Sanoma: V40 + Swift + SLK > welkom Clubman!

Ik heb al geprobeerd om een uitgebreide optielijst te vinden om een beetje uit te vogelen welke opties er waren en welke onze Mini heeft.

Maar tot op heden nog niks gevonden; wel de gewone brochure, maar daar staat ook niet alles in

Het probleem zit hem ook in het feit dat een hoop altijd in pakketten zit.
Yes, helemaal waar!

@Gerwin, je kan dit bij Mini/BMW opvragen.

Je moet je chassis nummer en een kopie/foto van je tenaamstelling naar ze mailen en dan mailen ze je een overzicht terug met de opties die er af fabriek zijn opgezet. Bij BMW-KIS@bmw.nl heb ik het destijds opgevraagd.
De reactie kwam van miniklantenservice@mini.nl
Dankjewel! Zodra we de auto hebben, zal ik ze eens mailen. Leuk om er een officieel document van te hebben.

Mooie Mini in een prachtige kleur. Koop al definitief?
Wat ons betreft zeker wel!
Maar de communicatie met de verkopende partij verloopt wat anders dan we gewend zijn bij het kopen van een auto: reacties laten op zich wachten en er was sprake van miscommunicatie.
De eigenaar zelf is op vakantie, dus we gaan er vanuit dat dat de oorzaak is ;)

Dat zal ook de reden zijn dat de auto nog steeds online staat en we nog niks gehoord hebben mbt aflevering.

Ik zit zelf in de verkoop en ik ken als geen ander het belang van snelle/duidelijke communicatie (vooral bij grotere uitgaves) dus ik kan me er eerlijk gezegd best wel aan ergeren als dat dan minder goed verloopt :whistle:

Maar ik probeer het in dit geval naast me neer te leggen, het op de vakantieperiode te gooien erop te vertrouwen dat het vervolg allemaal goed en naar tevredenheid zal verlopen.

Vanavond nog even een paar foto's gemaakt van de V40; in eerste instantie proberen we 'm te verkopen via zo'n verkoopservice en anders gaat ie op MP.

Blijft toch ook een tijdloos mooi model...deze gaat echt gemist worden.
20250820-211729.jpg

Persoonlijk heb ik wat minder met dit model V40, maar hij is onmiskenbaar netjes en de uitvoering is goed. Hopelijk biedt een verkoopservice er een goede prijs voor, da's de makkelijkste manier. Zelf wel een prima ervaring met Looping, die een keurige prijs voor de Peugeot 2008 van mijn opa betaalden. Uiteindelijk is die auto met niet eens zo'n dikke marge weer verkocht...

Dank voor de tip! Ik heb 'm ook via Looping aangeboden ;)

Edit: tussen het aanbod van Looping en ANWB zat 800 euro in het nadeel van Looping.
Bedrag van de ANWB zat nog wat onder het bedrag wat we zelf in gedachten hadden, maar wel het overwegen waard.

Edit 2: toch maar even weer een appje gestuurd met de vraag wanneer hij verwacht dat de aflevering zal zijn. Nu de luxe van 3 auto's, zul je zien dat we er straks 2 verkocht hebben en we nog moeten wachten op de aflevering van de Clubman; zitten we ineens in autonood :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
'Never a dull moment'

Wil vanmorgen richting werk gaan en ik zie ineens de deur van de Volvo aan de bijrijderskant op een kier staan. Ik kijk door het raam en zie spullen uit de middenconsole op de bestuurdersstoel liggen.
Kortom; inbraak, maar zonder braakschade :oops:

Aan de ene kant is dat mooi, want hij wordt op korte termijn verkocht en dus nu geen gedoe met schadeherstel.
Maar aan de andere kant: hoe hebben ze dat geflikt?! (heeft geen keyless entry)

Maar goed; auto was fotoklaar, dus lag weinig bijzonders in; duurste wat gejat is, is een merkloze zonnebril op sterkte.

Het is alleen het vreemde gevoel en het gedoe eromheen wat het vervelend maakt, gelukkig lag er niks kostbaar in de auto.

En doorrrrrr!

Gisteren verkoper van de Clubman maar eens geappt om een update; tot op heden namelijk nog helemaal geen updates/informatie gehad qua aflevering...

Nee, niet op eigen terrein: de kastanjeboom van de buren laat al flink wat kastanjes vallen, dus we hadden de auto aan de straat gezet. (wel voor het huis)

Eigenlijk moet die kastanjeboom gewoon eens weg, maar ja: het is beeldbepalende boom in een beeldbepalende straat, dus die moet eerst goed ziek worden voordat ie gekapt mag worden.

Ongeveer 3 maanden per jaar kunnen we de auto's niet op de oprit hebben staan ivm deuk-risico.

Dat is ook bizar, gelukkig niets spannends weg en geen schade, maar toch geen prettig gevoel!

De gang van zaken met de aankoop van de Mini vind ik toch wel wat vreemd. Nu ben ik zelf groot voorstander van gewoon bellen, maar als je dan ook gene gehoor krijgt wordt het lastig is het een bedrijf in de buurt, anders gewoon even face2face een afspraak vastleggen.

Mbt. die boom, lijkt mij een overlast gevende situatie, kan je volgens mij de gemeente wel voor inschakelen.

De gang van zaken met de aankoop van de Mini vind ik toch wel wat vreemd. Nu ben ik zelf groot voorstander van gewoon bellen, maar als je dan ook gene gehoor krijgt wordt het lastig is het een bedrijf in de buurt, anders gewoon even face2face een afspraak vastleggen.
Nee, telefonisch contact is een uitdaging. Daarom een appje gestuurd.
Normaalgesproken zou je zeggen; ze bellen wel terug. Maar ook dat niet.

Wat ik vooral vervelend/frustrerend vind, is dat ze een aanbetaling vragen om de verkoop definitief te maken maar ze dan de auto gewoon online laten staan en je niks meer hoort over de te verwachten afleverdatum.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vanmorgen op faillissementsdossier hebt gecheckt of het bedrijf niet toevallig failliet is gegaan. :rolleyes: maar goed, heb 'm gistermiddag geappt dus ik wacht af.

Misschien heeft ie nu nog vakantie en gaat het vanaf volgende week allemaal goed!

Mbt. die boom, lijkt mij een overlast gevende situatie, kan je volgens mij de gemeente wel voor inschakelen.
Boom van de buurman; hij weet hoeveel moeite een kapvergunning kost. Bij de andere kastanje moesten ze echt bewijzen dat de boom ziek was ;)

Kan je geen 'doek-carport' maken onder die boom?
Heb ik wel eens aan gedacht, maar recent eigenlijk niet meer. Dus bedankt voor de tip!
Ik heb nog wel een schaduwdoek liggen; kan altijd eens kijken hoe ik daarmee uitkom...
Ook nog even een offerte aangevraagd bij een bedrijf in de buurt voor een wat meer toekomstbestendige oplossing

Triest! En wat moeten ze met een zonnebril op sterkte zou je je afvragen. Glazen kunnen er misschien uit, maar dan?
Ja, bijzonder he? En gewoon in een hoesje van de budget-brillenzaak... mijn Rayban laat ik nooit in de auto liggen ;)

Wat vervelend van die inbraak zeg....gelukkig niks essentieels gejat maar het voelt gewoon niet fijn als iemand in aan je bezittingen komt/inbreekt.

Nee, telefonisch contact is een uitdaging. Daarom een appje gestuurd.
Normaalgesproken zou je zeggen; ze bellen wel terug. Maar ook dat niet.

Wat ik vooral vervelend/frustrerend vind, is dat ze een aanbetaling vragen om de verkoop definitief te maken maar ze dan de auto gewoon online laten staan en je niks meer hoort over de te verwachten afleverdatum.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik vanmorgen op faillissementsdossier hebt gecheckt of het bedrijf niet toevallig failliet is gegaan. :rolleyes: maar goed, heb 'm gistermiddag geappt dus ik wacht af.

Ik vind dit ook allemaal wat bijzonder. Een aanbetaling had ik al nooit van gehoord (tot nu toe hoef ik bij alle dealers/al onze autoaankopen alleen maar te zorgen dat het geld op rekening staat bij aflevering).

Ook ben ik gewend om een concrete afleverdatum te bepalen bij ondertekening van het contract en als daar vertraging in zit bellen ze altijd even keurig. Nou hopelijk komt het allemaal goed en gaat de rest wel vlekkeloos.

Nou hopelijk komt het allemaal goed en gaat de rest wel vlekkeloos.
Er kan in een uur ontzettend veel gebeuren blijkt wel... ik werd gebeld door de verkoper dat de Mini vanmiddag klaar is en morgen afgeleverd kan worden! Dus dat is akelig mooi nieuws.

Ondertussen ontzettend veel interesse in de V40 en ook via Looping kreeg ik een verbeterd bod (gelijk aan die van de ANW:cool:: wel wat lager dan we via MP kregen, maar het was een voor ons bekend bedrijf en de auto wordt thuis opgehaald.

Dat stukje vertrouwen is wat waard, dus we hebben daar akkoord op gegeven en volgende week wordt ie opgehaald.

We zijn dus 1 week eigenaar van 4 auto's :D

Plaatje bij het praatje ter opluistering van de pagina:

46917063-59.jpg

46917063-60.jpg

Laatst bewerkt:
Die zwarte wielen zijn OEM zo geleverd :) staat helemaal mooi.

Proficiat, beetje vreemde gang van zaken maar toch alles op zijn plek! ook mooi dat je de Volvo dan toch snel kwijt bent.
Alleen de SLK nog dan. Maar lijkt me geen straf om die nog even te rijden.

Ik ben over het algemeen niet zo van zwarte velgen, maar heel eerlijk? Ik vind de zwarte velgen in dit geval juist wel heel goed staan...

Ik kon zo geen goede afbeelding van een oranje clubman met zilverkleurige velgen vinden, maar als ik onderstaand zie dan heb ik een 'mwèèèh'-gevoel;

eyJidWNrZXQiOiJhdXRvZGlpbGVyIiwia2V5IjoiMjAyNC0wNVwvNlwvNmZcLzZmMGVjZDg3LTc2NzgtNGQ3My04MWQzLTEyMzM2YTFhMDg3OS5qcGciLCJlZGl0cyI6eyJyZXNpemUiOnsid2lkdGgiOjEyODAsImJhY2tncm91bmQiOnsiciI6MjU1LCJnIjoyNTUsImIiOjI1NSwiYWxwaGEiOjF9fX19

Proficiat, beetje vreemde gang van zaken maar toch alles op zijn plek! ook mooi dat je de Volvo dan toch snel kwijt bent.
Alleen de SLK nog dan. Maar lijkt me geen straf om die nog even te rijden.
Helemaal mee eens! Tijdens het gesprek van vandaag kreeg ik het gevoel dat hij deze week nog vakantie had en morgen z'n eerst werkdag weer was; dus dan kan ik het wel íets verklaren.

Maar ach, als het morgen allemaal goed verloopt is dat wat mij betreft ook weer vergeven en vergeten ;)

De SLK ga ik tzt via de ANWB aanbieden en anders weer opnieuw op MP.
Maar zoals je als zegt; heeft geen haast, ik kan er nog heerlijk van genieten ;)

Dat is nog eens een snelle ontwikkeling en goed nieuws! Veel plezier morgen!

De zwarte velgen staan juist geweldig! Je moet ze niet onder een zwarte auto doen maar onder deze kleurencombi en de zwarte details op de mini staan ze juist erg goed en vind ik die zilveren echt afbreuk doen.

Wij krijgen op onze Corsa ook heel veel complimenten op de zwarte velgen. Fluffen de auto, afhankelijk van de kleur, zoveel meer op!

Dankjulliewel heren! Ik heb d'r akelig veel zin in :D

Wij krijgen op onze Corsa ook heel veel complimenten op de zwarte velgen. Fluffen de auto, afhankelijk van de kleur, zoveel meer op!
Snap ik! Soms kan een model de zwarte velgen juist weer goed hebben, vooral als er ook al wat andere zwarte details zijn. Maar het lijntje is dun, dus met mate :p

Klopt hoor....heb ook wel het idee dat ze de ramen op de garagefoto's wel erg donker zijn..zelfs de vooruit lijkt wel zwaar getint...vast bewerkt!

Mooi dat het uiteindelijk dan toch gelukt is met de Mini! Ik begrijp trouwens wel dat het bij een autobedrijf wat chaotisch kan zijn als de eigenaar op vakantie is, zelf ben ik ook weleens tijdelijke vervanger bij een dergelijk bedrijf. Als je daar staat merk je pas hoe zeer de bedrijfsvoering in iemands hoofd zit, inclusief alle processen voor, tijdens en na aanschaf. Ook de telefoon of mail beantwoorden is soms best een uitdaging, maar jij hebt wel enorm vaak bot gevangen.

Nu maar hopen dat je ze na aanschaf niet meer nodig gaat hebben. Je hebt in ieder geval een heel mooi exemplaar gevonden, en die zwarte wielen staan er heel goed bij. Ik zou er niks meer aan doen.

Klopt hoor....heb ook wel het idee dat ze de ramen op de garagefoto's wel erg donker zijn..zelfs de vooruit lijkt wel zwaar getint...vast bewerkt!
Niet per se, als er een donker gebouw achter de auto staat en je draait met een polarisatiefilter de reflecties weg, wat hier gebeurd is, dan ziet het er al gauw zo uit.

Vandaag de aflevering en dat verliep allemaal heel relaxed en prettig; er werd alle tijd genomen en we konden elkaar wetenswaardigheden vertellen over de auto.
Voorbeeldje; ik wilde testen of de achterdeurtjes met een schop onder de bumper openkonden en toen dat werkte, was de verkoper toch wel verbaasd. Hij wist niet dat dat die optie erop zat, dus zo over en weer mooi wat dingen besproken.

Kortom; zand erover mbt het voortraject en lekker genieten van deze leuke auto.

En ook vooral ontdekken wat er allemaal in te stellen is :)
Zo vokd ik bij het terugrijden naar huis, de power wat tegenvallen; het voelde absoluut niet als 136pk.
Toen kwam ik er achter kwam dat ie in 'eco'-stand stond: even 1 standje verder en dat hielp enorm.

Zo leer je de auto vanzelf kennen ;)

Wat ook wel geinig is, dat de Clubman het ene moment enigszins compact oogt maar het andere moment toch wat lomp (breed)
Zo had ik 'm voor de V60 van mijn schoonouders geparkeerd en vroegen we ons toch wel af of de Mini niet breder is... 'Mini', tja; ooit ja.

Maar goh, wat zijn we tevreden met dit wagentje; rijdt leuk, uitstraling is geweldig en we worden er gewoon blij van.

Nog even samen met z'n voorganger op de foto:
20250823-232259.jpg

Vanavond kwamen we nog achter 2 geinige details:

20250823-224405.jpg

Mini logo geprojecteerd op de grond (alleen bestuurderskant)

20250823-225241.jpg

Sfeerverlichting-achtig iets in de sierlijst van de portieren.

@ Rob: achterramen zijn behoorlijk donker inderdaad! Dat zie je ook wel op mijn foto ;)
Voorzijde is gewoon helder.

@ Velgen: die blijven voorlopig ongewijzigd!
Wat nog wel eens veranderd gaat worden:
Union Jack achterlichten
Sleutelcover
Toevoegen Android auto / Carplay

@ Elco: klopt helemaal wat je zegt en het was dit jaar ongewoon druk geweest.
Normaalgesproken werden er tijdens z'n vakantie 2 of 3 auto's verkocht, dat waren er nu een wel een aantal meer geweest ;)

Onze 5008 heeft ook dat in het donker de Peugeot-leeuw geprojecteerd wordt op straat, maar ik dacht alleen met de deur open. Heb er alleen (nog) niet bewust op gelet of het aan beide kanten is. Geeft een bak licht, maar wel leuk! :ROFLMAO:

Is de sfeerverlichting nog instelbaar qua kleur?

Je hebt er niks aan, maar leuk is het zeker :p

Ja, de sfeerverlichting kun je in allerlei kleurtjes aanpassen.
Maar zodra de tint 'rood' in de kleur voorkomt, zie je die in de lijsten goed naar voren komen; dat was wel opvallend.

In het geval van de foto stond de verlichting op paars.

Leuk dat er allerlei dingen te ontdekken vallen die je nog niet wist! En goed dat de aflevering de irritatie over het stroperige eerdere contact heeft weggenomen. Op naar veel veilige, fijne kilometers!

@ Pausebreak; dankjewel!

@ Isolano; ja, dat is echt een wereld van verschil! Diesel (160 pk) vs benzine (136pk) is al echt wat anders, maar zo'n Mini voelt veel speelser aan.

V40 voelt solide/zwaar en de Mini juist als een lichtere/kleinere auto terwijl het gewicht en de afmetingen volgens mij nagenoeg hetzelfde zijn; heel apart.

En ik vind dat de Mini die 136pk op een prettige manier 'loslaat'; voelt best vlot aan.

Geweldige auto in een mega kleur !!! Gefeliciteerd !! En eh..... Als je de knop van de sfeerverlichting 10sec (kan ook 5 zijn :) ) ingedrukt houdt dan verloopt de verlichting langzaam naar alle beschikbare kleuren. Echt super !

Terug
Bovenaan