rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014 /// Renault 19 TR 1989 is verkocht

rzasa zei:
Over velgen gesproken: past dit op een Croma van '90?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/fiat-onderdelen/m825751721-cromodora-wielen.html

Of het past qua steek etc. weet ik niet..
Het design is wel bekend binnen Fiat uit die tijd.. Tempra's hebben dat type velg ook gehad.. evenals de Cinquecento Sporting.

Ze zien er nog redelijk netjes uit. Als vind ik de doppen net zo mooi eigenlijk.. die horen origineel bij de auto.

showimg.asp

Hallo deze 14" Tempra velgen passen niet op de Croma vanwege verkeerde ET waarde en de grootte van de remklauwen van de Croma.

Hey Turbo-man. Bedankt voor de info! Ik ga voor de stalen velgen met de doppen.
Nog interesse in een setje nieuwe buitenspiegels?

De Renault is verkocht! Hij komt gelukkig in goede handen.

Binnenkort meer over de Croma.

Bedankt Durashift op het attenderen van dat topic!! :D Als ik je ooit nog ergens tegenkom krijg je een biertje van me.

Ah, de auto gaat een trip naar Noorwegen maken?

Graag gedaan. :D wie weet op een EMW meeting. 1tje kan/mag:cool:

Ik ook hoor, maar gewoon eens tijd voor wat anders. En een Croma (of Tempra/Tipo) stond altijd al op mijn lijstje. Voor 250 euro kon ik de Croma niet laten staan.

Doppen zijn al binnen. Vanuit Italië, binnen 3 dagen in huis. Wel grappig dat er aldaar nog perfecte imitatiedoppen worden gemaakt voor oudere auto's!
10577182_669985529739121_2759861080697898108_n.jpg

Ben alvast een beetje aan het kijken voor een andere radio in de Croma. Er zit nu een cassetteding in.

Eventuele opties:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-radio-s-cd-en-dvd-spelers/m828530475-blaupunkt-radio-golf-mk1-oldschool-radio.html
$_85.JPG

Geen USB allicht.

Kienzle
476022.jpg

Telefunken
telefunken_es6010_autoradio_sdslot_1.jpg

(nadeel: 4x10 watt)

VDO
VDO-TR7311U-OR.jpg

Nu vroeg ik me af of die oranje uitstraling altijd zo is of alleen in het donker.

VDO
23322_0.jpg

De laatste radio heeft mijn voorkeur, omdat daar de meeste mogelijkheden opzitten.

Iemand anders nog tips? Vind met cd-speler toch wel fijn (ivm aardige collectie en het nog steeds kopen van cd's).

rzasa zei:
Ben alvast een beetje aan het kijken voor een andere auto in de Croma.

Iemand anders nog tips?

Eerst de R21 weg en nu na de Croma alweer een andere auto?? O, een andere radio.:D

Geen tips, vind de laatste VDO (cd/USB ) :cool: wel erg mooi.

Altai zei:
rzasa zei:
Ben alvast een beetje aan het kijken voor een andere auto in de Croma.

Iemand anders nog tips?

Eerst de R21 weg en nu na de Croma alweer een andere auto?? O, een andere radio.:D

Geen tips, vind de laatste VDO (cd/USB ) :cool: wel erg mooi.

Haha, ik heb het al veranderd!

Zaterdag neem ik afscheid van de R21...vandaag mocht hij mee naar zijn toekomstige eindpunt.

rzasa zei:
....een VDO cd413 gevonden:

Niet zulke beste ervaringen: https://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=248&t=29466

Was de zoektocht naar alleen een radio/cd speler of moest er ook een USB ingang in zitten?
Trouwens mijn grote voorkeur zou een apparaat zijn met een riante volumedraaiknop en niet met de priegel + en - toetsjes.

Geen cd413 dus!
Liefst wel met USB ja. Toch wel makkelijk met downloads. En qua uiterlijk zo simpel mogelijk zonder al te veel glimmers.

Afgelopen zaterdag is de Renault 21 opgehaald door de nieuwe eigenaar! Het is zijn eerste auto en ik ben jaloers op zo'n eerste auto! Ik heb er in ruim 2,5 jaar zo'n 80 duizend kilometer gereden!! Niet te geloven... hij heeft me 2x laten staan; een keer met een kapotte dynamo en een keer met een kapotte startmotor.
De 21 heeft 3/4 jaar te kop gestaan, en in die tijd heb ik mijn ogen opengehouden voor iets anders. Opties waren een Fiat Tipo, Tempra, Passat Variant, Laguna 1...maar durfde het toch niet aan omdat de 21 maar niet verkocht werd...

Een kleine maand terug kwam ik op Speurders een Fiat Croma tegen. Hij had een ton gelopen en moest duizend euro opbrengen. Ik heb de verkoper een mail gestuurd dat ik wel wat meer foto's wilde zien. We hebben zo wat heen en weer gemaild en er kwam aan het licht dat er nog wel wat dingetjes waren...de koppeling slipte, wat roest op de achterklep, en heel veel krassen van fietsen die in en uit de carbox waren gehaald.
Uiteindelijk kwamen we een verkoopprijs van 250 euro overeen. Die kans mocht ik niet laten glippen! Ophalen dat ding!

Inmiddels heeft de auto een nieuwe koppeling. De auto heeft bij de vorige eigenaar periodiek onderhoud gehad, de distributie is nog zo goed als nieuw, de uitlaat idem dito, alsmede alle banden rondom. Van binnen nog netjes, van buiten wat schade en krassen. Het meeste is er inmiddels wel uitgepoetst, misschien kan een professionele poetser het nog verder verbeteren. De voorbumper is ook aardig beschadigd, dus daar komt nog een andere op. Voor de rest zie ik het wel. Die kleine schades vind ik verder niet zo erg. Ik woon in een smalle straat, met smalle stoepjes waarop kinderen op hun fietsjes heen en weer crossen. En ik heb zelf twee kleine kinderen, dus een gooi en smijtauto is op dit moment wel lekker.

Gisteren, eigenlijk de eerste dag dat ik er echt mee rij, liet hij me al meteen staan. Uiteindelijk bleek het de stekker van de BDP-sensor. Omdat het tientjeswerk is, komt er een nieuwe sensor op. Mijn vriendin baalde wel...heb haar beloofd dat onze volgende auto iets moderns zal worden :)

Flink nadeel van de auto is wel de achterbank. Bij de 21 was het geen punt om de kinderstoelen op een stevige manier neer te zetten, de bank was wat dieper denk ik. De bank van de Fiat is wat vlakker en loopt aan de zijkanten juist iets af. Ik ben dus nu met kussentjes aan het werken en dat is niet ideaal. Omdat de stoeltjes bovendien meer naar de deuren toe staan, kan er nu wel makkelijk iemand in het midden zitten, maar dat zal sporadisch voorkomen.

Tja, voor de rest is het een toffe bak met al zijn gekraak en klepjes die vanzelf opengaan. Ik vind hem comfortabeler dan de 21 (!!!), en dat had ik niet gedacht. Binnenkort maar eens de knoop doorhakken wat betreft de radio en een oplossing bedenken voor de gedraaide gordel en kijken of ik de stoeltjes achterin steviger kan neerzetten. Ook staan een paar nieuwe matten op het wensenlijstje.

Ten slotte even een paar snelle foto's.

P1010160.JPG

P1010161.JPG

P1010162.JPG

P1010163.JPG

Hehe, eindelijk een verhaal en foto's! Mooi ding hoor. Leuk ook, dat youngtimer-kenteken. :D

Gaaf man, jammer van het stilvallen. Klein ding.
Dat je hem comfortabeler vindt dan de 21 verbaast mij.. Fiats uit die tijd zitten over het algemeen iets hoger 'op de bok', wellicht dat dit jouw gevoel geeft?

Het zou kunnen dat het te maken heeft met een betere zitpositie achter het stuur (dat verstelbaar is in de hoogte, net als de stoel).

Ja ja! Andere 'luxe' is de centrale vergrendeling (niet op afstand), de hoofdsteunen achter, benzineklepje binnenuit te openen en de checkpanel. Bij groen licht starten!

Nog een aardige radio gevonden, maar deze moet 150 euro kosten. Blaupunkt Birmingham.
Blaupunkt_Retro_Style_Stereo_VW_T2_Bay_Window.jpg

Mooi wagen.
Heb ooit eens gehoord om een brede plank onder de kinder stoeltjes te leggen, zo van links naar rechts.
Er is in de midden dan natuurlijk niet echt een zitplek.

Een waardige opvolger voor de R21! Minstens even zeldzaam en met de wieldopjes erop zo op de foto's zeker even strak (y)

Ik probeer nu al een tijdje mijn avatar te wijzigen, maar dat lukt niet. Op mijn profielpagina zie ik hem wel.

Vandaag erachter gekomen dat de hoedenplank ook op is, althans de stof. Ik schuurde eroverheen met een nieuwe bumper en ik had meteen kale plekken...met mijn vinger eroverheen zorgde voor een blauwe vinger. Zal wel door de zon komen.

Misschien heeft iemand hier een idee hoe ik dit weer netjes kan krijgen!

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Ik blijf een zwak houden voor Fiat en dan met name de Fiats uit die periode. Veel veilige kilometers toegewenst en misschien kom ik je in Alkmaar nog eens tegen. (y)

Dank Michel!

Ik heb net alle stof van de hoedenplank getrokken, dat ging erg makkelijk! Nu zit ik met een kale plank. Ik denk dat ik morgen een spuitbusje grijze lak ga kopen. Of is er iets mooiers in de handel?

In dat geval heb je van mij een biertje tegoed vanwege de 300E24 ;)

Kan je geen hele dunne stof halen en een spuitbusje van die spuitlijm. Even flakes opspuiten is denk te duur alhoewel ik geen idee heb hoeveel dat kost. Of een andere op marktplaats zoeken?

Oh ja! Die mooie blauwe...welke hoek woon je?

Had al een beetje geneusd inderdaad en ik ga stof halen en lijm. Heb begrepen dat Bison Tix beter werkt dan spuitlijm.

Ik vraag inderdaad ook even rond in Cromaland. Wie weet heeft iemand er nog eentje liggen, mooi in het plastic ofzo. :)

En waarschijnlijk is de thermostaat van de auto stuk...hij komt niet voorbij de 70 graden.

Yep die mooie blauwe. Mijn vrouw is er blij mee en ik stiekem ook;)

Woon in HHW en werk in Alkmaar in het centrum. Daar kan je de RaRo af en toe spotten.
Vwb. de thermostaat. Even er uit halen en een pannetje water op het vuur zetten. Maar vaak zie je al dat die open blijft staan. Zal de wereld niet kosten om te vervangen. Heb hem in de Benz ook uit voorzorg vervangen.

En voila:

10592881_676676202403387_3953740351744874877_n.jpg

Viel erg mee om te fixen. Bij een volgende hoedenplank ga ik proberen om de randen aan de onderkant er ook wat netter uit te laten zien. Door de diepe kuilen in de plank kwam ik aan de zijkant ietsje tekort, maar je kan er gewoon een stukje aanplakken, zie je niks van. Van die slordige onderkant natuurlijk ook niet.

Had ook deze gezien, maar 2e hands zonder gaatjes op de hoeken en met inbouwslede kom ik ze niet tegen:
Dacia%252520Sandero%252520Story%25252011.jpg

Jullie zullen wel moe worden van dat radio gel*l, maar ik heb nu een hele leuke Blaupunkt op het oog, redelijk time period. Maar hier zit geen inbouwframe bij. Is zulks nog te krijgen of kan ik die van de Philipsradio gebruiken?

Terug
Bovenaan