Afgelopen zaterdag is de Renault 21 opgehaald door de nieuwe eigenaar! Het is zijn eerste auto en ik ben jaloers op zo'n eerste auto! Ik heb er in ruim 2,5 jaar zo'n 80 duizend kilometer gereden!! Niet te geloven... hij heeft me 2x laten staan; een keer met een kapotte dynamo en een keer met een kapotte startmotor.
De 21 heeft 3/4 jaar te kop gestaan, en in die tijd heb ik mijn ogen opengehouden voor iets anders. Opties waren een Fiat Tipo, Tempra, Passat Variant, Laguna 1...maar durfde het toch niet aan omdat de 21 maar niet verkocht werd...
Een kleine maand terug kwam ik op Speurders een Fiat Croma tegen. Hij had een ton gelopen en moest duizend euro opbrengen. Ik heb de verkoper een mail gestuurd dat ik wel wat meer foto's wilde zien. We hebben zo wat heen en weer gemaild en er kwam aan het licht dat er nog wel wat dingetjes waren...de koppeling slipte, wat roest op de achterklep, en heel veel krassen van fietsen die in en uit de carbox waren gehaald.
Uiteindelijk kwamen we een verkoopprijs van 250 euro overeen. Die kans mocht ik niet laten glippen! Ophalen dat ding!
Inmiddels heeft de auto een nieuwe koppeling. De auto heeft bij de vorige eigenaar periodiek onderhoud gehad, de distributie is nog zo goed als nieuw, de uitlaat idem dito, alsmede alle banden rondom. Van binnen nog netjes, van buiten wat schade en krassen. Het meeste is er inmiddels wel uitgepoetst, misschien kan een professionele poetser het nog verder verbeteren. De voorbumper is ook aardig beschadigd, dus daar komt nog een andere op. Voor de rest zie ik het wel. Die kleine schades vind ik verder niet zo erg. Ik woon in een smalle straat, met smalle stoepjes waarop kinderen op hun fietsjes heen en weer crossen. En ik heb zelf twee kleine kinderen, dus een gooi en smijtauto is op dit moment wel lekker.
Gisteren, eigenlijk de eerste dag dat ik er echt mee rij, liet hij me al meteen staan. Uiteindelijk bleek het de stekker van de BDP-sensor. Omdat het tientjeswerk is, komt er een nieuwe sensor op. Mijn vriendin baalde wel...heb haar beloofd dat onze volgende auto iets moderns zal worden
Flink nadeel van de auto is wel de achterbank. Bij de 21 was het geen punt om de kinderstoelen op een stevige manier neer te zetten, de bank was wat dieper denk ik. De bank van de Fiat is wat vlakker en loopt aan de zijkanten juist iets af. Ik ben dus nu met kussentjes aan het werken en dat is niet ideaal. Omdat de stoeltjes bovendien meer naar de deuren toe staan, kan er nu wel makkelijk iemand in het midden zitten, maar dat zal sporadisch voorkomen.
Tja, voor de rest is het een toffe bak met al zijn gekraak en klepjes die vanzelf opengaan. Ik vind hem comfortabeler dan de 21 (!!!), en dat had ik niet gedacht. Binnenkort maar eens de knoop doorhakken wat betreft de radio en een oplossing bedenken voor de gedraaide gordel en kijken of ik de stoeltjes achterin steviger kan neerzetten. Ook staan een paar nieuwe matten op het wensenlijstje.
Ten slotte even een paar snelle foto's.