rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014 /// Renault 19 TR 1989 is verkocht

Ach...gooi ik net tot twee maal toe de deur dicht terwijl de gordel niet goed is opgerold. Diepe krassen in de sponning. Ik heb nog een potje zwarte Hamerite staan de schade daar maar mee opvullen.

Wat blijf ik dit toch een mooie, chique auto vinden! Mijn tante heeft twee Nevada's gehad, een blauwe pre-, en een bordeauxrode faceliftversie. Was als klein jochie toen al onder de indruk van die auto, zeker van de afstandsbediening op de centrale vergrendeling :).
Veel plezier met deze 21!

rzasa zei:
De eerste week woon-werkverkeer levert een verbruik van 1 op 13.3 op. Ik ga voor de 1 op 14!

1 op 13.7. Dat gaat al de goeie kant op.
Verder geen 21 nieuws.

Ach, een nieuw deukje, precies op de vouw op de deur. Wellicht veroorzaakt door dat jochie dat gisteren tegen mijn auto stond geleund, al kan ik me dat bijna niet voorstellen, omdat er ook nog een beschadiging zit. Jammer, je ziet het, ondanks de grootte (kleinte?), van een kilometer afstand...
Ik zal er aan moeten wennen. Hij staat op straat voor de deur, ik doe er boodschappen mee, ik parkeer in volkswijken. Dan krijg je dat, onvermijdelijk.

Ver&^%#$#

WP_000046.jpg

In de wasbox gebeurd. Op naar de stickermeneer?Zou die er wat mee kunnen?

Morgen even meten.
GoldSilver_SAS.jpg

Zou wel een stunt zijn als het even breed is.
Bedankt voor de tip!

Helaas, het zilveren biesje is 2mm, de gouden 4mm. Die afmetingen leveren ze niet. Even verder zoeken.

Hebbes:
https://www.ebay.nl/itm/Car-GO-FASTER-STRIPES-PIN-STRIPING-4mm-2mm-SILVER-/270430239806

hahaha jeugd sentiment.

Ik heb met zo'n renault 21 sedan magager uitvoering m'n rijlessen gehad dat was wel een diesel maar leuke vouiture

Update.

Bij de distributiewissel en beurt heb ik er meteen gele lampen in laten zetten en de flatblades omgewisseld voor normale ruitenwissers.
Ook heb ik de striping na laten maken. Het eindresultaat viel me wat tegen.

WP_000077.jpg

Oordeel zelf. Ik weet niet of ik ermee terug moet gaan, of dat ik niet zo moet zeuren om dat minieme verschil dat ik alleen zie...het gaat om de breedte van het bovenste gedeelte.

WP_000079.jpg

Rechts het nieuwe stuk.

het klopt in ieder geval niet...

maar teruggaan hangt af van wat voor zaak het is.... is het er eentje die zegt....je moet t nemen zoals je het krijgt..wordt het lastig..anders gewoon teruggaan en zeggen dat ze het verkeerd gemaakt hebben.

en anders eens proberen bij trime-line...levert perfect werk altijd af op me werk...maakt ook altijd de carbondaken op de Auris en en Prius...
vroeger zaten er ook zijstripings op auto's van trime-line!

succes!

Nou ja, ik heb ze een mailtje met foto gestuurd, en dan hoor ik wel wat hun reactie is.

Het zilveren biesje is bewust een heel klein beetje breder gemaakt omdat we rekening houden met de krimp van de folie.

Iedere folie krimpt naar verloop van tijd en bij een zilverkleurig vinyl gaat dat redelijk snel.

Mocht je er op staan dat wij de bies nu exact even groot maken, dan wil ik je vragen dit te melden en kunnen wij een nieuw zilver biesje maken en plakken.

tsja...daar zit ook wel wat in....

wat ga je doen? want ze zijn wel bereid mee te denken met je om het eventueel wel naar je zin te maken.....

Stickers kunnen inderdaad nog iets krimpen, ligt natuurlijk ook aan de weersomstandigheden. Verder een erg leuke auto! (y)

Mijn oude Galant rijdt inmiddels ook weer vrolijk rond met een gerepareerde ecu...
https://www.galant-fans.nl/forum/viewtopic.php?f=44&t=20

Gewoon afwachten lijkt me. De reactie van het bedrijf vind ik in elk geval erg goed, daar zou ik geen moeilijkheden verwachten. Soms je moet een bedrijf ook iets gunnen, zeker als je zo netjes behandeld bent.

Ik kijk na de zomer (met hopelijk veel zonneschijn) wel hoe het zilveren biesje eraan toe is.

Na verloop van tijd nemen de kleine ergernissen bij mij wel af (zoals het deukje in de deur of de verse krassen in het plastic van de bumper).

Het gemiddelde verbuik: 1 op 14,25 nu.

Laten we hopen dat jouw 21 niet zo eindigt. Er stond deze week een artikel (nav deze foto's) over dit fenomeen in de Volkskrant: auto's worden voller dan vol gepropt en op de ferry geduwd, vaak zijn de motorblokken er namelijk al uit. Het zijn gewoonweg conainers op wielen in een dergelijk geval.

Ik heb gare Clio rsi velgen gekocht welke ook onder de 21 txi zaten.
Weet iemand nog een geschikt adres in Noord-Holland om ze te stralen en poedercoaten (max 200 euro de 4)?

6890234810_de1570427d_c.jpg

Ik let er minder op inderdaad! Net als dat de krasjes en dutjes me minder kunnen schelen.
Gekrompen is het biesje tot op heden echter niet.

Ik wil wel binnenkort de cv in orde krijgen. Dat irriteert wel.

Prijsopgaaf voor stralen en poedercoaten: 300 ballen voor 4 velgen. :( En dan moeten er ook nog banden omheen.

rzasa zei:
Ik let er minder op inderdaad! Net als dat de krasjes en dutjes me minder kunnen schelen.
Gekrompen is het biesje tot op heden echter niet.

Ik wil wel binnenkort de cv in orde krijgen. Dat irriteert wel.

kan me voorstellen...is toch een gebruikersgemak !

Andere radio ingebouwd. Alles erop en eraan. Ken het (duitse) merk verder niet, besteld op amazon.de.
Ik vind het wel een net ding en passen in een youngtimer.
Het kostte nog heel wat moeite, omdat de ruimte achter de radio te klein was om het stekkerblok kwijt te kunnen. Heb wat moeten zagen en buigen en toen ging het net.

WP_000137.jpg

WP_000138.jpg

rzasa zei:
Prijsopgaaf voor stralen en poedercoaten: 300 ballen voor 4 velgen. :( En dan moeten er ook nog banden omheen.

Ik heb de velgen van een Clio 16v nog voor je, belang bij?
Ze passen gewoon en ze zijn in redelijke staat

DSC_0116.jpg

Bekende foto, ik weet het

De clio/txi velgen worden opgeknapt! Geen belangstelling derhalve!
renault-21-txi-04.jpg

Ik ga ook op zoek naar skirts trouwens. De originaliteit komt het niet ten goede, maar het staat zoveel beter. Misschien gaat de Managerstriping er dan ook af.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de 21 met wieldoppen en zonder de skirts een stuk luxer vind ogen dan zoals op het exemplaar hierboven.
En zo'n Manager uitvoering is natuurlijk ook zeldzaam te noemen.

Hmm, de radio stoort behoorlijk....dacht eerst dat het aan de Waalse heuvels lag, maar ook in het vlakke Noord-Holland stoort hij. Niet constant, maar alsof Radio Witte Arend in wil breken op 3fm. Als je op een goede plek stilstaat kraakheldere ontvangst. Ik vermoed dat de kabel een breuk heeft bij de aansluiting, daar is ie wel erg flexibel. Eens kijken wat een andere stekker doet.

Of zou er een andere oorzaak kunnen zijn? Er zit nog wel zo'n aarde-ringetje van de vorige radio bij, maar dat heeft er niks mee te maken toch? Andere functies doen het prima.

Auto heeft het prima gedaan van de vakantie op een slippartij na. Dat liep goed af gelukkig.

Waarom? Zelfs een B-merk kan een in 2012 wel een storingsvrije radio maken toch? Moet wel aan de plug liggen.

edit: not...

rzasa zei:
Hmm, de radio stoort behoorlijk....dacht eerst dat het aan de Waalse heuvels lag, maar ook in het vlakke Noord-Holland stoort hij. Niet constant, maar alsof Radio Witte Arend in wil breken op 3fm. Als je op een goede plek stilstaat kraakheldere ontvangst. Ik vermoed dat de kabel een breuk heeft bij de aansluiting, daar is ie wel erg flexibel. Eens kijken wat een andere stekker doet.

Of zou er een andere oorzaak kunnen zijn? Er zit nog wel zo'n aarde-ringetje van de vorige radio bij, maar dat heeft er niks mee te maken toch? Andere functies doen het prima.

Auto heeft het prima gedaan van de vakantie op een slippartij na. Dat liep goed af gelukkig.

Zo heb ik eens de fout gemaakt om een Lenco radio-MP3 speler te kopen met wegklapbaar frontje. Prachtding om te zien en mijn verwachting was dat ie ook zo speelde. Ook hier kluwen draden en weerstanden om weg te moffelen. Zelfde resultaat, storen als een gek en de etherkanalen werden door alle piraten weggestoord. Na 3 maanden was ik het zat en kocht de goedkoopste Pioneer MP3-speler. Wat een verademing, wil niet anders meer.

Goedkoop is soms duurkoop.

Hier hebben we ook niet zulke goede ervaringen met die 'onbekende merken'. M'n oude Pioneer radio/cd doet het in ieder geval prima.

In de Golf heb ik al meerdere jaren (5~6) zo'n naamloze dubbeldin-groot-LCDscherm-navigatie-alleskunner tot volle tevredenheid.
Ding kostte zo goed als niks, ik dacht €249 [size=x-small](gangbare prijs voor die dingen was toen iets van €379)[/size]. Garantie alleen als je hem persoonlijk naar
China brengt ofzo. Echt nog nooit kapot geweest. Bluetooth werkt goed, TomTom nooit vastgelopen, gewoon een prima ding.
2-din-car-dvd-player-CR023012E.jpg

In de 206CC hebben we een jaartje geleden een duurdere radio gekregen (waarde was €399) van Alpine, bekend merk dus kon niet misgaan..
xApnO.jpg

Nou, dat hebben we geweten hoor. Géén Bluetooth, iPod/iPhone ondersteuning werkt vaker niet dan wel. USB-connector
werkte meteen al niet en het duurde maar liefst (6 weken!) voor we dat ding terug hadden na reparatie (garantie), frontje
(de connectoren dan) gingen al eens stuk (weer 5 weken weg voor reparatie) en nu begint de volumeknop ook nog eens een
eigen leven te leiden. Wat een rampending, het is dat het een cadeau was anders had ik hem al lang tegen de muur gesmeten.

Moraal van dit verhaal; Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn (kan ook anderom) en rzasa heeft een erg mooie Renault 21! (y)

Andere radio gehaald voor 6 tientjes.
Perfecte ontvangst, mooi geluid.
Weer wat geleerd...
Pioneer_DEH-1300MP_Front.jpg

Phoenixrood74 zei:
rzasa zei:
Vertel eens?

Het was erg glad in een draai de snelweg op. Ik had al gas teruggenomen omdat het op de betonnen toerit al wat glibberde. Maar het ging nog steeds te hard blijkbaar, terwijl ik erg rustig reed. Gleed zo rechtdoor de berm in, gelukkig niemand achter me en er stond ook geen vangrail.

rzasa zei:
Phoenixrood74 zei:
rzasa zei:
Vertel eens?

Het was erg glad in een draai de snelweg op. Ik had al gas teruggenomen omdat het op de betonnen toerit al wat glibberde. Maar het ging nog steeds te hard blijkbaar, terwijl ik erg rustig reed. Gleed zo rechtdoor de berm in, gelukkig niemand achter me en er stond ook geen vangrail.
Oei, dat is schrikken! Zeker in een mooie auto met (naar ik aanneem) je gezin erin. Mooi dat het allemaal goed afgelopen is.

Ik vind je nieuwe radio er stukken beter uitzien dan de vorige, zo zonder die Aldi-knoppen.

Het biesje is kosteloos vervangen en nu is het goed!

WP_000162.jpg

Zo was het in eerste instantie gedaan:

WP_000079.jpg

Dat staat inderdaad een stuk beter! Dat zijn toch de kleine dingetjes waar je je flink aan kunt storen, hetzelfde met kleine deukjes..

Ik was even sprakeloos. Wat een mooie R21. (y) Als de Laguna er nu snel mee stopt (doet ie niet, in tegenstelling tot de meeste van zijn soortgenoten o_O ), ga ik eens kijken. o_O

Wat een superleuke en unieke jaren 80 bolide (y)! De 2 liter R21's rijden heerlijk. Ik heb in mijn Renaulttijd heel wat kilometers gemaakt in een '86er 21 RX en later in een '87er R21 TXE.

Wie gaat er op af :)?

Terug
Bovenaan