We hebben lastminute een vakantie gepland; nog even lekker genieten van de SLK in Luxemburg!
Ruim een week rondtoeren, hotelletjes gepakt, gewandeld en lekker gegeten.
Wat een ontzettend leuke auto is het ook. Maar besluit blijft vast staan; we nemen afscheid.
Dan de zoektocht:
Ik heb wat zoekopdrachten opgeslagen en richting het eind vd vakantie, kwam er ineens een interessante auto te koop; een Clubman uit 2016 in een leuk kleurtje met de voor ons belangrijke opties:
136 pk
Geen basisstoelen (deze had zelfs de half leren zetels met grijs stof, die ik persoonlijk erg mooi vindt)
Xenon
Piepers achter
Cruise control
Mooi extraatjes waren de brede navi en de donkere dakhemel.
We wilden nog eens een andere handgeschakelde proberen, aangezien het koppelen bij de eerste Clubman die we hadden gereden, erg zwaar ging. Deze had allerlei JCW upgrades, dus misschien had dat invloed.
Dus contact opgenomen met de verkoper en proefrit ingepland.
De auto was van buiten nog best netjes; tuurlijk her en der wat plekjes maar dat vind ik niet erg. Er wordt door ons veel in gereden, dus die plekjes komen er anders toch wel bij.
Interieur zag er nog erg netjes uit.
Alleen de voorbanden waren vrij versleten.
Rijden viel enorm mee en de koppeling was een stukkie lichter dan de vorige mini; dus een plus.
Mijn vrouw was erg enthousiast over de kleur, dus we zijn de onderhandelingen in gegaan.
De V40 paste niet in hun handel, de SLK wel maar dat bod was niet interessant; via marktplaats had ik hogere biedingen ontvangen.
Dus toen heb ik een aanbod zonder inruil gekregen en uiteindelijk zijn we tot een akkord gekomen!
Ergens wel spannend want we moeten nu nog 2 autos verkopen...
Naast dat nadeel, was er nog een nadeeltje:
Helaas geen stoelverwarming, maarja; je kunt niet alles hebben!
Als we dat echt missen, dan kunnen we dat altijd nog laten inbouwen.
En 2 andere toekomstige upgrades zijn de unionjack achterlichten en Android auto.
Als we de aanbetaling hebben gedaan is de koop echt definitief, dus daarom hou ik het bij een foto van het interieur, maar die maakt al veel duidelijk