ronald's garage met een volvo amazon / land rover en een sparta sport

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
ff een beetje aan t klooien geweest met isolatie om de herrie binnen wat te onderdrukken . en redelijk geslaagd . 5 cm iso pur platen .

verder nog een overzicht van schakelpoken

de lange zwarte is 1 t/m 4
geel is hoge / lage gearing
rood is achterwiel of 4 x 4
kleine zwarte is overdrive

had al een paar keer wat gekraak gehoort bij het heffen van de brug . toch maar eens kijken wat dat is

nou dat had niet veel langer moeten duren . natuurlijk weer een h..... maat 19 mm staal . nergens te krijgen . toch maar weer eens bij een landbouw/mechanisatie bedrijf vragen . en ja hoor hoeveel wil je en hoelang .
gehard staal perfect op maat en 3.95 € .

maakt de hele dag weer goed

vorige week het dak van het huis vervangen . een puist werk . maar het moest . spaanplaat gebruikt als dakhout en daar was de rek nu na 40 jaar wel uit . blij dat we dit gedaan hebben . met 2 vrienden en ike in 3 dagen klaar

en zo komen we toch weer op autos . een kar vol lekker droog aanmaak hout

Sode** dat had inderdaad niet veel langer moeten duren. :O

Toch in de toekomst maar wat vaker controleren!

Greetzz Renate, die blij is dat ze maar één schakelpook in de auto heeft. :}

Oei, die brug zou maar naar beneden storten zeg!

Ook weer goed bezig met je huis. Mooi man!
Hoe is het nu qua gezondheid? Alles weer helemaal goed?

Barri zei:
Oei, die brug zou maar naar beneden storten zeg!

Valt wel mee . Zitten beveiligingen op . Omde 20 cm zitten nokken en op het beweegdeel zitten pallen die daar weer i n vallen

Ook weer goed bezig met je huis. Mooi man!
Hoe is het nu qua gezondheid? Alles weer helemaal goed?

Toevallig vanmorgen weer voor een petscan geweest en de 22 ste uitslag . Maar voel me super .

in augustus ook nog naar zweden geweest op vakantie . met een camper 3 weken door dit geweldige land getuft .
en bij het saab en Volvo museum geweest

hier zitten 2 3 cil blokjes in en kon 190 km rijden .

saab safari .

een collectie sonett's

overzichtje

mooi race bakje

wist niet dat ze grote saabs gemaakt hebben

de mooiste saab (vind ik)

toen naar gotenborg . volvos
een machtige truck

lekker racertje

net als uit de fabriek

p 1800

een pracht duett

een Volvo in een dafjas

hier aan de straatstenen niet meer te slijten

mooi consept model

mooiste truck ooit gemaakt ( vind ik )

nog nooit gezien . pracht model

ook grondverzet stond er

voor de pech gevallen

tja en toen was het weer september en moesten we weer naar huis . aan het werk .

Mooie plaatjes hoor, én een leuke vakantie geweest zo te zien.

En wat is het leuk hè met zo'n campertje weg. (tu)

Greetzz Renate.

Weinig auto nieuws , wel zelf gister een nieuwe kwartaal apk gekregen , m.a.w , alles is nog rustig :-D

Super!
Dus eigenlijk zijn daarmee de voorwaarden weer geschept om tot auto nieuws te komen *-)

Groetjes,
Jan

Goed nieuws Ronald. (tu)
Ik dacht trouwens dat "klassiekers" met een bouwjaar 1978 en ouder vanaf dat jaar niet meer jaarlijks laat staan eens per kwartaal, maar eens in de twee jaar naar de APK-keuring moesten?:D

Altai zei:
Goed nieuws Ronald. (tu)
Ik dacht trouwens dat "klassiekers" met een bouwjaar 1978 en ouder vanaf dat jaar niet meer jaarlijks laat staan eens per kwartaal, maar eens in de twee jaar naar de APK-keuring moesten?:D

Sommige hebben zelfs geen apk meer nodig (:P)

kwam vandaag op het web mijn oude 412 tegen . mooie kleur . de velgen en verlaging is niet mijn kopje thee . mooi dat ze een liefhebber heeft getroffen . en die maakt der weer zo als hij wil .

en zo heeft ze mij verlaten .

Het origineel vind ik ook beter. Maar zoals je zegt, zolang een liefhebber er voor zorgt dat de auto blijft rijden....

Fuchs velgen en gele lampen vind ik prima, verlagen en in een moderne kleur is ook niet mijn ding.
Maarre zag je hem op MP?
Weer tekoop dus!

Er is wel geld ingestoken , de velgsteek is ook veranderd , vind de kleur en lampen super staan. Ben benieuwd of de binnenkant nu ook blauw is ?
Kwam der tegen op fb , 411/412 freunde .

ff zoeke maar gevonden .
qua autos geen problemen gehad . dus mooi weer om te ontpekelen ,

en de beul die deze (winter) 4000 km probleemloos heeft gereden krijgt ook een bovenwasbeurt

Barri zei:
Qua gezondheid ook nog alles goed?[/quote

Mwa , niet echt , zat deze keer wat in de linker long wat er uit is gehaald . Daar ben ik nu mee revaliderend . 19 e uitslag en weer verder kijken hoe en wat ,

Wat een leuke auto's maar vooral een indrukwekkend topic zowel je projecten en auto's als wat je persoonlijk deelt. Mooi hoe de auto's ons kunnen verbinden wat ik hoop net als ieder hier dat je er WEER helemaal boven op komt en dat we nog lang van je avonturen mogen genieten.

na bijna 2 x uit de land rover zijn gekukkelt . ( ze wil niet bij me weg zeker ? ) gister een nieuw slot er op gezet .

en de nieuwe sluit weer als de nederlandse bank .

kan ze weer gerust mee rijden . :D

De laatste scan gaf aan dat de tumor afgenomen was , binnen kort weer een algehele petscan en zien wat daar uitkomt ,

Blijft spannend allemaal .

Zeker Ronald, ik wens je echt het allerbeste.

Echt respect dat je gewoon heerlijk doorgaat met klussen (tu).

Hé Ronald, weer lekker bezig zie ik. (tu)

Fijn om te lezen dat de land rover weer alles kan binnen houden. :D

Greetzz Renate.

de Volvo moet volgende week voor de apk . dus een voorcontrole om eventuele punten aan te pakken . maar klein beetje roest en een draadje los van de toeter . .

de hulpkoppeling lekt al heeeeeeeeel lang een klein beetje en de nieuwe lag al klaar . dus die er onder gezet , is dat ook maar weer klaar ,

en een mooie blink blink

het blok ziet er niet uit . maar loop als een tierelier . op alle cilinders + 10 bar . heb er sinds 2009 nu zo'n 22000 km mee gereden en 1 x stil gestaan door een kapotte rotor .

zolang ze zo blijft lopen met enkel elk jaar een grote beurt . blijf ik blij . een nieuwe gereviceerde staat al klaar , maar hoop dat het nog niet nodig is .(tu)

dit weekend hebben we dorpsfeest met het straat thema jungle . en dan ben je de ... natuurlijk met een jeep/land rover .

gisteravond opbouwen . en inwijden . tsja dan is het zomaar 1/2 2 , en dan moet het feest nog beginnen . :-D

dochter belde dat de lupo niet meer wil schakelen .

is de versnellingsbeugel gescheurd en die heeft weer de koppelings en schakelbeugel kapot getrokken .

nieuwe beugels besteld en er opgezet . natuurlijk weer een onmogelijk plek om de schakelbeugel te de en monteren .
maar het zit er weer op . (:B

een nieuw project gevonden en super blij mee . (:B

mooi klusje voor de koudere dagen

verder heeft de Volvo toch nog wat roest aandoening i.v.m apk

en heb ik zelf weer apk tot 1/2 augustus .

Gaaf ding, een Sparta met een JLO motor? (tu)

En mooi dat je weer door je eigen APK heen bent, lijkt mij zenuwslopend elke keer. 8-)

Greetzz Renate.

Nee , met een sachs blokje , staat vast van het stil staan , eerst maar volgespoten met kruipolie . :}

Is idd spannend ,, er is geen week gelijk . Of scans of uitslag , *-)

Ah, met een 2 bak handschakeling. Ik heb er ooit één gehad, waren voor die tijd best fijne brommertjes.

Leuk project hoor, zo zoek ik nog een hele vroege solex. :)

Greetzz Renate.

Dat moet ik nog uitzoeken , heb m vanmiddag op gehaald , zit wel een 3 versn schakelhandvat op !

Heb een account op t spartaforum aangemaakt en hoop daar wat meer info weg te halen , (:P)

Eerst maar aan de loop brengen , en kijken wat t is ,

Volgende week eerst op vakantie , kan ze mooi los weken . (Hoop ik )

De sparta loopt , nu eerst maar een kenteken er op fixen , en dan een beetje oppoetsen . :p

en de amazon mag ook weer tot 06 . 08 . 2017 toeren over de wegen
eerst op vakantie naar ierland en voor een ieder die ook gaat (of lekker thuis blijft ) allemaal een plezierige tijd ,

Ik lees dit topic voor het eerst en heb een diepe bewondering voor je werk en je doorzettingsvermogen bij alle tegenslagen. Geweldig wagenpark ook!

Terug
Bovenaan