)

Mooie papiersnippers Bossinkje :p, even zonder gekheid mooi kleurtje op deze aanwinst dus he:D

laat ik ook maar eens mijn collectie plaatsen

2ir20p5.jpg

2cn2xi.jpg

2a5kx11.jpg

ze zijn allemaal 1:18
de kleinere heb ik niet in mijn kamer vanwege ruimtegebrek

@Mercedes_Freak: van welke merk is die Mercedes-Benz SLR McLaren?

Zal maar weer even wat leven scheppen hier!

Nieuws van de afgelopen tijd:

Chevrolette Corvette C5 (Commemorative Edition)
1tahaw.jpg

MGB GT (UK Police)
10s4pyf.jpg

Tempo Hanseat (1950-1952)
2hf544x.jpg

Volkswagen Microbus (Conceptcar)
35ivg5k.jpg

Meer foto's vanaf deze page op MAF :)

2hf544x.jpg

Een Tempo geweldig! Hier staat er ook nog één van de brandweer (y)

Die politie MG vind ik ook geinig.

Hey allemaal,

Zal ik mij ook maar eens voorstellen hier. Ik ben Nils, 14 jaar oud en woonachtig in Zuid-Limburg. Ik verzamel nu een klein jaar modelauto's (schaal 1:18) en mijn collectie telt momenteel 21 modelauto's.

12 modellen van de 21 zijn Bburago's, deze zijn gedoneerd geworden door kennissen. Deze worden, net als een paar Maisto's, opgeknapt zodat ze er weer mooi uitzien.

Hier een overzichtje van mijn collectie zoals deze er nu bijstaat (er komen nog twee planken bij in de "vitrine" zodat er meer plaats is) en deze wordt nog wat aangepast.

dsc02829.png

dsc02831.png

De koplampen van de Ferrari 250 GTO zijn onderweg.

Stoere MG MRJDJRMDJRMDM,

Ik heb al 2 maand geen model meer gekocht, vind het eigenlijk niks meer aan...ik heb geen zin om alles te verkopen..maar toch ook wel weer.

Hier een paar foto's van modellen uit mijn collectie.. van de Bburago's heb ik nog geen foto's gemaakt, omdat deze toch worden omgebouwd.
Voor meer foto's van een bepaald model kun je altijd vragen (y)

[size=large]2009 Mercedes-Benz C-klasse (AUTOart)[/size]​

dsc02621ky.jpg

dsc02637y.jpg

dsc02641r.jpg

[size=large]2003 Mercedes-Benz CLK cabriolet (Kyosho)[/size]​

dsc02653n.jpg

dsc02663k.jpg

dsc02671i.jpg

[size=large]1983 Mercedes-Benz 190 E 2.3-16v (AUTOart)[/size]​

dsc02677o.jpg

dsc02688s.jpg

dsc02692a.jpg

[size=large]2009 Volkswagen Golf (Norev)[/size]​

dsc02702ci.jpg

dsc02704o.jpg

dsc02714u.jpg

[size=large]2004 Nissan 350Z (Maisto)[/size]​

dsc02745i.jpg

dsc02752fb.jpg

dsc02758y.jpg

[size=large]2004 Porsche Carrera GT (Maisto)[/size]​

dsc02766l.jpg

dsc02767j.jpg

dsc02774p.jpg

Ja, da's vaker op een Carrera GT. In het begin verwonderde ik me ook al daarover, maar ik vind 't ook wel wat hebben.

Bossinkje zei:
Raar, die GT van Maisto.. Rechter kant zijn de naven rood, en aan de linkerkant blauw?

Euhm, dat hoort zo..kunnen ze zien welke wielnaven aan welke kant horen....of zoiets

@ Nilsk

Welkom mede limburgenaar :p

Bij de CGT horen de wielnaven anders gekleurd te zijn. Zo kun je ze inderdaad uit elkaar houden o.i.d. wat Ruben al zegt.

Leuke verzameling heb je trouwens al, die C-estate heeft een leuk kleurtje (y)

Mr.Ruben zei:
Stoere MG MRJDJRMDJRMDM,

Ik heb al 2 maand geen model meer gekocht, vind het eigenlijk niks meer aan...ik heb geen zin om alles te verkopen..maar toch ook wel weer.

Op een gegeven moment kun je toch ook tevreden zijn met je verzameling, zonder die verder aan te vullen? Zo doe ik het ook! Kom ik eens iets tegen, en dat kan bij wijze van spreken over 2 jaar zijn, dan koop ik dat gewoon!

@ Tinman

Haha, nog een Limburger hier. Gezellig! Ja, de kleur van de C-klasse vind ikzelf ook erg mooi, staat hem (of haar?) erg goed.
Kan ik de vorderingen van mijn ombouw-Bburago's trouwens ook hier plaatsen?

Ook welkom hier NilsK:cool:

@speedtouch: Niet op reageren, Ruben weet nooit wat hij wil:p

@goededag: Leuk die Beetle met de Nova reclame ;)

@Mercedes_Freak: Dankje! (y)

@Tinman: Bedankt, een brandweer?! heb je daar soms foto's van? :)

die reclame heb ik er vanaf gehaalt ik vond het niet mooi
en het geel is aan een kant een beetje verkleurt mag ook wel als je hem 2e hands hebt

155581.jpg

Ik zoek deze, hij is overal uitverkocht. Juist deze kleur spreekt mij aan aangezien we over ongeveer een maand deze auto krijgen.
Graag zou ik deze dus voor mijn vaders kopen....

Iemand enig idee waar hij nog wel verkrijgbaar is ?

Forza Ferrari, neem eens een kijkje bij alle shops in de openingspost. Verder kijk op marktplaats en ebay en misschien wel bij de dealer.
Als al die bronnen je niet kunnen helpen, dan weet ik het helaas ook niet ;)

Op MP staan er vast wel wat, en anders beetje rondkijken in meerdere modelwinkels en op modelwinkelsites. :)

Mr.Ruben zei:
Bossinkje zei:
Raar, die GT van Maisto.. Rechter kant zijn de naven rood, en aan de linkerkant blauw?

Euhm, dat hoort zo..kunnen ze zien welke wielnaven aan welke kant horen....of zoiets

Ooh, nooit geweten. Weer wat geleerd. :)

@ Mr. Dj M.

Dat had ik allemaal al gedaan, alleen nog niet de dealer gecontact.

Hoopte eigenlijk dat iemand die hem heeft hier er wel van af wou :D

@ NilsK

Van mij mag je hoor :p

@ Mr Dj M

Ik zal ze zo even maken. Die Tempo's zijn volgens mij van Hübner (een modeltreinenfabrikant) die daarnaast ook een aantal Tempo's op schaal gemaakt heeft. Mijn vader heeft toen alleen de brandweer gekocht omdat die vrij prijzig waren en hij die de mooiste vond ;)

Foto's komen er dus ergens vanavond wel aan

Of niet natuurlijk, morgen dan maar? o_O

Omdat ik wat later ben dan beloofd heb ik nog een ander model wat bij de treinen hoort ook op de foto gezet ;)

Allereerst de Tempo;

SDC14954.jpg

SDC14953.jpg

SDC14950.jpg

SDC14949.jpg

En dan deze nog. Deze werd vroeger gebruikt om de containers daadwerkelijk van huis naar huis te verplaatsen. De rails waar de container opstaat kan 360 graden draaien en dan de container nog een stuk omhoog brengen (om bijv. op een hogere verdieping voor een raam te plaatsen om daar uit te laden) Ik meen me althans te herinneren dat zoiets het geval was ;)

SDC14957.jpg

SDC14955.jpg

SDC14958.jpg

Coole trucks! Vooral die grijze ziet er monsterlijk groot uit ;)

Welke schaal zijn de auto's? 1:18?

Thanks voor de foto's Tinman!! maar ik dacht wel even dat die hem in 1:18 had. Anyways, wel sowieso mooi modelletje! ;)

Verdomd goede details, dan, hoor. Super!

Ook het rode "driewielertje" ziet er leuk uit. (y)

@ Dj M

Nee helaas niet, maar goed 1:18 zou ook niet bepaald in verhouding zijn met de treinen he :LOL:

@Bossinkje, en de rest: het komt van oorsprong uit de racerij. Zo konden monteurs vliegensvlug zien aan welke kant de wielen dan wel naven moesten.

Op de 'le mans' raceauto's zie je het vaak terug.

Ik heb weer een nieuw modelletje aangeschaft. Tenminste, hij is gereserveerd voor mij. :) Ik hou alleen nog even voor me welke het is.. 1 hint:

gokken.jpg

Terug
Bovenaan