rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014 /// Renault 19 TR 1989 is verkocht

Bij een Focwabedrijf € 500,-. Mag ikzelf de bekleding en stootstrip eraf halen.

Dat gaat hem dus niet worden. Erg jammer.

De deuk zit precies over die vouw in de carrosserie heen, dat is dus een vervelende. Anders toch maar zelf uitdeuken, maar dan wordt ie nooit 100% strak...

Is redelijk dun plaatwerk, van binnenuit proberen terug te drukken
Misschien plopt ie terug .....

Ik hoop het iig, het is zo een leuke wagen !
Brings back memories

(Onze) Renault-lingen

DSC_0114.jpg

Is er trouwens geeneen meer van in bezit.....

Tja, misschien op zoek naar een andere (zwarte) deur...weet niet wat spuiten kost.

Ik ga een andere deur zoeken. Nu schijnt de deur van een hatchback net even anders te zijn dan van een sedan, dus dat wordt nog even mijn best doen. Nieuwe stootlijst heb ik al op ebay gespot. Striping kan ik bij de stickerboer regelen.

Hier een deur die je niet hoeft te lakken en te stripen: https://link.marktplaats.nl/775809845

Oja, je krijgt er nog wat extra onderdelen bij ook!

500e voor reparatie van de deur of 795e voor een goede deur met extra onderdelen. Ik zou het wel weten. Maarja, om de deuren nou te wisselen en die andere daarna met een deuk te verkopen. Lastige keuze!

Waarom zou je deze niet met een gedeukte deur verkopen? Raak je wel kwijt. Eerst zou ik dan ook het interieur omzetten.
Ik kijk even of een andere R21 rijder mee wil doen.

Ik heb besloten geen andere 21 te kopen omwille van een deur.
Helaas kan ik geen andere deur vinden. De 3 die ik heb gevonden hadden roest of deuken. In Vlaardingen ligt er nog een, maar daar vragen ze 180 euro voor! Als die nou in de goede kleur was...Het plan is nu om in april of zo maar eens naar Noord-Frankrijk af te zakken...als er tegen die tijd nog niks anders op de stoep staat.
(maar eerst een andere baan)
Deuren van de sedan en Nevada wijken af van de hatchbackdeuren trouwens.

edit: oh ja. Uitdeuken zo goed en kwaad als het gaat is nog een optie, maar dan moet ik wel een andere sierlijst zien de regelen. Onvindbaar, ligt in heel Europa nergens meer in een magazijn. Moet een keer geluk hebben met een NOS op ebay.

De R19 Europa doppen die ik op mijn velgen met winterbanden heb zitten, zijn ook ooit op de 21 Diesel geleverd.
21%20Prima%2094.jpg

In mijn zoektocht naar een deur heb ik contact gelegd met de Akense Renault club. Zij hebben waarschijnlijk wel een deur voor me.
Wat een leuke auto's bij die club....waaronder twee ultieme 21s: een Nevada TXI en een 21 Baccara.
https://www.aachener-renault-club.de/unsere-autos.html
Aken is wel een stukje tuffen vanuit Alkmaar trouwens...maar als ik die twee auto's zou mogen bekijken én een deur kan scoren bovendien is dat de moeite wel.

Oh nee hoor, ik regel dat zelf. Hartstikke leuk toch om met Duitse R21 liefhebbers in contact te komen.

Wisten jullie dat de belastingdienst, na in 12 maanden tijd 1x een aanmaning te hebben verstuurd, ze dat geen tweede keer doen?
Ik kan me niet herinneren voor het afgelopen kwartaal een envelop te hebben ontvangen, maar nu mag ik dus 147 euro boete aftikken, meer dan het bedrag dat ik ieder kwartaal betaal.
Wat een geld! Echt balen....:(

Dat is wel vreemd ja! Maar waarom gebruik je geen automatische incasso? Dan heb je er geen omkijken meer naar.

Omdat automatische incasso's soms net even ongunstig uitkomen. Maar dit bedrag is nog ongunstiger.

edit: tuurlijk had dit al lang een automatische incasso moeten zijn. Dit is de enige acceptgiro die we nog krijgen.

Moet nu dus serieus bezuinigen... :)
Iemand ervaring met de € 14,95 apk van Euromaster?

rzasa zei:
Wisten jullie dat de belastingdienst, na in 12 maanden tijd 1x een aanmaning te hebben verstuurd, ze dat geen tweede keer doen?
Ik kan me niet herinneren voor het afgelopen kwartaal een envelop te hebben ontvangen, maar nu mag ik dus 147 euro boete aftikken, meer dan het bedrag dat ik ieder kwartaal betaal.
Wat een geld! Echt balen....:(

Waarschijnlijk heb je binnen 12 maanden meer dan één keer te laat betaald..
Bij een eerste 'overtreding' krijg je een brief met een waarschuwing.. het kost dan geen geld.

Bij een volgende overtreding, binnen 12 maanden, krijg je te maken met een boete.

Aanmaningen krijg je wel 'gewoon'.

Zonde geld inderdaad. wel goed voor 'onze' belastingkas;)

rzasa zei:
Moet nu dus serieus bezuinigen... :)
Iemand ervaring met de € 14,95 apk van Euromaster?

voor 5 euro meer zit je bij een merkdealer APK afmelden...( op mijn werk iig)

Mooie "Renol". Echte Youngtimer en eentje die je steeds minder ziet in het straatbeeld. Ik houd wel van deze oudere Renaults , lekker eigenwijze modellen.

Zonde van de boete. Ik zeg altijd betalen en vergeten.

Vandaag is de auto goedgekeurd, na eerst te zijn afgekeurd wegens een ondeugdelijke remslang. Tevens zijn de banden weer op de juiste spanning gebracht (oeps) en is er een lampje vervangen.

Overigens hanteert de garage een werkplaatstarief van 65 euro ex btw. Toch kreeg ik een factuur geprint op een matrixprinter mee.

Geen nieuws voor wat betreft de gedeukte deur. Ik zal Aken nog eens mailen, en heel misschien heb ik een nieuwe strip na het weekend. Dan wordt het in eerste instantie uitdeuken.

Ondertussen staat er in Frankrijk een heerlijke TS te koop in een geweldige kleur.
https://www.leboncoin.fr/voitures/626577552.htm?ca=17_s
280427014080550.jpg

Hoewel ik mijn 21 ook graag voor deze zou ruilen.
https://www.leboncoin.fr/voitures/619463088.htm?ca=17_s
104409019930726.jpg

Zeker leuk ja die 19! Destijds konden mijn ouders net zo'n auto winnen, volgens mij in precies dezelfde kleur.

Leuk topic dit,

Mijn ouders hebben een lange tijd een R21 Nevada GTS gehad. Een 1.7 (zonder stuurbekrachtiging...), zo-een met een extra bankje achterin de kofferbak.
T was de eerste auto waarmee ik ging rijden na mijn rijbewijs te hebben gehad. En wat een enorme slee was dat. My god. Wel heerlijk op de snelweg cruisen en best leuk. Goede herinneringen aan die tijd (zo rond 2001)

Helaas werd ie te oud voor mijn ouders, en heb ik hem mogen verkopen en voor de tijd dat het duurde verkopen. Heb niet echt mijn best gedaan om te verkopen (vaag briefje achter de ruit) maar helaas voor mij wassie al snel weg...

Auto staat op marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m795269422-renault-21-1-7-hb-gts-u9-1992-zwart.html

Ik begrijp niet zo goed waarom je die deuk er niet even uit duwt, hij plopt waarschijnlijk zo eruit!

Maar vertel eens, waarom op marktplaats? Wat ga je ervoor terug kopen?

Reden is zeker niet leuk. Ik hoop vooral dat je snel iets leuks vindt zodat 'ie niet weg hoeft. Erg jammer namelijk, maar ook begrijpelijk.

x-trailrijder zei:
Ik begrijp niet zo goed waarom je die deuk er niet even uit duwt, hij plopt waarschijnlijk zo eruit!

Maar vertel eens, waarom op marktplaats? Wat ga je ervoor terug kopen?

Marktplaats trekt de meeste bezoekers.

Er zitten toch echt rare kreukels in die deuk hoor, ook onder de lijst en bovendien loopt de deuk ook door de vouw heen. De stootlijst is ook helemaal aan gort.
Maar misschien probeer ik het nog een keer. Heb natuurlijk geen ervaring met deuken uitduwen...

Ik start een eigen onderneming binnenkort, en dan is er wel weer de noodzaak van een representatieve deukloze auto.

Woon jij in Egmond? Hoe kan het dat ik je nog nooit heb zien rijden in een van je schitterende Nissans?

Inderdaad erg jammer dat de Manager moet wijken, maar ergens wel begrijpelijk. Veel succes met de verkoop, hopelijk gaat hij naar een liefhebber!

Als ik dit dan weer zie...
https://www.leboncoin.fr/voitures/644341212.htm?ca=17_s
Prachtig. Mooie opties ook. Een R21 is toch echt 'mijn' auto...
...tot nu toe één bod gehad van 300 euro en een paar mailtjes met kreten als "prijs veel te hoog".
Hij gaat niet voor een appel en een ei weg. Werk of geen werk.

Een witte raaf ergens in Zuid-Frankrijk.
https://www.leboncoin.fr/voitures/651079915.htm?ca=17_s
807420030257109.jpg

Nee, er is totaal geen belangstelling voor. Geeft niks, hij rijdt nog uitstekend dus ik hou hem gewoon. Financieel krijgen we dat ook rond.

Ik ben al langs gereden. Ik had de grote deuk al wat terug kunnen duwen, Rens heeft er nog naar gekeken en dacht dat het misschien toch beter was om er een professional naar te laten kijken, wellicht kan die er met zijn gereedschap en kunde nog meer uit krijgen. De lak is onbeschadigd, alle krassen heeft Rens eruit gepoetst. Een nieuwe strip is echter wel een must.
Vandaag wordt de 21 ingezet om een zonnescherm van 3 meter te vervoeren. Ik ben benieuwd.

Klopt inderdaad. Hij had zelf al een aardig deel van de deuk eruit gedrukt alleen bleven er een paar scherpere vouwen over, die kan ik eruit proberen te duwen of een pro doet dat. Nu komt hij straks langs bij een meeting van Nissan Club Nederland waar wij op die dag een uitdeuker hebben lopen. Die gaat zijn best doen op de Renault :)

Uitdeuken zonder spuiten professionals rekenen per deel van de auto. Dus per deur, spatbord etc. Meestal ligt dit op 50 euro per deel, bij een beetje goede uitdeuker.

Bij kleine deukjes is dat zeker van toepassing, van die parkeerdeukjes. Nu kost dan bij a.s. meeting de helft ongeveer, geen geld lijkt me. Maar bij de grotere vouwen en knikken is het wel wat meer werk helaas en kan die prijs al rap oplopen.

Terug
Bovenaan