rzasa: Renault Scénic 1.6 16v Authentique 2014 /// Renault 19 TR 1989 is verkocht

Vandaag rij ik de auto over de 120 duizend kilometer heen. Binnen het jaar dus 35 duizend kilometer verder. Gelukkig betaalt mijn werk de benzine! Het waren erg fijne kilometers tot dusverre. Ik zit er lekker in, hij is best vlot en er kan lekker veel rommel mee. De auto is steeds lekkerder gaan rijden, en nu de versnelling er ook niet meer uitschiet heb ik eigenlijks niks te klagen. Of het moeten die onvindbare rammeltjes zijn.

Eind van de maand mag hij voor de apk.

Vandaag is de nieuwe APK geregeld. Er moest een nieuwe einddemper op (van goud?!) en er was iets met de hoogteafstelling van de lamp.

Nog steeds regelen: motortje voor de vergrendeling RA en van de tankklep. Ook nagaan waarom de sproeier van de achterwisser het niet doet. Het motortje zoemt namelijk wel.

Gefeliciteed met de apk!

Dat van die sproeier herken ik van mijn Sierra Station. Helpt het doorprikken van de sproeiergaatjes bij jou misschien wel?

Wellicht al gezien in het topic, maar de R21 Monaco gaat in zijn geheel weg binnenkort. Heb nog wel een setje R25 GTX velgen over:
https://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/20130302_111454.jpg

Wellicht nog wat voor jouw?

Nee hoor, er komen binnenkort txi-velgen onder. Ik had wel belangstelling voor je cv-motortjes, maar die zijn al weg heb ik begrepen.

Mijn oude 11 staat te koop voor een waanzinnig bedrag:
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/renault-r-11-txe-emmen/173932655.htm

rzasa zei:
Nee hoor, er komen binnenkort txi-velgen onder. Ik had wel belangstelling voor je cv-motortjes, maar die zijn al weg heb ik begrepen.

Auto gaat in zijn geheel weg inderdaad, maar mocht je begin deze week nog in de buurt zijn, dan kan je eventueel die motortjes nog demonteren?
Ik verwacht dat de auto het weekend weg gaat. En anders laat ik je even weten naar wie de auto gaat. Wellicht dat je bij hem terecht kan?

Hehe, ze zitten eronder! De banden zijn van Michelin.

940883_463485150389161_1279989957_n.jpg

Heel eerlijk gezegd vond ik de originele wieldoppen meer bij de auto passen maar da's smaak.
Goed poetsen die 21 want ik heb begrepen dat hij op 19 mei deel uit maakt van een vloot EMWyoungtimers.:cool:

Origineel is meestal mooier maar het is erg jammer dat Renault het ontwerp van de wieldoppen aan de halfords heeft verkocht en je ze overal ziet. Bovendien waren deze velgen ook onder de 21 te bestellen. Van de winter komt het staal met doppen er weer onder.
Ik vind de velgen uiteraard zeer geslaagd! Enige andere mooie 21 velgen zijn de Baccara velgen. Maar die kom je zelden tegen helaas.

Edit: een promoplaatje van Renault:
0475894-Renault-21-Nevada-SD-1989.jpg

Ik vind de nieuwe velgen niet misstaan, hoewel ik de doppen een stuk mooier vind. Hopelijk heb je ze nog. ;)

De barst wordt steeds groter...

Overigens: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m681347816-renault-r21-r21-1991-5-deurs-29-700-km-origineel-rood.html

Die tekst erbij is niet te geleuven...altijd binnen gestaan. En over het rotte subframe geen woord.

Altijd binnen gestaan en toch groene aanslag achterop o_O.

Zo'n auto kan nog zo goed zijn, maar als je al te beroerd bent om hem even schoon te maken (n)

Hier word ik wel erg enthousiast van. Staat alleen op Madeira!
https://www.custojusto.pt/Madeira/Ligeiros-Passageiros/Renault+21+MEDALLION-5848832.htm

6696395592-Renault+21+MEDALLION.jpg

6685696589-Renault+21+MEDALLION.jpg

De auto hierboven staat nog steeds te koop. Geen Tony Vossen op Madeira blijkbaar.

In mijn 21 zit een nieuwe startmotor.
Verder was er een steun van de hoedenplank afgebroken (werkelijk een erg ondoordachte constructie, gedoemd om af te breken). Ik dacht het gefixt te hebben met een latje en duct tape, maar dit laat toch steeds los. Opgelost met twee tie wraps. Moest wel gaatjes boren en je ziet ze zitten aan de bovenkant, maar het gaat nooit meer los.

Tie wraps, ik kan me geen leven zonder voorstellen. Gaan ook zeker mee naar het onbewoonde eiland.

Hmm, mijn radio stoort opeens! Hoe vervelend.
Hebben meer mensen daar in NH en ZH last van?
Als het niet aan de uitzending ligt, moet ik maar eens op zoek naar de oorzaak.

De Maxicosy mag weer mee met de 21, we hebben er een dochter bij! :D

Jammer genoeg is de gordel achterin te kort voor de Maxicosy...
Gelukkig heb ik een goede tip gekregen, de klikkers van de gordels van een Safrane hebben een wat langere bevestiging, dus binnenkort naar Rutte Velserbroek om die uit een Safrane te schroeven.

Maar dat kan pas als mijn gebroken teen geen pijn meer doet.

gefeliciteerd (y)

Gordel te kort?
hm, vroeger ging een hele reiswieg mee in de auto.. moest toch ook vastgezet kunnen worden?
Zeker berekent op de franse maat?;)

Over die radiostoring: dat was een paar weken geleden inderdaad een landelijk probleem, ligt niet aan je auto. Ik begon ook te twijfelen aan de radio van mijn DS3, tot ik op Twitter een bericht hierover tegenkwam.

ow, en gefeliciteerd met je dochter!!!

Barri zei:
Over die radiostoring: dat was een paar weken geleden inderdaad een landelijk probleem, ligt niet aan je auto. Ik begon ook te twijfelen aan de radio van mijn DS3, tot ik op Twitter een bericht hierover tegenkwam.

Klopt hoor, de volgende dag was er niks meer aan de hand gelukkig!

De barst is gestopt met groeien. Ik laat het maar even zitten zo.
Ik ben alleen WA verzekerd en als ik het laat vervangen gaat het richting de 400 euro.

Op het Renault-forum is iemand bezig met het opknappen van een R21, helaas kan ik geen link geven, omdat je moet inloggen om dat topic te kunnen volgen. Maar hij wordt erg mooi.

Geen nieuws van het 21 front...ik stuur hem deze week over de 140 duizend heen! Dat is zo'n 50 duizend km in anderhalf jaar tijd. :) Ding heeft geen krimp gegeven.

Zo, de nieuwe ruit zit er in.

Van de week ook een mooi rijtje van 5 deukjes gescoord veroorzaakt door ik vermoed een stuurtje van een schattig kinderfietsje. :(
De stoepen zijn dan ook erg smal in mijn straat. En ik heb het idee dat je op een zwarte glimmende auto sowieso sneller iets ziet. Mijn volgende wordt wit en die was ik dan niet.

1238389_517784661625876_699656899_n.jpg

Voor de winter nog een beurtje, bandenwissel en nieuwe schokbrekers.

Vandaag voor het eerst sinds 60 duizend kilometer met de R21 een andere 21 tegengekomen. Een zeer nette Nevada Alizé van een laat bouwjaar, ook met gele koplampen...met exportplaten!

Terwijl ik overweeg een mooie Nevada te importeren! Bizar. Ik ben dat exemplaar ook niet op bijvoorbeeld Marktplaats tegengekomen.

De middendemper moet binnenkort ook vervangen worden.

rzasa zei:
De auto hierboven staat nog steeds te koop. Geen Tony Vossen op Madeira blijkbaar.

En nog steeds. Ik zou maar eens kijken naar je vakantieplannen, misschien kan je iets combineren? ;)

De 21 staat fraai in de lak, dan zie je die putjes inderdaad sneller. Ik heb vorige week de 309 (die ik sinds september heb) uitgebreid in de wax gezet, ik zag door de verbeterde reflectie gelijk een paar extra krasjes. :( Jammer, maar de auto is verder wel erg schoon.

Geen R21-nieuws, behalve dat de auto woensdag weggaat om de hierboven genoemde dingen aan te pakken. Komen meteen de winterbanden er weer onder. Ik ben nog op zoek naar andere Renault-doppen.

Wel vanaf vandaag een fraaie plaat aan de muur, een foto genomen door een beroemde forumgenoot.

1452420_545374018866940_1535505499_n.jpg

Zo, de winterbanden zitten eronder. 10 punten voor degene die raadt waar deze opgeknapte doppen origineel onder zaten. Wat mij betreft een hele verbetering ten opzichte van de originele R21-doppen.

1475906_548347865236222_455667956_n.jpg

Verder maken de nieuwe voorschokbrekers een wereld van verschil. Sinds de fabricage van de auto in 1992 zaten de oude er al onder.

Dat zijn toch gewoon 19-doppen? Of waren ze echt specifiek voor de Europa?

Renault-19_TS_Europa_1991_800x600_1332859788_01.jpg

Of ik het een verbetering vind weet ik niet. Eigenlijk maakt het mij niet heel veel uit. :p

MWH zei:
Dat zijn toch gewoon 19-doppen? Of waren ze echt specifiek voor de Europa?

Renault 19 doppen ja, specifiek voor de Europa. Dus niet heel gewoon.

MWH zei:
Of ik het een verbetering vind weet ik niet. Eigenlijk maakt het mij niet heel veel uit.

Oef, gelukkig, anders had ik ze er weer afgehaald.

Ah, ik vond ze heel bekend ogen. Blijkbaar heb ik in het verleden heel veel Europa's gezien. ;)

Ik dacht dat ik alle uitvoeringen van de 21 wel kende, maar deze is nieuw voor me.

https://www.leboncoin.fr/voitures/575584920.htm?ca=17_s
330324100710186.jpg

Die 3 deurs Nevada is inderdaad bijzonder! Ben benieuwd waarom die ooit zo is geproduceerd, of omgebouwd.

De originele wieldoppen vind ik veel beter staan. Deze Europa doppen lijken erg op die van de 21 TL phase II. Niet doen :)!

Ik werd gewezen op de voorloper!
169307105716518.jpg

renault-connaisseur zei:
Heeft te maken met de lengte van de laadruimte, blijkbaar mogen de achterportieren niet open kunnen dan...

En over die originele doppen: de replica's ook te koop bij de Halfords! Die blijven er dus voorgoed af.

Verkopen ze bij de Halfords die 'Sun' wieldoppen eigenlijk nog? Die waren heel neutraal en stonden op de meeste auto's gewoon goed.
Kopietje van de doppen van jouw 'Manager'.

supergaaf die ph.1 3 deurs 21 Nevada!
Jammer alleen dat het een diesel is. Ik kreeg al een beeld van zo'n 1100 cleon blokje in het vooronder ;)

Op naar de 2 ton...al zal het na januari minder snel oplopen dan de afgelopen tijd, en na april stopt het voorlopig helemaal. (Of ik moet voor die tijd weer nieuw werk vinden op 100 km van mijn huis. Maar liever iets dichterbij.)

969297_554900441247631_1833031612_n.jpg

Kak!

1891143_582683175136024_660945973_n.jpg

Van een mooie youngtimer naar een ouwe bak. Ik reed de garage van mijn werk uit. Vrij smal, carboxbreedte, maar dat is altijd goed gegaan. Vandaag stond er echter een busje op de stoep. Genoeg ruimte nog, maar toch stuur ik, veel te vroeg, naar rechts.

Ik ben benieuwd of mijn mannetje er nog wat van kan maken voor niet te veel geld. Naar een hersteller brengen zal wel een dure grap worden. Nu een biertje. :(

Balen, zeg! :( Hopelijk is 't nog tegen een redelijke prijs te herstellen...

... en anders toch maar eens op zoek naar een mooie Marea? ;)

Terug
Bovenaan